Ha nem tűnt fel, ezt a NIF mondta, a polgármesternek meg az fáj, hogy az önkormányzatok hagyják, hogy oszdj meg és uralkodj jelleggel kijátsszák őket egymás ellen...
Szóval jó eséllyel épp az erre adott reakció is ez a két bekezdés: "Az M10 projekt jelenleg áll a NIF-nél. Korábban a Levegő Munkacsoport vétózta meg a környezetvédelmi engedélyt, aztán pedig nem kezdődött el az önkormányzatok közötti egyeztetés, és az egységes álláspont kialakítása. Az összes előadó erre hegyezte ki a mondandóját, hogy irányukba az önkormányzatok nem lépnek fel egységesen. Minden polgármester szót kapott, és mindenki amellett érvelt, hogy az M10-et minél előbb meg kell valósítani, és mindenki teljes mellszélességgel kiáll a projektért.Persze a legnagyobb súllyal bíró települések egyszerűbb és gyorsabb megoldásokat is elfogadnának:"
Mintha a NIF meg az előadók nagyon mást akarnának, mint az önkormányzatok. Elég szép követhető a polgármesteri beszámoló logikai íve.
...elhangzott olyan is, hogy a prioritás az M0 nyugaton van, tehát lehet, hogy csak a teljes gyűrű elkészülte után lesz lehetőség az M10 megvalósítására. Nem tekintik az M0 alternatívájának az M0 nyugat M10 M100 M1 gyűrűt.
de győzz meg mitől jobb egy alacsony lakottságú régióra, saját x milliárd, mint az EU pénzéből x milliárd helyett a %-os teher viselése a fővárost és környezetét ellátva?
Elég sok hülyeséget olvastam itt már 1998-óta, hátha én nem látom, hogy még is számít.. :-)
Az M0 nem főváros, hanem Pest megye, így a forrás magas..és igen nem számít, hiszen nem az államkassza terhe. Főleg nem a nála is drágább állami finanszírozással összevetve nem számít!!
Nagyon sok új nincs benne, persze. Viszont finoman utal arra, hogy az amúgy fő prioiritásokban egységes önkormányzatokat szépen kijátsszák egymás ellen a részletekben, ami nem túl meglepő, de visszanézve is elég sok mindent magyaráz.
Néhány meggjegyzés: 1. "Az M0 nyugati szektorárának megvalósítása is szóba került, megépítését gyakorlatilag minden jelenlevő támogatta" -- csak az nincs említve, hogy melyik polgármesterek voltak jelen... ügyes :) csak ilyenformán nem túl komolyan vehető a híradás... 2. "Piliscsaba szempontjából jó hír, hogy annak a belterületi elkerülő útnak, amely garancstetői feljáró közelében indul és a Vár utcán át a Kenyérmezei patakot keresztezve a Hosszúrétnél éri el a 10-es utat a tervezése megkezdődött." -- ez az a 1133 szakasz, aminek a nyomvonala egyszer már elvileg megvolt, csak aztán elhasalt? Erősen hazárdjátéknak tűnik nekem a belterületi nyomvonal, ha helyi lennék, nagyon nem tetszene az ötlet...
3. az M10-nek remélem mindenki drukkol... az M10 kapcsán az a kép alakul ki bennem, hogy minden a minél több EUs forrás lehívására van optimalizálva, az, hogy a közbenső éveket hányszázezren mennyire szívják meg, az meg nem túl érdekes...
Az M0NY-hoz meg annyit, hogy az OTrT tv. 14. § (8) bekezsdés magasra tette az alaki jog szempontjából a mércét. Az én olvasatomban az önkormányzatok elé tolunk 2-3-4-5 alternatívát, hadd válasszon módszer önmagában kevés, ugyanis, ha egy önkormányzat az érdeksérelmek minimalizálása érdekében azt mondja, hogy adjatok alternatívát 3 utcával arrébbi csomópontra és/vagy ezt vagy azt a környéket elkerülő nyomvonalra stb. akkor hajrá! A tervező szerény véleményem szerint nem árt, ha felköti az alsóneműt...
A fórumon szó volt az M100-as út építéséről, amelynek közbeszerzési eljárása lezárult és várhatóan jövő tavasszal indulhat a kivitelezés. Az M0 északi szektorának előkészítéséről, amelynek építési engedélye rendelkezésre áll és előkészítés alatt van maga a beruházás is. Az M0 nyugati szektorárának megvalósítása is szóba került, megépítését gyakorlatilag minden jelenlevő támogatta.
Szerintem nem ismered a tényt, hogy a szlovákok eddig nem támogatták a hidat, nem volt szándéknyilatkozat. A 2030-ben és a lehet előtte pedig nincs messze.
Lehet örülni, hogy nem csak az M0 nyugatra lesz Eu forrás, hanem az ÍM10-re is.
Amíg kék lesz, a szaggatott tervezet sem elhanyagolható, mikor sok firkÁsznak még az ábrázolatlan m10 ÉS AZ m100 VALAMIÉRT AZ m0 NYUGATI SZAKASZA.
Közben az M0 nyugat épülése után azonnal nemzetközi tranzitúttá válva EU forrásokra lehet jogosult az M10 a következő évtizedben! Nem, kell 2054-ig várni vele!
Annak meg az üröm körforgóhoz nincs köze, mivel félúton lesz a katonai temető é a korforgó közt.. Viszont a téma jegelve egyenlőre, mivel az észak és vele az M10 első ütem megtorpant.
A magam részéről arról beszéltem, hogy hogyan lehet majd az M0 északi szektor és vele egy ütemben M10 Solymárig elkészülte esetén az M0 északi szektorról az M10 Solymár felé tartó szakaszára áthajtani, és hasonlóan vica verza visszafele.