Továbbiakban ,ismét jelentős áremelkedést hoz az euró-5+.......lassan aktuális lesz Márkus László bohózatának , elhíresült mondata:
Mi kerül ,ezen a fotelen 20000ft -ba?
Ha figyelembe vesszük a kedvenc mini motorjaink ár drágulását, akkor igen siralmas a helyzet....
A belső égésű motorok szennyezőanyagainak "öve" egyre szorosabbá válik, az új Euro 5+ károsanyag-kibocsátási szabványok 2024-től lépnek életbe.
Ahogy az várható volt, a belső égésű motorok károsanyag-kibocsátási normái egyre szigorúbbá válnak, különösen az Euro 5 után. Ezek a legújabb, még mindig érvényben lévő szabványok számos nagy változást hoztak a motorkerékpárok világában. Sok modell gyártása emiatt teljesen leállt, míg az Euro 5 nagymértékben annak a tendenciának köszönhető, hogy minden kategóriában egyre jobban nő a űrtartalom. Ugyanis, hogy ne veszítsék el az erőt, a gyártóknak nagyobbat kell készíteniük a motorokat, hiszen az őrült lóerős, szuperduzzasztott kismotorok forgatókönyve már nem "játszható" - lásd a 600 köbcentis szuperbike teljes osztályát, ami... eltűnt.
Az új Euro 5+ előírásokat 2024-től kezdik alkalmazni az új motorkerékpárokra, vagyis minden olyan 2024-es modellként bemutatott motorkerékpárnak, amely egy vagy több fokozattal „új”, az Euro 5+ határértékeken belül kell lennie. A meglévő modellek egy évvel meghosszabbíthatók, és 2025-től kell megfelelniük.
A legfontosabb változás, amit az Euro 5+ előírások hoznak, talán az, hogy bizonyos kilométerek megtétele után megszűnik a szennyezőanyag matematikai számítása, de új tesztek elvégzésének előírása. Ez azt jelenti, hogy a cégeknek a motorkerékpárok hosszú távú teszteléséből kell adatokat gyűjteniük, így új laboratóriumi vizsgálatokra van szükség. A tesztek során minden motorkerékpárnak legfeljebb 35 000 kilométeres használatot kell "felhalmoznia" a próbapadon, hogy biztosítsa a kibocsátott szennyezőanyagok stabilitását, még a jármű hosszú távú használata után is.
Ezenkívül az Euro 5+ specifikációk megkövetelik az OBD II szoftver frissítését, míg a lambda-szondáknál új tűréshatárok lépnek életbe. A szoftvernek a katalizátor megfelelő működését kell diagnosztizálnia egy második érzékelőn keresztül, amely utána kerül elhelyezésre, miközben az összes szükséges diagnosztikai mérést meghatározott gyakorisággal, az elektronikus egység elvégzi. Végül a rendszer figyeli és tájékoztatja a versenyzőt a motor működésével kapcsolatos minden olyan problémáról, amely nem teszi lehetővé a motor teljes teljesítményének kihasználását. Érdemes megemlíteni, hogy az utolsó követelmény az elektromos járművekre is vonatkozik (és ennek megfelelően a villanymotorra, az akkumulátorra és azok üzemállapotára).
Mi várható az új motoroktól?
A károsanyag-kibocsátási normáknak minden bizonnyal a "nemes célja" a környezetszennyezés csökkentése, és ezt senki sem hagyhatja figyelmen kívül, hiszen az elmúlt 20-25 évben a járművek több mint 90%-kal kevesebbet szennyeznek, mint korábban! A motorgyárak részéről azonban bizonyos mértékű morgolódásra mindenképpen számítani kell, hiszen a szükséges új eljárások újabb kutatási és fejlesztési költségeket is hoznak. Középtávon tehát további motorár-emelkedések várhatók...
így kell ezt.....roncs prémium támogatás ,az euró -3 alatti járgányoknak.....üdv zs.
Olaszország – "Pénzt osztanak" benzinmotor vásárlására, támogatás 2500 euróig.
Olaszországban bejelentették egy új kétkerekű vásárlására vonatkozó támogatási intézkedések megújítását. Ez egy új támogatási kör a flotta megújítására és az elektromos járművek elterjedésére, míg a kétkerekűekre szánt alap 40 millió euró, amely a következőképpen oszlik meg:
-5 millió euró új, Euro 5-ös benzinmotoros kétkerekű vásárlására, ill
-35 millió euró elektromos vagy hibrid kétkerekű vásárlására.
A hazánkban érvényes elektromos autók támogatásával kapcsolatban már most is érezhető a különbség: A benzines járművek vásárlása is támogatott. Nyilvánvaló, hogy egyre több hatóság érti meg a kétkerekűek felszabadító erejét a városközpontokban, tanulmányozva és végrehajtva az ilyen akciókat.
Mennyi a támogatás?
Az olasz médiában megjelentek szerint egy Euro5-ös jármű vásárlási támogatása akár az új árának 40 százalékát is elérheti, ha a motoros úgy dönt, hogy kivonja régi, Euro0-tól Euro3-as technológiájú kétkerekűjét. Ennek a támogatásnak azonban van egy horizontális korlátja, 2500 eurós összegben. Ha nem történik kivonás, akkor a támogatás eléri az új árának 5%-át.
Az olaszok arra számítanak, hogy az 5 millió eurós alap... szárnyakat ver, hiszen egyszerű matekkal úgy számolják, hogy csak... 2000 darab piac fedezésére elegendő! És ez egy probléma egy olyan piacon, ahol körülbelül 20 000 kerékpárt adnak el havonta. De mondhatjuk, a semmiből egy kicsi is jó...
2023 őszén végleg bezárja kapuit az Egyesült Államokban a motorozás történetének szentelt múzeum.
2023. szeptember 5-én végleg bezár a múzeum, a kölcsönzés keretében kiállított motorkerékpárok visszakerülnek tulajdonosaikhoz, míg minden, ami a múzeumhoz tartozik, árverésre kerül, beleértve a történelmi motorkerékpárok figyelemre méltó gyűjteményét is.
Egy múzeum bezárása lehet különösen szomorú hír, de sajnos a valóságot tükrözi: a világ nem értékelte kellőképpen, a hivatalos közlemény is kifejti: "több évig küzdöttünk a fizetések és a működési költségek fedezésével az alacsony látogatottság miatt".
jó nekem itthon......bár sokat szidják kishazánkat.....ilyen cikk olvasása után ,mindent átértékelek.
Több mint 160 motorkerékpár-szállítmányozó halt meg Törökországban a COVID-19 világjárvány kezdete óta az online vásárlások és élelmiszer-kiszállítás megnövekedett mennyisége miatt – mondta Yalçın Parmak, az Adana Motorcycle Couriers Association elnöke.
Az online vásárlás és élelmiszer-kiszállítás iránti megnövekedett kereslet Törökországban nemcsak a motorkerékpár-kiszállítók munkaidejét növelte napi 14 órára, hanem megszüntette a hétvégi szabadnapokat is – tette hozzá Parmak.
"Öt motoros futár dolgozik a munkahelyemen, ma mindegyikünk 40 csomagot szállított ki. Még nem is végeztünk" - jegyezte meg Parmak.
Ezek a dolgozók napi 150 török lírát (körülbelül 20 dollárt) kapnak , és gyakran kemény bánásmódban részesülnek az ügyfelek részéről – tette hozzá Parmak.
szia......én betonozással ütöm el az időt,majd kertépítéssel......javaslom neked is....hidd el ,elszalad az idő + a lové is....üdv zs
hinnye....össze hasonlító tesztben a sym győzött,csak két ponton volt a honda jobb.
összegzés:Ha a motoros világból érkezel, és csak ingázóra vágysz, vagy szeretnéd, hogy mindennapi eszközöd sportos izgalmakat kínáljon, a két lehetőség biztosan felkelti az érdeklődésedet. Csúcsteljesítményükkel, takarékosságukkal és kerékpáros viselkedésükkel presztízst adnak a kacsacsaládnak, amely most a felépülés jeleit mutatja. A VF árképzésben nem tér el a kategóriaadatoktól és erős ütőkártyáival, a 2895 eurós vételárral , a legerősebb motorral és a legkényelmesebb vezetési pozícióval a maga irányába billenti a mérleget. A GTR meg fogja nyerni a saját közönségét, hiszen sportosabb karakterű és jobb a fékje, de a 800 eurós árkülönbség ebben a kategóriában a többség számára nem elhanyagolható.
Kíváncsi leszek, de továbbra is a Sym tűnik a nyerőbbnek. Paraméterekre is, formára is. De itthon ez úgysem kérdés, a Benelli biztos nem jön, a Sym-et meg forgalmazzák. Ej, de lassan telnek a hetek... :(
Ritka...... limitált karóra Honda super cub 125-höz..... üdv zs
A Seiko biztosan szereti a motoros világot, mert nem ez az első alkalom, hogy a japán óragyártó együttműködik egy motorkerékpár-márkával. Valójában az óramárka 2020-ban már dolgozott együtt a Kawasakival egy LSA-n. A 2022-es év végére egy 5 Sports esetet vizsgálnak, amelyet a Honda Super Cub színeiben tüntettek fel . Ez utóbbi egy búváróra sajátosságain alapul. 100 m mélységig vízálló lesz . Emellett megtaláljuk a "professzionális" órák összes jellemzőjét (amit az óragyártási szakzsargonban "komplikációnak" is neveznek), mint például a dátum vagy a kézi beállítás.
Super Cub replika
Ez az új óra apró részleteket tartalmaz, amelyek igazolják a világ legtöbbet gyártott kétkerekűje előtti tiszteletét. Például az index szintjén a „12”-t jelző jel a Super Cub fényszóróját jelöli, míg a „11” és „1” narancssárga jelzőfényként működik . És ha ezek az elemek nem elég sokatmondóak, a "Super Cub" logó közvetlenül a "6" felett helyezkedik el. A nejlon nato szíjon , de az óra hátulján is megtalálod a Super Cub lenyomatát, az átlátszó tok aljára gravírozva, ahol az órád száma is található.
Más apró részletek, mint például a koronára írt üzemanyagszint-jelző , emlékeztetnek arra, hogy ez az óra milyen kapcsolatban áll a motoros világgal.
Ezért a zöld/krém árnyalatú 6000 példányra , a fekete/szürke változatban pedig 5000 példányra korlátozták. A zöld novembertől, a fekete pedig februártól lesz elérhető. Az európai árat még nem hozták nyilvánosságra, de a Seiko japán oldala körülbelül 323 eurónak megfelelő árat közöl .