Ide várom azokat a szabadidős vitorlázást kedvelő kalandorokat, akik az "ultrakönnyű" - azaz tőkesúly nélküli - vitorlázás gyakorlói, szerelmesei, megszállottai... :o)
Teljesen igazad van, részben valóban az én hülyeségem. A másik meg a hátam, az a helyzet. A gerincem alsó részén összeérnek a csigolyák és bár még nem fájnak de borzalmasan ropognak. Folyton azon azon jár az agyam, hogy még meddig sportolhatok bármit is amikor már séta közben is kihallatszik a ropogás - nem vicc. :( Szóval így nehezebben szánja rá magát az ember bármire.
5-6K egy jó állapotú RS100-ért az reális volna de nem nagyon láttam, most sincs amikor kerestem. Itthon pedig egyáltalán nem fordul elő használtan. A Lasert nézegettem az e-bay-en. De a múltbéli tapasztalataim sajnos nem túl jók az e-bayes hirdetésekkel és hirdetőkkel.
- kitűnőnek mondják, képek szépek, annyira gatya nem lehet
- 70 km-re van tőled, miért ne néznéd meg?
én elmennék
- ha a vitorlája nem olyan puha selymes mint egy 50 éves lány bugyija, akkor jó lesz, mivel nem versenyző vagy hanem hobbista, egy rosszabb vitorla sem fog annyira visszafogni mint amennyit ne tudnál kompenzálni egy jó vitorla állítással
- egy fejlámpával meg egy selfi botra rakott tükörrel benéznék a két héj közé, ha ott nem látok durva dolgot akkor nagy sérülése nem lehetett
- ha volt kisebb sérülése amiért javították az alsó héjat és ezért pl 5 kg nehezebb na akkor mi van? semmi
- ha nem jár hozzá alapból a sója kocsi akkor úgy is oda adják max 20-ért mert nem tudnak vele mit kezdeni hajó nélkül
megjegyzés: kurvára nem értek a hajókhoz csak józan paraszti ész
Nekem az RS100 volt az egyik kedvencem, gondoltam, na majd egyszer! Aztán úgy felugrott a hajó ára, hogy csak néztem ki a két fülem között. :( Az Aero biztos remek hajó de a sérülékenysége miatt nem mertem rácuppanni. Azóta meg annak is horror ára lett.
A móka az kb. az RS100-nál kezdődik, bár egy RS Aero se lehet rossz a 9es riggel. A régebbiek közül is inkább egy Laser EPS, RS300 vagy egy Topper Blaze.
420 és 470 is érdekes lehet szerintem (főleg a 420), ha kétszemélyes könnyen hurcolós hajóról van szó, amivel egy személlyel is mennél. Meg kell próbálni ilyen 10m2 körüli névleges vitorlázatú valamibármiakármit találni (valamelyik Atlanta esetleg?) nem kell egyből a brutál kétszemélyes nagy vitorlázatú rohanós skiffekig elmenni (Javelin).
470-et valamelyik facebook (vitorlás adok-veszek vagy balatoni adok-veszek) csoportban láttam is hirdetve.
"Érdekes volna tudni, hogy ez a kis méretkülönbség a Standardhez képest mennyit jelenthet és hogy mennyire lehet népszerű ez a rig."
Mivel nem szabvány, így versenyen nem használhatod. Gyenge szélben hobbira korpulensebb vitorlázóval lehet haszna. Igaz a L2-nek még nagyobb vitorlázat jutott mint a linkelt, de nem egyszer előfordult már, hogy a sima Laserrel kint lévő vitorlástáboros gyerekek semmire nem haladtak a lehellet szélben, én meg gond nélkül haladtam. Ugyanakkor azt is hozzá kell tenni, hogy 5-ös szélben én már küzdök a sajátommal, egy sima Laserrel meg gond nélkül meglennék.
1) Szerintem a finn-t ne erőltesd. Nagyobb, nehezebb és nem nagyobb fun, a Lasert viszonylag egyszerűen fel lehet dobni még akár a csomagtartóra is. 2) Kétszemélyes hajót egyedül használni szükségmegoldás, sose fogja úgy kiadni vele, mint két alkalmas méretű vitorlázóval.
Pont felújítok egyet. Egyedül járok vele, nem nagy ügy. Agárdon tudunk neked keríteni finnt, hogy kipróbáld, ott tán még eladó is van. Menni ezekkel nem nehéz, jól menni, versenyszerūen, no az egy másik kérdés.
Tetszik nagyon a Javelin, sajnos ritka madár. De a fő probléma nem az hanem hogy a legtöbb esetben egyedül vitorlázom. Amikor mégsem akkor a mancsaft elsősorban utas mint aktív résztvevő. Attól félek, hogy egy vitorlás vizsga nélkül nem is úszom meg az évet. Már régebb óta előkerült mint ötlet, hogy tudjunk a családdal menni az Adrián, de a Covid minden számítást keresztülhúzott. Egyelőre marad a Laser egyszermélyesnek - csak meglenne már! A finnt is lebegtettem lelki szemeim előtt anno de ahhoz is utánfutó kell. No meg elijesztettek tőle, hogy mennyire profinak kell lenni hozzá. Ma már nem ijednék meg tőle de még kipróbálni sem tudtam. Az életben nem volt még olyan ismerősöm akinek finnje lett volna. Pedig viszonylag gyakran látom a hirdetésekben és átlagosan jobb állapotban mint más hajókat. Vagy csak nekem ez a benyomásom. Egyébként a Laser kapcsán is kaptam hideget-meleget előtte, hogy túl magas vagyok, meg hogy az egy sport cucc és gyakorlatot igényel, aztán mikor először próbáltam úgy 10 perc se kellett hozzá, hogy megszokjam kb 4-es szélben és egyszer sem borultam még vele. Mondjuk erre nem tudom, hogy büszke legyek vagy sem. Úgy értem, hogy lehet, hogy kevésbé merészen kezelem a hajót mint azt lehetne, de én nem érzem, hogy ez lenne a helyzet, viszont rohadtul élvezem. :)
Érdekes volna tudni, hogy ez a kis méretkülönbség a Standardhez képest mennyit jelenthet és hogy mennyire lehet népszerű ez a rig. Olyan ez mint a kávézás. Aki nem versenybarista az teljesen jó elvan a belépő szint fölött egy kicsivel. :)
Van egy hely az Adrián ahová már sokadik alkalommal járunk vissza mert nagyon nyugis hely. Egy öböl ahol szinte minden reggel feltámad a szél és fúj. Totál megbízhatóan. Többnyire 3-4, délre 5-ig felmegy, de 6-nál is még jól használható az öböl védettsége miatt.
Az utánfutót illetően teljesen igazad van, 80-90-nel száguldozni nem egy élmény, valóban, de amíg nem tudom megoldani a hajó biztonságos tárolását a Balcsin addig kénytelen leszek utánfutózni ha a Lasernél nagyobb hajóra fáj a fogam. Ilyen szempontból javít a helyzetemen, hogy a fővárosban lakom nem az ország keleti régiójában.
Köszönöm szépen mindenkinek a hasznos tanácsokat, megnyugodtam a Lasert illetően. :) Mindjárt itt is van pl. ez a két hirdetés. Az egyik 650 ropiért kínálja a portékát ami azok alapján amikkel eddig találkoztam kissé erős de nem igazán tudom megítélni. Beülőt is hirdet hozzá amit végképp nem értek hiszen ez csak egy standard Laser, nem Laser 2. Egy előnye talán a hajónak, hogy még láthatóan nem volt átfestve és így nyilvánvaló, hogy nem sérült a hajótest sehol. https://auto.jofogas.hu/budapest/Laser_Standard_vitorlas_129067697.htm
A másik irányára csak 365 ezer de ez sem tűnik rossznak. A kormányrúd és a hosszabbító nem eredeti, de megteszi, a vitorla állapota nem tudom milyen a képek alapján, viszont pirosra van festve a hajó alja és ilyenkor mindig az motoszkál a fejelmben, hogy vajon mit akarhattak elfedni a festéssel... https://auto.jofogas.hu/fejer/Laser_vitorlas_127727381.htm Mit gondoltok? Mindenesetre a köztük lévő feltűnő árkülönbséggel nem tudok mit kezdeni.
Nem azt írtam hogy nem lehet 150-nel húzni, hanem azt, hogy nem kéne, mert ha megfog a sün az igencsak fog fájni. Ismerős motort húzott tréleren, a sünök a felüljáróról trafiztak így messziről, jól látható volt hogy szerelvényben közlekedik. 105km/h 30 rugó. Járműszerelvény ugye autópályán 80km/h a max (németeknél van könnyítés) de a 90km/h amennyinél a kamionok korlátozva vannak (nem tudnak többel menni) még épp belefér a büntetlenségbe.
Egy +100-130 kilós hajót trailerrel 100-150 simán ráncigálom. 400-600 kilóval már necces, ugyanez a holland határtól tempomat 80nal, egyedül...tökönszúrás.
"A másik. Egy Laser Standard max crew súlya 90.7 kg. Jelenti ez azt, hogy ha valaki efölött, azaz pl. 95 kg-mal száll vele a vízre akkor az torzíthatja és károsíthatja a hajótestet pl. az árboc tövénél bizonyos szélsebesség és terhelés esetén?"
Szigorúan SZVSZ ez a súlyhatár a versenyképesség miatt van megadva. Utána egyszerűen csökken a hajó versenyképessége a terhelés miatt.
"Még két hetem van, hogy vegyek vagy béreljek egyet és bár már volt hozzá szerencsém jónéhányszor de nem szeretném 10 nap intenzív használattal tönkrevágni a hajót."
Nem tudom hol szeretnéd intenzíven használni, csak gyanítom hogy a Balatonon intenzív szélben lesz fent viharjelzés.
"Az biztos, hogy fa hajót semmi esetre sem akarok és ha lemaradok a témáról a nyaralás előtt akkor utána rakatok egy vonóhorgot a kocsira meg veszek egy utánfutót mert akkor sokkal tágabbra nyílnak a lehetőségeim."
Ez a huzigálom a hajót jó elgondolás, csak egyszer próbáld ki a használni/vontatni tervezett távon hogy beállsz egy kamion mögé, nyomsz egy tempomatot aztán úgy 90-nel repesztesz mögötte. :-) Miskolc-Balaton táv nem vicces. Meg lehet próbálni fölé menni, de ha kilóg a futó a kocsi mögül és messziről kiszúrja a sün akkor hamar lehet sokat fizetni.
Ez arra emlékeztet amit közel 45 éve a balcsin egy kiszuperált régi balatoni evezősből csináltunk egy haverral. Jó játék volt. :) Ahhoz képest, hogy nulla tudásunk volt a dolgokról és csak szemre dolgoztunk hulladék faanyagokból, egész jó lett, vígan szelte a vizet. Szép emlék maradt.
Srácok, mennyit ér ma egy jó állapotú Laser? Persze nem tíz-húszezerre kiszámolva, de úgy kábé. Csak mert közel dupla akkor eltérések vannak a hirdetett darabok közt ami azért mégsem mindegy és egyelőre nem értem az okát.
A másik. Egy Laser Standard max crew súlya 90.7 kg. Jelenti ez azt, hogy ha valaki efölött, azaz pl. 95 kg-mal száll vele a vízre akkor az torzíthatja és károsíthatja a hajótestet pl. az árboc tövénél bizonyos szélsebesség és terhelés esetén? (Az ICLA 7-hez ami elvileg ugyanaz, már 95 kg-ot írnak azaz abba még beleférek. :) Még két hetem van, hogy vegyek vagy béreljek egyet és bár már volt hozzá szerencsém jónéhányszor de nem szeretném 10 nap intenzív használattal tönkrevágni a hajót.
Ha ez gondot jelent, ilyen határesetre milyen hajót javasolnátok ha a sportosság és a siklási sebesség fontos de azért jó volna a hajót föltenni egy kombi csomagtartóra? Vagy felejtsem el ezt a naiv elképzelést? Gondoltam új hajóra is de amennyiért mostában kapni... hát... :( Az biztos, hogy fa hajót semmi esetre sem akarok és ha lemaradok a témáról a nyaralás előtt akkor utána rakatok egy vonóhorgot a kocsira meg veszek egy utánfutót mert akkor sokkal tágabbra nyílnak a lehetőségeim. Pár éve emiatt szalasztottam el egy remek kis versenykalózt. Mindössze egyetlen napon múlott és azóta is verem a fejem a falba.