Érdeklödnék az uraktol, hogy hol lehet olyan hajojavito mühelyt találni, ahol fém hajot ujra tudnak festeni, homokszornak is, illetve a hajo aljára különbözö idomokat szeretnék felhegesztetni, és még egy csomo egyéb javitanivalo is van. Pl kormány csuszik az egyik oldalra. Fenékszivattyu nem mükszik, ivovizszivattyu szintén halott, stb.
Lenne egy kérdésem, ami valószínűleg roppant amatőr lesz, de én épp csak kezdek ismerkedni a vízi járművekkel és a modellezéssel:
Az AN-1 és AN-2 mért vlt olyan lassú? Papíron jobb Lóerő/Vízkiszorítás aránnyal bírtak mint pl a 2.VH-s AM-ek mégis némileg lassabb. Ennek mi az oka? (rossz forma, kevésbé hatékony hajócsavar vagy más mérési módszer?)
Üdv és köszi a tájékoztatást. Kérdésem, hogy saját naszádunkkal bemehetünk-e a hadikikötőba a nyílt napon 27.-én. Kell-e, és ha igen kitől engedélyt kérni ehhez?
Megerősítve! A 014-esen is az 1l/1km körüli fogyasztás az átlag Csepel D 613 gépekkel (örökéletű darabok megfelelő karbantartás mellett). Persze teljes erőnél, vagy ha nagyon odatesszük drasztikusan megnő a fogyasztás, elérheti a 30 l/órát is, de annak semmi értelme, mert a teljesítménynöveléssel nem nő egyenes arányban a sebesség. Mi általában két géppel járunk „öko” üzemmódban 1100 és 800 ford. között. A két gép fordulatát e két érték között külön-külön úgy állítjuk be, hogy a két csavar egyező forgásiránya miatti csavaró hatást minimalizáljuk, valamint az adott gép ne a számára kedvezőtlen fordulatszám tartományban járjon (rezonancia). Jól kiegyensúlyozott gépekkel jelentős üzemanyag megtakarítás érhető el. No meg érdemes a víz áramlási viszonyait is kihasználni, azaz völgymenetben a sodorvonalban menni, hegymenetben pedig limányozni, ahol lehet. Múlt ősszel az Esztergom-Bp-RSD Gubacsi híd (80 km) völgymenetben 20 km/h körüli sebeséggel kb. 60 literből megvolt.
Mondjuk ha 1200 litert veszünk, akkor is kicsit kevesellem a gyári adatokban szereplő "hatótávolság = 200 km" adatot! Gondoljunk bele, akkor 100 km-en 600 litert fogyasztana! Azért az két Csepel motor vonatkozásában is kissé soknak tűnik!