Peca motornak, örök klasszikus a Babetta......... cseh motoros , még grúziába is elkotort vele.......szuper ,a házi készítésű alu doboz.
7000-km-s túra!!!!!
A fiatalember egy babán lovagolt Nové Jičínből Grúziába. 36 koronáért aludt, pecsenyével is kínálták..........
Amikor a Nové Jičín melletti Pustějov szülötte egy éve visszatért egy kalandkövető versenyről, megfogadta, hogy ezt a nyarat saját expedícióján tölti. Ezért a tavasz végén összepakolta a csomagjait, és egy 21 éves csajjal pedálozott, hogy találkozzon Georgiával. Az oda-vissza út, beleértve a kaukázusi hegyekben való barangolást is, kevesebb mint három hónapig tartott.
„Fantasztikus volt az utazás, és újra mennék” – mondja története elején Filip Tomášek, a Bányászati és Műszaki Egyetem 23 éves hallgatója, aki néhány hete tért vissza egy utazásáról.
Május végén indult útjára a Novojičín állambeli Pustějovban, ahonnan Lengyelországon, Ukrajnán és Oroszországon keresztül Grúziába ment. A Jawa Babetta 210 eléri a 40 kilométeres óránkénti maximális sebességet, ennek ellenére Tomášek alig egy hónap alatt tette meg az utat a grúz-orosz határig.
Kalandos kirándulásra indult a Kaukázus hegyvidéki vidékére egy könnyű segédmotoros kerékpárral, mert nem szeret kerékpárt pedálozni. "Szóval nem igazán autóznék rajta hétezer kilométert. Ráadásul nem is lenne nagy kaland, legfeljebb kilyukasztod a lelkét, vagy láncot cserélsz rajta. Nagyobb gond nem lehet." 1998-as közlekedési eszközéről magyaráz.
Barátjával az egész segédmotoros kerékpárt módosította, és néhány hónappal indulás előtt igyekezett minél több részletet megtudni róla. "Még nincs mélyreható tudásunk a csajról, és ha valami történik velem az árammal, akkor még úton lehetek" - mondja nevetve. A keleti útra Tomáš Vejmola (Tomík az úton) kalandor ihlette meg, aki a thaiföldi tuk-tuk utazásával vált híressé, és néhány évvel korábban kerékpárral indult Grúziába.
Nem akartam all-inclusive nyaralást venni
Kelet-Európa és a közeli Ázsia is vonzotta Philipet. "Ukrajna, Oroszország és Grúzia elsősorban a hegyek miatt vonzott. Nem all-inclusive nyaralást akartam venni a tenger mellett, hanem kalandot szerettem volna átélni" - hangsúlyozza. De felfedezte a Cseh Köztársaságtól keletre fekvő szegények szívélyességét és vendégszeretetét is.
Legérdekesebb élményei közé tartozik a grúz Kutaiszi városában eltöltött éjszaka 36 koronáért. "Amikor megtaláltam, arra gondoltam, miért ne próbálnám ki. A végén kiderült, hogy én voltam a legelső vendég, aki egy fiatal lánynál szállt meg. Aztán elvitt a barátaival a központba, és buli volt. Négyre érkeztünk, a reggelre és az esti egy részre csak fotókból emlékszem” – emlékszik vissza.
Grúzia nemcsak híres vendégszeretete és alacsony árai miatt vonzotta, hanem elsősorban a Kis- és Nagy-Kaukázus hegycsúcsai miatt.
De Babeta nem akart magasabbra mászni, és az első problémák az orosz-grúz határon, Kazbek térségében jelentkeztek. "Több kilométert kellett pedáloznom a hegyekben. Babeta egyszerűen nem akart menni. Megpróbáltam megjavítani, de nem tudtam rájönni a problémára. Emellett nem volt internetkapcsolatom, hogy megtudjam, mi Időnként megálltam, és végül lefékezett egy orosz fiút, aki egy kis furgont vezetett, és elvitt Tbiliszibe" - magyarázza Filip.
Útvonal a hegyek felé
Nem volt gondja a nyelvi akadályokkal, mert korábban középiskolában oroszul tanult, és bár nem volt kitűnő tanuló, tudása elegendő volt a normális kommunikációhoz. "Az emberek azt mondták nekem, hogy megértenek engem és én is megértem őket, szóval a négyes valószínűleg hasznos volt. Amikor nem tudtam, hogyan kell oroszul mondani, akkor csehül mondtam orosz akcentussal, és sokszor bevált" mondja.
Amikor megérkezett a grúz fővárosba, egy telefonáló barátjával egyedül megjavította a segédmotoros kerékpárt, és egészen az ország déli részén fekvő Kobuletiig vezetett. Itt hagyta a motort pihenni egy helyi iskolában, amit Cseh szervezett meg számára, aki a Facebookon követte figyelemmel Filip útját. A fiatalember ezután hátizsákkal a hátán elindult Georgia felfedezésére a hegyekben.
"Stoppoltam, csak kétszer fizettem egy marshrutkáért (egy nyilvános közös taxi, amely meghatározott útvonalakon közlekedik, többnyire átalakított furgonok, a szerkesztő megjegyzése ), mert másként nem nagyon lehet eljutni a hegyekbe" - magyarázza.
A fiatalember például ellátogatott a jól ismert Svaneti régióba, ahol egy 60 kilométeres utat tett meg Mestiától Ušguliig. "Többnyire sátorban aludtam a falvakon kívül, csak enni mentem a faluba. Gyakran voltam egyedül a sátramban éjszaka. Csodálatos volt" - mondja.
Dugványok Törökországban
Fülöp visszaútja többek között több mint 500 kilométert vezetett a Fekete-tenger törökországi partja mentén, de még egyszer sem ázott meg. De strandokon vagy sziklákon táborozott. A csaj mindössze két defekttel bírta a nehéz utat Törökországon keresztül. A helyi kisbolt előtti kis falu lakói is segítettek neki lecserélni az egyik kerekét.
Egy nehéz nap után pedig a törökök vendégelték meg, akiknek kertjében sátrat vert. "Meghívtak a házukba, lezuhanyoztam, remek ágyam volt, és meghívtak csirkeszeletre is. Felcsillant a szemem, és nagyjából nyolcat megettem" - mondja.
Szerbiában azonban nem volt szerencséje, amikor egy autópálya-pihenőben táborozott. "Hajnali kettőkor keltem, kinéztem a sátorból, és a csaj sehol. Hívtam a 112-t, de senki nem beszélt angolul, így problémás volt a megegyezés. Végül megláttam pár tíz méterrel arrébb a csajt, valaki megpróbált betörni. Amikor kinyitottam, hallottam, hogy valaki felcipzározza a sátrat, és berohan a sötétbe. Egy ismeretlen tolvaj elvitte a hátizsákomat dokumentumokkal, drónnal és memóriakártyákkal" – számolja Filip.
Az elkövetőt azonban végül elfogták az ismét behívott rendőrök, akikkel a mobiltelefonján tolmácson keresztül tárgyalt. Így hát visszakapta a dolgokat, kivéve néhány apróságot, például állványt, kameratartót vagy kannát.
Két hete érkezett vissza szülővárosába, Pustějovba, és még mindig szívja magába az összes élményt. Még a baba is túlélte a hétezer kilométeres utat néhány hibával. Most egy autószerelő elemzésére és javításra vár.
„Magam sem hiszem el, hogy komolyabb gondok nélkül megúszta” – teszi hozzá Filip. A jövőben szeretne egy hasonló kalandban részt venni, de a helyszínt egyelőre nem akarja elárulni. Szerinte még túl frissek az emlékek Grúziáról.
Sok válasz érkezett ,a speciális "Cub" fotó miatt.......ebből a fele , közelített a megoldáshoz......üdv zs
A helyes megfejtés egyenesen Japánból érkezett,egy gyermekkori barátomtól. A lakó környezetében ,még mindig így szállítják a kézi manufaktúrákban készülő Joghurtot, és Tofut.
Nem rázódhat össze ,az esztétikai okok miatt. Az esztétika ,arra felé elsődleges szempont. Kicsi a piaca ezeknek a tej termékeknek,mert az ázsiaiak 85% tejcukor, laktóz,ill tejfehérje intoleranciában szenved......amíg ,az európaiak mindössze 5% -a.
Utánpótlás nevelése rendkívül fontos dolog,főleg a motorozásban..........üdv zs
kínában 100- euróból megteheted.
Vannak, akik korán kezdik a gyerekeiket a motorozással, te korán kezdheted... villamosítás!
A NIU Európa egyik legsikeresebb elektromos robogómárkája , hiszen a megfelelő kategóriában a vezető márkák közé tudja helyezni magát . A NIU most úgy döntött, hogy kínálatában piacra dob egy... gyerekrobogót, azoknak a kicsiknek, akik a szüleikre szeretnének kinézni, vagy azoknak a szülőknek, akik az elektromos mobilitás és a robogók első impulzusait szeretnék utódaiknak megadni.
Az itt látható robogó a NIU NQi Mini , és az NQi GTS kiköpött reprodukciója , csak ez... negyede az eredeti modell méretének! Természetesen nem egy normál járműről beszélünk, hanem egy elektromos játékról, mint az ismerős autóink, amelyeket 3 és 8 év közötti gyerekeknek szántak azzal a céllal, hogy felkeltsék a két kerék iránti kíváncsiságukat, és a vezetés érzését keltsék. , mint például és szüleik.
Az NQi Mini ólomakkumulátorral rendelkezik , amely 90 perces játékidőt ígér, ha 10 órán keresztül tölti. Ennek ellenére a Mini rendelkezik USB- és SD-kártya-porttal, zenelejátszásra, és összesen 11 kg-ot nyom. Egyelőre kizárólag a kínai piacot célozza meg, és még várni kell, hogy a NIU úgy dönt-e, hogy elhozza a mi részeinkre. Ára eléri a 699 jüant, ami mindössze... 95 eurónak felel meg . Nem rossz egy robogó ,játéknak!
A 125cm3 -s kategória leggyorsabb, legszebb, és egyben legdrágább példánya a APRILIA RS 125 GP REPLICA----2475000ft-ért mérik. üdv zs
A .moto125cc. szakújság digitális menet író készüléke szerint megfutja a 123km/h-t ,ami a 15 lóerős kategóriában páratlan......
Aceleración 0-50 m4,84 s (56,6 km/h)Aceleración 0-100 m7,66 s (70,3 km/h)Aceleración 0-400 m19,58 s (104,0 km/h)Aceleración 0-1.000 m38,88 s (119,2 km/h) Aceleración 0-100 km/h16,83 s (323 m)
Velocidad máxima123,0 km/h Consumo3,27 l/100 km Autonomía444 km
Az egyedülálló útszakasz, amelynek létezéséről nem is tudtál – a „világ nyolcadik csodájának” titulálták.
A motorozás sok nagyságrenddel közelebb visz a természeti tájhoz és a területhez, amelyen áthalad, ez a tényező sokak által kedveltté tette a motorkerékpárt. A tökéletes kalandút megtalálása sokak számára cél vagy akár öncél, de lehet, hogy a tökéletes útvonal nem létezik... hacsak nem az olasz Strada della Forráról beszélünk.
Ez egy 5,8 km-es útszakasz közvetlenül az olaszországi Lago di Garda mellett, Verona mellett. Az út hihetetlen természeti szépsége és az elejétől a végéig 200 méteres szintkülönbség sokak fejében „a világ legszebb útjává” minősítette, míg Winston Churchill „ a világ 8. csodájaként ” nyilatkozott róla. . Az útnak még filmes jelenléte is van, hiszen a James Bond-filmben, a Quantum of Solace-ben is látható volt.
Természetesen egy ilyen szépségű és ilyen fekvésű út titkokat rejt... a vadság titkait, és nagy körültekintést kíván az átkelőktől: Az útfelület nagyon keskeny, miközben a sziklákról gyakran csöpög a víz az út mentén. az utat, növelve a csúszásveszélyt.
Továbbiakban ,ismét jelentős áremelkedést hoz az euró-5+.......lassan aktuális lesz Márkus László bohózatának , elhíresült mondata:
Mi kerül ,ezen a fotelen 20000ft -ba?
Ha figyelembe vesszük a kedvenc mini motorjaink ár drágulását, akkor igen siralmas a helyzet....
A belső égésű motorok szennyezőanyagainak "öve" egyre szorosabbá válik, az új Euro 5+ károsanyag-kibocsátási szabványok 2024-től lépnek életbe.
Ahogy az várható volt, a belső égésű motorok károsanyag-kibocsátási normái egyre szigorúbbá válnak, különösen az Euro 5 után. Ezek a legújabb, még mindig érvényben lévő szabványok számos nagy változást hoztak a motorkerékpárok világában. Sok modell gyártása emiatt teljesen leállt, míg az Euro 5 nagymértékben annak a tendenciának köszönhető, hogy minden kategóriában egyre jobban nő a űrtartalom. Ugyanis, hogy ne veszítsék el az erőt, a gyártóknak nagyobbat kell készíteniük a motorokat, hiszen az őrült lóerős, szuperduzzasztott kismotorok forgatókönyve már nem "játszható" - lásd a 600 köbcentis szuperbike teljes osztályát, ami... eltűnt.
Az új Euro 5+ előírásokat 2024-től kezdik alkalmazni az új motorkerékpárokra, vagyis minden olyan 2024-es modellként bemutatott motorkerékpárnak, amely egy vagy több fokozattal „új”, az Euro 5+ határértékeken belül kell lennie. A meglévő modellek egy évvel meghosszabbíthatók, és 2025-től kell megfelelniük.
A legfontosabb változás, amit az Euro 5+ előírások hoznak, talán az, hogy bizonyos kilométerek megtétele után megszűnik a szennyezőanyag matematikai számítása, de új tesztek elvégzésének előírása. Ez azt jelenti, hogy a cégeknek a motorkerékpárok hosszú távú teszteléséből kell adatokat gyűjteniük, így új laboratóriumi vizsgálatokra van szükség. A tesztek során minden motorkerékpárnak legfeljebb 35 000 kilométeres használatot kell "felhalmoznia" a próbapadon, hogy biztosítsa a kibocsátott szennyezőanyagok stabilitását, még a jármű hosszú távú használata után is.
Ezenkívül az Euro 5+ specifikációk megkövetelik az OBD II szoftver frissítését, míg a lambda-szondáknál új tűréshatárok lépnek életbe. A szoftvernek a katalizátor megfelelő működését kell diagnosztizálnia egy második érzékelőn keresztül, amely utána kerül elhelyezésre, miközben az összes szükséges diagnosztikai mérést meghatározott gyakorisággal, az elektronikus egység elvégzi. Végül a rendszer figyeli és tájékoztatja a versenyzőt a motor működésével kapcsolatos minden olyan problémáról, amely nem teszi lehetővé a motor teljes teljesítményének kihasználását. Érdemes megemlíteni, hogy az utolsó követelmény az elektromos járművekre is vonatkozik (és ennek megfelelően a villanymotorra, az akkumulátorra és azok üzemállapotára).
Mi várható az új motoroktól?
A károsanyag-kibocsátási normáknak minden bizonnyal a "nemes célja" a környezetszennyezés csökkentése, és ezt senki sem hagyhatja figyelmen kívül, hiszen az elmúlt 20-25 évben a járművek több mint 90%-kal kevesebbet szennyeznek, mint korábban! A motorgyárak részéről azonban bizonyos mértékű morgolódásra mindenképpen számítani kell, hiszen a szükséges új eljárások újabb kutatási és fejlesztési költségeket is hoznak. Középtávon tehát további motorár-emelkedések várhatók...