Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FERENSZ Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2496

Minichamps Opel Zafira:

 

 


Szoktam kapni az emailt - gondolom rajtam kívül még jó páran - képekkel, árlistával.
Most találtam benne egy olyat, amelyet nem tudtam kihagyni.
Gyorsan írtam emailt és a facebook-on is jeleztem vételi szándékomat, mert nem tudtam ugye az illető mikor fogja olvasni, így mondhatni duplán bejelentkeztem a kicsikére.
Opel Zafira példányt nem nehéz találni, leginkább pirosban van és árban olyan 4-8000Ft közötti árban mozog, viszont az ezüst az más tészta.
Eleve látható a papírdobozán is hogy nyilván márkakereskedéses vagy promóciós darab, nem az átlag megtalálható változat.
Korábban már a piros változaton is gondolkoztam, mert noha a Zafira nem a kedvencem - sem ez, sem a régebbi - azért mégis be kell vallanom hogy egy elegáns és szép kis családi autó.


Elől szép kis lámpákat kapott, csodálatos égőhelyes kialakítással, pici irányjelzős beütéssel.
Jó a króm Opel logós hűtőmaszk, kapott egy Zafira típusfeliratos rendszámot is.
A felnije mondjuk kevésbé tetszik, hasonló a tipikus Alfa Romeo felinjéhez, de elmegy.


Fent két tetősín, és az üvegtetős panorámatető is érdekesen van megoldva, mivel a tetején középen hosszában kitüremkedik.


Hátul csodálatosan szép, reálisan megcsinált hátsó lámpa berakás, ahogyan kell.
Piros-sárga-piros és alul átlátszósan meghagyva, ráadásul kis króm vonalazással elválasztva.
Szintén ott a kis króm Opel logó a csomagtartóajtón, alatta egy króm csíkos díszítés rajta Opel felirattal, szintén a Zafirás rendszám, fent féklámpa csík és antenna berakás.
Tud a Minichamps ha akar...


Egyik alkalommal még emlékszem rá, beszélgettem Faterral is az Opelekről és szóba került hogy általában mindig olyan megnevezéseket adnak nekik amik A-ra végződnek.


AstrA
OmegA
AntarA
ZafirA
CorsA
CascadA


...és még lehetne sorolni.
Persze azóta már vannak újabb típusok melyek szakítottak ezzel a - mondhatni - hagyománnyal (pl Adam) de régebben is voltak (pl Kadett, Rekord) de mégis többségében volt a típusneveket illetően az A betűs végződés, de hogy mi okból volt ez az A-ra végződős opció, az rejtély.
Manapság ez már annyira nem jellemző mikor bejött a GrandlandX, meg a Crossland, Combo stb...

FERENSZ Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2495

Anno már kérdezted és 2473-as hozzászólásomban írtam is...

Előzmény: Lacus0503 (2494)
Lacus0503 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2494

Sziasztok!

Ilyen Ford Transit modell létezik e?

FERENSZ Creative Commons License 2022.10.01 0 0 2493

Universal Hobbies Renault Laguna:

 

 


A koronavírus járvány még azóta is jelen volt mindennapi életünkben, de persze börze ismét volt tartva - szerencsére - így hát élvezettel néztem ki a második alkalommal megrendezett Legenda börzére.
Igaz nem terveztem sok mindent, mivel elektromos roller beszerzése előtt álltam, aminél persze szintén gondolkoztam párszor hogy "akarok Én egy olyat?", "szükségem van rá?", de hogyha nem is kiváltva a tömegközlekedési eszközt, úgy voltam vele max kirándulni jó lesz.
Ugyanis a biciklimet azóta nem vettem elő kb mióta az autóm megvan (2007) és úgy éreztem hogy szerintem már nem is fogom, mivel anno azért is raktam le, mert egyrészt lett a kocsi, másrészt meg mindig hurcoltam szervizbe és meguntam.
Legutóbbi lomtalanításkor pedig meg is váltam tőle.
Arról nem is szólva hogy eleve jól kezdődött, mert miután megvettük a Sugárba, hazafelé úton szépen összetörtem, pedig nem lakom messze a Sugártól :D


Reggelemhez híven ahogy szoktam, bepattantam a kocsiba és most kivételen nem reggeliztem "Mc", hanem inkább a Sparba ugrottam be venni egy-két dolgot.
Miután azzal megvoltam elindultam, de egy utcával túlmentem.
Megérkeztem és szerencsére sikerült az ottani utca végén, a középen lévő fa tövében megállni, ahol úgy ítéltem meg nem zavarok senkit és mindenki más is ki-elfér a kocsimtól.
Természetesen maszk fel, és beléptem.
A börze jó volt - mások szerint gyenge volt, mondjuk Én sem tértem haza sok mindennel - mivel akkor a bejárattal szembeni terem nem volt megnyitva és az emelet sem.
Így kissé gyengébb volt mint az első, de gondoltam rá hogy bizonyára azért, mert a tendenciák megint emelkedő esetszámokat mutattak, plusz közeledett az ünnepi időszak, de mondjuk még kicsit odébb volt.
Miután betértem, az egyik eladónál - akinél szoktak általában újdonságok is akadni jó árban - megláttam ezt a kicsikét.
Elsőre nézegettem, de aztán visszatettem.
Az árával nem volt bajom és hogy ilyen a doboza az se érdekelt, mert inkább ami benne van azzal ne legyen probléma.
Meg kell mondjam őszintén, ez a Laguna valahogy nem kedvencem.
Az eladónál volt a kombi is, de az még annyira se tetszik mint ez.
Miután tettem egy-két kört, visszakanyarodtam oda és úgy voltam vele hogy elviszem.
Meg kell mondjam hogy ebben azért erősen közrejátszott a színe is, mivel jól áll neki és gyönyörű ez a metálbordó.
Persze kicsit aggódtam hogy a doboz lévén ilyen - nyilván érte a nap - de reméltem hogy magának a kocsinak nincs baja.
Szerencsére nincs.
Vagyis hát egy pici, de az tényleg elenyésző.


Elől szép lámpákat kapott, alatta kis irányjelzős beütéssel.
A Renault embléma noha festett, de kidomborodó és szépen kivehető.
Alulra két ködlámpa üveget kapott és ki lettek emelve a lökösön és oldalt is a fekete díszítőcsíkok.
Rendszám helyére Laguna típusmegnevezést kapott, ezért mondom sokszor a Mini/Maxichamps változatoknál, hogy igen is fontos hogy legyen valami ott.


Megvizslattam a járgányt alaposan és már ott is láttam, hogy a picike hibája egyedül annyi, hogy a bal hátsó ajtóban lévő ablak egy picit matt, de csak alig.
Hátul szépen megcsinált lámpákat kapott, sőt ha jobban megnézzük - pl a jobb oldalinál - még a bordázott rész is kivehető a kis üvegen a fehér részben.
Szépen bal oldalon a Renault felirat, jobb oldalon a Laguna, a külön csomagtartóajtós nyitó részen a kis embléma kiemelve, ráadásul mivel az autó eleve bordó, még féklámpacsík festést is kapott, ami jól kivehető.


Remek kis vétel, ahhoz képest hogy nem kedvenc ez a típus.
Egyébként ez a Laguna kétféle hátsó lámpás kialakítással volt, mert volt ez, majd később - noha formáját meghagyva - az égős kialakításán változtattak kicsit és ovális kialakításúak lettek.
Később kapott egy generáció váltást, aminél a forma mondhatni megmaradt, de az első lámpák ívesebbek lettek, a hátsók pedig felkerültek a farrész tetejére, amivel csak sikerült - szerintem - még jobban elb.szni.

FERENSZ Creative Commons License 2022.09.28 0 0 2492

Eligor Renault Master facelift:

 

 


Mindennap nézegetem milyen új Master aukciók vagy lehetőségek adottak és egyszer csak megláttam ezt.
Nem akartam elhinni, mert csak oldalról volt egy kép róla, de azt tisztán láttam az elejét vizslatva, hogy ez bizony a faceliftes változat.
Nem sokkal később lett is még pár aukció ilyenekből, sőt már ezüst színben is.
Az Eligor és a Norev között bizonyára van kapcsolat, ezt már korábban is bemutattam a sárga példányt illetően.
Érdekes hogy megjátszották ezt, noha nem számítottam rá, hiszen nem egyszer szokták mondogatni hogy egy modell formaöntvénye nem olcsó mulatság.
Akkor ilyenkor mégse?
Mikor megláttam - mármint az eredeti modellnél - hogy ebből lett egy faceliftes változat is, örültem neki, mert szerintem ezzel normálisabban néz ki mint a lefelé konyulós első lámpás orral, viszont sajnos ennél a hátuljához nem nyúltak.
Miután Emberem még külön felfutott érte meg is vizslattam, bár elsőre aggódtam kicsit hogy talán nem is fém, mert úgy éreztem mintha csak a dobozát tartanám a kezemben.
De biza fém, csak megtréfált :D


Eleve nem is plexis dobozban van, hanem műanyag és a modellnek is csak a tetején van egy formára kialakított bélelés.
A modell a talapzaton még csak nem is a doboz alján van, hanem a belső műanyag kialakításban egy sínféle résbe becsúsztatva.


Mint már említettem, jól tették hogy "faceliftezték" ezt a Mastert, mert így azért szebb szerintem.
Elől szép lámpákat kapott, természetesen a motorháztető vonalával megegyező vonalfestéssel, szép a króm emblémás Renault logó is, valamint a hűtőmaszk felületén láthatók a mélyedések és az ezüst vonalvezetés.
Kapott Master rendszámot, ködlámpa festéseket is.


Hátul szintén reális a lámpa, bár úgy vettem észre hogy kissé talán vékonyabb mint a Norev változaté, erre nem ártott volna kicsit jobban figyelni, viszont alatta ezüst festést kapott és látszanak az égőhelyes kialakítások is.
Megkapta a fekete "bütyök" pingálásokat, a fekete rendszám világítás takaró részt, rajta Master felirattal, kilincsfestés, jobb oldalon a Renault felirat és persze a kis szögletes-csúcsos féklámpa berakást is.
Ez utóbbit nem tudom üveg-e - bár annak tűnik - de elsőre kissé másabb mint a Norev változaton.


Megpróbáltam szétkapni is a modellt hogy nézzük meg belül is, de nem ment, erőltetni pedig nem akartam.
Nos...ez is meglett :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.09.25 0 0 2491

Norev Fiat Sedici (Suzuki SX4):

 

 


A múltkor nézelődtem a neten és egyszercsak láttam Fiat modelleket jó árakon.
Meg is néztem az illetőnek milyen cuccai voltak, majd gyorsan összeállítottam egy pakkot és már küldtem is Emberemnek.
A legtöbbjét eladásra szántam, és a modellek csak így talapzaton voltak, reméltem hogy lesz plexi, mert ez kihatással volt az árukra, de sajnos nem volt.
Ráadásul volt más kellemetlen élmény is a pakkal kapcsolatban, nem is egy.
Az egyik ez volt amire mondjuk számítottam hogy mégse lesznek plexijeik, de úgy voltam vele hogy "készülj fel a legrosszabbra és reméld a legjobbat".
Hát ez nem jött be.
Van ilyen.
Az ilyesmit elkönyvelem magamban és utána már nem is foglalkozom vele, vagy nem emlékszem rá.
Kész.
Eltemetve a dolog :D


A második dolog az volt hogy az egyik modellnek nem volt meg a jobb tükre, ezt már csak sajnos akkor vettem észre miután megvettük őket.
Sebaj, nem halok bele - gondoltam.


De aztán jött a harmadik.
6 modellt vettünk meg, de csak 5 érkezett a dobozban, kértem is Emberemet hogy írjunk az eladónak és vonjuk kérdőre.
Mert noha nem sok vizet zavar hogy 5 vagy 6 modell, de ugyanakkor hogy annak az ára is ki lett fizetve, a másik hogy 6 modellre fizettünk postát - noha mondjuk ez általában van hogy belefér, mert pl egy bizonyos határig ugyanannyit fizetsz 3 modellre mint 5-re, de akkor is.


Aztán jött a negyedik probléma.
Az egyiknek enyhén karcos volt a szélvédője, a másiknak - megvolt ugyan, de - törött volt az egyik ablaktörlője.
Szóval már eleve a plexi nélküli állapot miatt úgy voltam vele, hogy így is bukok rajtuk, de valamennyi legalább vissza jön belőlük, ráadásul úgy is ez a példány volt belőle a legfontosabb.


Évek óta lobbizok, több modellgyártót is megkerestem már a Suzuki témával kapcsolatban, de senki nem lát benne lehetőséget.
De nem is értem miért.
Hisz ahogy láthatjuk az SX4-es is itt van a Norevtől, ráadásul rally változatban is.
Tehát a formaöntvény megvan.
Már csak azért sem értem, mert egyébként megjátszotta hogy Suzukiban is kihozta, lévén a rally-s változat Suzukiban jött ki és sima, normál verzióban is Suzukiként van kihozva, arról már csak pluszban nem is szólva hogy a japánoknál fut - vagy volt - egy újság mellékletes sorozata, amiben szintén voltak Suzukik, szóval...
De persze ott van a Minichamps gyártótól az Agila is mint WagonR+...szóval, Én látnék lehetőséget egy ilyen sorozatban.
Ugyanis a Lengyeleknél is elindult egy FSO sorozat, a Cseheknél pedig egy Skodás és abban persze igazat adok, hogy azok saját országuk béli gyártott autó-márkák, míg Mi a Suzukit - mint Japán modellt - csak itthoni gyártásként funkcionáljuk.
Egyébként érdekes ez az SX4 - párdon Sedici - mivel eme Fiat sorozatban kétszer is szerepel, a másik egy kék változat, de nem tudom miben más.
Talán egy kicsit a hűtőmaszkos-lökhárítós kialakításban, mivel a kék a 2006, ez a fehér pedig a 2009-es verzió.
Nekünk két férőhelyes a garázsunk és a garázsszomszédé pont egy ilyen SX4 - franc - Sedici :D
Amúgy elsőre tetszettek ezek a terepjáró Suzukik, bár nekem már akkor is szedán változatban jött be inkább, ami mondjuk különös párosítása egy terepjárónak, ráadásul ritkább, kevesebbet látni belőle.
Anno olvastam róla egy prospektusban, hogy ebből is - elvileg - azért lett szedán, mert a japánok vagy úgy általában az ázsiai régiók, "szedán orientáltak".
Szerencsére megúszta az utat, igaz noha azért sajnos ez a példány se hibátlan, de mondjuk csak azért mert - mindjárt - felhívom rá a figyelmet.


Elől szép lámpákat kapott, jó a kiemelt lökös és a rendszám alatti kiemelés.
Olasz rendszámot is kapott és a kis krómos hűtőmaszkon a Fiat embléma is szép.
Mikor bejött ez az új logó nem tudtam hova tenni, mert Én úgy voltam vele: nekem a Fiat, az mindig az 5 átlós vonalas emblémás masina lesz :D


Hátul sima piros lámpaberakásokat kapott, de alatta nagyon gyengén láthatók az égőhelyes kialakítások.
A Fiat embléma picit megcsúszott, nem pont középen van a körben, szintén az olasz rendszám és a Sedici felirat.
Nem tudom pontosan ezek mikor futottak az olaszoknál, de látható hogy a fekete lökös változatán enyhe repedések láthatók, ennek ez az egy hibája van, szóval nem mai darab.
De szerencsére annyira nem észrevehető, így nem feltűnő.

FERENSZ Creative Commons License 2022.09.22 0 0 2490

Altaya - Atlas - Renault 5 GT Turbo french police:

 

 


Korábban tervben volt már ez a kicsike ebayes pakkban, viszont sajnos le kellett róla mondanom, mivel drágán adták és úgy éreztem annyit nekem nem ér meg.
A német rendőrségi példányok után a franciákra vagyok ráállva, mivel sokszor láthatjuk - persze főleg francia filmekben, vagy francia helyszíneken - a hatósági járgányokat, melyeket mindig szépen sikerül lealázni :D
Ezt a példányt ráadásul egy olyan valakinél szúrtam ki, aki rendszeresen kijár a börzére, ráadásul tőlem is talán 1-2 utcányira lakik és tessék :D
Most meg ott volt :D


Elől szép kis lámpákat kapott, az irányjelzők is üveg, bár gondolom az egyszerre van a lámpás-hűtőmaszk testből kialakítva.
Jó a kis Renault embléma is, alulra kapott két sárga ködlámpa berakást is.
A festés természetesen adott, ráadásul ahogy szokott, a nózin fordított tükrös megoldással a Police felirat.
A felni se rossz, egyedüli gyengéje hogy szerintem a gumi kissé szélesebb rajta mint kellene, vékonyabb gumi dukálna, ráadásul ahogy látom nincs mintázata se a gumin.
Enyje Biztos Urak.....kopottas gumikkal üldözzük a bűn elkövetőit? :D


Hátul szép kis lámpákat kapott, megfelelő rovátkás kialakításban, ráadásul kis sárga irányjelzős résszel.
Viszont sajnos megint - mint már megszoktuk - a hátsó lámpás kialakításon vérzik el kicsit, mert a gyártó nem tudott rá odafigyelni hogy a jobb oldali alján, ugyan hagyja már meg az alsó részt fehérnek, ott ugyanis a tolató lámpának kéne lennie.
Komolyan mondom nem hiszem el!
K.rva nagy odafigyelést igényelne...
De persze Dr Tóth már jártas az ilyesmiben, így szépen meg is csinálta.
Világosabb lett, és jobb oldalon alul meghagytuk a tolatós részt, de nem csak úgy simán, hanem természetesen ahogyan kell megnéztük milyen és kis piros körítést azért megkapta.
Azért így sokkal jobb.
Szerencsére mivel az autó fehér, ilyenkor általában nem kell az ezüst belső lekenés, mivel akkor sötétebb lesz a lámpa összhatása mint így meghagyva.

 


A lökösön odakerült a Renault 5 GT turbo felirat is és persze rendszámot is kapott.
Szóval sajnos nem tökéletes.
A tetején lévő két kis sárga bütyök lehetne üvegből, sokkal szebb lenne, a gumi lehetne mintázatos, és a hátsó lámpára se ártott volna picit jobban figyelni, ennek ellenére is tetszik és egy újabb vérbeli francia a megfelelő hazai változatban beparkolt a francia rendőrségi állományba :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2489

4/4 - Altaya Ford Sierra XR4 75 Aniversario:

 

 


Persze mondanom sem kell hogyha Sierra.....kár is lenne mást írnom.
Elvégre is legutóbbi börzén is ha jól láttam Pál Gábor barátom épp készült megmaratni magát egy Scorpio-val, annak ellenére hogy már bizonyára megvan neki, mert elég könnyen beszerezhető változat.
S noha a Scorpio egy másik típus, ezt a Sierrát be kellett szerezni.
Na ennyi volt ez a cikk.
.........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
Na jó természetesen ez nem volt komoly :D


Felmerülhet a kérdés hogy ugyan minek kellett már megint, hiszen egyszer már volt a sorozatban a fekete XR4-es.
Igen, valóban.
Nekem is szöget ütött a fejembe hogy ez már volt, most minek jön megint?
Attól függetlenül persze terveztem a kicsikét :D


Próbáltam utána olvasni, de nem találtam sok infót róla hogy ez miben volt más.
Gondolom felszereltségben, de ha megnézzük modellben is más kicsit.
Ugyanis a fekete sima orros változat volt, ennél viszont már változott, mivel beömlős hűtőmaszkos nózija volt.


Természetesen a felnik ugyanazok, és láttam hogy azért mégsem teljesen ugyanaz.
Az előbb említett hűtőmaszkos dolgon kívül ugyanis akad más is.
Hátul ugyanolyan szép mint az eddigi bármelyik változat, de ennél sima spoilert kapott a farára, nem duplát - ahogy a fekete - ráadásul mivel fehér, ezen még féklámpa csík festés is került rá.
Azt már persze mondanom sem kell hogy a Ford embléma és a megfelelő betűtípussal írt Sierra XR4 jelzés persze hogy ott van :D


Külön tetszik hogy - ahogy a feketénél, úgy ennél is - csináltak egy kis flikket a spoiler kialakításában a hátsó szélvédő ablaktörlőjének kialakítását illetően.
Király.

 

...és az eddigi Sierráim ebből a sima Inolvidables és Inolvidables 80/90 sorozatból.

 

 

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.09.16 0 0 2488

4/3 - Altaya Fiat Regata SC:

 

 


György Képes barátom anno kiakadt rajta kicsit, hogy a Regata-ból hogy lett Regatta - 2T-vel :D - de elvégre is jogos.
De annyi baj legyen, ez legyen a legkevesebb hiba egy modellnél, az elírás.
Persze ez is fontos ez tény, mert nem mindegy hogy "sz.r mellett falni, vagy fal mellett sz.rni" ugyebár, de inkább a modell a lényeg.
Megláttam hogy ez a kicsike is érkezni fog és noha a sima Inolvidables sorozatból már meglett - ráadásul kihagyhatatlan áron - berakták a 80/90 kiadásba is.
Igazából az a bordó Regata volt ami elindított engem ezzel - és az azóta hasonló sorozatos kiadványokkal - kapcsolatban hogy gyűjtsem őket, mert ugye a Regata is olyan példány volt, mely nem nagyon volt modellben.
Így mondhatni kuriózumnak számított egy olyat beszerezni.


Anno már mutattam a bordó változatomat, ráadásul a korábban beszerzett Norev változatommal, ami márkát illetően minőségibb, mégis kenterbe verte az újságos modell.
Persze felmerülhet a kérdés hogy most ez az SC változat miben más mint a bordó.


Nos ennél már került visszapillantó a jobb oldalra is, más lett a felni, mert ugyanolyat kapott mint a Norev változat.


Egyébként meglepődtem, mert azelőtt csak egy-két külföldi argentin modelles kollegánál láttam képeket róla és azt hittem bézs színű, de igazából fehér metál, mert kis csillámos festése van.
Nem tudom még mely sorozatban láttam - talán szintén ebben a 80/90 kiadásban - de rémlik hogy arany színben is láttam, nem csak ebben a fehérben, de vagy ritkább változat lehet, vagy csak pár darab készült belőle és színt váltottak, mert nem nagyon találni.
Na nem mintha annyira érdekelne, bőven elég belőle ez a kettő (Norevessel együtt három).
Nem tudom egyébként az SC változat - a jobb oldali visszapillantón kívül - miben volt más a sima verziótól, legalábbis külsőben.


Ez is elől szép lámpákat kapott, megfelelően az 5 átlós csík embléma ahogy kell, mellette még kis kék felirattal is megtoldva.
Jó a rendszám is.
Ezeket mondjuk kicsit sajnálom, mivel még jobb összképet adna ha az adott országbéli megfelelőjével megegyező rendszámmal hoznák ki - pl francia autón francia rendszám - de mivel persze ez egy argentin sorozat és mivel náluk is előfordult, így ez nem nagy probléma.
Még mindig jobb mintha nem lenne :D


Természetesen ahogyan kell, hátul a szépen, reális módon kialakított Lada Samara féle hátsó lámpák, belül fekete rendszámvilágítás burkolat festéssel, bal oldalon a kék Fiat felirattal, jobb oldalon pedig a Regatta SC jelöléssel.


Az Európai Vakáció és a Vegasi Vakáció mai napig kedvelt, még mindig megmosolyogtatni tudó vígjáték számomra, melyeket mindig élvezettel nézek meg újra.
Filmes kocsiként is lehet említeni a fehér Regata-t az Európai Vakáció filmben, melyben két bandita kirabolja az utazási irodát és az alkalmazottat a csomagtartóba rejtik, közben meg ezt az autót adják bérbe a Griswold családnak, amivel a film végéhez közeledve szerepel egy üldözéses jelentben is mikor Clark feleségét elrabolják.
De ezen kívül még más klasszikus autók is feltűnnek az üldözéses jelenetben mint mindennapi használatban lévő autók.
Pl Mercedes W123, Renault 9, Fiat Ritmo, Vw Golf 1, Peugeot 205 és az üldözőbe vett piros cabrio Bogár is ott van még :D
De ha megfigyeled egy kakukktojást is észrevehetsz a filmben, miután a Bogár elől elmegy a kézikocsival az öregember, ott is egy szép, ám de furcsán az olasz járművek közé valahogy nem illő régi szép terepjáró halad el....és nem Land Rover :D
Nézd csak meg újra :D


https://videa.hu/videok/film-animacio/europai-vakacio.magyar-szinkronos-film-eredeti-klasszikus-retro-jABTqdABfLD7u7rh

 

(1:24:00-tól)


Persze a bunkó parkolást már akkor is megtorolták, igaz itt most elsődlegesen más miatt alakult úgy hogy megsérült az eleje :D
Ahogy az persze lenni szokott, nem Ők vezették valósan az autót, hanem nyilván hozzáértő, (helyismerettel bíró) kaszkadőrök.
Ez látszik is egy pillanatra az esküvői fotozásos jelentnél beérve, akár a Bogár sofőrjét, akár a Regataét illetően.
Persze akkor sem volt egy nagy vígjáték, mára meg már erősen megkopott a jelenetek poén skálája, de mégis ha adják, Én mindig élvezettel nézem meg ezeket a filmeket.


Azt mondjuk kevesen tudják, hogy eme példánynak köze van a Lada Samara szedán változathoz is, mivel úgy tudom ez volt az ötletadó, amelyik szerepet játszott a Lada Samara szedán megszületésében.
Ha megnézzük a hátsó lámpás kialakítás is teljesen azonos, azt leszámítva hogy a Ladánál nincs ívesen vezetve a széle az irányjelzőnél.

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.09.13 0 0 2487

4/2 - Altaya Chevrolet Chevelle:

 

 


Ha ezt most "nagyf@szú" kollegám látná... (hogy honnan a megnevezése azt inkább hagyjuk :D)
Ugyanis mikor szóba került ez a példány - mivel más sorozatban is megjelent - említettem neki hogy tudok segíteni kéket szerezni, de nekem feketében van meg.
Persze mondanom sem kell hogy elkezdett nyaggatni hogy neki ez a fekete kéne.
Mondtam hogy arról tegyen le, mert nem fogom eladni :D


Az SS szót meghallva, nyilván sokaknak más jut eszébe mint ez a patináns amerika dög.
Bevallom nekem is, de mégis inkább próbálom eme szépséghez kötni ama jelzőt :D
Indult egy "American Cars" sorozat is, amit mondjuk Én annyira nem követek nyomon, lévén nekem az amerikai autók nem nagyon jönnek be.
Nem azért mert rondák lennének vagy ilyesmi, csupán nem az Én ízlésem.
Azt meg kell mondjam hogy a régiek egyaránt szépek és patinánsak, tökéletes kompozícióban van az erő és a szépség, de a maiak inkább erősen izzadtságszagúak.
De akkor mégis miért kellett most ez? - merülhetne fel a kérdés.
Bevallom őszintén azért, mert ennél az SS-nél, mindig elcsábulok kicsit.
Jobban mint kéne :D
Hát ezért.
Ráadásul az ára is jó volt, akkor már két ok hogy miért ne?! :D


A John Wick 2-ben is szerepelt a kicsike, igaz ott talán sötétzöld volt, noha mivel éjszaka játszódik a film elején lévő jelenet, feketének tűnik elsőre.
Az első film nagyon bejött, vártam a folytatást is.
Ráadásul tetszett az is hogy eleve a jelenetben van kis megmosolyogtatós rész is hogy pl egy falra kivetítve látunk egy régi filmet amiben tanyál a motoros és közben a John által üldözött is úgy csúszik be az utcából :D
Bár a filmbéli autó zöld volt, Én nekem ebben a feketében sokkal jobban bejön.
A másik sorozatban - mert az American Cars fut máshol is - ott pl kékben jött ki, ez pedig a Grandes Autos Memorables sorozatból való, de a kék még annyira se tetszik mint John zöld változata.


De most lássuk ezt a dögöt.


Elől szép dupla króm keretes lámpákat kapott, külön beágyazva, szép a hűtőmaszk festés és rajta az SS felirat.
Króm lökös, rajta Mississippi-i rendszámmal.
A mocitetőn futó fehér sportcsík is király, igaz a két kis bütyök a lámpák felett nem tudom mi akar lenni rajta.


Mindjárt meg is vakít ez a króm felni, ráadásul oldalt szintén ott van az első ajtónál az SS jelzés és persze a gumik ahogyan kell, feliratokat kaptak.
Jó a belső színe is és mikor csavaroztam le a modellt a talapzatról, vigyáztam a kis króm tükrére.


Hátul kissé meghajlított krómos elem, benne a két piros lámpaberakással, ami még kicsit rovátkás is, jobb oldalon ott a Chevelle felirat, a lámpa belső felén az SS jelzés, szintén az amerikai rendszám, alul pedig két király kipufogó.
Szinte érzem a benzingőzt az orromban :D


Mindennap nézem mindegyik sorozatot hogy mikor frissül a lista hogy mi érkezik még és noha az amerikaiban nem nagyon van olyan ami kéne, azért még lesz egy-két esélyes befutó.

FERENSZ Creative Commons License 2022.09.10 0 0 2486

Megint sikerült egy kis pakkot összeállítanom, lássuk is miket szereztem.


4/1 - Altaya Mercedes Benz MB100 - Iberia:

 

 


A Sörfőzős börze után, a következő hétvégén elérkezett egy KMO és persze a szabályokat szigorúan betartva, maszkban, de mentem arra is.


Természetesen - mint már azt előzőleg is említettem párszor - nyomon követem a különböző újságos modell kiadványos sorozatokat.
Mikor megláttam hogy lesz benne ez a Merci, nem volt kérdés hogy ez is kelleni fog.
Igazából meglennék nélküle, mert nem egy érdekes darab - és valószínűleg nem is sikeres - áruszállítója a márkának, mivel sose láttam belőle sokat.
Viszont nézelődtem egy eladónál és össze tudtam egy kis pakkot állítani számomra, persze a pakk részeseként a harmadik-negyedik példány volt inkább a fontos belőle.
Ez a Merci idáig nekem sárga változatban van meg, a Mercedes sorozatos kiadásban, valamint a múltkor jött a Lay's-es furgon, most pedig ez (egyébként időközben úton van egy újabb változat, melyen már szintén agyaltam korábban, viszont ama árat nem tudtam megadni érte, most viszont jó áron sikerült kifogni).


Jó hogy a gyártó kihoz egy modellt és azt mindenféle variánsban kihozza, de nem ártana főleg két dologra figyelni.
Az egyik az, hogy ablakos kiadások se lennének rosszak belőle, mert egy ideig el lehet adni különféle festésekkel, de van amikor már a gyűjtő is eljut oda hogy minek vegye meg harmadjára ugyanazt.
A másik hogy általában akadnak különbségek, pedig ugyanaz a gyártó, ugyanazon típusa.
De lássuk a kicsikét.


Elől szép lámpákat kapott, széleken sárga irányjelzős berakással, ráadásul "Merci barázdásan".
Szép az embléma is, alulra a lökösbe került két ködlámpa is.
A festés is jó, a belső - ahogy már a Lay's furgonnál is láthattuk - szintén jópofa, a kartámasz is látszik az ablakoknál.
Az ajtón típusjelölés, kilincsfestés, valamint oldalt az elhúzható ajtó tolósín kialakítása is oda került.


Hátul nagyon szépek a lámpák, de korántsem reálisak.
Ez a másik gond.
Ugyanis pl a fehér Mercedes service változatnál sima pirosakat kapott és noha itt azon voltak hogy szépen megcsinálják, mégsem sikerült.
Mármint kialakítást illetően igen, mivel felül a piros, alatta vékonyan a sárga és a fehér látható ahogyan kell, csak ez annyiból hibádzik hogy ilyennek csak a jobb oldali lámpának kéne lennie, mert a bal oldalinál a fehér is pirosként kellene legyen.
Szóval ezt díjazom hogy a figyelem megvolt rá hogy megcsinálják olyanra, csupán a kialakításba csúszott egy pici hiba, de csak egy tollvonás és a hiba máris javítva lett :D

 

Ellenben a korábbi Mercedes sorozatos változatnál figyeltek rá és jól meg tudták csinálni.
A herótom mikor ugyanaz a gyártó, ugyanaz a modell, és nem sikerül ilyesmikre figyelni.

 

Úgyhogy helyrehoztuk :D

 

Kép az eredetiről:

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.09.07 0 0 2485

Altaya - Matra Rancho - "La Vieille Alsace" Restaurant diorama:

 

 


Igen, indult egy ilyen diorámás sorozat is.
Mint már említettem előző posztjaim valamelyikében, nyomon követem az újságos modelles sorozatokat és ez is köztük van.
Érdekesnek találtam mikor az Altaya előjött egy ilyen sorozattal, de örültem neki.
Noha sokszor szoktam nézni hogy milyen a körítés és hogy milyen modellt kapunk mellé, mert ha tetszik az egyik, nem feltétlenül van szükség a másikra.
Ezzel kb Én is így voltam, mivel ez a 11B megjelenésű szám és az előzőekből egyiket se tudtam volna elképzelni.
Vagyis hát el tudtam volna, mert egyiknek-másiknak tetszik a diorámája, de olyan kocsi - vagy kisteherautó - van hozzá, ami nem kell.


Átlagban az is elmondható hogy mindegyikhez kapunk egy épület homlokfalat - ami az adott hátteret biztosítja - és egy figurát is, viszont emellett az éttermes mellett azért döntöttem, mert hangulatos, sok dolog van hozzá és az autó is olyan ami jöhet.
Noha a Rancho terepjáró már megvan nekem zöldben, szerencsére változott annak is az álláspontja.
Ugyanis miután átvettem Tokodi János modelles kollega úrtól, említette hogy van egy modellgyűjtő, aki szintén kereste ezt, de neki csak az autó kéne.
Erre megemlítettem hogy nekem megvan zöldben csak modellként - dobozos kiadásban - de mivel most ez meglett, arra amúgy sem lenne szükségem, ennek meg jól jön a diorámája is.
Így miután hazaértem - épp leparkolni készültem - jött a hívás Jánostól, megkérdezte megadhatja-e a számomat és miután "kiadtam az engedélyt" :D már hívott is a másik modelles kollega.
Persze át is futott az agyamon hogy nem gondoltam hogy ilyen gyorsan elkezdünk róla egyeztetni, mert azt tudtam hogy megvan, csak azt nem hogy pontosan hol, de szerencsém volt, mivel nem kellett a négy nagy dobozról lepakolnom és átnéznem őket, mivel szerencsére kézközelben volt a modell.
Mindenki jól járt, mert nekem kékben amúgy is jobban tetszik mint zöldben - mondjuk eredetileg a feketét terveztem volna - és vágytam erre a diorámás körítésre is.
A modelles kollega meg inkább csak a modellre vágyott, így neki is összejött ahogy szerette volna.
Igaz említette, hogyha ezt sikerült volna beszereznie, akkor a diorámás körítésre nem lett volna szüksége, de akkor is jól járt volna mindenki, mert ha János cimbora megkeres, akkor a modelles kollega el lett volna a kocsival, Én meg elhoztam volna tőle a diorámát.
Így miután egyeztettünk a kollega el is jött érte és vitte a zöldet, nekem pedig ezáltal visszajött a diorámás változatnak a háromnegyede, úgyhogy mondhatni a valós kiadás érte kevesebb mint egy retróautó ára.


Először nézzük a modellt.
Elsőre picit aggódtam, mivel a modell vezető oldalán kis fehérkés nyomot láttam a lámpán, valamint a fekete lökösön is - gondoltam ragasztás nyom - és úgy láttam mintha a lámpa is olyan lenne.
Így azt terveztem - persze akkor még nem tudva a kontaktról - hogy majd kicserélem és úgy hirdetem meg eladásra a zöldet.
De miután kibontottam simán le tudtam törölni az ujjammal azt a fehérkés foltot, így már volt nincs.
Nagyon szépen megcsinálták a modellt.
Nekem a Matra mint márka nem sokat mond, egyedül azt tudom hogy volt kis Majorette példányomban a Simca, meg ez a változat Matchboxban, de Én mégis inkább SIKU változatban ismertem meg eme példányt.


Szépek a lámpák, kis krómos karikába helyezték el őket.
A lökösön jók a sárga-fekete rácsozott ködlámpás berakások, alulra kapott egy irányjelző-helyzetjelzős párost.
Két oldalra kapott tükröt, az ablaktörlők is jók és a tetején lévő spoileres-tartó is jó.
Érdekes módon - sajnos már nem volt időm lőni képet közösen a zölddel - ennél nem kapott antennát, mivel a zöldnél volt, de nem is baj.


Hátul szépen kialakított lámpákat kapott, fűtőszálas hátsó ablakot, fent egy ablaktörlőt és alulra vonószemet, valamint ezüst kipufogót.


És most lássuk a körítést:


Mint az - a még bliszteres képen - látható, több mindent kapunk hozzá, mint általában.
Ezekhez a kiadásokhoz általában tartozik egy figura és valamilyen kiegészítő - pl egy kosár baguette, vagy a járdás részen egy pult - itt viszont kapunk egy szakácsot, négy széket, két napernyős asztalkát.
Ráadásul a támfalas kialakításon is szépek a kis íves lámpák, igaz bontatlan állapotban az egyik még félrenéz, de mozgatható.
Hangulatos :D


Mindennek megvan a kifúrt lukja.
Az ülések kissé gumi jellegűek mivel rugalmasak, ám vigyázni kell miután beleültettük a lukakba a lábakat, mert könnyen lentebb is mehetnek :D
Így igencsak nehéz lesz onnan felkelni.
Természetesen a beillesztésüknél a lukakba volt hogy segítségül hívtam egy kis csavarhúzó végét, hogy be tudjam igazítani de nem nagy kunszt.
Az asztalkák is hasonló módon rakhatók be, de azok egy lukas kialakításúak, a csillag lábak közepén.
Zseniális :D

 


Már csak akkor lenne tökéletesebb ha a hátára kapott volna még egy kis elektronikus kialakítást is és a kis három lámpa felkapcsolható lenne, de persze ne legyünk telhetetlenek, így is zseniális.


Tervezem még egy-kettő ilyesmi kiadás beszerzését, de mint említettem majd meglátjuk, mert a legtöbbnél vagy maga a modell nem jön be, vagy pl a körítés, de ennél szerencsére sikerült mindkét kedvemre kedvezően hatni :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.09.04 0 0 2484

DeAgostini GAZ-31029 Volga:

 

 


Nézelődtem még az asztalon és megláttam még egy olyan példányt, amely hasonlít arra ami már megvan nekem, de mégsem ugyanaz.
Ez a Volga is tervben volt, de annyira nem vágytam rá, viszont jó árban volt, így gondoltam nem hagyom ki.
Azt persze mondanom sem kell, hogy a James Bond - Aranyszem filmben is szerepelt a kicsike, mivel egy ilyen példánnyal menekültek a "tankos Brosnan" elől.
És persze mint tudjuk könycseppeket elmorzsálva, pár Uaz és rendőrségi Lada sajnos rosszabbul járt :D


Nagyon szépen megcsinálták a modellt, meg is lepődtem.
Noha a kombi Lada későbbi megjelenésű példány, de érdekes hogy ennél szépen meg tudták csinálni a hátsó lámpákat.
Sokszor ezért is nem értem hogy miért spórolják ki róla, vagy intézik el olyannal, mert még egy ilyen modellnél is - ha nem is várható igényes minőség - fontos hogy legalább megjelenésben minél inkább ott legyen.
Ezt amúgy bírom az oroszokban, azonkívül hogy egy típusból csinálnak mindenféle variánst, hogy mindenki megtalálja közte a saját igényeinek megfelelőt, hogy nem számít ha nem szép, nem számít ha kicsit hasonlít valamelyik járgányra de robosztusabb, szögletesebb, és mégis van akinek ez kell.
És noha lehet hogy van akinek ingyen se kéne, másnak a boldogságot tudja jelenteni már eleve az hogy egy autó, amit vezethet és a világ végére is elmenne vele.
Mondom ezt úgy, hogy emlékszem Én is hogy Fateromra milyen hatással volt mikor ellopták a kocka Ladáját, hogy noha volt szebb és jobb autó is a környéken, van akiknek mégis - sajnos - a miénk kellett.
És noha lehet hogy nem volt szép, nem volt tökéletes, nem volt minden bigyóval felszerelve mint már a maiak, mégis könnyek hullottak, mert amit más kemény munkával megkeresett - az árát, vagy csak úgy simán az autót értve, a rá megkeresett munkát, erőfeszítést tekintve - azt valaki csak úgy simán elvette.
Ezért írtam azt, hogy van aki egy ilyen példánnyal is boldog tud lenni.

FERENSZ Creative Commons License 2022.09.01 0 0 2483

DeAgostini Lada Riva 1500:

 

 

 


A koronavírus sokaknak betett.
Elsősorban a vendéglátóipar és a turizmus sínylette meg igazán.
Az emberek nem mertek sehova se menni, akik pedig mégis bátran belevágtak számolniuk kellett azzal, hogy amikor visszatérnek karanténba kerülnek.
Az első hullám lecsengett, de jött a következő.
Azt persze mondanom sem kell hogy a börzék is elmaradoztak, ám miután az első hullám lecsengett, ismét lehetett tartani rendezvényeket, természetesen a szigorú szabályok betartásával.
Meg is lepődtem mikor láttam a bejegyzést, mert ezúttal egy teljesen új helyen, hozzám közel, a Kerepesi útnál a Legenda Sörfőzde Centerben volt megrendezve egy böri.
Gondoltam ha már ilyen közel van, amúgy sem hagyom ki.
Felmerült az is, hogy tömegközlekedéssel, vagy akár gyalog is kimehetnék, de persze maradtam a kocsinál.
Mint ahogy az lenni szokott most is McReggeliztem a közeli mekiben - ahogy ilyenkor szoktam - s miután azzal megvoltam, indulás oda.
Előző nap biztos ami biztos megnéztem térképen még egyszer és felírtam a telómba hogy hogyan találok oda.
Bementem az utcán amit egy elhagyott kettéágazó elhagyatott ipari vágány szegélyezett.
Szerencsére kocsival jól meg lehet állni, talán ha 1 percet kell sétálni a bejáratig.
Belépve tágas tér fogadott, nem volt zsúfoltság, két külön terem is volt.
A bárpult működött, úgyhogy üdítőt is lehetett venni, később így is tettem.


Mentem természetesen több kört is, mikor kiszúrtam ezt a kicsikét az egyik eladónál.
Nem annál akinél szoktam keresni az újdonságokat, így meg is lepődtem rajta.
Az árcímkéje is fent volt a tetején - természetesen azt leszedtem - de úgy éreztem jó árban volt.
De akkor miért van a közös képen mellette egy fehér kombi is?
Mert vettem donort, igaz sajnos nem annyiért amennyiért vettem volna nyugodt szívvel, de úgy voltam vele két kocsihoz is fel tudom használni.


Ez a Lada kombi azonkívül hogy ugyanaz mint a sima, természetesen kapott tetőcsomagtartót a tetejére, valamint ha megnézzük az ablaktörlők és a belsőt illetően, ez biza jobbkormányos.
A fehér donor azért kellett, mert sajnos sima lámpákkal intézték el a modellt hátul.
Nem is értem miért, hisz a fehér kombi is az orosz kiadásban jelent meg és annál szépen meg tudták csinálni.

 


Természetesen itthon neki is álltam a hátsó lámpák kikapásának - mindkettőn - és szépen meg is cseréltem őket, de a szépen kialakítottra ráfért egy kis plusz, mivel így simán - a kocsi eleve piros színe miatt - nem lenne annyira észrevehető a sárgás rész - így kapott egy ezüst belső kiemelést.


Kérdéses volt hogy ezt a modellt mennyire fogom tudni majd beszerezni, lévén más országokban is erősödőben volt a járvány és ahogy a korábban említett "szokásos" eladó is említette, ez megnehezítette a beszerzési lehetőségeket.
De meglett :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.29 0 0 2482

3/3 - Altaya Seat Cordoba:

 

 


Nagyon megörültem mikor megláttam hogy ez a kicsike is érkezik a kínálatba.
Ugyanis a Cordoba mindig is olyan példány volt, amely nem nagyon volt modellben.
Igaz az utóbbi időben elég sok felbukkant a Herpa kiadásában, és egész jó áron is be lehet már szerezni, ez viszont a faceliftes változat.


Meg kell hogy mondjam, azt hittem ezt nem fogom tudni beszerezni.
Ugyanis láttam pár eladónál, de mindegyiknél magas volt az ára.
Hiába, vannak olyan példányok amelyek idővel se lesznek olcsóbbak, de szerencsére ennél a manusnál volt.
Emlékszem rá, nagy kedvencem volt a Colin McRae Rally pc-s játék, még anno "pléjsztésönön" is sokat nyomattam.
Ugyanis anno az egyik tízemeletes földszinti lakásban volt kialakítva így egy hely, ahol ki lehetett bérelni játékokat, vagy ha akartál ott is játszhattál velük, díj ellenében, egy szobában.
De persze "pécén" is megvolt később a játék - mikor már lett számítógépem - és az egyik kedvenc autós játékom volt.
Persze mára már mondhatni "mi ez a grafika" meg minden, de akkor, ama időben, az volt a csúcs (nálam).
Valami hegyi szerpentines pályán szerettem menni ami aszfaltos volt és persze mondanom sem kell hogy mindig szinte sz.rrá törtem a kocsit, volt olyan is, mikor még a célba se értem be mert pl kiszakadt a kerék.
De leginkább a hangok miatt imádtam, ahogy a csúszós, kifarolós kanyarokban a gumi csikorog és ahogy égnek a féklámpák mikor fékezek (jó ez persze általában így szokott lenni :D).
Úgyhogy ama pályán - és talán emiatt is - a Seat Cordoba ezen példánya, mindig kellemes emlékeket idéz :D
Sokszor volt hogy nyitott ablaknál, jó hangosra véve direkt idegesítettem vele az alattam lakó idős p.csát :D


Itt bele is nézhetünk:


https://www.youtube.com/watch?v=QOiKnYD4VFk


Sose rajongtam pedig a rallyért vagy egyéb autóversenyekért, pl a Forma1-et eleve utálom, szeretem ha van egy kocsinak formája, felismerhető hogy mi, vagy melyik márka akar lenni és hogy a lámpák égjenek, a féklámpák felvillanjanak.
Úgyhogy a Rally, vagy a Túraautók kicsit már jobban bejönnek, de szintén nem követem.
Szívemhez közel inkább a kamionversenyek állnak, amik az utóbbi időben szerencsére ismét fellendülőben vannak Kiss Norbival.


De most lássuk a modellt:


Elől szép lámpákat kapott, krómos alátéttel.
Szép a lámpák közti és a Seat emblémás hűtőmaszk berakás is.
Alulra - kevésbé kivehetően - ködlámpák is kerültek.
Sajnos ezzel volt egy pici gond, mivel Emberem említette hogy a doboz meg volt nyomva és ez a kocsik bliszterén is látszott, így láttam hogy a jobb oldali tükre be lett hajtva, de ezt persze kis óvatos mozdulattal sikerült megoldani.
Jók a felnik is és szintén ott van rajtuk a Seat logó.
Nincs kizárva hogyha esetleg megjelenne Ixo-s kiadásban, persze más színben, akkor lehet abban is beszerezném.
Az utóbbi időben volt pár ilyen amely már meglett - először ebben - az újságos kiadványban és később beparkolt Ixo-s kiadásként is.
Persze sokat számít a szín hogy milyenben hozzák ki, mert van mikor az újságos változat pl jobbra sikerült.
Ott van példának a nálunk is nem olyan rég elindult Vw Hivatalos Modellgyűjtemény sorozat, melyben majd várható lesz valamikor a Vw Golf III cabrio - ami nekem a német sorból már megvan pirosban - erre Ixo-s kiadásként zöldben fog majd érkezni.
Szóval....ki érti ezt?


Hátul nagyon szépen megcsinálták a lámpákat ahogy kell.
Nagyon tetszik.
Alatta még az égőelhelyezések is láthatók - legalábbis az átlátszó részben - de itt gondolom nem külön berakásként, hanem eleve úgy alakították ki a modellen.
Remek.
Kapott egy színre megegyező spoilert is és a Seat logo is szintén ott virít.

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.29 0 0 2481

C Corsa-t sajnos nem fogsz találni 5 ajtósban, mivel - tudomásom szerint - csak 3 ajtós változatban hozták ki és abban sem igen sűrűn darab.

A net ugyan kidob egy-két 5 ajtós találatot, de szerintem azok egyedi készítésűek és ha akadnak is még ritkább mint a 3 ajtós kivitelek.


Fiat Cinquecento-t egyaránt tudsz bliszteres Norev kiadásban szerezni, esetleg kocka plexis változatban Vitesse gyártmányban.

 

Ha esetleg ilyen autód volt, tudok ajánlani valakit aki nem csak a beszerzésükben tud segíteni, hanem esetleg az átalakításukban is - rendes, igazi autókra való festékkel - igényesen, rendszámmal megcsinálva.
Ha érdekel vedd fel velem a kapcsolatot emailben, mivel a fórumot nem nézem mindennap.

Előzmény: illssaster (2480)
illssaster Creative Commons License 2022.08.28 0 0 2480

Üdv mindenkinek!

Keresek Opel Corsa C 5 ajtós kivitelt és Fiat cinquecento modellt.

köszi

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.26 0 0 2479

3/2 - Altaya Fiat Fiorino - Correios:

 

 


Régóta keresett példány volt a kicsike :D
Korábban láttam is pár eladónál ilyen áron mint amennyiért beszereztem most, de aztán eltűntek.
Később csak egyet-kettőt találtam, de akkor azok is olyan 12-13 000Ft körüli áron mentek.
Na azért nem vagyok madár...
Egyébként ezt a Fiorino változatot még láttam kétféle változatban, sima fehérben, és egy bézs pékséges kiadásban.
Igaz azok nem sikerültek olyan jól - legalábbis mikor láttam őket, mert a fehéret azóta ismét kiadták - mindjárt ki is térek rá hogy miért, bár szerintem már sejtjük.


Elől krómos égőbehelyezéseket kapott, jó a kis Fiat embléma is, igaz ez már a modernebb kör alakú.
80-as évekbeli feelingjét meghagyták az egy ablaktörlős kialakítással.
Én a Fiorino-ra mindig úgy tekintettem mint az Uno kisáruszállító változatára :D


Hátul szépen megcsinálták a lámpáit, ahol kell ott meghagyták, felül pedig sárga színt kapott, igaz itt egy ezüst lámpafestés - vagy a modellen - elfért volna, mert így kissé átüt a sárga szín a tolatólámpát illetően.
Igen, ez az amire gondoltam az előbbi két változatnál, ugyanis azokat sima piros lámpákkal intézték el, nem is értem miért.
Az ilyesmit úgy utálom.
Ugyanaz a gyártó, ugyanaz a modellje és annál nem képes így megcsinálni.
Pedig nagyon is sokat számít és nem mindegy az összhatást illetően sem.
Nem mindegy hogy a kihozott modell tényleg az, vagy csak inkább arra akar hasonlítani játék benyomással.


Persze szétkaptam és megnéztem hogyha esetleg valamelyikből sikerülne szereznem egyet mondom megnézem hogyha mégis tudnék olyat szerezni, ki tudnám-e kapni a hátsó lámpákat és megcsinálni.
Sajnos beigazolódott amitől tartottam, ugyanis nincs elkent vég, tehát ragasztva vannak, ezáltal csak kívülről operálható le és sajnos sokkal nagyobb a kockázata az eltörésnek, elpattanásnak, vagy akár ott a modell festés sérülésének.
Mindenesetre szépen megcsinálták és Én is örülök hogy sikerült beszerezni :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.23 0 0 2478

Mint az lenni szokott, nyomon követem az újságos sorozatos kiadványokat és láttam hogy megint lesznek olyan példányok benne, amiket be kell tervezzek.
Nem is gond, mivel több is volt olyan ami "kelleni fog" státuszban volt, így úgy voltam vele, megint állíthatok össze egy listát.
Most szerencsére nem így történt.
Nézegettem egy típust, amelyet úgy éreztem hogy nem nagyon fog összejönni és találtam egy kínai eladót.
Na persze több is volt, 3-4 eladónál szintén felleltem az eme pakkban lévő példányokat, de egy volt olyan, amelyiknek volt az a tipikus modellje is amelyiket kerestem, és amelyik a másik 3-4 eladónál pont nem volt elérhető.
Így hát mégis összeállítottam egy újabb pakkot, igaz most csak 3 darabos (pontosan 4 mert kollegámnak is berendeltem egy példányt, de az olyan típus, amit már mutattam)
Rá pár napra a Priusos beszerzésem után, megint furgonnal kellett hazamenjek, mert másnap vittem a kocsit szervízbe és pont jól jött Emberem sms-e miszerint megérkeztek a példányok, így hát arra vettem utamat hazafelé.
Bár felhívta a figyelmemet hogy a dobozt kicsit megnyomták és nyomot hagyott ez a modellek bliszteres csomagolásán is, Én viszont inkább amiatt aggódtam hogy a belső legyen ép.
Láttam hogy a harmadikkal lesz egy kis meló, de nem vészes, orvosolható és megvan ami kell.
Lássuk is miket szereztem:


3/1 - Altaya Fiat Uno SCR:

 

 


Fiat Uno példányom már nem egy van.
Először meglett Norev változatban pirosban, majd jött a DeA féle bézs, aztán lett egy kék Norevem, most pedig itt ez a gyönyörű szép bordó.
Igaz ez már a kissé ráncfelvarrott orrú változat.
Volt is belőle meglepődés mikor a Legendás Autók sorozatban egy ilyen volt az újságon, mégis a korábbi, kis kocka lámpás Uno példányt adták.
Én mondjuk kihagytam mert nem érdekelt, de azért megírtam az újság kiadójának hogy az ilyesmikre nem ártana figyelni, lévén a gyűjtők nem hülyék és nem nekik ciki.
Más sorozatban ha mást nem a mellékelt modellről készült képet teszik az újság borítójára és úgy megegyezik a típus és a szín is, ami a szemnek és a gyűjtőnek is sokkal kellemesebb.
Így hát mikor megláttam hogy ez lesz, arra gondoltam, hogy majd megint egy olyan példány lesz amelyet nem úszom meg és be kell kalkuláljam 11-12ezres példánynak.
Igen....vannak ilyen típusaim amelyekért megadtam ezeket az árakat.
Közrejátszott benne az hogy nem tudtam mennyi lesz fellelhető, ott volt még ez a k.cs.g korona járvány ami hatással lehet az érdeklődésekre, elérhetőségekre, a sorozat jövőjére, további megjelenéseket illetően stb...
Viszont szerencsére ezért nem kellett annyit adnom, mivel a kínai eladónál jó árban tudtam megszerezni.


Nagyon jó a színválasztás - ez is döntő sokszor egy gyűjtő számára, mert egy ilyet még bizonyára jobban megvesz, jobban felkelti az érdeklődését mint egy lila Dacia kombi :D - és szép a kidolgozás is.
Elől szép lámpákat kapott.
Noha itt úgy veszem észre nincs krómos égőberakás, viszont sokszor fontos hogy akkor legalább ezüst festés legyen, vagy ezüst műanyagból kialakított égős behelyezés, ami megadja az első lámpák fehér, vagy mondhatni áttetsző kinézetét, mert most furcsán nézne ki ha alatta látható volna a kocsi eleve bordó színe.
Szép a Fiat embléma is, nem csak az 5 átlós vonal, de még kékkel is ki van írva.
Alulra kapott két ködlámpa berakást is.
80-as évekbeli kis masina, lévén egy ablaktörlős, szerencsére nem olyan mint elsőre a Berlingo példányom volt, melyre Perényi Laci (Emberem) hívta fel a figyelmemet és később megnyugodva megleltem és ment vissza a helyére.
Persze az idő múlásával rájöttek a tervezők hogy már jobb oldalra is kell tükör, bármennyire is nem volt jellemző, vagy csupán spórolásból döntöttek így a korábbi változatok mellett.
A felnik is jók és a gurulással sincs gond.


Oldalt kapott fekete díszítőcsík és kilincsfestéseket is.
A még bliszteres állapotú képen - ezek mellett - kivehető a sárga irányjelző festés és alatta az 1.6-os jelzés is.


Hátulra szépen megcsinált lámpákat kapott ahogy kell.
Alul a piros, felül a sárga, belül a fehér.
Ezért nem is értem miért kell néha erőltetni az olcsóbb sz.rt, amin még a lámpákat sem képesek megcsinálni rendesen, de ezt szeretem ebben az Argentinos sorozatban, hogy ezeknél figyelnek ezekre is és szépen megcsinálják.
Megkapta a kék Fiat feliratot bal oldalra, jobb oldalra az Uno SCR jelzést és az ablakon megfigyelhető egy "motor Tipo 1.6" jelzés.
Ez nem tudom egészen pontosan mi akar lenni, de sejtem.
A kis Uno-ban olyan motor lett volna?

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.20 0 0 2477

"Nevesincs" Toyota Prius:

 

 


A facen láttam meg egy kínai sráctól - akivel már találkoztam börzén is egy alkalommal - és már pötyögtem is.
Korábban is találkoztam már párszor neten ezzel a Prius példánnyal, de idáig nem futottam bele.
Sőt eBayen - nem kamuzok - már akár 1000Ft-ért - igen, nem elírás - is meg lehetett venni.
Egyik napra meg is beszéltük a találkát az EuroCenterbe - ami azóta GoBuda lett - mivel amúgy is mentem oda a Foxposthoz csomagot feladni, de aztán kicsit változott napközben, ugyanis említették hogy aznap furgonnal kéne hazamenjek mert másnap reggel olajat kell bevinnem.
Na semmi gond, szépen megírtam és lefixáltuk a dolgot.
Meg is volt a csere.
Elsőre ezüstnek tűnt - és a képen is - de így sem bánom hogy szürkéskék, mivel ebben is tetszik.
Az ára is jó volt.


Nézegettem a dobozán, az alján, de semmi infóm nincs róla milyen gyártmány.
Ezt valószínűleg maga a Toyota gyárthatta vagy gyártatta le, mivel abszolúte nincs semmi.
Elég szépen megcsinálták azért, bár elsőre kicsit gyanakodtam mert könnyebb egy szokványos 1:43-as modellhez képest, de fém modell.


Elől szépen formára kialakított üveglámpákat kapott, alatta két irányjelző festést.
Jól látható a Toyota embléma is és rendszámként kapott egy típusfeliratot.
A kerekei is jók, egyedüli gyengéje a visszapillantója, mivel az fix kaszniból kialakított változat.


Hátul is jól megcsinálták.
Szép formás üveglámpa, alul pirosra kreálva, felette pedig kapott egy sárga csíkot.
Jól látható szintén az embléma, a típusfelirat.
Felülre egy gumis antennát kapott.


Gondoltam szétkapom a modellt és megnézem alaposabban.
A belső sajnos silányabb mint egy szokványos 1:43-as modell, még egy retróautósnál is gyengébb, de azért a kasznin a kialakítás remek, lehetne tanulni tőlük.
Mint látható az orrnál bent van a krómos lámpás alátét berakás, ráadásul szegecselve, valamint az üvegbelső egy egész üvegből van kialakítva, az oszlopoknál lévő belsős kialakítással, így nem kell mindenhol szegecseléssel berögzíteni.
Remek.


Úgyhogy tény hogy nem egy ismertebb minőségi modell, mivel van gyengéje és erőssége is.
Erőssége hogy a külső megjelenést illetően remekül meg van csinálva - a visszapillantót kivéve - valamint az üvegezés megoldása így egyszerűbb és kevésbé munkaigényes, belsőt illetően viszont egy retróautósnál is gyengébb sajnos.
Ennek ellenére jó vétel volt és szép modell azért.

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.17 0 0 2476

Altaya Mercedes W123:

 

 


Emlékezetembe véstem a dátumot és mindennap néztem is a megjelenési listát, mégis mikor eljött az adott nap, valahogy nem voltam toppon, mert reggel nem jutott eszembe.
Melóhelyen - kávészünetben - felnéztem a netre és akkor láttam Ervin Mihálycsik kollegától a posztot.
Meg is kértem hogyha még tud akkor szerezzen már be nekem is egyet.
Délután hazaértem - akkor sem volt a fejemben - megkajáltam és megnéztem a Híreket, majd lementem a sarki bolthoz.
Persze esett az eső, de jól is jött, hogy végre elnyomja a kánikulát.
Gondoltam rá hogy kisétálok odaáig, de mégis beszálltam inkább a kocsimba.
Elgurultam a sarokra, bementem az üzletbe.
Általában 1 vagy 2 példány mindig akad eme sorozatos példányokból, de persze most egy sem volt.
Meg is fordult a fejemben hogy talán a "kolléga" pont innen szerezte be előlem :D
Mivel nem sikerült szereznem, hát legalább egy üdítőt ittam.
Így hát aztán elmentem a másik üzletbe a Sparba, de ott sem volt semmi.
Na akkor még a Fogarasi Tesco jöhetett szóba, reméltem hogy 1-2 bizonyára akad, de ott se volt semmi.
Na feladtam és "F.szom az egészbe" elven jöttem hazafelé.


Másnap reggel melóba menet még gondoltam megnézek egy helyet ami útba esik, ez pedig a Stadionnál lévő újságos volt.
A metrónál lévő megszűnt egy ideje, de a buszpályaudvar aljában lévőhöz lesétáltam.
Bementem, ott is néztem, sehol semmi.
Megfordultam mert mondom van hogy néha ott van a pult közelében, vagy a pult mögött az eladó térben, a lopások meggátolására, de ott se találtam.
Az 1:72-es Legendás Buszok sorozatot persze láttam, épp a sárga Jelcz busz volt akkor soron, volt is belőle vagy 4-5.
Megkérdeztem az eladó hölgyet és akkor szúrtam ki a kicsikét.
Épp mondta is hogy ez az egyetlen példánya van.
Úgy volt hogy haverja jön érte tegnap, de nem jött, hát Én meg most mondom lecsapok rá.
Gyorsan szemrevételeztem, első Merci jel oké, nincs sérülés, üvegek, ablaktörlők, felnik, hátsó lámpák rendben, jöhet a kicsike.
Miközben leolvasta kódját még épp említette a Legendás Buszok sorozattal hogy az első számként az Ikarusból rengeteget eladtak.
Volt aki kartonszámra vitte.
Mondtam is neki hogy igen két okból volt sikeres.
Az egyik hogy ismert gyártmányt - azonkívül hogy hazai - a másik meg hogy persze "mézesmadzag" áron volt, így nem csoda.
De mondtam neki hogy nézze meg most a Jelcz buszt.
Amit totál nem ismerünk azt miért vinné bárki is, ráadásul ötször annyiért mint az első számot?
Ellenben ha kimondottan olyan sorozatot indítanának ami jellemző az adott országra - pl egy Ikarusos sorozat - akkor nem kérdés hogy a további számokat is szépen vennék a gyűjtők, az első 690Ft-os bevezető ártól.
Említettem is neki hogy ebből a sorozatból is - az 1:43-as autós - egy Suzuki sorozatot kellene indítani :D
Oké persze most a fehér Merdzsóra nyilván lecsaptunk, mivel még aznap is láttam 2-3 emberkétől posztolni.
Én sem akartam kihagyni, vágytam rá, noha megvan már szürkében amit korábban mutattam, a bézs változatot meg anno sajnos lehagytam, egy pillanatra úgy tűnt hogy most így leszek a fehérrel is.
De végre sikerült, itt van.


Nagyon szépek az első lámpák, nyilván a Merci krómos hűtőmaszk körítést kapta és sárgák az irányjelzők is.
Persze figyeltem a kis Merci jelre hogy legyen, mert volt 1-2 tag akinél nem volt - hát ez is annak az eredménye hogy nem vizsgálják meg alaposan mielőtt megveszik és noha lehet külön is kapni, de az macerás és nem feltétlen éri meg - de minden oké vele.
Érdekes hogy a Minichamps aki egy igényesebb gyártó, hogy nem tudta ilyenre megcsinálni a lámpáit, hanem elintézni egy sima kialakítással.
Nem méltó hozzá.
Mert amikor már egy olcsóbb de újságos kivitel is jobban megcsinálja...
Króm tükröt kapott és jobb oldalra - az anyósülés felőli oldalon - még egy pici antenna bütyök is ott van.
Egyedül azt néztem amin nem tudtam napirendre térni, hogy miért fekete ablaktörlős hogyha az antenna meg a tükör is króm.


A felnijeire színével megegyező Merci jeles dísztárcsákat kapott.
Kollegám "Emberem" még meg is jegyezte melóhelyen hogy letört a jobb tükör, de mondtam is neki hogy volt belőle ilyen is, lévén a korábbi példányokon is - mármint nem a Merci hanem úgy általában a szoci példányokon, Skoda, Lada - volt hogy csak a vezető oldalán volt visszapillantó.
De múltkor Ervin Mihálycsik kollega is beszúrt pár képet, egy tükrös és tükrös páros változatokról.


Kicsit aggódtam hogy a hátsó lámpái milyenek lesznek, lévén láttam már olyat ahol szintén ilyen szép volt, de valahogy a vonalak szélessége vékonyabbra és ezáltal bénábbra sikerült, de szerencsére minden oké vele.
Nem csak hogy a megfelelő kialakítás, hanem - ahogy Én szoktam mondani - még "Merci rovátkás" is, ez nagyon fontos.
Jó hogy így csinálták meg.
Természetesen kapott egy Merci jelet a csomiajtóra is és a 280E feliratot, noha olvastam hogy volt olyan tag aki írta hogy neki 260 volt ráírva, bár gondoltam rá hogy az hátha csak hiba.
Szintén krómos, széleken fekete ütközőbakos lökösöket kapott, ahogy előlre is és a lefelé konyuló kipufogó is dízelfüstös-szétterülős benyomást kelt :D
Gurulását illetően sajnos van az első keréknél egy kis nyolcas, gondoltam hogy orvosolom.
Meg is próbáltam a felnik kicsit finomításával, de ilyenkor persze vigyázni kell miköben fogjuk a modellt, az embléma, meg tükör, meg stb...
Le is akartam szedni az alvázat hogy könnyebb dolgom legyen, de sajnos a hátsó csavar menete szét van b.szva, és sajnos Én is csak rontottam rajta, mivel sehogy se engedte, úgyhogy így marad.
A kis 8-as kerék effekten enélkül is lehet segíteni.


Ennek ellenére tetszik, imádom, szép és jó modell és meglett :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.14 0 0 2475

Altaya Zastava 128:

 


Mikor megláttam ezt a kicsikét, vágytam rá, pedig soha nem találkoztam ilyen példánnyal még a való életben sem.
Mikor először láttam ilyet meglepődtem, mivel nem tudtam hogy a Zastava példányából is volt szedán, mivel ugye mi a csapottseggűt ismertük, de persze itt is nyilván - vagy úgy általában - olasz licensz alapján csináltak belőle egy szocialista országba lévő változatot is :D
Egyik alkalommal láttam valakitől hogy árult egy gyűjteményt és írtam is hogy ez a kis példány érdekelne engem belőle, viszont emlékeim szerint, az eladó csak egyben akarta eladni.
Említettem is neki hogy majd jelezze annak aki esetleg megveszi egyben, hogy majd keressen meg eme példánnyal, amennyiben eladó lenne belőle.
Később el is kelt a gyűjtemény és mint kiderült Márk Dénes cimborám csapott le rá.
Meg is volt beszélve a kicsike, viszont még mindig jelen volt a korona, valamint nem sikerült összehozni a dolgot.
Egyik alkalommal jártam arra mikor Nővéremhez mentünk be a Budakeszin lévő Magyar Honvédség Egészségügyi Központjába, mivel ott lábadozott térdműtéte után, de akkor Márki nem volt otthon.
Egy másik alkalommal Muterom jelezte reggel hogy délután elugorhatnék érte, lévén bemegy látogatni, de mondtam hogy nem nagyon van kedvem csak azért oda kikocsikázni.
Végül is aznap reggel kocsival mentem és akkor mondom délután elugrok érte.
Ha már úgy szerveztem dobtam egy sms-t Márkira hogy jó-e neki és így össze tudtuk hozni.
Melóhelyemről indulva gondolkoztam is hogy hol-merre tudnám levágni a szakaszt, lévén rémlett már mikor furgonnal is mentem hogy valahol a hegyen át, le tudom vágni Budakeszire az utat.
Persze délután volt, csúcsidő, mondanom sem kell hogy a EuroCenternél le volt zárva egy sáv, így araszoltam vagy negyed órát.
Végül is Hárshegyen át vágtam át Budakeszire, máskor is jártam már arra egyszer-kétszer furgonnal rövidítve, de most esett az eső is, de mégis kis hangulatos erdei kanyargós kis út melyen szeretek menni.
Találkoztunk is Márkinál - Muter addig bement az ottani Cba-ba mivel ott dolgozik rokon - Én meg addig gyorsan lebonyolítottam az üzletet.
Persze óriási vihar volt kitörőben készülőben, mert már elkezdett csepegni, és egy-két nagy villám is volt a közelben.


Eredetileg ezt a példányt terveztem volna be először, de mint már láthattuk beszereztem az argentin Inolvidables sorozatos kiadásban is - igaz Fiat változatban - sőt mindjárt egy normál és sportosabb kiadásban is.
De szeretem magam tartani ahhoz amit megígérek és annak ellenére hogy mondhatni már megvolt így is kétszer, ugyanúgy vágytam rá, nem terveztem visszamondani.


Szép kis lámpákat kapott, eléggé aprón, de kivehető a hűtőmaszkon lévő kis Zastava felirat is.
Kapott egy Zastava 128 rendszámfeliratot is, ami szintén a típust hivatott említeni, valamint sokkal jobb mintha nem lenne :D
A felnik is jók, ezüst színűek és teljesen átlagosak.


Ahhoz képest hogy mondhatni retrós, szépen megcsinálták a hátsó lámpáit, természetesen a megfelelő kialakításban ahogy kell.
Ezt már szeretem.
Ezekre igenis nagyon oda kell figyelni, nem csak a szemből-elülső megjelenést illetően.
Kapós neki ez a szürkéskék szín is, mivel reális és enyhén szocis beütésű.
Szeretem az ilyen kis szedánokat, mert mindig azt juttatja eszembe, hogy legyen bármilyen is egy masina, nem mindenkinek jön be a csapott segg, és egy ilyen kis kufferba is élvezet lehet pakolni és elvisz oda ahova kell :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.11 0 0 2474

ROS Iveco Daily:

 

 

 


Na kitaláljuk?
Igen.
Ez volt az a példány amit nézegettem neten.
Ugyanis felnéztem a google-ra hogy még milyen színekben jött ki - nem mintha el akarnám kezdeni a különféle színváltozatokban gyűjteni - de a narancs változatomon kívül - amiből egyébként lehet találni szép számmal - létezik még ilyen fehérben, valamint fehérben valami céges festéssel, pirosban.
Sőt van a narancs változat pl platós kiadásban is, eredetileg azt is kerestem neten, de az nagyon ritka.
Persze van egy hazai gyűjtő aki árulta, de sajnos magas árat kért érte amennyit Én nem tudok megadni érte, így gondoltam akkor nem lesz meg.
Mondjuk arra is kíváncsi lennék hogy Ő eladja-e valamikor annyiért, de az már saját dolga.
Így hát miután rátaláltam erre a weboldalra - pont úgy hogy a modelles képre nyomtam és úgy irányított át rá - nem volt kérdés hogy bizony ezt betervezzük.


Persze nem volt hibátlan ezt meg kell említsem, mivel látható volt hogy lesz vele egy kis dolgom, de éreztem hogy ez nem fog gondot okozni.
Ugyanakkor meg ritkább mint a narancs változat, így az ára miatt sem lehetett volna kihagyni.


Meglepődtem mikor ezt a "modernebb Daily-t" megláttam a ROS gyártótól, nagyon megörültem neki.
Pedig semmi emlék, élmény nem kötődik hozzá, de mégis jó hogy kihozta.
Eleinte kétkedő voltam, mert ugye az hogy ROS nem mondott semmit, egy hirtelen felbukkant modellgyártó lett, de nem csalódtam.
Fém modell, gumis kerekekkel, üveg lámpákkal.
Sőt a narancs változat után a személyszállító Irisbus kiadásban is beszereztem a kicsikét.
Abból mondjuk szintén sok van és már egész jó áron is lehet találni belőle.


Már mikor a sárga is volt, akkor is szépen bemutattam.
Szépen megcsinálták a lámpáit, üveget kapott, alá pedig egy krómos elemes kialakítást, enyhe irányjelzős beütéssel.
Szép az Iveco felirat is, a tükrök is jók, ráadásul még az aljára kapott kis ezüst pingálást is, ami a tükrös irányjelző kialakítás akar lenni.
Természetesen a mocitető nyitható, de most azt nem nyitottam fel.
Oldalt a lökhárítóval megegyezően végigfuttatott fekete festést kapott, valamint kilincs és tolóajtósín kiemelést.


Mint említettem láttam elsőre hogy lesz vele némi meló, mivel a hátsó lámpák általában szépek, de nem minőségi a megoldásuk.
Rendszerint láthatók repedések, vagy ahogy a festés elvált a kasznitól és van hogy javításra szorulnak.
Első változatomat még anno Pusztai Csabi barátom hozta helyre kérésemre, majd később már Én is belejöttem az elhibázott vagy hibás változatok helyrehozásába.


Szintén jó hogy alul meghagyták a zsanéros részt fehérnek, felül feketét kapott, megkapta az Iveco feliratot, jobb oldalra pedig a Daily 3.0HPT jelzést.
Természetesen egy rendszám, vagy legalább egy Daily felirat szintén elfért volna még rajta.


És akkor nézzük hogy hogy sikerült helyrehozni a hátsó lámpákat, amiket még csak ki se kellett kapjak a helyükről :D
Tény hogy nem lett minőségi, mivel a bal oldalinál jobban megmaradt az üveges hatás, a jobb oldaliban meg több volt a hajszál repedés, de a korábbi állapotához képest szerintem sokkal jobb lett....ha nem is tökéletes.

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.11 0 0 2473

Szia.

Sajnos nem.
Furgon vagy ablakos változatban se nagyon van sajnos modellben, nem hogy platósban.
A későbbi változatot - egyaránt szimpla és dupla kabinos változatban - is kihozta a Minichamps modellgyártó.
De ez a korábbi Transit sajnos kuriózum mivel maga a típus se nagyon van modellben.

Előzmény: Lacus0503 (2472)
Lacus0503 Creative Commons License 2022.08.08 0 0 2472

Sziasztok.

Ilyen Ford Transit modell létezik?

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.08 0 0 2471

Minichamps Ford Galaxy:

 

 


Ezen meg kell mondjam gondolkoztam, noha szintén olyan jó ára volt amiért nem lehetett kihagyni.
Galaxy példányom most már - jelen pötyögésemkor - 4 változatom akad.
Egy fekete, egy sötétkék, egy ilyen kék csak feketére fújt lökösös változatban és most ez a színre fújt lökhárítós változatban.
Szerintem ebben azért jobb.
Noha a fekete lökösös változatot is már egész jó áron ki lehet fogni, Én is talán 3500Ft-ért vettem anno egyik börzén, most viszont gondoltam bezsákolom ezt a színre fújt változatot, mert ebben kicsit jobban tetszik.


Nem egy nagyon keresett modell, mert mint ahogy a másiknál említettem, egész jó áron is ki lehet már fogni, viszont eme kiadásban ritkábbnak mondható.


Szép kis lámpákat kapott, noha itt rovátkás az üveg és alatta ezüst festéssel van megoldva a kialakítás.
A Ford embléma is szépen kivehető.
Oldalra kapott irányjelző pöttyöt és az ablaktörlők is úgy állnak ahogy kell.
Egyedüli pici hibája amit észrevettem hogy az anyósülés felőli oldalon a tükörnél a kis háromszög ablak berakás nem tökéletesen van a helyén, de ennyi belefér.
Talán majd javítom, de annyira nem zavar.


Hátul szépen kialakított rovátkás felületű üveglámpa kombót kapott, noha néztem hogy a fekete-kék változatomnál az irány-tolatós rész inkább kissé füstszínű, ennél világosabbra sikerült.
Persze ahogy az lenni szokott, szintén nem ártott volna egy rendszám.
Alul a lökösön még a tolatóradar szenzorok is megvannak csinálva :D
Egyedül azt sajnálom hogy ennél nem hozta ki a Minichamps Vw Sharan változatban, mint ahogy pl a SIKU megjátszotta anno, mivel teljesen azonos, egyedül a hűtőmaszkos embléma rész volt más.

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.05 0 0 2470

Minichamps Opel Combo:

 

 


Természetesen nem egy, nem kettő példányt vettem még az eladótól.
Az Opel Combo nekem is megvan ilyen furgon változatban sárgában, és ablakos kialakításban ezüstben.
Ezt nagyon jól csinálta anno a Minichamps hogy mindkét változatban kihozta.
Azért is örültem neki, mert az előző Combo - ami szintén a Corsa példányból volt kialakítva - sajnos nincs modellben, vagy legalábbis eme méretarányban, így jópofa volt hogy kihozta mondhatni a Corsa orrával azonos áruszállító, vagy családi kis egyterű változatát.
Fehérben azért szereztem most be, mert egyrészt remek ára volt, másrészt a legtöbb kishaszon járműnek jól áll a szokványos fehér változat, mint ahogy ennek az Opel típusnak is.


Elől szép lámpákat kapott, jó a kis krómos Opel embléma is.
Az előzővel ellentétben itt már került rá egy Combo típusfelirat, ami azért sokat dob rajta, még ha nem is egy normál rendszám.
Ezért hangoztatom mindig hogy kell oda valami, mert anélkül nagyon szegényes a modell.
Külön jópofa hogy odafigyeltek a tükrökre - lévén Minichamps, oda is kell - és kihozták a megfelelő batár kocka tükör kialakítással, mint az igazi autón is van.


Oldalt kapott díszítőcsík festést, valamint a kilincsek is jól megvannak csinálva.
Az ember azt hinné külön műanyag berakások - vagy ilyesmi - ahogy ránéz, de nem.
A felnik fekete festést kaptak, rajuk az ezüst Opel emblémával.


Hátul is nagyon szép a kicsike.
Reálisan kialakított piros-sárga-fehér-piros hátsó lámpák a megfelelő égőelrendezésben, két ablaktörlő, rendszám felett a díszítőcsíkos végigfutó rész külön berakás, sőt azon még a zárpötty is kivehető, a kilincs is jó, és megkapta bal oldalra az Opel, jobb oldalra pedig a Combo feliratokat is.
Sőt az osztott ajtós ablakokon felül még a külön féklámpa csíkokat is megcsinálták, igaz sajnos nem pirosak, és még ablakspriccelő pöttyök is kerültek oda.
Tudnak ha akarnak...

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.02 0 0 2469

Minichamps Vw Caddy:

 

 


Ez most már a......hanyadik Caddy példányom is?
Na nézzük csak.
Megvan kékben, ezüstben, pirosban, pirosban ráadásul noname de szintén minőségi kidolgozásban ablakos kiadásban, ott a fehér Maxi hosszabb ablakos változat, és most itt a narancs.
Eredetileg meglennék Én egy változattal is, de hogyha jó az ára akkor miért ne?
Ráadásul szeretem az ilyen kis áruszállító változatokat, mivel az ember bepakolja a cuccait és járja vele akár a városokat, vagy hosszabb vidéki települések közt ingáz vele.
Kiszállítja amit kell, vezet, és élvezi amit csinál.
Én legalábbis így szoktam lenni ezzel, igaz kicsit nagyobb áruszállító változattal :D


A múltkor tök véletlenül találtam egy magánszemély weboldalát, miközben neten nézelődtem egy tipikus modell után és mondanom sem kell ha már rátaláltam, körülnéztem milyen szerzeményei akadnak még.
Az már csak hab volt a tortán hogy rohadt jó árai is voltak, így még eladásra szánt példányokat is beszereztem párat, holott az utóbbi időben már kétszer is meggondolom az ilyeneket.
Na nem azért, nagyjából tudom mi az amit el lehet adni és milyen áron, de természetesen legelső pakk beszerzésemből sajnos még mindig maradt olyan autó amit jó vételnek gondoltam és a kutyának sem kell.
De most hogy erre az oldalra rátaláltam, nem lehetett kihagyni.
S hogy mennyi volt ez a kicsike?
Nos a kéket vagy a pirosat, egész jó áron ki lehet fogni, mivel aránylag sok van belőle, így már akár 3000Ft-tól is be lehet szerezni.
De olyan eladónál is láttam, akinél 15 euroért - kb 5200Ft-ért - lehetett egyszerre három vagy öt darabot venni (csak persze doboz nélküli példányok).
Az pl nem is rossz egy öt darabosnál darab árra lebontva 1000/db.
De hát persze mivel azokból sok van, ezért tudják egyesek olcsón adni.
Ilyen narancsot is láttam már korábban, ahogy az ezüstöt is, de mivel ritkább, olyan 30 euro alatti áron sose volt.
Nekem mákom volt, mert ezt az előbb említett 15 euro áron sikerült beszerezni, ráadásul dobozos változatban.
Megmondom őszintén kicsit aggódtam, mivel ugye most egy frissen fellelt weboldal, egy magánszemélytől vásárolni úgy, hogy nincs rá semmi garancia hogy vissza kapod-e a pénzed, vagy nem tégla jön-e a csomagban, így kell hozzá bátorság hogy az ember megkockáztassa a dolgot.
De ahogy az italautomata bombát hatástalanító pufi is mondta a Die Hard 3-ban: bátorság nélkül, nincs győzelem.
Szerencsére minden rendben megjött, így bizonyára még fogunk onnan szerezni ha lesznek olyan darabjai.
Érdekes hogy tulajdonképpen egy színváltozat mennyire meg tudja határozni az értékét, hisz ahogy már az előbb is mondtam a pirosból vagy kékből sok van, így olcsón be lehet szerezni, ez meg ergó ugyanaz a gyártmány, ugyanaz a típus, csak egy másik színben, de mivel ritkább, persze az ára is magasabb.


Mint ahogy az már lenni szokott, szépen megcsinálták a kicsikét.
Szép lámpákat kapott, kis króm Vw emblémát.
De sajnos ahogy az szintén lenni szokott, a rendszám lemaradt.
Ezt mondjuk nem értem némely esetekben ugyanis ritkább mint a piros-kék páros, még sem kapott rendszámot, ellenben meg az ezüstnek van rendszáma.


Hátul ahogy szintén lenni szokott, szépen kialakított lámpákat kapott, szintén a kis krómos Vw emblémás berakással.
Kapott egy fekete rendszám lámpatakaró festést, rajta egy picike zárpötty kialakítással, felül pedig egy féklámpa csíkkal.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.30 -1 0 2468

Altaya Vw Golf III GL:

 

 


Mióta rákattantam ezekre az újságos kiadványos példányokra - mivel nálunk állandóan csak a szocialista sz.rokat nyomatják újra és újra és néha nevetséges színekben - azóta mindegyiket nyomon követem megjelenéseket illetően és persze mindig akad olyan amit fel kell venni a "beszerzésre vár" listára :D
Így voltam ezzel a Golf példánnyal is.
Noha megvan nekem Minichamps változatban a kombival - sőt később cabrio változatban is sikerült megszerezni, ami egyenesen ritka madár (fehér holló) így mondhatni mind3 variánsban itthon pihen - mégsem tudtam kihagyni.
Ugyanis ahogy a képeken néztem elég szépen megcsinálták.
Nálunk is elindult már egy ideje a "Vw Hivatalos Modellgyűjtemény" kiadvány, de persze a Németeknél és a Brazil-Mexikói irányvonalon is megy.
Ezért is volt felüdülés és végre egy változás, hogy a folyton ismételt szocalista járgányok után, elindult valami új kiadvány is.
A mexikói sorozatos példányokat nem könnyű beszerezni, csak reménykedhettünk hogy esetleg belerakják a német sorozatba is őket, amit utólag könnyebben be lehet(ne) szerválni, de a német kiadvány 70 lapszámnál leállt és így is volt benne nem egy olyan példány mely ikonikus, mégsem került bele a sorozatba.
Szóval ez mondjuk kissé ciki azért.
Többek közt ez a Golf típus se került bele a német sorozatba, csak a cabrio és a kombi, de érdekes módon a Brazil-Mexikói sorozatban ez a típus háromszor is szerepelt.
Egyszer ez a GL változat, egy 3 ajtós GTi verzió, és szintén egy ilyen 5 ajtós változat szép pezsgő színben, alap felnis kerekekkel City néven.

 

Elől szépen megcsinálták a lámpákat, sőt a lökösben külön kialakított üveglámpa csíkot kapott, ami ráadásul rovátkás is.
Gondolkoztam hogy esetleg megcsináljam-e rajta a széleken az irányjelzőt, de aztán úgy voltam vele hogy hagyom, mert noha feldobná az tény, de volt ilyen változatban is melynek teljesen egyszínű volt ama berakása, vagy kissé füstös szürke, így tulajdonképpen reális ez is.
Oldalra kapott helyzetjelző festést is, valamint szép a Vw embléma is.
A rendszám dologra mindig azt írom hogy sokat számít egy modellnél akár csak egy légbőlkapott kitalált változat, esetleg egy netes képről mintázott, vagy egy sima típusjeles, esetleg egy ilyen Volkswagen Collection is, mint ha nem lenne semmi.


Ami már akkor tetszett mikor a képet láttam róla - valamint hogy rendszeresen követem ezeket az újságos példányok megjelenését - hogy szépen megcsinálják a lámpákat.
Legyen az akár egy ilyen reális kialakítás, vagy egy vagányabb piros-füstös feketés változat.
Igaz a berakás helye kicsit rontja a képét, de hát valahogy meg kell oldani.
A kerekek is jók, mind a felni kinézete, mind a gumit illetően, sőt a küszöb alatti rész még hullámos is, ami egy kis sportos benyomást ad.
A lámpáknál látható a Golf III jelzés, valamint jobb oldalon a GL típusfelirat.
Az embléma is szép, sőt a rendszámnál még észrevehetünk egy zárpötty festést is, valamint felülre is került egy kis spoileres rész féklámpa csík festéssel benne.
Az enyémnél kicsi keserűség hogy a bal lámpánál van némi kis festés lepattogzás, ennek persze nem örültem és meg is kértem kedves Péter cimborámat hogy az eladónak - szarkasztikus módon - köszönjük meg a hibás modellt.
Megértem hogy fontos mikor van valamiből több darabod és örülsz hogy eladsz belőle X darabot, vagy szinte mindet, de Én azért előtte alaposan átvizsgálnám és ha ilyen van eszembe nem jutna elküldeni az illetőnek, hacsak nem így is megfelel neki, vagy egy kis árengedményt felajánlanék neki rá (természetesen nem Pétert, hanem a külföldi eladót illetően).
Viszont mégis kicsit jó dolog benne az az, hogy ahogy említettem a Mexikói sorozatos példányokat kissé nehéz beszerezni, erre tök véletlenül bukkantam rá miközben nézelődtem az eladó cuccai között és szinte két retróautó áráért.
Az azért igencsak jó, elfogadható ár egy ilyen példányért, még ha ezzel a kis szépséghibával is.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.27 0 0 2467

Altaya - Atlas - Volvo 740 Turbo:

 

 


Eme példányom már megvan egyszer - sőt kétszer, mert az egyik 740 a másik 760-as - de nem tudtam megállni hogy ne szerezzem be ilyen színben is.
Ennek bizonyára az az oka, hogy itt némileg bevillant a gyerekkor is, mivel ahogy talán anno mindenki - vagy ha mindenki nem is, de oly sokan - gyűjtői szenvedélyemet Én is a Matchbox márka példányaival kezdtem és biza kedvenc volt a - ennél kicsit sötétebb - ilyen Volvo példány is "medzsóban".
Így hát most jött.
Jópofák ezek az "Atlas Volvo"-k, noha ez is az Ixo remeke, de mivel ugye nem olyan kiadásban jelent meg, nem lehet annak nevezni.
Külön jópofa hogy eme buborékos kialakítással akarnak spórolni a csomagoláson, mert ez nyilván olcsóbb megoldás mint a plexi, de külön jópofa hogy olyan a kialakítás hogy magába foglalja az autót, mégis vigyáz minden részére.
A tükrökre és a kilincsekre is.


Elől szép lámpák, irányjelzős kialakítással.
Jó és szép az átlós Volvo emblémás hűtőmaszk is, sőt még a Turbo felirat is helyet kapott rajta.
A rendszám egy egyszerű sima típusjelzés - 740 - ami ugye még most is sokat dob rajta mintha nem lenne (kedves Minichamps).
Két ködlámpa festést is kapott, de ha nem is üvegből, de szép a forma.
Oldalt kapott sárga irányjelző festést, valamint oda is odakerült a Volvo felirat.


Szép az ablakoknál valamint a hátsó szélvédőnél is futó ezüst keretezés.
Oldalt a fekete kilincsek, valamint a díszítőcsík is ki lett emelve.
Hátul szép lámpák a megfelelő kialakításban, sőt így alaposabban vizslatva azt mondanám hogy teljesen megegyezik a Golf 1-es példányéval.
Mármint nem csak kialakítást illetően, hanem mivel ez is ama gyártó, lehet hogy így a lámpák legyártásával, rögtön két modellhez is fel tudták őket használni.
A Golf 1-hez és a Volvo eme példányához :D
Bal oldalra megkapta a Volvo feliratot, jobb oldalra pedig a 740 Turbo típusjelzést, ráadásul még alatta az Intercooler kiegészítéssel is.
Azért ebben a színben mégis csak szebb mint ama szürkés-zöld változatban, bár ahogy visszanéztem az a 760-as példányom.
A szintén ilyen 740-es az ezüst és az PremiumX-es kiadás, de tulajdonképpen ugyanaz.
De most akkor meglett egy "gyermeki emlékes" színváltozatban is :D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!