Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2023.10.04 0 1 56566

Már napok óta várom a reakciódat az SSC-n megjelent négysávos 47 előkészítéstő  l (by Lázár)

Forgalom alapján nem indokolt a 2x2 sáv:

Total  j egység teherszemél kisteher busz  közepes nehéz  pót nyerges

4791  5491  478  3224   812    61 2     96     84    64    2o3    Békés

6404  7179  491  4694   918    86 6     85     88    64    253   Útvonal

 

Épült már elég szellempálya     

Landsmann_ Creative Commons License 2023.10.03 0 0 56565

A 33-ason az a felüljáró a vasút fölött nem lett egy kicsit meredek? Télen érdekes lesz rajta a közlekedés.

Landsmann_ Creative Commons License 2023.09.29 0 0 56564

Mintha a 33-as főút Kismacs melleti része sem az előzetes tervek szerint épült volna meg. Nincs körforgalom, van felüljáró. 

rm40 Creative Commons License 2023.09.29 0 0 56563
Landsmann_ Creative Commons License 2023.09.20 0 0 56562

Valószínűleg a másik utcában is van hurok, így a rendszer úgy ítéli meg, hogy oda több szabad kell, mert egyébként dugót fog okozni a feltorlódott járművek mennyisége. 

Előzmény: hbe (56561)
hbe Creative Commons License 2023.09.20 0 0 56561

Én azt nem értem, hogy nem mindig ugyanúgy van hasonló időben.

 

Itt elég jelentős a kanyarodó forgalom, viszont maga a Bécsi út zsilipel. Csak azt nem értem, hogy ha hurkos érzékelőn alapul, akkor lehet, hogy két hurok van? Ha csak az elsőn vannak, akkor kihagyja az egyik ciklust, ha meg a hátsón is vannak, akkor nem? A legtöbb helyen ha ráállsz a hurokra, akkor a következő ciklusba berakja a zöldedet. Itt meg biztos, hogy nem. Állt előttem az autó, amikor pirosra odaértem. Az utána következőben nem adott, kihagyta, aztán mikor már vagy tíz autó állt mögöttünk, akkor adta meg, de nem is fért át rajta mindenki.

Előzmény: Landsmann_ (56560)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.09.20 0 0 56560

Van ilyen. Többször tapasztalom Debrecenben az M35-ről lehajtva és Hortobágy felé kanyarodva, hogy a keresztirányú forgalomnak kétszer ad zöldet, míg nekem egyszer. Van érzékelő az aszfaltban, nyilvánvalóan automatikusan szabályozza a forgalmat. Nem mindig tapasztalom. Durvább eset volt szintén Debrecenben a Dechatlon felől az Auchan irányába jobbra kanyarodáskor a harmadik ciklusra adott zöldet. Szóval van ilyen szabályozás. Gondolom van ahol óra szerinti programozás van, meg van ahol az aszfaltba épített érzékelők szabályozzák a forgalmat. Ez utóbbinál is van érzékelő.

Előzmény: hbe (56558)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.19 0 0 56559

De amúgy miért lenne kizárt, nagyon kicsi kanyarodó irányú forgalom esetében?

+ a hurok is meg tud hibásodni, vagy csak pont mögé áll az autó?

Előzmény: hbe (56558)
hbe Creative Commons License 2023.09.19 0 0 56558

Szerintetek az elképzelhető, hogy egy adott kereszteződésben a lámpa egy adott ágnak csak minden második ciklusban ad zöldet? Hurok nem jöhet szóba, mert áll ott autó, program váltás sem, mert többször előfordult már különböző időben. Konkrétan a Bécsi útról a Bojtár utcára balra kanyarodó nyílzöldről van szó. Amikor ez van, akkor szerintem több, mint két percig piros, kétszer is kienged a Bojtár utcáról, mire egyszer beenged. Aztán már, amikor azt hiszed, elromlott, akkor zöldre vált, de többször láttam már itt, hogy valaki nem várja meg, és átmentek a piroson.

mzdude Creative Commons License 2023.09.18 0 1 56557

Mikor az M7-en le volt zárva nagykanizsai lehajtó, ezt úgy bírják jelezni, hogy a szalagkorlát mögé a fűbe lerakták a táblát. Személykocsiból pont annyit látsz, hogy valami van, de hogy mi? :)

Előzmény: smith (56556)
smith Creative Commons License 2023.09.18 0 2 56556

Egyébként ez a felhajtók felújítása buli iszonyat szervezetlen a forgalomszervezés szempontjából. Pl. M8-ról M6-ra Bp. irányába lehajtás momentán lezárva. Csakhogy erről az autós ott értesül, amikor a lehajtó előtti utolsó táblához ér. A kivitelező(?) szerint a helyes megfejtés, hogy más választása nem lévén felhajt Dunaföldvár irányában, majd a Dunaföldvár É-i (83km )csomópontnál kihajt és ugyanott Bp. irányába vissza. Pedig ha az M8-6-6219-en át rávezetnék az M6 70-es csomópontra, az nagyságrenddel hatékonyabb lenne...

smith Creative Commons License 2023.09.18 0 0 56555

Olvass tovább, szerintem... :-)

Előzmény: MCA-001 (56554)
MCA-001 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 56554

Szerinted, hogyan újítsák fel felhajtónál az autópályát?

Egyébként a Balatonboglári lehajtó is le van zárva hetek óta.

Előzmény: smith (56549)
MCA-001 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 56553

Szerintem meg az egy sáv Siófokig és a sok feleslegesen működő forgalomirányító lámpa.
Vasárnap az Endrédi lehajtónál állt a sor a Bp. felé.

A dugó Siófokon a 2x2 sávos részen kezdett volna feloszlani, de ott is le van zárva egy rövid szakaszon az egyik sáv...

Egyeztetni kellett volna a Közúttal, hogy legyenek alternatív útvonalak.
De akkor meg Siófok szívna a megnövekedett átmenő forgalom miatt...

Mindegy örüljünk neki, hogy újraaszfaltozzák ezt a szakaszt is.

Egyébként sok mindent elmond a 2000-es évek útépítésének színvonaláról, hogy az "új" építésű részek sokkal rosszabb állapotban vannak, mint a régi igazi beton táblás részek.

Előzmény: smith (56552)
smith Creative Commons License 2023.09.18 0 1 56552

Tényleg nem érted. Az endrédi felhajtó egy 5km-s kerülő az zamárdi felhajtóhoz képest, súlyosbítva onnan a zamárdi felhajtóig +3 km a már egysávos, gmaps szerint vörös, néhol fekete torlódásjelzéssel sújtott szakaszán. Ha csak a felhajtót zárják, akkor nyilván mindenki felmegy az endrédi felé, ha csak az egysávozás van a felhajtás után, akkor is. A kettő kombója nyírta ki órákra a Zamárdi-Siófok szakaszt a 7-es úton.

Előzmény: NAR (56550)
RadiX Creative Commons License 2023.09.18 0 2 56551

merthogy az M7-en zártak le sávot, nem a 7-esen

Előzmény: NAR (56550)
NAR Creative Commons License 2023.09.18 0 0 56550

Zamárdinál két helyen lehet felmenni a 7-esről az M7-re. A kettő között nincs egy kilométer. Mivel a második (is) körforgalmas, ezért ha valakinek csak ott derül ki, hogy nem lehet felmenni az M7-re, még mindig visszamehet az elsőhöz. A 7-es út Budapest felé egyébként is 2x1 sávos Siófokig, szóval nem egészen értem a problémát...

Előzmény: smith (56549)
smith Creative Commons License 2023.09.18 0 1 56549

Gratulálok az agytrösztnek, amelyik kitalálta, hogy az M7 zamárdi felhajtót ugyanakkor kell lezárni, mint az onnan Pest felé vezető szakaszt egysávosítani. Így Földvártól Siófokig mindenkinek az tűnt logikusnak, hogy Siófoknál hajtson fel. Csak ettől Zamárdi felsőtől beállt a 7-es...
Azon viszont nagyon elcsodálkoztam, hogy mennyire kevesen hitték el a wazénak, hogy a a párhuzamos fürdőtelepi utcák milyen jó egérutak. :-)

RadiX Creative Commons License 2023.09.13 0 0 56548

0,9 kilométeren...

 

az ünnepélyes átadás valószínőleg többe került, mint a munka

Előzmény: rm40 (56547)
rm40 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 56547
dimelo Creative Commons License 2023.09.13 0 1 56546

 

KRESZ 48. §

 

(14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek.

 

Ettől még belterületen táblázhatnak is.

                         2022                        2017

Lad belterületén:3152 összes jármű     2611

személykocsi:     2289                         1866

kisteher:              442                           384

busz:                    53                              46

20 t alatti:             98                              88

20 t feletti           125 db                       112

 

A "probléma" tehát nem új...

Előzmény: MCA-001 (56544)
mzdude Creative Commons License 2023.09.13 0 1 56545

Egy részét felújították, de a teljes útvonal összességében véve továbbra sem hű de fantasztikus. Szerintem ezek a kamionok nem Kaposvárra mennek, hanem a 61-es úton tovább Nagykanizsa és az M7 irányába. Így viszont nekik logikus erre rövidíteni.

Előzmény: MCA-001 (56544)
MCA-001 Creative Commons License 2023.09.12 0 0 56544

Jesszusom, azok a hatalmas somogyi dombok:)

Biztos, hogy a ladiakat zavarja legjobban a teherforgalom, mert a környező falvakban nem ennyire kanyargós és dombos a nyomvonal a lakott részen.

És hogyan változott a forgalom az elmúlt öt éveben?

Nem az a magyarázat a teherforgalom növekedésre, hogy felújították az utat az elmúlt években?
Régen jártam arrafelé, de akkor eléggé le volt már amortizálva.

Hol vannak a 20tonnás korlátozó táblák?
Nem azért voltak csak kint mert rossz minőségű volt a burkolat?

Előzmény: dimelo (56543)
dimelo Creative Commons License 2023.09.12 0 1 56543

A útfejlesztések középtávú konkrétumairól csak ötletelünk, mert káosz van a gépházban,

az M9 Kaposvár-Szekszárd vagy inkább Kaposvár-Szigetvár témakörben megjelent ez a cikk:

 

https://www.atv.hu/belfold/20230911/all-a-bal-a-somogyi-faluban-a-kamionosok-miatt-repedeznek-a-falak-aludni-sem-tudnak-a-helyiek-a-hatalmas-jarmuvek-miatt

 

amelyben elpanaszolják, hogy a kis falun átdübörögnek a kamionok, "Eddig védve éreztük magunkat, mert húsztonnás korlátozó tábla volt kirakva. Azt gondoltuk, hogy ez mentesség..."

 

Az nem világos, hogy a 6607. úton a többi település: Kiskorpád, Gige, Kadarkút, Hencse, Lad, Pálosfa, Somogyhatvan, Somogyapáti. miért nem érzékeli ugyanezt?

 

Az állítás: 30-40 km-t spórolnak meg Kaposvár és a 6-os út között, ha erre járnak.

 

Ez nem igaz legfeljebb 9-10 km-rel rövidebb erre.

https://www.google.com/maps/dir/46.0461264,17.8181767/Kiskorp%C3%A1d,+6617+2,+7524/@46.3317216,17.5104671,11z/data=!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x47686a4604447799:0xd10e336e419d2fb2!2m2!1d17.6116791!2d46.3629731!3e0?entry=ttu

 

..." leginkább a hajnali órákban indulnak tömegesen a kamionok a településen, mert abban bíznak, hogy a korai időben nem ütköznek ellenőrzésbe."

 

Megnéztem a 2022-es forgalmi adatokat:

Lad belterületén mértek:  3152 összes jármű

személykocsi: 2289

kisteher:          442

busz:                53 

20 t alatti:        98 

20 t feletti      125 db

tehát hajnaltól estéig (05-21)  óránként kevesebb,mint 8 db halad át a falun...

 

Ez a cikk szubjektív, kifejezetten félrevezető, írhatnám hazug hangulatkeltés.

 

Ahelyett, hogy a rendőrük betartatnák a jogszabályokat...

 

Gyurma73 Creative Commons License 2023.09.10 0 0 56542

Budapestet büntetik

Előzmény: mzdude (56540)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.09.09 0 1 56541

Pl. inkább ez, mint a mohácsi, hiányzik... ez utóbbi, akárcsak a paksi, teljesen fölösleges befektetés... MA! Később sem valószínű, hogy kellene bármelyik, IMHO.

Sokkal inkább az M9-re lenne szükség Tompától, a Szt. László hídig minimum.

Előzmény: mzdude (56540)
mzdude Creative Commons License 2023.09.09 0 0 56540

De a Galvani meg törölve?

Előzmény: Aladár46 (56539)
Aladár46 Creative Commons License 2023.09.09 0 0 56539
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.09.08 0 0 56538

Na, végre! Nincs egy hónapja, hogy csattogtak a fogaim azon az úton...

Előzmény: rm40 (56537)
rm40 Creative Commons License 2023.09.08 0 0 56537

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!