Attol fugg hogyan hivjak a filmet, milyen geppel. Ha pang a vegyszer a gepben, az nem tesz jot neki, illetve az elso hivasoknak. Altalaban idonkent atmozgatjak magukat a gepek nyugalmi idoszakban is, de az az igazi, amikor folyamatosan mennek, es folyamatosan regeneralnak. Ha keves vegyszerrel dolgozank, Jobo geppel, akkor mindegy mikor viszed a filmedet.
Nem konnyu itt segiteni, mikor a fenymeres alapja zanzasitva par oldalt tesz ki. Plusz a segelykero hozzaszolasodbol nem derul ki milyen fenymeresi modot es mikent hasznaltal. A kiertekelest es kompenzalast nem is emliten. Igy nem lehet ramutatni az esetleges hibara.
Kb olyan, mintha azt mondod az autoszerelonek telefonon, hogy nem megy az autod es segitseg kell.
Ha beirod a keresobe, hogy "a fenymeres alapjai" a talaltok alapjan harminc perc alatt tobbet fogsz megtudni, mintha itt vaktaban irogatunk.
Egyébként ma indulunk Izlandra, úgy néz ki az előrejelzésből, hogy már nem lesz olyan erős a sarki-fény sajnos, mint az elmúlt napokban (6-os erősségből megy át a 2-esbe), de azért valami csak fog látszódni.
Viszont lenne egy amatőr kérdésem, leesett fél méter hó 1 hete, elvileg minden fehér, tudtok tanácsot adni, hogyan kellene ilyenkor az expot változtatni?
Két színszűrőm van (narancs, piros) illetve egy ND-3-as.
Pont nincs nálam, holnap megnézem. Napellenző gyárilag van a fujin, azt természetesen igen, mivel rá is kényszerít a használatra, különben nem látom a zársebességet-rekeszt.
Hali! A megoldást, a kalibrálás jelenti 1x. 2x az sem mindegy, hogy milyen színű a sötét részlet, pl. a zöldre általában kevésbé érzékenyek a ff. filmek (pán) (Lehet színre is kalibrálni, de ez nem kezdőknek való dolog ;-)))). De azért nagy általánosságban, ha az alap kalibráció rendben van, jól nagyítható negatív a végeredmény ;-))))
Ahogy várható volt számomra, kezdő tekercsek=ad acta.
Van 1-2 elcseszett fókusz, többnyire szarul komponált, de ezt tudtam, mivel gyakorló tekercseknek szántam.
Ami viszont tovább gondolásra érdemes, hogy elvileg mindenhol zone3-ba raktam a fontos sötét részt, de ugyanazzal a (lab4art) tekercs hívással mégsem egyforma a sötét rész fontossága. Ez érthető így vajon?
Szintén hozzá nem értőként érdekesség, hogy ugyanaz a téma mennyivel több/jobb fekete-fehérben.
Szia! A konkrét hívóval nincs tapasztalatom, de általánosságban igaz, hogy a filmhívók lágyak (ill. nagyon lágyak) papírhívónak, ezért célszerű kevésbé oldani mint filmhívásra. Más kérdés milyen színű lesz a pozitív kép. (Kékes, barnás)
Kedves Kollégák! Magnifax nagyítógéphez keresek kisfilmes objektívet (adapterrel együtt)? Valakinek valami ötlet, hogy hol tudnám beszerezni? (Soósnál legutóbb, két hete nem volt) Köszönöm!
Van egy üveg fomadon lqn negatív hívom, maholnap lejár, hívni valo filmem most viszont pont nincs, de hívnélk papírt, jö lesz arra is, vagy ahhoz mindenfele képen papíhívóra van szuksegem?