Keresés

Részletes keresés

azgaka Creative Commons License 2008.01.12 0 0 102

Sziasztok,

körkérdésem lenne... más lakásokban sincs padlóösszefolyó? Vagy ez ma már nem kötelező? Csak elgondolkodtam azon, hogy mi történik a szép laminált parkettával, ha kiönt a szuperintelligens vízömlést is érzékelő mosógépünk.

pvilcsek Creative Commons License 2008.01.10 0 0 101
sziasztok,

erdeklodnek, hogy tud e valaki valamit az alabbiakrol:

# a kozos kepviselo felhivott, hogy faxon elkuldene, hogy kinek es mennyit kell kozos koltseg gyanant fizetni. ez kb 1 honapja volt. azota semmi...

# mikor kapjuk meg irasban, hogy mirol es hogy dontott a kozgyules?

# mikor mukodik majd a lift a C lepcsohazban

# mi a dontes TV, internet ugyben? kivel lehet szerzodni, mikor, mennyiert, stb.

koszonettel.

Peter
Keri1974 Creative Commons License 2008.01.10 0 0 100
Sziasztok!

Az üveget az Olimpia vette ki,és hamarosan tesznek be újat(köszönet Kiss Varga úrnak!!).A többi hibát is jelezzük majd felé.


A bejárati ajtókat tényleg be kéne zárni(ma is az őr dobott ki 1 csövest),ez mindannyiunk érdeke lenne és nem is 1 bonyolult dolog.

Amúgy egyetértek tényleg nem rossz itt lakni:)))

Üdv
Előzmény: azgaka (99)
azgaka Creative Commons License 2008.01.10 0 0 99

A kertkapuhoz egy észrevétel... gyönyörű és hamar kész lett minden, apró probléma, hogy az A lépcsőház kertkapuja nem éri el a keretet, így nem is lehet becsukni.

Egyébként az A-ban kitört gazdátlan üveget valaki kiverte, így már gyerekbiztos, de gondolom nem azért kétrétegű, hogy egy minden törtés esetére maradjon. :)

A folyosókon a korlát és a palózat között (ahová a csirkehálót felrakták) szintén kiférne egy kisgyerek, ráadásul a legkisebb terhelésre a csirkeháló deformálódik.

:) És miért nincs ereszcsatorna sehol? Ázik az egész ház, a falakon kívül félig a folyosók, valamint teljesen feléesleges ablakot mosni. Úgy láttam, csak az előkelő hatodik emeletnek járt az eresz.

Mindemellett jó lesz, ha összeszokunk egyszer. 

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.09 0 0 98

Szia Keri!

 

Valóban volt takarítás, én 2-re emlékszem, de az épitkezés nyomai (pl: festék a padlón) megmaradtak. Igazából az építtetőnek kellett volna kitakaríttattni szerintem. Úgyhogy a mostani nagytakaraítás költségeit talán neki kellene kifizetnie.

 

Én már több hibát jeleztem a Kiss Varga úrnak, de mintha megállt volna az idő az építkezésen...

 

Jobbat nem tudok így leírom ide:

 

- Az összekötő folyosók, legalábbis a C és B épület között nem jól vannak kivitelezve.

A víz megáll a folyosón (5.em), és a vízvetőkről az alattuk lévő emelet korlátjára csöpög a víz, amiről szertefröccsen. Így esőben az egész folyosó tiszta víz.

- Az ablak és a folyosó padlója közt 10cm-es rés van.

- A C épület Fsz.-i garázsba vezető ajtaja a beköltözés óta éri a padlót, így szorul, és összekaristolta a járólapot.

- arról volt szó, hogy a bejárati ajtók tokját lefestik, a miénket azóta is festik...

 

Más. Úgy látom a bejárati ajtók zárása nem igazán megy nekünk. Lehet én vagyok paranoiás, de szerintem úgy jó ha kulcsra van zárva. Én ha nyitva találom bezárom, jó lenne ha, mindenki ezt tenné. És a kerten is azért van kapu, hogy legyen mit becsukni...

 

Ezek a negatívumok, bár nem írom le ugyanilyen hosszan a pozitívumokat is, de azért az tény hogy jó itt lakni, legalábbis mi nagyon szeretünk. :-)

 

Üdv:

BB

 

Előzmény: Keri1974 (97)
Keri1974 Creative Commons License 2008.01.09 0 0 97
Hello!

Hétfőtől már az új cég takarít,remélhetőleg nagyon hamar lesz eredménye(a garázst-1 szint)már elkezdték.A cég 3 hetet kért,hogy teljesen rendbe legyen a ház.Sajnos az előző "takarítást" is be kell hozniuk.Egyébként állítólag az új cég előtt már volt nagytakarítás(nevetséges).A szönyeget a közösképviselet a mai nappal megrendelte,remélhetőleg hamar meglesz.


Üdv, Keri
Előzmény: Törölt nick (96)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.09 0 0 96

Takarítás? Milyen takarítás?

Egy kezemen meg tudnám számolni hogy hányszor takarítottak, pedig október óta itt lakunk. De cáfoljon meg valaki, ha nem így van.

Előzmény: pipeti (95)
pipeti Creative Commons License 2008.01.09 0 0 95
Nekem szinten hianyoznak a bejarati szonyegek. Amiota kesz lett a hatso bejarat, mar a sar sem akkora, es igy a takaritas eredmenye talan tovabb latszodna.

Udv
Előzmény: szentesi.i (93)
Pumuckly Creative Commons License 2008.01.08 0 0 94

Amennyire tudom a hődíjba tartozik az egyénileg elfogyasztott hő és melegvíz előállítás költsége + a közös helyeken elszivárgó meleg arányos része.

A hő előállítást az épület tetején lévő gázkazánok biztosítják. Körülbelüli egységárat csak 1 éves üzemeltetés után lehet majd pontosan tudni. Ezt befolyásolja pár dolog, mint pl. a téli időszak keménysége, gázár emelkedés, stb.

Hőmennyiség és melegvíz mérők leolvasása fél évente történik, így ekkor kerülhet sor bizonyos fizetési korrekcióra. Így előfordulhat, hogy aki sok hőt vagy melegvizet használ, annak nem fedezi ezt majd a 130Ft/m2/hó általánydíj és rá kell még fizetnie. De ha valaki sejti, hogy sok hőt használ el az fizethet kicsivel többet is havonta és akkor nem lesz félévkor akkora meglepetés.

No meg persze ennek az ellenkezője is érvényes lehet, hogy ha valaki kevesebb hőt használ el, akkor annak a félév utáni hónapban nem kell annyi közös költséget fizetnie.

 

A (71)-esben már volt szó a közös költség befizetésről.

 

A csekkes befizetés egyébként a legdrágább megoldás és növeli a közös költséget. Legolcsóbb pl. a sarki OTP-ben befizetni a lakópark számlájára.

 

Előzmény: szentesi.i (93)
szentesi.i Creative Commons License 2008.01.08 0 0 93
Tisztelt Hölgyeim Uraim!

Először írok ide, így mindenkit üdvözlök és utólag is boldog új évet kívánok mindenkinek.

Következő kérdéseim lennének: 2007.12.28-as számvizsgálói bizottsági ülésen történt 2008-as költségvetés megtárgyalása pont alatt láttam, hogy megemlítették a közös költséget, gépkocsi beállók havi költségét és a hő dijjat.
Lehet csak én nem értem, ez a hő díj a fűtés díj? Mert sajnos a hőmennyiség egységáráról semmi információm nincs. A SZVB-i kollégák 11.000 Ft/1GJ -os értékkel riogattak. Mondjuk, ha 130Ft/m2/hó-val megúsznánk, akkor az korrekt lenne.

SZVB-s kollegák megkértek, hogy amit észreveszek hibákat hiányosságokat, ezen a fórumon jelezzem:

1. B lépcsőház 3.emeleti lifthez vezető ajtajának zárnyelve nem működik, így az egy erősebb széltől mindig kicsapódik (az üveg betörésének a veszélye), és ezzel a folyosó kihűl. Az lenne a javaslatom, hogy ezt meg kellene javítani, ezen felül egy ajtócsukó berendezés felszerelése is jó lenne.

2. B lépcsőház 3. emeletén a C lépcsőház átvezető folyosóján az automata ajtócsukó hiánya miatt be is tört az ajtó üvege, amitől a folyosó folyamatosan hűl.

Mindkét pont azért is kellemetlen, mert a lakások bejárati ajtajai nem hőszigeteltek.

3. A fent említett folyosón a bejárati ajtók melletti világítás kapcsolók nem működnek.

Végül, de nem utolsó sorban az lenne a kérdésem, hogy kitől és mikor számíthatunk közös költség csekkre? (már úgy be szeretném fizetni :-) )

Üdvözlettel:
Szentesi István
B303

Keri1974 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 92
Az elöbb lehagytam,hogy beindították a cső fűtőszálát is.
Előzmény: Keri1974 (91)
Keri1974 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 91
Ma itt voltak a vízszerelők a kivitelező részéről és leszigetelték a csövet,így remélhetőleg már nem lesz csőtörés.Ugyancsak ma már itt voltak az új takarítók és feltakarították az elmúlt 2 csőtörés nyomán kialakult jeget.
Előzmény: Pumuckly (90)
Pumuckly Creative Commons License 2008.01.05 0 0 90

A közös helyiségek műszaki átadásán jegyzőkönyvezve lett, hogy néhány cső nincs leszigetve. Az ilyen kivitelezési hibákat legkésőbb feb. 28-ig kell kijavíttatni az építtetőnek.

Sajnos a földszinti beálló nyitott marad. A rácsok is csak azért lettek ideiglenesen feltéve, hogy az építkezés befejezéséig ne menjen be jogosulatlan személy. Később a lakók döntése lesz, hogy maradjon-e a rács.

Szerintem jó lenne üvegtéglával felrakatni és beépíteni pár szellőzőt, mint ami a garázs másik oldalán is van. Így a hó már nem esne be. Teljesen zárt csak akkor lehetne, ha a szellőztetést megoldanák hasonlóan mint a -1-en.

Előzmény: Törölt nick (89)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.05 0 0 89
Szeretném, ha már már nem kéne bántanom többet a tervezőt, kivitelezőt, de ezek a csőtörtések szerintem szintén tervezési hiba következményei. Ha a tűzoltó rendszer állandóan vizzel kell tele legyen - mert ugye csak akkor tud oltani -, akkor legalább gondoskodni kellett volna róla, hogy a garázs - ha nem is légmentesen -, de valamennyire zárt legyen és valamiféle temperáló fűtése is legyen. Egy nagyobb hóviharnál a földszinti, jelenleg csak berácsozott ablakokon úgy befú a hó, hogy be sem tudunk menni az autóval. A hidegről meg a jegesedésről nem is beszélve! Mi van, ha valaki maga vagy a kocsijával megcsúszik a jeges aljzaton? Az Olimpia helytáll a károkért?
Keri1974 Creative Commons License 2008.01.04 0 0 88
Tisztelt Tulajdonosok!!

Ma (2008.01.04)ismételten csőtörés volt a B épületnél a garázsban(a fali tűzcsap zárószelepe hibásodott meg),ezért a bejárati ajtó elött a sózás ellenére jeges az út.Mindenki vigyázzon amikor belép a garázsba!!!
Beatrix2002 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 87

Tisztelt Tulajdonosok!

2008. január 1-én a lakóparkban a 95-ös teremgarázs beálló feleltti strangon csőtörés volt. A tulajdonostársak jelezték a közös képviseletnek , hogy mi történt.
A közös képviselet tájékoztatta a beruházó képviselőjét a hibáról , aki megkérte a közös képviselőt arra , hogy idegen alvállalkozót ne hívjon a hiba elhárítására , mert garaniálisan elvégezteti a munkát.

A 2007. december 28-i megbeszélésen SZVB azt a döntést hozta , hogy 2008. január 1. napjától a takarítást, gondnokságot és műszaki gondnokságot az Őrmester Kft-re bízza. Az SZVB tagok nem kérték a Nagy és Társa Bt-től a műszaki felügyeletet, ennek értelmében a Mandarin Lakóparkot kivettük a 0-24-ig tartó műszaki felügyeletből.
Ezentúl az Őrmester Kft, biztosítja a műszaki gondnokot, aki ha bármi meghibásodás vagy azonnali hibaelhárítást igénylő feladat van , kimegy a helyszínre, tájékoztatja a közös képviseletet a problémáról. A közös képviselő megrendeli a megfelelő alvállalkozótól a munkát. A munka elvégzését a műszaki gondnok felügyeli , majd az SZVB erre felhatalmazott tagja aláírásával igazolja a munkalapot.

A közös képviselet a faliújságon tájékoztatja a tulajdonosokat az új ügyeleti telefonszámról , de valószínűsíthetően a portaszolgálat lesz a 24 órás ügyelettel megbízva , mivel ugyanaz a cég.

A közös képviselet a 2007. december 31-én átadta a takarítást és gondnokságot az Őrmester Kft-nek, valamint a mai napon a portaszolgálat is részben átadásra került
(őrség váltás holnap reggel 6:00 h -kor).

Bármi kérdésük esetén, állok szíves rendelkezésükre.

SZERETNÉM ITT MEGKÖSZÖNNI KERESZTESNÉ SZITA ANNAMÁRIA EDDIGI ÉS EZUTÁNI LELKIISMERETES MUNKÁJÁT, MELYET A MINDANNYIUKÉRT A HÁZ ÉRDEKÉBEN TETT ÉS TESZ. KÍVÁNOM ÖNÖKNEK , HOGY MINDEN TULAJDONOSTÁRSUK ILYEN ÉS ÖNZETLEN ÉS SEGÍTŐKÉSZ LEGYEN.

Üdv ,

Beatrix




pipeti Creative Commons License 2008.01.03 0 0 86
Sziasztok!

Azt tudni lehet, hogy mi tortent elsejen, miert omlott a viz a teremgarazsban? Es a 24 oras ugyeleti szamon bejelentkezo ur miert mondta azt, hogy elsejetol a Mandarinkert mar nincs benne a 24 oras felugyeletben?

Udv!
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.02 0 0 85

A számvizsgáló bizottság e-mail elréhetősége:

 

szvbmandarinkert@freemail.hu

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.02 0 0 84

Emlékeztető a 2007. december 28.-ai számvizsgáló bizottsági ülésről

 

Jelenlévő tagok

Albertné Bíró Margit
Éder János
Zorányi Gábor
Kalácska Gábor és Vass Imre megbízásából Keresztesné Szita Annamária

 

1.    Portaszolgálatot ellátó cég kiválasztása

6 ajánlat alapján az ÖRMESTER Vagyonvédelmi Zrt. látja el a portaszolgálatot 1 fővel, a kamera rendszer kiépítését, a takarítást, a kertgondozást, a gondnokságot és a műszaki gondnokságot. A döntési szempont az volt, hogy egy cég lássa el ezeket a feladatokat és több éves szakmai tapasztalatával jól ismert legyen a piacon.

 

2.    2008. évi költségvetés megtárgyalása

Felújítási alap mértéke: 90 000 Ft/hó     (241 és több lakás esetén!!! – A, B, C lépcsőház csak 225 lakás)
Ehhez a maximális állami támogatás: 324 000 Ft/év

A 2007 novemberi és decemberi hónap portaszolgálati díj befizetése a kamera rendszer kiépítésére lesz fordítva.

Portaszolgálat esetén nincs szükség vészmentési ügyeletre.

Olimpia csoport vállalta, hogy 1 évre megköti a társasház teljes körű biztosítását. (Ennek ellenére nincs jogvédelem és mestervonal szolgáltatás.)

A 2008-as költségvetési tervezet alapján a közös költség alakulása az egyes pontok módosítása során nem változott az előző évhez képest: 150 Ft/m2/hó, 1 500 Ft/gk. beálló/hó, hő díj 130 Ft/m2/hó

 

Egyéb megbeszélések:

-          Közös képviselő elkészítette a házirendet, melyet elfogadás után kifüggeszt a lépcsőházakban.

-          Takarítói ellenőrző munkalapok véglegesítése (szerkesztése: Kalácska Gábor)

-          Szelektív hulladékgyűjtés
Önkormányzat nem tervez új hulladékgyűjtő szigetet létesíteni a lakópark mellett. Legközelebbi hulladékgyűjtő kb. 2 percre található a lakóparktól a Bukarest utcai parkolóban. Tájékoztató lépcsőházakba kifüggesztve.
Biofilter-től használt olaj gyűjtő tartályok megrendelése.

-          Zajvédő fal a vasúti sínekhez
Önkormányzattal egyeztetés alatt.

-          Munkaköri leírások egyeztetése és véglegesítése az ŐRMESTER-el.

-          Lakók tájékoztatása a mérőórák állásáról a fizetési értesítőben.

-          Az önkormányzat megadta az ideiglenes használatbavételi engedélyt.

 

Közgyűlés tervezet 2008. február 25-re
Közös tulajdon átadás-átvétel előkészítése

Napirendi portok ismertetése Közületi számlák kiosztása 2008-as költségvetési javaslat elfogadása / megerősítése. Meghívóban a közös képviselő elküldi az új tervezetet. A közös helyek nagyobb igénybevétele miatt az üzlethelyiségek / irodák fizessenek kétszeres közös költséget. Számviteli vizsgáló bizottság feladatai Jótállási jegyek kiosztása
    Törölt nick Creative Commons License 2008.01.02 0 0 83
    Kedves GoLaci a hivatalosnak tűnő tábla = hivatalos tábla!

     

     

    Kedves Mindenki!

     

    Én is voltam az okmányirodában és a múlt heti tájékoztatással ellentétben.

    1114 Bp. Hamzsabégi út 38-40. lett a cím.

     

    1114 Bp. Hamzsabégi út 38-40. A, B, C, épület és az emeleti, majd lakásszámok.

    A D, épületnek Benedikt O. u. 3. lesz a címe. Ha pedig megépül az E,és F épület, az lesz majd a Bartók Béla 98-102.

     

    :-) Azért jó lenne, ha a jegyző asszony is ismerné a hivatalos táblákat és esetleg az okmányiroda vezetője is tájékozatna, mielőtt tájékoztatna.

     

    Ebből a tudatlanságból következik, hogy minden Bartók Béla útra kiállított lakcím kártya tulajdonost átfognak költöztetni a 1114 Bp. Hamzsabégi úi címre.

     

    .-)

    gj77 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 82

    Kedves Lakótársaim!

     

    Örömmel jelentem be, hogy van lakcímkártyám. Láttam az ideiglenes használatbavételi engedélyt, amit a jegyző aláírt. Bátran lehet menni az okmányirodába! Ja, és mi a címünk?

    1114 Bp. Hamzsabégi út 38-40. A, B, C, épület és az emeleti, majd lakásszámok.

    A D, épületnek Benedikt O. u. 3. lesz a címe. Ha pedig megépül az E,és F épület, az lesz majd a Bartók Béla 98-102.

    Mindenkinek szép napot!

    GJ

     

    Pumuckly Creative Commons License 2007.12.30 0 0 81

    Ha úgy lenne, akkor is  Hamzsabégi 38-41 lenne a cime.

     

    A régi helyrajzi számok adatai:

    4350  - Bartók 102 és Hamzsabégi 41

    4351  - Hamzsabégi 40

    4352  - Hamzsabégi 39

    4353  - Bartók 98-100

    4356  - Nincs adat (Benedikt utcai telek)

    4357  - Hamzsabégi 38

     

    Az új 4350-es HRSZ a 4350, 4351, 4352, 4353, 4356, valamint 4357 hrsz-ú ingatlanok telekegyesítésének eredményeként jött létre, melyhez most az önkormányzat a Bartók Béla út 98-102 címet rendelte.

     

    Mivel az épületegyüttes egy helyrajzi számot képvisel, ezért gondolom nem lesz lépcsőházanként más cím.

    Azt tartanám még elképzelhetőnek, hogy Bartók 98-102 a hivatalos cím és a Hamzsabégi 38-41-t is hozzárendelik a 4350 hrsz-oz, mint másodlagos címet.

     

    Egyébként jobb lett volna, ha az építkezés előtt nem vonják össze a hrsz-okat és minden lépcsőház külön hrsz-t kap, mert akkor most nem csak ideiglenes, hanem már végleges használatbavételi engedélyünk lenne és nem kellene még 2 évet várni a tulajdonjog megszerzésére.

    Előzmény: Törölt nick (80)
    Törölt nick Creative Commons License 2007.12.28 0 0 80
    Az előző hozzászólásomhoz még annyit, hogy nem arról van szó, hogy majd a E és F lépcsőházak címe lesz Bartók Béla út 102, az A, B és C lépcsőházaké pedig Hamzsabégi út 38-40???
    Törölt nick Creative Commons License 2007.12.28 0 0 79
    Tisztelt SZVB!
    Az okmányirodai bejelenkezéssel kettővel alább írt Bartók Béla úti cím azért is érdekes, mert a Hamzsabégi út felől a ház sarkára ki van téve egy hivatalosnak tűnő tábla a következő felirattal: Budapest XI. ker. Hamzsabégi út 38-40.!!! Aki nem hiszi, járjon utána! Jó lenne, ha már valamibe végre úgy elsőre beletrafálnánk! (:-) Várom szíves válaszotokat!
    BUÉK mindenkinek!!!
    Törölt nick Creative Commons License 2007.12.28 0 0 78

    Mivel többen kérték, a közösképvislet elérhetősége:

     

    Nagy és Társa Bt.

    1095 Budapest, Dandár u. 19-21.
    Telefon: 216-5063  Fax: 219-0366
    Mobil: 06-20/4948-410
    E-mail: nagyestarsa@chello.hu

    (A faliújságon is ki van függesztve!)

    1095 Budapest, Dandár u. 19-21.
    Törölt nick Creative Commons License 2007.12.28 0 0 77
    Ma hívott az XI. kerületi okmányiroda vezetője és arról tájékoztatott, hogy a kerület jegyzőjének sikerült értelmezni a jogi helyzetet illetve jogerőre emelkedett az ideiglenes használatba vételi engedély.

    Ezért a mai naptól adásvételi szerződéssel be lehet jelentkezni a Mandarinkert lakóinak saját lakásukba. Felhívta a figyelmet arra, hogy a pontos cím: 1115 Budapest, Bartók Béla út 98-102. és nem 1115 Budapest, Bartók Béla út 102.

    J

    Törölt nick Creative Commons License 2007.12.24 0 0 76
    Számvizsgáló Bizottsági megbeszélés                          2007. december 28.  16:00 h

    Helye:                                                                 1095 Budapest, Dandár 19-21.

     

    1.     Portaszolgálatot ellátó cég kiválasztása

    A Mandarin Lakópark biztonsági őrzésére pályázó cégek az alábbiak:

    Ha az SZVB tagok közül bárki még tud őrző-védő céget, aki érdemben ellátná a ház teljes körű őrzését , szíveskedjen az ajánlatot az SZVB megbeszélésre elhozni.

    http://www.ormester.hu/

    http://www.jusec.hu/

    http://www.dis.bz/

    http://www.stateofguard.hu/

    A kamerarendszert kiépítő céget szintén 2007. december 28-án válassza ki az SZVB a bekért ajánlatok alapján.

    2.     2008. évi költségvetés megtárgyalása

    A mellékelten csatolt tervezet átbeszélése és igények szerinti kialakítása.

     

    További kérdések megtárgyalása:

    -          SZMSZ tervezet ( Házirend véleményezése és az SZVB által történő jóváhagyása )  

    -          Takarítói ellenőrző munkalapok véglegesítése

    -          Szelektív hulladékgyűjtés

    -          Zajvédő fal a vasúti sínekhez

    -          A leendő takarító cég munkaköri leírásának véglegesítése ( az SZVB kérésére a gondnoki és műszaki tevékenységekkel együtt )

     

    Törölt nick Creative Commons License 2007.12.24 0 0 75
    Kedves lakótársak!
    Békés, Meghitt Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Esztendőt kívánok minden mandarinkerti lakónak és kedves családjának!

    Beatrix2002 Creative Commons License 2007.12.24 0 0 74

    Tisztelt Tulajdonosok!

    Szíveskedjenek a Házirend tervetet átolvasni és véleményezni.

    A SZVB tagok véleményeik és hozzászólásaik figyelembe vételével fogják
    2008. december 28-án jóváhagyni.

    Mindenkinek Békés, Boldog Karácsonyt Kívánunk!

    Üdvözlettel ,

    Nagy és Társa Bt.
    Társasházkezelés





    HÁZIREND
    A társasházi közösség együttélésnek szabályai

    1. Házirend

    Meghatározza a lakóépületben tartózkodó személyek egymás iránti magatartását, és azokat az alapvető szabályokat – Budapest Főváros Tanácsának jelenleg is hatályos 7/1984.(1985.I.31.) rendelete alapján –, amelyek a társas együttéléshez nélkülözhetetlenek, továbbá előírja a lakóépületek, ingatlanok rendeltetésszerű használatára, állagának védelmére szolgáló, külön jogszabályokban nem rögzített követelményeket.

    Hatálya a tulajdoni formától függetlenül kiterjed minden lakó- és vegyes rendeltetésű (lakás és nem lakás céljára szolgáló) helyiségre és mindazon személyekre, akik a lakóépületet használják, állandó vagy ideiglenes jelleggel ott tartózkodnak.

    A Házirend szempontjából
    kezelő: a közös képviselő
    használó: a lakóépületben, ingatlanon bármilyen jogcímen, állandóan vagy ideiglenesen tartózkodó (tulajdonos, bérlő, családtag, látogató, stb.) személy
    közös használatra szolgáló helyiség: a szárítóhelyiség, a gyermekkocsi- és kerékpártároló helyiség, lomkamra, szemétleöntő és konténertároló helyiség
    közös használatra szolgáló terület: a kapualj, a lépcsőház és a folyosó
    közösségi helyiség: az olyan közösségi célt szolgáló helyiség, amelyet a kezelő megállapodás alapján enged át a lakóközösségnek. (Pl.: barkács műhely, hobbiszoba, stb.)

    1.1. Általános rendelkezések

    A Társasház kapuját – vagyonvédelmi okokból – napközben is csukva kell tartani.
    A közösségi és közös használatra szolgáló helyiségekben és területeken napszaktól függetlenül tartózkodni kell minden, mások nyugalmát zavaró zajos magatartástól és tevékenységtől.
    A külön tulajdonban televízió, rádió, lemezjátszó, videó- és egyéb berendezések úgy üzemeltethetők, hogy mások nyugalmát ne zavarják.
    Az a lakáshasználó, aki több napra elutazik, elérhetőségét (cím vagy telefonszám) a kezelőnek vagy szomszédjának köteles bejelenteni. ( nem kötelező )



    1.2. A Társasház tisztasága

    1/ A szeméttárolóba kizárólag háztartási szemét önthető. A használónak a háztartási szemetet a lakóépületben - a vonatkozó egyéb jogszabályi (pl. tűzvédelmi, közegészségügyi, stb.) rendelkezések betartása mellett - kell a konténertároló helyiségbe eljuttatnia. Porképződéssel járó takarítást, szőnyeg ill. lakás textil porolását, porrongy kirázását a kertre nyíló ablakban csak az alsó lakók sérelme nélkül szabad végezni. A porzsák tartalmát a háztartási hulladékkal azonos módon kell eltávolítani.

    2/ A lakóépület ablakaiból tárgyakat, égő gyufát, cigarettacsikket kidobni, hamutartót, folyadékot kiönteni tilos.
    3/ Ablakban, erkélyen, folyosón növényeket ápolni csak mások érdeksérelme nélkül szabad.
    4/ Aki bármilyen módon a közös használatú helyiséget ill. területet beszennyezi vagy megrongálja, köteles a szennyeződést saját költségén haladéktalanul megszűntetni, illetve az okozott kárt megtéríteni. A látogatók által okozott szennyeződés eltakarításáért, illetve az általuk okozott minden kárért a vendéglátójuk a felelős.
    5/ A nem háztartási szemét (elhasznált berendezés, bútorok, nagyobb tárgyak) elszállításáról a használó köteles gondoskodni, ezek a tárgyak a lomkamrában csak átmenetileg helyezhetők el.
    6/ Nagymértékű rovarfertőzés megszűntetése érdekében a használó a lakásban, általa használt egyéb helyiségben a rovar mentesítési munkákat köteles saját költségén elvégezni vagy elvégeztetni.

    1.3. A Társasház és a lakások állagvédelme

    A lakóépület, a benne lévő lakások állagának védelme a használót arra kötelezi, hogy a lakásokat és a közös használatra szolgáló helyiségeket és területeket, a közösségi helyiségeket, a lakóépület központi berendezésit és tartozékait (pl.: fűtő- és melegvíz szolgáltató, háziszemét-ledobó, szellőztető, kaputelefon, központi televízió és rádióantenna, személyfelvonó, stb.) rendeltetésének megfelelően, a környezet sérelme nélkül, gazdaságosan használja.
    A kezelő a lakóépületben vagy nem lakás céljára szolgáló helyiségekben végzendő nagyobb felújítási, átalakítási munka megkezdésének időpontjáról, várható időtartamáról a használókat 30 nappal a munkakezdést megelőzően, életveszély elhárításához szükséges munkáknál azonnal, hirdetmény útján (faliújság, saját kábeltelevíziós képújság, internet, stb.) köteles értesíteni.
    A lakáshasználó a lakásban végzendő másokat zavaró mértékű zajjal, porképződéssel járó felújítási munkákról köteles a kezelőt és a szomszédait, ugyancsak 30 nappal korábban tájékoztatni, törvényben meghatározott esetekben pedig a kezelő engedélyét kérni.
    Az épület közterületéről látható tetőzetén, homlokzatán, falfelületén hírdető berendezés, fényreklám, díszkivilágításra szolgáló berendezés, kirakatszekrény, cég- és címtábla elhelyezéséhez a kezelő előzetes hozzájárulása kell. A hozzájárulás nem mentesít az egyéb jogszabályban esetlegesen megkövetelt hatósági engedély beszerzése alól.

    1.4. Közös használatra szolgáló helyiségek, területek használata, tárolási szabályok

    A közös használatra szolgáló és a közösségi helyiségeket használat után tisztán és rendben kell átadni. A használat idején kívül a helyiséget zárva kell tartani. Minden – nem lakáscélú – helyiség kulcsából egy példányt a gondnoki irodában kell tárolni (tűzkulcs).
    A gyermekek házirendet sértő magatartásáért, az általuk okozott kárért – a Polgári Törvénykönyv rendelkezései szerint – a gondozójuk, kivételes esetekben maga a károkozó felel.
    A közös használatra szolgáló területek csak rendeltetésüknek megfelelően használhatók. Ezeken a területeken bútorokat és egyéb tárgyakat – ide értve az építkezésből származó anyagokat és tárgyakat is – csak a kezelő engedélyével lehet – átmenetileg – tárolni.
    A folyosókon és a XI. szinteken a bútorok, lomok tárolása átmenetileg is TILOS !
    A közös használatra szolgáló területet a kezelő felszólítására a megjelölt időpontig fel kell szabadítani. A kezelő jogosult az engedély nélkül vagy az engedélyben megjelölt időtartamon túl tárolt vagyontárgyakat a tulajdonosuk költségére elszállítani.

    1.5. A liftek használata

    A liftek személyszállításra szolgálnak, ezért azokat teher (bútor, stb.) szállítására használni TILOS !
    Az előírt súlykorlátozást be kell tartani, a liftben csak az engedélyezett számú ill. súlyhatárú személy utazhat egyidejűleg.
    Állatokat liftben csak úgy szabad szállítani, hogy azok ne veszélyeztessék a liftben utazók testi épségét, ruhájának tisztaságát.
    Ha az állat a liftet beszennyezi, szállítója köteles a szennyeződést haladéktalanul feltakarítani.
    Ha a liftet használni szándékozó ruhája a többiekét beszennyezné (pl. munkaruha, szerszám, stb.), köteles megvárni, amíg a fülke felszabadul.
    Ha a fülke beszennyeződött, a szennyeződés okozója haladéktalanul köteles a kitakarításáról gondoskodni. A liftet feltartani, ajtaját a fogadószinten kitámasztani nem szabad.
    A fülkében dohányozni TILOS!

    1.6. Állattartás

    Madarat úgy tartani vagy etetni, hogy a mások lakásának erkélyét, ablakpárkányát vagy az épület közös használatra szolgáló területeit szennyezzék, nem szabad.
    A lakóépület közös használatra szolgáló helyiségeiben és területein állatot tartani, a lakásban tartott állatot oda kiengedni, etetni, kóbor állatot, valamint madarat az épületbe szoktatni nem szabad.
    A más jogszabályban meghatározott engedéllyel tartott állat okozta a szennyeződést annak gondozója haladéktalanul köteles feltakarítani.
    Az eb- és állattartás mértékét és a tartás módját, valamint az eb felvonóban történő szállítását külön rendeletek szabályozzák.

    Szabálysértés

    Szabálysértést követ el, és az Önkormányzat Szabálysértési Hatósága által 10.000,- Ft 50.000-ig terjedő pénzbírsággal sújtható az a személy
    - aki mások nyugalmát háztartási vagy egyéb gép használatával, építési, szerelési munka végzésével a Házirend által nem engedélyezett időben, vagy televízió, rádió stb. hangos működtetésével zavarja,
    - aki a közös használatra szolgáló helyiségek és területek, valamint a közösségi helyiségek használatára vonatkozó szabályokat megszegi,
    - aki közös használatra szolgáló területet engedély nélkül elfoglal, vagy elfoglalva tart,
    - aki a madarak tartására, etetésére és az állatok tartására, illetőleg kóbor állat befogadására vonatkozó előírásokat megszegi.

    A lakóépületben az együttélési szabályok betartása, az e rendeletben foglaltak érvényre juttatása a tulajdonos, kezelő és a használók közös kötelezettsége. A rendeletbe ütköző magatartás miatt feljelentést a kezelő, valamint a sérelmet szenvedett használó tehet az illetékes kerületi szabálysértési hatóságnál.

    A Házirendet a kezelő köteles a házirendet a gondnoki irodában és a lépcsőházi hirdetőtáblákon kifüggeszteni, és az új lakók számára annak egy példányát, függelékével együtt átadni.


    Az SZMSZ hatálybalépése, módosításának szabályai

    A Szervezeti és Működési Szabályzat hatálybalépésének napja: …………………………

    A közösség az SZMSZ-t az összes tulajdoni hányad szerinti – legalább egyszerű szavazattöbbséggel – bármikor módosíthatja. Az SZMSZ-t, illetőleg annak módosításait az ingatlan-nyilvántartási iratokhoz kell csatolni.

    Az SZMSZ tervezetét, illetve az SZMSZ módosításának tervezetét a közgyűlés megtartását, illetőleg az írásbeli szavazásra kitűzött határidőt megelőző 15 munkanappal korábban a tulajdonostársak részére meg kell küldeni.


    ppp123 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 73
    Kedves Lakótársak! (főleg C épületbeliek) A C lépcsőház bejárati ajtaja rendszeresen nyitva (időnként tárva-nyitva) van. Nem sokat érünk semmilyen portaszolgálattal, ha bárki ki-be mászkálhat a kitárt ajtókon. (Nem beszélve arról, ha a huzat miatt esetleg az üveg is kitörik.) Szeretném indítványozni, hogy ameddig nincsen működő elektromos kapunyitó felszerelve, addig zárjuk be magunk után az ajtót. (A jelenlegi nem működik ugyanis, és hiányzik még egy ajtóbehajtó is róla.) Én napok óta rendszeresen zárom be mások után az ajtót, naponta többször is.

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!