Ha nem jó a szelep, átfolyik a benya. Lehet, hogy ott is van belőle pár liter. A kondenzvizes megállapítással egyetértek.
Az enyémben van egy vákumcső a benzinnyomásszelephez (mi ennek a magyar neve?), de ha arról lehúzod a vákumcsövet sztem folyamatosan több benzin ad mint kéne. meg van egy másik a pillangó környékén, de az az alapjáratra van hatással.
A fogyasztáshoz nem szólnék hozzá, mert nem értek a befecskendező rendszerekhez, én csak annyit említenék meg, hogy használd mind a két tankot, mert a nem használtban megül a kondenzvíz, és szép lassan kirohad a tank.
Elvileg ezek a szondák " szabványosak", 0-1V közötti feszültséget kell adniuk a lambda függvényében, így a nem gyári is jó lehet, maximum a gyártás minőségében lehet különbség.
A Murányiéknál ugyanezt mondták, hogy nincs tapasztalatuk az utángyártottakkal, de a gyárit ajánlják. (de a gyárit sem a Jaguar gyártja, hanem egy külső cég...)
Kértem ajánlatot egy BOSCH szervíztől a lambdaszondára meg szerelésre, még várom az ajánlatukat. Ha valami horribilis összeg lesz, akkor rendelek valahonnan, valami olcsót, aztán lesz ami lesz, majd leírom a tapasztalataimat. :)
Nekem azt mondták a Land Horváth-nál, hogy nem javasolják az utángyártottat, mert csak baj lesz vele, azt mondták, hogy berakják, ha megrendelem, de semmi garanciát, felelősséget nem tudnak rá vállalni, és lehetséges, hogy nem is fog működni vele. Van amiből lehet utángyártottat venni, de ezek végül is beleszólnak a teljes vezérlésbe, nem biztos, hogy itt érdemes spórolni.
Nekem végül gyári került bele, de valóban egy vagyonba került, de ezzel legalább megszűnt a probléma.
Köszi a linket! (csak a triviális helyen nem kerestem :D)
Igen, látom, hogy viszonylag olcsón lehet venni utángyártottat, csak nem tudom, hogy elfogadja-e, működik-e a kocsival egy noname, vagy akár BOSCH szonda.
Annyit sikerült kinyomoznom hogy a BOSCH 13789 típusú, vagy az NTK (NGK) 25018 típusú szondák jók bele. A gyári kódja elvileg LHE1682AA (360 font), de javítsatok ki ha nem így van.
Ha valaki cserélt már szondát, és utángyárit rakott bele akkor, kérem, hogy írja le, hogy milyet tett bele. Nincs kedvem lukra futni, valami gagyi vagy nem belevaló szondával.
X300 96-ból 3.2 SPORT. A szervízben azt mondták, hogy sperr van alatta, de én nem így vettem észre menet közben. (vagy csak nem értek hozzá :) )
Sajnos teljes emelésre most nincs lehetőségem.
Olvastam valahol , hogy különböző színkódokkal jelölték a difiket, de ilyen színtáblázatot nem találtam sehol.
Más téma:
Utángyártott lambdaszondával kapcsolatban, van valakinek tapasztalata? Sajnos mind a két szondám meghalt :( (pontosabban, csak 160-170 km/h felett kezdenek el működni, az alatt nem) Az egyik még gyári, a másik már lett cserélve gyári bontottra, de sajnos most mind a kettő meghalt. Bontott gyári szondát nem tudok most szerezni, ezért gondoltam utángyártottra. Az univerzális BOSCH szondára gondoltam, mert az van elérhető áron. Van típus specifikus szonda is horror áron, de nem tudom, hogy mi a kettő közötti különbség. (Lehet közöttük különbség? Elvileg ezek a szondák "szabványosak", ugyanazt a jelet kell adniuk, nem? Mert ha csak az a különbség, hogy az univerzálisnál forrasztani kell a vezetéket, a típusspecifikusnál meg csak össze kell dugni, akkor a típusspecifikus nem éri meg a magas árkülönbözet miatt)
Elméletileg a difi kódjából is megmondható. A másik módszer, hogy megemeled a kocsi hátulját, majd megforgatod az egyik oldalon a kereket. Ha a másik oldalon a kerék ugyan abba az irányba forog, akkor sperres, ha ellenkező irányba forog, akkor normál difi.
Én is hozzájuk járok, korrektek, nem a legolcsóbbak, de Jaguar viszonylatban egész jók. Leginkább X-type-pal és S-type-pal foglalkoznak Jaguarokból, de vállalnak mást is, az én XJ8-amat s ők szervizelik. Van gyári computer-ük, tudnak beszerezni alkatrészt, de általában csak gyárit, esetleg bontottat, néha van utángyártott is. Inkább Rover szerviz.
Olcsóbbak, mint a Murányiék, és nem annyira exlusive a szerviz mint a Murányinál (nincs foteles váróterem, kiszolgáló pult stb.).
Viszont itt ügyfélként kezeltek, szemben a másik szervizzel, ahol a mai napig nem küldték el nekem a szerviztörténetet, mert elvileg ők szervizelték az autót korábban, továbbá az átvizsgálás felénél elment
Újra itt vagyok hogy megoszthassam veletek a saját tapasztalatimat az autómmal kapcsolatban. Mint azt már korábban írtam én egy s-type boldog tulajdonosa vagyok. Természetesen benzines 3.0 v6.:-) Nagyon szeretem vezetni, tényleg fizikai fájdalom kiszállni belõle mert olyan élmény vezetni amit soha nem tud megunni az ember. Persze erre is igaz az megállapítás hogy erre az autóra igazán kell vágyni nem csak egyszerūen megvenni. Az emberek az utakon elismerõen és mosolyogva tekintenek át az autójukból mikor mellettük állok a lámpáknál. Szóval álom ami valóra vált az én életemben is. Jöjjenek a mūszaki részletek. Ugye volt akik olvasták a koràbbi kommentemet emlékeznek a check engine-restricted performance üzenet páros problémámra. Nagy nehezen találtam egy jó szerelőt aki el is vállalta meg ért is hozzá. Tudom nagy kincs az jaguarosok körében. A hiba oka knock sensor volt amiből kettő van mindkettő megadta magát. A szenzorok nem voltak vészes árban pedig a szerelőm javaslatára gyári alkatrészeket raktunk bele mert sajna ebben az esetben az utángyártott alkatrész vagy nem túl jó vagy nem illeszkedik. Itt a nagyon körülményes és hosszas procedúra miatt is került bele inkább gyári alkatrész mert elkellett távolítani az air intake manifold-ot aminek szét-összeszerelése 4 óra. Ez elég borsos munkadíjban. Elnézést az angol szavakért de nem tudom pontosan magyarúl az alkatrészeket mert külföldön élek. Sajnos a helyzet nem különbözik akkor sem ha kerékcsapágy cseréről van szó. Mint azt tudjátok a jaguarnal az egyben van az abs jeladó modullal. Na ez viszont fájt mert itt is csak gyárit lehet venni mert az utángyártott hogy is mondjam robusztosabb így az beleér a féltengelybe. Vannak még sajnos apróbb problémák de inkább bosszantóak mint komolyak. Időközben megint találkoztam check engine bácsival most azt mondta az egyik oxygen sensor volt a hibás. Csere most remélem csend lesz egy jódarabig mert kicsit sokban van a macsek. Nem mintha sajnálnám rá a pénzt de sajna korlátozottak a lehetőségeim mint általában akik használt autóval közlekednek. Mellékelni fogok néhány linket is alkatrész ügyben csak hogy segítsem azokat akik hozzám hasonlóan mernek álmodni és meg is merik élni az álmaikat. De elötte néhány megoldásra váró problémámat szeretném felvetni hátha van valakinek valami használható infója rá. Masszív paráim vannak a jobb 1 ajtón található króm díszcsíkkal kapcsolatban. Ugye az normális hogy ezt az elemet rögzítő műanyag patentek elporladnak tehát rendeltem újakat csere megtörtént de az a oszlop mentén mindig levállik. Nézegettem és itt ugye úgy van hogy az ablaküveg nyomja alá a gumiszigetelést és emiatt állandóan lepattan. Idegesítő! Van valakinek valami tippje vagy új krómdíszlécet kell vennem? Nekem már a ráncfelvarrott változat van szóval nincs gumiágyban a díszcsík mint az első generációnak. A másik hogy ugye 12 éves autó és sajna nekem is elkezdett lógni a tetőkárpit az új egy vagyon. Kárpitos ezt tudja orvosolni? Nem kell baldahin a verdába.:-) a tetőablakomnak a belső csúszó ajtókája meg beragad a tetőkárpit alá és emiatt nem tud bezáródni. Mindig manuálisan félig becsuk aztán kézzel kipiszkál. Meg nincs ennek a tetőablak mechanikának valami végállása? Mindig amikor becsukom tovább megy és beáll bukóra. Nem nyomom végig csak egyszer a gombot. A kormányzár az itt hogy működik mert nekem nem zár le miután kiveszem a kulcsot. Mondjuk nekem csak az inas kulcs jutott mert az előző tulajok elhagyták a távezérlős bicskakulcsokat. Az meg most nekem még várat inkább legyen egyben a kocsi. Talán kulcs függő? Itt vannak a linkek. http://www.welshent.com , http://www.terrysjag.com/catalog.html ők korrektek szerintem árak se rosszak.
10 ezer Ft egy "vásárlás előtti átvizsgálás" műszeres diagnosztikával, az egész autó átvizsgálása(futómű..stb) + egy "próbaút".....akkor látod mit kell megjavítani, aztán vagy megcsináltatod velük, vagy mással, vagy ha tudod akkor magad....
Ne is mondd... A Muranyi szerintem baromi nagy lehúzás. 26ezer volt egy egyszerű átvizsgálás, ami máshol max 10-15 lenne. Aztán futómű-alkatrészekre (csak kopó, semmi extra) +munkadíjra összeírtak nekem egy bruttó 1,4 milliós árajánlatot... Kíváncsiságképpen megnéztem mennyibe kerülne postával együtt Angliaból beszerezni, és kb minden alkatrész a felére, harmadára jött ki!
Hát nekem a murányiban 160ezret mondtak egy leömlőre + munkadíj. Bécsben 5alkatrészt,( komplett vízcsőrendszert, kompresszor szíjat és két görgőt) kihoztak fele ennyiből. Szerintem a Magyarországi árak távol állnak a realitásoktól.