Keresés

Részletes keresés

jalpar Creative Commons License 2024.04.08 0 0 51224

A tekercsek polaritása nem számít?

Naívan azt gondolnám, hogy (a) a tekercseknek 120°-onként kell állnia és (b) ha egy tekercs két pólusát megcserélem, az 180°-kal viszi el a fázist. Szóval, ha egy tekecs polaritását felcserélem, akkor nem lesz egyenletes a forgás. Vagy rosszul gondolom?

Előzmény: rferi (51219)
Csuhás Creative Commons License 2024.04.08 0 0 51223

Azért ha egy laborban meg tudjátok nézni egy tekercs kivezetés csere hatását annak az eredményére kíváncsi vagyok! Addig meg lehet ötletelni.

Előzmény: rferi (51221)
Csuhás Creative Commons License 2024.04.08 0 0 51222

A dolog ráér, mert a kollégám úgy néz ki mégsem azt a motort fogja megvenni. Azért pár műszert kinézhetsz belőlem, szkóp, generátor, rendesebb multi azért otthon is akad :- ))

A csengőtrafó is jó ötlet, bár kiváltható frekiváltóval, hiszen a pár Hz működéshez ott is pár V kimenő fesz tartozik. Függőleges tengellyel egy iránytű fölé tartva a motort -- vagy csak az állórészét - lehetne látni, hogy egyenletes a forgás.

Előzmény: rferi (51221)
rferi Creative Commons License 2024.04.08 0 0 51221

Legközelebb holnap délelőtt tudom neked egy kisérletben ellenőrizni az elméletet, de az itteni motoros kollégák azt mondták,szerintük mindegy.

Ha tudsz várni holnapig, tesztelni tudunk műszeres környezetben.

Az a baj, hogy neked nem igazán vannak műszereid, amivel ellenőrizni lehetne dolgokat.

Ugyanis egy csengőtrafóval megtáplálva az egyik fázistekercset, és szkóppal nézve a másik kettőn a feszültséget, ki lehetne mókolni, hol vannak a kezdetek. De gondolom ilyen műszereid nincsenek.

Előzmény: Csuhás (51220)
Csuhás Creative Commons License 2024.04.08 0 0 51220

Azért nem olyan egyszerű a dolog, mert nem szerencsés ha a körben forgó mágnestér időnként pólust cserél. Valószínűleg mondjuk 0.5Hz-vel járatva a motort egy iránytűvel lekövethető a forgó tér, a burkolaton kívül is. 

Előzmény: rferi (51219)
rferi Creative Commons License 2024.04.08 0 0 51219

Mindegy. Kösd ahogy éred, és ha nem jó irányba forog a motor, akkor két fázisvezetéket cserélj fel.

Előzmény: Csuhás (51217)
szakmókus Creative Commons License 2024.04.08 0 0 51218

"...mi van ha fordítva kötök be egy tekercset?"

 

60 fokos elkötés lesz. Sosem találkoztam vele,semmi tapasztalatom nincs.

 

Ha nincs kapocsléc,a vezetéket jelölik, pláne ha a kivezetések száma a feszültség szint szerinti bekötéshez van. Ez az adat táblán jelölve van. 

Előzmény: Csuhás (51217)
Csuhás Creative Commons License 2024.04.08 0 0 51217

Ha van egy háromfázisú motor 6 kivezetéssel akkor hogyan lehet a kivezetéseket azonosítani? Az ok hogy megvan a három tekercs, de hogyan lehet a tekercs kezdeteket megtalálni? Illetve mi van ha fordítva kötök be egy tekercset? Frekiváltóra menne a motor.

rferi Creative Commons License 2024.04.06 0 0 51216

Némi ellenőrzést tudsz úgy is csinálni, hogy a méteres tusírrudat használod, átlóban, és a nyilak szerint forgatva úgy, hogy az egyik vége mindig helyben marad a szélső felületen.

Ezzel a négy vezetékfelület egységes magasságát legalább részben tudod ellenőrizni. Aztán ha a két szélső felület két-két végét már beállítottad, akkor saját hosszán is ellenőrizhető.

Előzmény: default6 (51215)
default6 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 51215

Meghallgatva minden tanácsot és véleményt a rferi/csuhás féle konzervatív megközelítést választom. Viszont a szélekhez egyelőre nem nyúlok. A középső területen a 250x250 tusírlap a négyből három csúszófelületet fed le. Ha 45 fokban elfodítom akkor mindet. Utóbbival tudom ellenőrizni, hogy ne alakuljon ki középen megtört sík. Meg gumikalapáccsal kocogtatom is hogy hol billeg. A korámm kép szerinti módon s referenciablokkhoz órázva ellenőrzöm, hogy ne dőljön meg az egész felület. Ha elb@kúrom még mindig szedhetek le többet, meg ragaszthatok.

Előzmény: default6 (51209)
rferi Creative Commons License 2024.04.05 0 0 51214

Kedves Csuhás!

 

Írtam neked emilt, láttad?

Előzmény: Csuhás (51208)
KART EMG Creative Commons License 2024.04.05 0 0 51213

Szia!

Ha fém fémen csúszik ott is van kopás, amely során a gép szép lassan kikerül abból a pontossági tartományból, amire eredetileg készült (ezt csak a bevezető kedvéért írom le). Ezek után lehet még használni alacsonyabb követelmények mellett, aminek a végállomás a "faeszterga" (amikor már leszedtek róla szinte mindent), vagy a MÉH telep. Ha a javítás mellett döntenek, akkor jön képbe a bronzlemezes pótlás, vagy teflon, turcite felragasztás, vagy a Moglice típusú önthető/kenhető paszták. Gondolom azért fejlesztették ki a legutóbbit, mivel ezek alkalmazása a megfelelő szakmai és technológiai háttérrel a leghatékonyabb pénztárca és idő szempontjából. Tehát ha egy üzemben a gépek ütemezett karbantartása be van ütemezve :), akkor semmi kivetnivalót nem látok abban, hogy műanyag pasztával javítsák, az akár már eredetileg is úgy gyártott gépet.

Üdv.

Előzmény: Jani301 (51211)
toothgaabor Creative Commons License 2024.04.04 0 0 51212

Nemhogy javítanak, hanem már jó ideje a lapos ágyvezetékes gépeken műanyaggal van borítva a felület a siklási tulajdonságok kiválósága miatt. De azok nem pillevékony/ pillanatragasztóval ragasztott lapok, és igen, idővel elengednek a ragasztások. 

Előzmény: Jani301 (51211)
Jani301 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51211

Nem akartam írni ,de találkoztam már műanyaggal javított gépekkel .

Sok évvel a javítás után .

Csak olyannal nem ami nem engedte volna el a ragasztást .

De nem állítom hogy nem lehet jó ,csak én nem láttam még olyat .

Előzmény: toothgaabor (51210)
toothgaabor Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51210

Az éklécet nem kell keverni a felfekvést biztosító csúszófelületekkel. Az ékléc azon oldalára, ahol az álló felület van, gyakorlatilag bármit ragaszthat, ha csak az a cél, hogy nagyobb szorítást tudjon elérni vele, de vannak kétségeim a felragasztott műanyagcsík "jóságáról" ez esetben is. 

Előzmény: default6 (51198)
default6 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51209

Alapos a koma, holnap elolvasgatom, kösz.

Előzmény: Csuhás (51208)
Csuhás Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51208

Elég drága anyag, és kell neki egy minimális vastagság. Ahol elő tudod készíteni, ott akár meg is javíthatod a gépedet. Annak idején találtam egy nagyon érdekes "blogot" ahol felújítanak egy olyan marógépet mint az enyém. A második rész közepe táján így javítanak egy csúszófelületet. Érdemes megnézegetni a folyamatot.

https://www.krohnewerk2.de/restaurationsbericht-einer-ruhla-typ59-fraesmaschine-teil-2.html

Előzmény: default6 (51206)
default6 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51207

Gondolkodtam azon, hogy mikor sokat kell leszedni vmi Dremel féle dologgal csinálom ugyanazt mintha hántolnék. Fához való szalagcsiszoló sokat visz el a szélekből ne kérdezd honnan tudom.

Az ezzel érintkező "térd" , ahogy várható középen volt kikopva 0.23 mmt, itt a képen a jobb oldalát már kihántoltam egyenesre. Annyira puha az az anyag, hogy kb 100 menetben megvolt a teteje.

A macera az volt, hogy az 1m es 45 fokos tusírlécet kellett odadörgölni mindig. Ezért fellógattam a műhelydarura és csak centiket kellett emelnem.

Ezután jutottam arra, hogy inkább megcsinálom az ellendarabot és ahhoz hántolom a térdet. Itt tartok most.

Előzmény: Virbo (51202)
default6 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51206

Nincs ott tömítés, csak azon a ponton van alu alátét ahol az olaj átlép az előtolószekrényből ebbe az öntvénybe.

Ez a Moclice dolog hogy megy? Nem is hallottam róla. Bekened az ellendarabot vmi komponenssel, hogy arra ne tapadjon és kinyomod a kívánt közt?

Előzmény: Csuhás (51204)
Virbo Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51205

Ja, sokkal jobb hántolóval lekaparni...  De egyetértek.

Előzmény: rferi (51203)
Csuhás Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51204

A dobozok alatti felület ha jól gondolom tömítéshez csatlakozik, azt simán le lehet munkálni, azzal amid van. Azután már hozzáférsz a működő felületekhez.

Előzmény: default6 (51201)
rferi Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51203

18 századért nehogymá' leflexeljünk egy ilyen darabot!

 

A dobozoknál le kell húzni előre a felesleget, utána lehet hántolni a vezetéket, és kész. 

Iszonyat mókolás egy bejlagolás egy hántoláshoz képest!!!

Feleslegesen minek?

Előzmény: Virbo (51202)
Virbo Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51202

Engem most nyilvánosan meg fognak lincselni, de egy flex és a hozzáértő szakember párosítással elég haladósan lehet nagyolni.

Főleg ha úgyis ragasztott bejlag lesz utána akkor mennyire követelmény egy síkköszörült alap alatta...? 

 

 

Előzmény: default6 (51201)
default6 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51201

Gondolom a fogaskerék meg a kapcsolóvilla elbírnák. A széleken 0-n lévő, nem kopott doboz csatlakozások viszont elemelnék a tusírlaptól a -20 on lévőket, így ezeket nem tudnám ellenőrizni hántolás közben. A köztük lévő távolság 350mm így a 630x400 tusírlapon nem tudna keresztben lovagolni se. Vagy van még egy 200x200 as tusírlapom, esetleg azt tudnám ráfektetni de az meg nem teljesen takarná be a hántolás alatt lévő területet. Ezért gondoltam, hogy előbb kipótolom a kopott részeket mondjuk +10 körüli magasságra és egy síkra hántolom a nem változott részekkel. Azért is tetszene ez mert eléggé a gyári állapothoz közel, nem kéne összekapirgálnom az amúgy hibátlan felületeket.

Előzmény: rferi (51199)
Csuhás Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51200

Egyetértek.

Előzmény: rferi (51199)
rferi Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51199

Ha megcsinálod -0,2mm-re, akkor azzal már mindenképpen muszáj visszaemelned? Nem bírják el a kapcsolódó részek ezt a "hatalmas" méretváltozást?

Előzmény: default6 (51196)
default6 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 51198

Az Abom csávó itt pl műanyag fóliával bejlágol:

https://youtu.be/74MUEu0h1_g?si=MN-meVjxVX16VO4A

 

Nem tudom kiszedni a kopott részeket olyan mélyen, nincs síkköszörűm meg hát ugye marógépem se.

Előzmény: toothgaabor (51197)
toothgaabor Creative Commons License 2024.04.02 0 0 51197

-1.5- 2mm, és MOGLICE, vagy textilbakelt felszegecselve,  a 0.2 rézlemez vicc kategória. 

Előzmény: default6 (51196)
default6 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 51196

Sziasztok, szétszedtem az ME1000 t. Feltérképeztem az Y irány vezetékeinek a kopását, a legrosszabb helyen 18 század. Azt gondoltam ki, hogy nagyjából lehántolom -20 ra aztán ragasztok rá 0.2 es CuSn6 csíkokat és azokat hántolom be rendesen. A két szélre csatlakozó előtolóhajtómű meg a kapcsolódobozok felületei 80.00-n vannak, azokat nem bántom hogy ne menjenek el a fogaskerekek közei, stb. Szerintetek ez jó lesz így? Milyen ragasztót használjak és annak mekkora vastagságot számoljak? Valami epoxi ragasztókkal ragasztják fel a Turcite csíkokat a menők.

ruzsa janos Creative Commons License 2024.03.31 0 0 51195

Ok - de minek?!

Előzmény: jalpar (51193)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!