Keresés

Részletes keresés

Beaumont Joss Creative Commons License 2011.07.26 0 0 246

Nálam ez a helyzet van jelenleg. Ki tudna erre választ adni? Mi ez a nagy hozamveszteség?

 

 

Manyoka75 Creative Commons License 2011.07.26 0 0 245

Kedves Sorstársak!

A tegnapi nap folyamán írtam email-t a TV2 Napló szerkesztőségének és ma válaszolt egy hölgy a szerkesztőségből!

A reálhozam kifizetésekről forgatnak és interjút szeretne készíteni velem és hasonlóan járt embereket keres! Akit érdekel a dolog és felvállalná az interjút stb., az írjon pivátot nekem!

Köszönöm!

Chelsea75 Creative Commons License 2011.07.26 0 0 244

És a legszomorúbb az, hogy ha az állam nem "zsarol" meg minket, hogy lépjünk vissza az állami nyugdíjrendszerbe, akkor lehet hogy ez ki sem derült volna úgy 30-40 évig, majd nyugdíj előtt közölték volna, hogy bocs, de valamit elba**tunk!

De amúgy tényleg ahogy az előttem szólok is leírták, még a csapból is az AXA folyt, hogy mi vagyunk a legjobbak! Hát látszik, a lopásban tényleg ők nyertek!

Chelsea75 Creative Commons License 2011.07.26 0 0 243

Üdvözlet mindenkinek!

 

Abszólút egy megbízhatatlan csaló az AXA!

Ha ezt tudtam volna, akkor biztos hogy biztosítót váltok. Befizetett tőkémre (2.250.000,-) 830.000,- forintos hozamot könyveltek el. Kifizethető reál hozamként 2.184,- forintot állapítottak meg. NEVETSÉGES!!!

Más nyugdíjpénztáraknál ugyan ilyen mutatókkal 270.000,- 300.000,- forintos reálhozamokat MÁR KIFIZETTEK!!!

Kérdem én mint közgazdász, hogy hogyan lehetséges ez? Nekik nem ugyan annyi volt az infláció???

Felhívtam őket, hogy miért van még a folyószámlámon 450.000,- forint, mire azt a tájékoztatást kaptam, hogy majd abból fizetik ki a reálhozamomat. Hát nem a teljes összeget kellett volna átutalni az államnak, és onnan visszakérni a kifizethető reálhozamot?

Az első 5 hónapban meg negatív hozamként elkönyveltek -400.000,- forintot!!! Hogy, mikor már nem is volt náluk a pénzem???

Ugyanis a tőkét + hozam felét (majdnem a felét) utalták CSAK át az államnak. Azon kívűl 1996. február óta ugyan annál a cégnél dolgozom, 1998.-ban a kezdetektől vagyok magánnyugdíj pénztár tag, de 2000.-ben egy ismeretlen cég adatai is a folyószámlámon vannak! Hogy is van ez???

Hűtlen kezelés, csalás, az ügyfelek megtévesztése!

Amíg az AXA magánnyugdíj pénztár károsultak nem fognak össze, és nem verjük ki belőlük a pénzünket, addig csak sírhatunk, míg ők jót röhögnek rajtunk!

Ez a véleményem.

Suntorp Creative Commons License 2011.07.26 0 0 242

Sziasztok!

 

Totálisan kezdő fórumozó vagyok, de az AXA-nak köszönhetően belekezdek. Kezdetektől 1998 óta tagja voltam az ING (korábban NN) Magánnyugdíjpénztárnak, majd 2007. július 1-vel váltottam és Prémium Magánnyugdíjpénztári tag lettem, ami beolvadt 2010. július 1-vel az AXA Magánnyugdíjpénztárba. Növekvő portfolióba voltam, 2009-ben a hozamom több, mint 12 % volt. 2010. I. félévre vonatkozólag az AXA által kiküldött egyenlegértesítőben nem szerepel, hogy erre az időszakra mennyi hozamot ügyködött össze a Premium. Külün küldtek 2010. II. félévre már egy AXA fejléccel szereplő értesítőt, ahol a növekedőbe 7,73 % szerepel. Idén nagy hallgatás, semmi értesítés mégis mire számíthatok, majd 3 heti telefonálgatás után, múlt héten valami csoda folytán felvették a telefont és a hölgy közölte, hogy 0 a reálhozamom. Mikor megkérdeztem, hogy ez hogy lehet, mivel mint fent is látjátok, az inflációt meghaladta a portfolióm, nem tudott választ adni. Közölte, hogy írásban nyújtsam be a panaszomat. De mi ellen, mivel papír nincs a kezembe. Amúgy mindig bejelentett állásom volt, és nem minimálbéren.

szijudit Creative Commons License 2011.07.26 0 0 241

Kedves Sampoboy!

 

Beszélni szeretnék Önnel privátban, elkérhetném a mail címét.

 

Köszönettel

Előzmény: Sampoboy (222)
Beaumont Joss Creative Commons License 2011.07.26 0 0 240

Sziasztok! Én is hasonlóképpen jártam, mint itt sokan. 1998 óta vagyok tagja a pénztárnak, minden hónapban ment nekik a pénz. Tavaly pluzsban zártak, gondolom ez mindenkinél így volt, idén nálam sikerült 5 hónap alatt 345000 Ft-os veszteséget csinálniuk. De hogy hogyan, arra ötletem sincsen, eddig még a legrosszabb évben (2008 v. 2009) egész évre vonatkozóan nem csináltak ekkora veszteséget. Én is csatlakozoznék az összefogáshoz, ezt nem kéne annyiba hagyni, nekem röpke 300000 Ft-al kéne jönniük... 

subaru34 Creative Commons License 2011.07.26 0 0 239

Sziasztok nem igazán vagyok forumoz tipus de emellett nem tudok szó nélkül elmenni 1999-ota tag vagyok .Igazat megvallva nem itt voltam de többszöri tulajdonos váltás után ide kerültem:((((( sajnos.Nem váltottam pénztárat mert mindig úgy láttam,hogy a befizetéseim mellé mindig volt egy kis +,csak sajnos úgy látszik a Papir úgye mindent elbír ,de amikor FORINTSÍTANI kell vagy kellene ott az a NAGY 000000.Nem resteltem de az összes papirt amit kaptam össze szedtem és ezekből úgy tűnt ,hogy az AXA szinte a legjobbak között van .Még elméletileg 2008-ban is ők,vagyis mi BUKTUK a leg kevesbbet az összes pénztár közül .Az előtt és az után is mindig infáció feltti hozamok voltak leg alábbis papiron.AKKOR hol a pénz!!!!!!Minden évben +hozam ,és LÁSSS csodát :2011-ben-163065ft mit is csináltak akkor .Ha tényleg perelni akartok mellé állok én is ,csak nem tudom lesz-e olyan ügyvéd aki vállalná.

gardató Creative Commons License 2011.07.26 0 0 238

Én is az AXA-nál voltam 1998 óta. 1.100 ezer körül volt a záróegyenlgem, reálhozamot "természetesen" én sem kapok. A pénztár küldött egy kimutatást, miután telefonon számonkértem tőlük a reálhozamot. Úgy tűnik, hogy vagy rossz helyre fektették be a befizetéseinket vagy pedig lenyúlták a pénzünket.

Lehet hogy jobban jártunk volna, ha nem lépünk vissza, de egy másik pénztárban folytatjuk a befizetéseinket?

enterprise Creative Commons License 2011.07.25 0 0 237

Ez mind szep es jo de a cikkben pont az van, hogy az kap leginkabb realhozamot aki az elejetol fogva ott van stb.

Na most a parom 98" ota ott van es nemis valtott soha masikba csak a neve valtozott mindig....

Akkor, hogy is van ez?? Itt vmi nem ok......

Előzmény: gilmour1 (236)
gilmour1 Creative Commons License 2011.07.25 0 0 236
enterprise Creative Commons License 2011.07.25 0 0 235

Sziasztok!

 

 

A parom szinten meg 98" ota tag nem lepkedett soha sehova.

Toke 2.8 millio,  716ezer a hozam, real hozam 7100 ft. 2011re eddig -385 ezer hozam ezt pl mire szamolja?

Hat erre szepet nem tudok mondani, amit meg mondanek lehet beperelnenek.

De egy biztos ha ez igy van vmit tenni kell mert ez marha nagy lehuzas.

Mas penztaraknal hasonlo portfolioval joval tobbet fizetnek. Ez erthetetlen, hogy az Axa mikent szamol......

 

Azt tudja vki, hogy a penztar iden meg intezkedhetett szamlaugyben valamit? Ha meg a befizetesek nov. ota az allamhoz mennek es a penztar tudja, hogy kb nyaron fizetnie kell akkor milyen jogon garazdalkodik a penzel, ráadasul minuszban....

Ha a tavalyi ev +os akkor az idei, hogy lehet ekkora minuszban mivel elmeletileg valsag nem most van.

Ha ez nem rendezodik akkor vagy pszaf vagy vmi jo ugyvedet kell osszefogva talalni....

The Salmon of Doubt Creative Commons License 2011.07.25 0 0 234

Fú, hát ez aztán tényleg komoly, kaptak egy irgumburgumot, aztán "jogsértés hiányában" megszűnt az eljárás... képzelem, milyen magasról és mekkora ívben érdekelte ez az Axát.

Előzmény: DV73 (232)
The Salmon of Doubt Creative Commons License 2011.07.25 0 0 233

98-tól, a kezdetektől, az egész winterthuros-creditsuisse-es diznilenddel együtt vagyok axás.

Előzmény: Törölt nick (230)
DV73 Creative Commons License 2011.07.25 0 0 232

VOltak már korábban is gondok!

 

 

Kárpótolja fogyasztóit az AXA2008.07. 9. Jogi Fórum / GVH Címzett: Feladó:

 

A GVH észlelte, hogy az AXA honlapján a nyugdíjpénztár működésével kapcsolatosan megjelent – a pénztári termékek fogyasztók számára lényeges tulajdonságaira, költségekre, hozamadatokra vonatkozó – tájékoztatással valószínűsíthetően megtévesztette a fogyasztókat.

A versenyhatósági eljárás hatására a szolgáltató az alábbi vállalásokat tette:

1. Az érintett fogyasztók kárpótlása: Az AXA vállalja, hogy a 2007. szeptember 3. és 2007. október 30. között az AXA Önkéntes és Magánnyugdíjpénztárba egyénileg belépett tagoknak tájékoztatást nyújt a vele szemben indított versenyfelügyeleti eljárásról, a pénztár működésével kapcsolatos lényeges információkról, valamint biztosítja részükre a díjmentes kilépés lehetőségét. Az érintett ügyfélkört erről 30 napon belül levélben, vagy személyesen értesíti. Az érintett ügyfeleknek az értesítés kézhezvételétől vagy a személyes értesítés napjától számított 60 napon belül ad lehetőséget a díjmentes kilépésre.

2. Az általános fogyasztói tájékozottság és tudatosság fejlesztése: Az AXA vállalja, hogy a magán- és önkéntes nyugdíjpénztári szolgáltatás termékjellemzőiről érdemi és informatív tájékoztatásokat tesz közzé.

a) tömegkommunikációs eszközök felhasználásával felvilágosító kampányt szervez nyugdíj, öngondoskodás témakörében 2008. augusztus-szeptember folyamán pályakezdők számára,

b) a pályakezdők számára készített Start Pakk információs csomagot kiegészíti a hazai nyugdíjpénztári rendszerről, kialakulásáról, jellegzetességeiről, szabályozási rendszeréről szóló kétoldalas tájékoztatóval,

c) az AXA mobil ügyfélszolgálatra támaszkodva a már belépett tagság körében tájékoztató kampányt indít a magyarországi nyugdíjpénztári rendszerről, kialakulásáról, jellegzetességeiről, szabályozási rendszeréről 2008. június -július hónapban,

d) az AXA Retirement Scope 2007-es kutatási eredményeit megismerteti a fogyasztókkal. A kommunikáció három lépcsőben zajlik, az érintett fogyasztói kör miatt a tájékoztatást közlemény formájában a lehető legszélesebb médiakörnek eljuttatva.

e) olyan akciótervet dolgoz ki, amelynek eredményeként 2008. II. félévében a nyugdíj témakör a magyar sajtóban, közbeszédben megjelenik annak érdekében, hogy az öngondoskodás, ezen belül a nyugdíjas kor anyagi biztonságának megteremtése eszközrendszere és feltételei megismerhetőek legyenek az átlagfogyasztó számára

3. A tájékoztatási struktúra jövőbeni átalakítása: Az AXA vállalja, hogy hirdetési tevékenysége során mind névhasználatban, mind a tájékoztatásban a fogyasztó számára érzékelhető módon elválasztja egymástól az egyes nyugdíjpénztári ágakat – önkéntes ill. magán –, és a megjelenítési környezettől elkülönítetten feltünteti, hogy a tájékoztatás mely ágat érinti. Kerüli a piacelsőségi jelzők használatát.

Az AXA a vizsgálat indulásával azonnal módosította a kiemelkedően alacsony költséggel kapcsolatban kifogásolt állításokat a honlapján, a kifogásolt a szóróanyagot visszavonta. Ezen túlmenően vállalta, hogy átalakítja jövőbeli tájékoztatásait. A GVH megállapította, hogy az esetlegesen jogsértő magatartás megszűnése következtében a közérdek hatékony védelme biztosítható. A kötelezettségvállalásban részletezett díjmentes kilépés lehetősége a feltételezetten tisztességtelenül befolyásolt fogyasztói kört eléri, a fogyasztói tudatosságot növelő kampány az önkéntes- és magánnyugdíjpénztári rendszerek jellegzetességeit, egymáshoz való viszonyát feltárja. A kampány formai megvalósítása tekintetében kötelezettséget vállalt az eljárás alá vont arra is, hogy az egyes témakörök „pénztársemleges” módon, a potenciális ügyfélkör pénzügyi ismereteihez alkalmazkodva, közérthetően kerülnek bemutatásra. A vállalás fogyasztói tudatosságot növelő része tekintetében a GVH megállapította, hogy a nyugdíjpénztári rendszer, az öngondoskodás - jelentős fogyasztói réteget megszólító bemutatása - olyan többletértéket képvisel, amely túlmutat a jelen eljárásban vizsgált magatartás konkrét szankcionálásához fűződő közérdeken. Tekintettel volt továbbá a GVH arra a körülményre is, hogy az eljárás alá vont kötelezettségvállalása – figyelemmel annak tartalmára és az azzal járó költségekre – tanúsítja a vállalkozás elköteleződését a jogszerű magatartás mellett.

Mindezek alapján a GVH arra a következtetésre jutott, hogy a vállalt kötelezettség összhangba hozza az eljárás alá vont üzleti módszerét a törvény rendelkezéseivel, így az AXA elleni eljárást jogsértés megállapítása nélkül megszüntette.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megszüntette az AXA Önkéntes és Magánnyugdíjpénztár ellen a fogyasztók megtévesztésének gyanújával indított eljárást. A pénzügyi szolgáltató ugyanis kötelezettséget vállalt arra, hogy kárpótolja a fogyasztóit, tájékoztató kampányt indít számukra és átalakítja saját tájékoztatási gyakorlatát is.

mozo01 Creative Commons License 2011.07.25 0 0 231

Nem enged be most az online rendszerbe. :) Vagy toldozzák, vagy túlterhelték. Vagy nem tudom.

Előzmény: Manyoka75 (229)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.25 0 0 230

A tagságotok kelte is számít a reálhozamnál, nemcsak a tőke és a hozam.

Előzmény: The Salmon of Doubt (228)
Manyoka75 Creative Commons License 2011.07.25 0 0 229

Szia májuselseje!

Fura, hogy neked az axa robot ezt mondta, mert nekem pénteken azt mondta, hogy az a végleges adat amit látok mint reálhozami adat! Csak az a fura, hogy ez az összeg május 31.-e óta semmit se változott, olyan mintha az OTP-nél töltött 11 év meg se történt volna, tehét mintha az OTP-nél se lett volna semmi, és ezt nem tudom benyelni!!!

Előzmény: májuselseje (227)
The Salmon of Doubt Creative Commons License 2011.07.25 0 0 228

Sziasztok,

 

2.7 millió tőkére és 5xx000 hozamra van 0 Ft reálhozamom, természetesen a Tempó potrfólióval.


Van olyan köztetek esetleg, aki jogászt is megkérdezett a dologról?

 

üdv

a kétség lazaca

májuselseje Creative Commons License 2011.07.25 0 0 227

Sziasztok Sorstársak!

Most beszéltem az axatelefon robottal, azt makogta, hogy aki nem végig volt axás annak nem tudták az értesítő levélig kiszámítani, és a kalkulátor számítása sem "perdöntő".

Én most kicsit megnyugodtam, remélem nem csak placebó :)

Törölt nick Creative Commons License 2011.07.25 0 0 226

Ezek után kíváncsi vagyok, hogyan, miért lett 0.

 

Eddig úgy értékeltek, hogy jó legyen, és amit a könyvvizsgálójuk is aláír. Eljött az igazság pillanata.

Előzmény: DV73 (223)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.25 0 0 225

Az embernek olyan érzése van, olvasva itt a beirásokat, hogy a befizetök az egyes befektetöintézetek menedzsmentjét finanszirozták.

 

Illetve,ha 10 éves távlatokban 0 a netto hozam, az jelent effektiv vagy minusz 40 %-t, (hagy ne keressek utána a 2001-töl számolt inflációnak) ha az inflációs hatásokat is figyelembe vesszük.

 

Előzmény: gilmour1 (199)
DV73 Creative Commons License 2011.07.25 0 0 223

-------------------BUX index-------------------S&P500

Március 28. 22850 ________________1310

Május 31.    23376 ________________1345

 

Eközben az infláció az adott két hónapra 0,7-0,8% a KSH szerint. (Az MNB honlapjáról.)

 

http://www.mnb.hu/Root/Dokumentumtar/MNB/Statisztika/mnbhu_statisztikai_idosorok/hu0202_maginflacio.xls

 

Ezek után kíváncsi vagyok, hogyan, miért lett 0.

Előzmény: Sampoboy (222)
Sampoboy Creative Commons License 2011.07.25 0 0 222

Engem  1.194.000 Ft zártak le 1998-tol ! Megnéztem a számla kivonatomat a neten, ahol 15.747 Ft járna vissza. Rá két hétre jött egy levél amiben értesítettek hogy 6.286 Ft vehetek fel! Most meg néztem újra, hogy is állok! És lássatok csodát most már 0 Ft van nekem! Lehet hogy még egy kicsit várok, és a végén még én nekem kell fizetnem azért hogy a nyugdíjpénztár használta a pénzemet?!

 

Na kérem, most erre füzzön valaki "gombot" !

uhu20 Creative Commons License 2011.07.24 0 0 221

:D Nem semmi! Érdekes lenne tudni, hogy hogyan változott meg a hozamtermelő képesség egy-egy tulajváltásnál. Vagy még inkább, hogy a 10 évvel ezelőtti Axa(-Colonia), vagy a közelmúltbeli Axa (posztod alapján két külön pénztár) volt-e a jobb.

Előzmény: Törölt nick (220)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.24 0 0 220

Minden nyugdíjpénztárnak van egy négyjegyű kódja. Az mindig állandó volt, a névváltozások ellenére. A nyugdíjpénztár szervezője rendszerint ráragasztotta a saját nevét.

 

A te nyugdíjpénztárad a 0056-os, a nevük alakuláskor (1998) Axa-Colonia volt. Ebből lett 2003-ban az Uniqa. 2008-ban mind az önkéntes, mind a magánynyugdíjpénztár beolvadt az Aegonba (mnyp kódja 0008).

 

A jelen topik a 0001-es nyugdíjpénztárról szól. Első nevük a Winterthur volt, amely 2003-ban az anyacég, a Credit Suisse nevét vette fel. 2006-ban a Credit Suisse eladta a Winterthur-t az Axa-nak. Ekkor a nyugdíjpénztár először visszakapta a Winterthur nevet, majd Axa lett belőle. Nem összekeverendő a 0056-os, ex-Axa-Colonia-val.

 

Az már csak hab a tortán, hogy az Axa a nagy névváltoztatások közepette szégyellte magát, és Prémium néven is gründolt egy nyugdíjpénztárat, amely tavaly év végén beolvadt a 0001-es pénztárba.

Előzmény: uhu20 (219)
uhu20 Creative Commons License 2011.07.24 0 0 219

Nem tudom, de valahogy megúsztam.

 

Talán 1999-ben léptem be az AXA-Colonia mnyp-ba, de az évek során, kissé követhetetlenül, ide-oda pakolgattak, mint egy lovat. Volt, mikor az Uniqa-nak passzoltak át, majd valahogy átkerültem az Aegonhoz.

 

Amit nem értek, hogy hogy maradhattak sokan az Axánál, ha engem - megkérdezésem nélkül - passzolgattak ide-oda.

Lille1 Creative Commons License 2011.07.23 0 0 218

Engem előző év végén próbáltak beléptetni az AXA-hoz. Szinte minden nap csörgött a telefonom, hogy lépjek át valahová... Az AXA még egy értékelést is küldött minden pénztárról, így belementem a váltásba. Postán küldték ki a papírokat, amit rosszul töltöttem ki, így nem léptettek át... ING-nél maradtam, 98 januárjában mentem át az OTP-től-na az sem produkált semmi jót-,itt vannak az adataim: Hozzáteszem nem volt semmilyen tagdíj kiegészítés!!

Egyenleg 1, 5 millió!!

Tőke 910ezer 

Hozam 560ezer

Reálhozam 299ezer!!

Kb a tizedére számítottam!!

gilmour1 Creative Commons License 2011.07.23 0 0 217

Sziasztok! Írtam a TV2 Naplójának, kíváncsi vagyok, hogy fognak-e foglalkozni a témával!

horgászné Creative Commons License 2011.07.23 0 0 215

igazad van Marcsi! ez hihetetlen! nagyon fel vagyok háborodva. Valamit tennük kellene! de hogyan? nekem nincs pénzem ügyvédre a 0-ás számlámmal

 

Előzmény: Törölt nick (211)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!