Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.05.20 -1 0 140354

Nem Verőcén hanem Esztergomnál láttam többször az elmúlt évtizedben kabinost éjszaka.

Úgy néznek ki a karácsonyfa.

Annyira ki vannak világítva.

Jó km-ről vagy messzebbről már láthatók.

Fények rajtuk mindenhol.

 

Lehet, hogy hajnali kettőkor majd lejjebb veszik a fényerőt de este tízkor pont a mindent gyújtson fel első tiszt úr, ha kell még a függönyt is időszaka van.

zjakabfi Creative Commons License 2024.05.20 0 2 140353

Köszi a kiegészítést. Így van.

Előzmény: gigabursch (140351)
gigabursch Creative Commons License 2024.05.20 0 1 140352

Alighanem a másik fél már nagyon nem lesz megkérdezve, de sajnos nem sok olyan opció van előttem, hogy ebben a tragédiában ne a motorcsónakosoknál lenne a felelősség - mindezt az eddig ismert tények birtokában.

Előzmény: mindenev (140350)
gigabursch Creative Commons License 2024.05.20 0 2 140351

Igen. De csak ha szükséges.

Ha keresnek valamit. => pl. folyamkm kő leolvasása, úszó megvilágítása, partijel megvilágítása (pl. kötelező levárása a fentről érkezőnek)

Vagy ha gyanús alakú valami. => Uszadék, horgász, belógó kompkötél, vagy valaminek a hiánya, stb.

 

Nem megy folyamatosan a refi.

Előzmény: zjakabfi (140348)
mindenev Creative Commons License 2024.05.20 -2 3 140350

A rendőrség által a motorcsónak kiemeléséről közzétett képek alapján ez a "kisgéphajó" igencsak nagy sebességre képes (már csak a hajócsavar-lapátok emelkedési szögéből, illetve magából a hajótestből ítélve is). A hajózási szabályzat elég részletesen taglalja az éjszakai közlekedés szabályait (is). Az is szabályozott, hogy motorhiba- vagy más havária esetén hogyan kell viselkedni, hogyan kell az eseményt a többi közlekedő számára tudomásul hozni, illetve hogyan és mikor szabad "csurogni", azaz vitetni magunkat a vízzel. Ez utóbbi hajózóútban szigorúan tilos.

 

 

Amit - szerintem - a csónak utasai nem vettek figyelembe, az többek között a Duna, mint közlekedési út "viselkedése" - azaz mozog, élő valami, nem olyan szilárd, mint egy úttest; illetve a sebesség helytelen, nem a konkrét látási viszonyoknak megfelelő megválasztása. Ha esetleg igaz az a hír, amit az egyík tv-csatorna közölt, hogy veszekedés is volt a csónak utasai között, tovább súlyosbítja az ő felelősségüket.

 

Gyakran lehet olyan "bravúroskodásokat" látni, hogy kis jetskivel előzgetnek, kerülgetnek vészes közelségben nagyhajókat, hogy hullámokon lovagoljanak. Abban nem vagyok biztos, hogy az éjszakai menetben a hajók kötelesek-e állandóan reflektorozni, a saját - utastéri - fények pedig nem arra valók, hogy a környezetet, a vizet világítsák meg

Előzmény: Atis57 (140347)
doncike Creative Commons License 2024.05.20 0 0 140349

"Segítséget akkor nyújthatok ha észleltem a balesetet."

 

Ebben az ügyben e körül fog forogni az egész eljárás.

Észlelte-e a balesetet, egészen pontosan: milyen alapon gondolta azt, hogy amit észlelt, az nem baleset, hanem uszadékfával ütközés volt.

Előzmény: trizs77 (140343)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.20 0 0 140348

A hajók éjszaka radar mellett is reflektoroznak, pásztázzák a vizet és a partot.

Előzmény: névtelen (140339)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 140347

Szia!

 

A motorcsónaknál értelmezhető-e a gyorshajtás?

 

A Dunai éjszakai közlekedés szabályait még senki nem boncolgatta.

Előzmény: mindenev (140346)
mindenev Creative Commons License 2024.05.20 -3 0 140346

Csupán "hangosan gondolkodásként": a szállodahajó több, mint egyharmada után, közel 10 m magasan van a kapitányi/parancsnoki fülke, a kormányállás. Onnan a hajó elé közvetlenül nem lehet lelátni, a holttér igen nagy. Ha a "kisgéphajó" (azaz a kérdéses motorcsónak) ezen a holttéren belül keveredik a nagyhajó elé, az végkifejletében olyan, mintha oldalról menne neki valaki a sorompónál egy vonatnak. Ráadásul a motorcsónakban nyolcan voltak (hány személyre van vizsgáztatva ?!), ki volt-e szabályszerűen világítva, volt-e a vezetőjének bármilyen engedélye, "jogosítványa", egyáltalán mit keresett a hajózóútban, ráadásul fesztiválozás (bulizás) után ? Ilyen kis motorcsónak mehet a part és a hajózóutat kijelölő bója között is, nem olyan nagy a merülése. További kérdés, hogy a műanyag hajótest - fémalkatrész csupán a szerelékek és a motor - mekkora radarjelet generál. A Duna viszont éppen áradásban van (bár nincs árvízveszély), tele van/lehet uszadékfával. Ha egy ilyennek nekimegy a nagyhajó, ugyanakkorát csattan-reccsen, mint jelen esetben a

motorcsónak. Nem konyítok a radartechnikához, de ha jól tudom, a radarsugarak is egyenes vonalban terjednek, tehát annak is lehet holttere. Túl kevés még az információ és a jelek szerint eléggé egyoldalú a tájékoztatás.

FOMA Creative Commons License 2024.05.20 0 1 140345

"Az átlag polgár és "rendőri szerv" szóhasználata --azért eléggé eltér."

 

Ez igaz, de az átlagpolgár/átlag sajtómunkás, a segítségnyújtás elmulasztását jellemzően a cserbenhagyással szokta keverni, a közlekedési baleset okozással (jelen esetben veszélyeztetéssel) nem, és ez amúgy jelen esetben nem rendőri szóhasználat, hanem büntetőjogi. Ez esetben is nagyrészt pontosan írták az őrizetbe vétel okát, bár valóban volt a balesetről hangzatos, de pontatlan cím, amit trizs77 kolléga idézett is. 

"tényállás esete fenn forog!""

 

A 27 éves rendőri pályafutásom alatt, ezt csak kabarétréfában hallottam.:-) Persze, azért volt gyűjteményem hülyeségekből, amit a szegedi tanári pályafutásom alatt szoktam is idézni, a leendő rendőrök épülésére.

Előzmény: Atis57 (140342)
FOMA Creative Commons License 2024.05.20 0 0 140344

ld. 140322

Előzmény: trizs77 (140343)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.20 -4 1 140343

A sajtóból az derül ki, hogy segítségnyújtás elmulasztása miatt vették őrizetbe, nem közlekedési baleset okozása miatt.

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Segítséget akkor nyújthatok ha észleltem a balesetet.

 

Ha este 22.00 után ég előttem 14 kontroll lámpa és figyelnem kell 9 állandóan változó értéket mutató műszert, akkor (ha nincs hangos vészjelzés) nem fogom észre venni, hogy felgyulladt egy 15.-k lámpa is.

 

Nem beszélve arról, hogy amíg 1400 tonnás uszályon (ami majdnem ilyen hosszú) a rakomány - például gabona - nem beszél a kapitányhoz menet közben, a kabinosnál a kb. 40 fős személyzeten felül 110 utas között mindíg van 4-5 aki még a fingási szokásait is a kapitánnyal akarja megosztani, mert meg van győződve arról, hogy az is a kapitány dolga.

 

 

 

 

Atis57 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 140342

Szia!

 

Az átlag polgár és "rendőri szerv" szóhasználata --azért eléggé eltér.

A bikfanyelvről nem is beszélve.  "tényállás esete fenn forog!"

Előzmény: FOMA (140341)
FOMA Creative Commons License 2024.05.20 0 2 140341

"Tengeri hajóknál szokták a személyzetet macerálni ; a 50 0000 BRT -s/vagy nagyob  hajó elüt egy 1 személyes sportvitorlást, miért nem tért ki előle?"

 

Itt sem "macerálják" azért, mert elütötte. A sajtóból az derül ki, hogy segítségnyújtás elmulasztása miatt vették őrizetbe, nem közlekedési baleset okozása miatt. Az eddig rendelkezésre álló információkból az vélelmezhető, hogy a balesetért a kisgéphajó vezetője lehet a felelős. Majd a DVRK eldönti, hogy milyen vádemelést javasol az ügyészségnek.

  

Valszeg ez is szép, hosszú eljárás lesz.

Előzmény: Atis57 (140338)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.20 -1 0 140340

Szia!

 

Az utolsó bekezdéshez; 

Szerintem nehéz észrevenni....Vkinek ellenőrizni kellene.

 

Ráadásul éjjel 1-reggel 4-5 óra között--az álmosság miatt--csalnak az emberi érzékelések.

 

--emelkedő repülő zuhan/lecsap? --az álló leparkolt harckocsik meginditják a támadást.?

--az egyenesvonalban közlekedő hajó Z betűt ,hurkokat ir le?    stb

Előzmény: névtelen (140339)
névtelen Creative Commons License 2024.05.20 0 1 140339

Egy kérdés: mennyire különbözik pl egy uszadékfa és egy kishajó radarjele?

Ki volt-e világítva a kishajó?

 

A hírek szerint állítólag fel- és lekapcsolta a szállodahajó a reflektorát a baleset idejében (sajtó hír, parti szemtanú, csattanást hallott, majd a reflektor, majd a hajó továbbment).

 

Ha így is volt, akkor is jó eséllyel gyanús, hogy "történik valami", de nem csinál semmit a kapitány, majd megy tovább és elmegy aludni.

 

Mi az előírás ilyenkor a radar figyelésére, és az életszerű-e?

Mi az előírás a kishajók éjszakai közlekedésére és az életszerű-e?

 

Bennem ami felmerült: nem lehet könnyű észrevenni egy unalmas, ingerszegény, éjszakai környezetben egy apró, adott esetben gyorsan mozgó radarjelet /vizuális vizuális észlelést. Nem "fotel-ítéletként" mondom (mert nem tudjuk mi történt), hanem "gondolatként", kérdésként..

 

 

Előzmény: trizs77 (140337)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.20 -1 0 140338

Szia!

 kicsit OFF; De az emberek védekezése nem változik --

1904-.s Kurirban olvasható; a géperejű lovashintó vezetője nem vette észre a vonatot(pedig, hogy füstölt pöfögött) mert a lenyugvó nap elvakitotta.

 

Ez máig megtalálható --Nem látta a fénysorompó Tilos jelzését?

 

ON;

 

Valószinű itt is ez/ilyen /hasonló fog előferdülni?

 

Tengeri hajóknál szokták a személyzetet macerálni ; a 50 0000 BRT -s/vagy nagyob  hajó elüt egy 1 személyes sportvitorlást, miért nem tért ki előle?

Előzmény: trizs77 (140337)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.20 -3 1 140337

Este 10-kor a kapitányi hídon hány égő világít egyszerre a műszerfalon?

 

Egy kishajót mekkora égő jelez és az a műszer ad e hangos vészjelzést ha a kicsi hajó közelít ?

 

----------------------------------------------------------------

 

Egy kerékpáros ha neki teker az országháznak védekezhet azzal (joga van hozzá), hogy nem látta a kivilágított országházat azért ment neki.

 

trizs77 Creative Commons License 2024.05.20 -1 0 140336

Tudtam, hogy meg fogjátok kérdezni...................................:-)))

Felhívtam a lányomat de Ő se tudja, csak azt hogy nagy hajó volt.

Előzmény: zjakabfi (140334)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.20 0 0 140335

Szentendre az Dunakeszi.

Előzmény: trizs77 (140333)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.20 0 0 140334

Melyik hajó volt?

Előzmény: trizs77 (140332)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.20 -2 0 140333

Jó lenne annyit, nem többet de legalább annyit olvasni a 8 sülysápi vitézről mint amennyit a kabinos kapitányáról írták az eléggé felkészületlen, de szenzációra éhes firkászaink.

 

Ki bérelte a hajót?

Ki vezette?

Volt e vezetői engedélye?

Mennyi idő alatt értek fel Szentendréről a célállomásra?

Hol kötöttek ki?

Mennyit tartózkodtak ott ?

Mennyit ittak?

Abban a kis hajóban egyszerre tartózkodhatnak nyolcan?

 

 

 

 

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (140328)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.20 -2 0 140332

Kétszer  voltam buli hajón.

2007-ben.

Először és utoljára.

 

Feladat : vigyázni, figyelni négy tizen éves leány gimnazistára.

megj: egy zsák bolhára könnyebb vigyázni.

 

Már az indulás se tetszett.

Este 9 vagy 10-kor indult a Vígadó tértől.

 

Az északi összekötő hídig még csak-csak.

Akkor is volt zene de módjával és főként az ivászaton volt a hangsúly.

 

De ahogy elhagytuk a flottilla öblöt rákapcsoltak a zenészek.

De piszkosul ám.

 

Csodálom, hogy Dunakeszi, Surány  Göd és  Vác polgármesterei nem küldtek feljelentést a hajó ellen.

Olyan sok decibellel ment a móka, hogy szerintem a parttól még beljebb több km-rel is simán hallották.

 

Én elmenekültem a hajó orrába.

Olyan hangosak voltak a zenészek (DJ) hogy ha a TITANIC jön nekünk, ott az orrban én se hallottam volna aki ott állt, nem hogy a kapitány a hídon.

 

 

 

Előzmény: FOMA (140322)
jakyg Creative Commons License 2024.05.20 -1 2 140331

Muszáj neked idejárnod, idióta?

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (140328)
gumidani Creative Commons License 2024.05.20 0 3 140330

Ne saját magából induljon ki!

Vannak olyan elvetemült emberek is, akik nem alkoholisták. 

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (140329)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2024.05.20 -8 1 140329

> Ki volt közülük józan?

 

Hajós Lajos? (Inni csak mértékkel és tartózkodással - de mértékünk a vödör úgy iszunk és az asztal alatt tartózkodunk!)

Előzmény: trizs77 (140306)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2024.05.20 -8 1 140328

> Nem lesz könnyű bizonyítani, hogy észlelte a balesetet.

 

Ettől függetlenül is, ha megnézik a telefonját és mondjuk a baleset előtti 10 percben hét videót nyitott meg a Goldengate-ről (itt nem az amcsi hídra gondoltam). Véralkoholszint... vagy volt fent vele a kakasülőn több pipi is az eset idején és autós kártyáztak vetkőzős pókereztek és még sok mindenen meg lehet bukni. A folyami lassú hajózás felettébb unalmas lehet és viszonylag kevesen töltik azt az időt zsolozsmázással.

Előzmény: FOMA (140322)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.05.20 0 0 140327

Itt úgy látszik, hogy a két hajó orral ütközött egymásnak! 

 

Nem vagyok bíró, sem ügyész, nem is ítélkezem, de bajban nyilvánvaló, hogy a kisebb hajón utazók húzzák a rövidebbet!

Előzmény: mosogep-szerelo (140326)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.05.20 0 0 140326
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2024.05.20 0 0 140325

> A bója is látszik a radaron.

 

Tudtommal a bóják fény visszaverővel és nem fémépítésű kivitelnél radar-visszaverő prizmával vagy Lüneberg-lencsével is fel vannak szerelve az észlelhetőség érdekében.

Előzmény: zjakabfi (140305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!