Sziasztok. Használtan szeretnék vásárolni DLSR gépet. Csak nem tudom melyik jobb , és árban melyiket éri meg megvenni. 60 ezer Ft-ot szánok rá max objektívvel.
Canon 450D, Canon 500D vagy Nikon D3000, D3100-et néztem ki. Canon 450D és a Nikon D3000 képminősége közt nem nagyon találtam változást. Nagyjából 1 szinten vannak. Ezek közül melyiket érdemes megvenni?
Még mielőtt nagyon belelovallnád magad, felhívom a figyelmedet arra, hogy a Sony új (bár nem is annyira új) fejlesztési iránya az E bajonett. Lehet, hogy egyszer az A -s rendszer is újra hangsúlyos lesz, de egyelőre nem úgy néz ki. Milyen is volt az A bajonettes objektív kihozatal mostanában?
A helyedben én most nem akarnék A -s rendszert építeni, amíg ez el nem dől. Akkor inkább egy ILCE 6000 -es.
Minden gyártónál olvashatsz back és frontfókusz problémákról. Úgyhogy a legtöbb gépbe már bekerült az a menüpont amivel különböző objektivekhez lehet fókuszkorrekciót rendelni.A gyenge fényerejű kitobjektiveknél program módban nem észrevehető az eltérés, szóval nem feltétlenül a Sony hibája ez, csak kevés embernek tűnik fel :-)
De azt meg nem mondom hogy az A58-ban van-e AF microadjust.
A MILC rendszer elvileg az érzékelőn vizsgálja az élességet ott elvileg nincs ilyen gond.
A válasz a korábbi kérdésedre az SLT-vel kapcsolatban az hogy az "úgy néz ki mint egy fényképezőgép" beidegződésen kivül nem sok előnye maradt a NEX-hez képest.
Könnyebb rá a Minolta obikat felrakni, de a jó objektivek minden gyártónál drágák, hiába nagyobb a választék.
Nincs vele semmi baj, csak nem látom már előnyét a tükrös rendszernek a MILC-hez képest. Már leírtam néhányszor hogy a tükörrendszer és a pentaprizma a filmes korban korszakalkotónak számított, mert kizárólag igy lehetett közel azonos képet láttatni a filmre kerülőhöz. Emellett megoldották a rekeszbeugrasztást hogy nyitott rekesz mellett lehessen élesre állítani, aztán kitalálták az AF rendszerhez szükséges érzékelőket. És akkor jött a MILC rendszer ami ezt mind-mind feleslegessé tette: nem kell tükör és prizma, mert az érzékelőről kapod a képet nem kell a rekesszel variálni, mert a kereső korrigálja és rögtön kontrollálható a mélységélesség is nem kell AF rendszer mert az érzékelőn kontrasztalapon vizsgálja az élességet. Továbbá kisebb lehet a váz, emiatt adapterrel szinte a világ összes objektivjét felrakhatod rá. A keresőben vissza tudod nézni a képet, nem kell elvenni a szemedtől ha épp precizen beállítottál egy képkivágást. Bele is nagyíthatsz ha precizen akarsz élesre állítani és a hisztogramot is rögtön látod akár expo közben. A hátránya egyenlőre az objektivpark még nem az igazi és van néhány igen húzós darab, igaz az Zeiss és brutálisan jó minőséget képvisel. De lassan a Sigma is felébred és elkezd végre E bajonettes cuccokat gyártani.
Nem mondtam hogy A7-et vegyél :-) A NEX 6 és 6000 még APS-C váz, de beépített EVF keresővel. Két hónapos, garanciális NEX6-ot vettem kitobival a feleségemnek 150.000 Ft-ért. Tudom több mint 100.000 Ft, de egy 3000 Ft-os adapterrel és 5-10.000 Ft-os objektivekkel csuda dolgokat lehet művelni vele.
Sonyra vehetsz kiterjesztett garanciát, 2 vagy 3 évet. Fullframe A7 MILC-em, tartalékakkut vettem gyárit. A fogyasztás a szokásoktól függ, ha kiismeri az ember sokat bírhat. Persze a körülmények is számítanak. Az EVF-nek meg vannak előnyei, de SLT-t nem vennék már, csak keresős MILC-et. Pont ugyanazt kapod, csak kompaktabb házban sokkal bővebb lehetőséggel az objektiv terén, plusz letölthető applikációkkal és microUSB-s töltéssel, akár egy akkubankkal feltöltheted, vagy a kocsiban szivargyujtóról.
Pentaxból ugyanezt megkapod szerintem. És ha nem vagy gazdag, akkor még fontosabb lenne hogy lehetőséged legyen olcsó manuális obik használatára. A feleségem keresős Sony NEX6+16-50mm szettje használtban, közel egy év garival 150 ezer volt, a 3,5/30 makro 30 ezer. A 2500 Ft-os NEX adapterekkel meg bármit felrakhatunk rá, van itthon M42, Minolta MD, Canon FD, Exa adapter is.
Amúgy a Canonon kivül szinte minden DSLR gépben Sony érzékelő van. Mióta az Oly összeállt a Sonyval, azóta a 4/3 szenzorok is hozzák a Sony szintet. A Sony elég komoly szintugrásokat hajtott végre az utóbbi időben az érzékelők terén. Nem akarok technikai vitát generálni, de a DxoMark tesztjei alapján általános pontszámban rendre lekőrözi a Canon vázakat.
Kénytelen vagyok kompromisszumokat kötni, mivel nem nyertem múlt héten a lottón... A Nikon mellett csak egyvalami szól a pénz.... D3200 úgy 80E körül hozzá 18-105 obi kb 50 ezer plusz a makró obi 60 ezer Ez így 200 ból megvan...és kapok érte viszonylag sok mindent, persze úgy ahogy.... és még makrofotózhatok is, videozhatok, ha épp a gyerek első botladozásait akarom elkapni fél perc erejéig, stb....
Minőség... egyáltalán nem vagyok ellene csupán két problémám van... drágább, ha kereten belül akarok maradni akkor meg kevesebb szolgáltatást kapok...
Ha ebben az APSC-s belépő kategóriában maradok és pl Canon 650D-t választanám azzal sem jönne ki 200E-ből a váz és két obi, ami ugye nem a kitobi...
Ha a Nikonhoz a két gyári obin kivül nem is akarnál mást venni, akkor vedd meg. De ha valaha is kipróbálnál bármi mást, akkor csak akadályozni fog. képstabilizátor? csak az obiban AF? csak belső motoros obival manuális Nikon obi? nincs fénymérés vele m42 obi? felejtsd el... Nincs még egy gyártó amelyiknek a rendszere ennyire rugalmatlan lenne.
A másik lehetőség amit sokat használtam és ajánlom: pl egy 100D (vagy 650D) Sigma 30F1.4 (EX) és Canon 85F1.8 fix objektívekkel. A nagy fényerő miatt alacsony ISO-n lehet maradni, s a záridőt sem kell a bemozdulás határáig növelni ha nincs elég fény.
Ha nem L-es lencséket vesz, akkor könnyű. Volt 10D-m (APSC váz) 70-200 2.8 IS-sel és egyébb nehéz objektívvel, a váz volt a legkönnyebb... Ha azokat veszi amiket felsoroltam, akkor könnyű lesz. Én is a kisebb méretre, súlyra hajtok, ezért használok fényerős fixeket ;) ezért adtam el a 70-200 2.8 IS-t
- Tudod, hogy szervízháttér egyre kevésbé van rá?
Az 5D a legidőtállóbb váz mind a mai napig. Sok minden más ami azóta megjelent már rég feledésbe merült.
- Tudod, hogy a szenzora akkor nagy dobás volt, de ezt ma már belépő szint hozza?
FF vázak közül élességben lekörözi a 6D-t, 5D markIII-at, mivel az első 5D pixelei a legnagyobbak, mert még csak 12 milliót tettek rá egy 24*36-os lapkára. Az összes APSC vázat leveri kis pöccintéssel.
A Nikon 5200 már rég elavult, elfeledett váz lesz, mikor még az 5D etaton marad több év múlva.
- Tudod, hogy az ős 5D -n a középsőn kívüli fókuszpontokra sok panasz van?
Az alsókategóriás APSC vázakon az összes fókuszpont a középsővel egyetemben gyenge. Pont ezért váltottam 100D-ről 6D-re. 6D-n is csak a középső fókuszpont az erős, de nekem ez pontosan elég. Egy kell, de az tökéletes legyen :)
- Állítólag vakuból sem lehet akármilyent rátenni-
430 EXII és nincs több gond.
Ezt figyeld!
Sok az 5D után megjelent vázhoz már nem gyártanak zárat, az 5D-hez még mindig:
EOS 10D (Zárszerkezet már nem rendelhető, cseréjét már nem áll módunkban elvállalni.) EOS 20D(Zárszerkezet már nem rendelhető, cseréjét már nem áll módunkban elvállalni.) EOS 30D(Zárszerkezet már nem rendelhető, cseréjét már nem áll módunkban elvállalni.)
EOS 1D(Zárszerkezet már nem rendelhető, cseréjét már nem áll módunkban elvállalni.) EOS 1D mark II(Zárszerkezet már nem rendelhető, cseréjét már nem áll módunkban elvállalni.) EOS 1D mark II N(Zárszerkezet már nem rendelhető, cseréjét már nem áll módunkban elvállalni.) EOS 1Ds (Zárszerkezet már nem rendelhető, cseréjét már nem áll módunkban elvállalni.) EOS 1Ds mark II (Zárszerkezet már nem rendelhető, cseréjét már nem áll módunkban elvállalni.)
- Tudod, hogy az ős 5D -n a középsőn kívüli fókuszpontokra sok panasz van?
- Állítólag vakuból sem lehet akármilyent rátenni-
"Az anyagiak is számítanak..."
Ha zoomot veszel hozzá rámegy a gatyád is (pláne ha stabilizátort is akarsz) vagy ha mégsem akkor képminőségben nem leszel sokkal előrébb.
Ha fixekkel akarsz próbálkozni, szerintem először vegyél egy olcsóbbat és tedd rá a 350D -re. Ha tetszik, akkor hajrá. Ez viszont nem mindenkinek jön be. Például akár előre is megveheted a makrót és kipróbálhatod a 350D -vel. Aztán ha egy-két kirándulás és rendezvény után még mindig ízlik, akkor nem lesz gond.
"
Amivel sokat fotóztam, fotózok: Pana FZ-30 és Canon 350D Azonban mindkettő már 10 év fölötti, és előjönnek rajtuk a problémák....Tehát kiválasztásnál ezen kategória fölé akarok lépni egy kicsit... A MILC valahogy nem jön be, a Nikonnál is nálam hátrány, hogy kissé kisebb a markolata.
Tehát a miért DSLR kérdésre ez kb válasz. Miért Canon, vagy Nikon...miért ne? Miért új gép, nem feltétlenül ragaszkodom hozzá, de azért keveset használt legyen... Miért 18-105? egy viszonylag olcsó széles körben használható obi.... szóval miért ne, vagy mi más? Aztán egy makróobit is tervezek majd venni: Nikon AF-S DX Micro NIKKOR 40 mm f/2.8g...
"
Végre valaki, aki legalább körvonalazni tudja az elképzeléseit. Én a helyedben maradnék az APSC -nél. Egész egyszerűen szerintem egy magunkfajta szűkre szabott pénztárcával bíró fotós amatőrnek nincs igazán szüksége többre. Sőt kezdek rájönni, hogyha a teremsportot leszámítom, nekem még az is túlzás amim van.
Szvsz beszel egy Canon 700D -t magában és ráteszed azt az objektívet amit eddig használtál a 350D -vel. Mellé veszel egy olcsóbb 50 -es makró objektívet, vagy egy használt Tamron 90 -est és meg is vagy. Ha később lesz pénzed, akkor beruházol egy 18-135 STM -be mint utazó objektív.
Persze az 5D más jellegű előrelépés és csábító lehetőség, de nem véletlenül adogatják el ezeket 90-100 ezerért.
Ha meg FF-es zoom kell, s nincs rá sok pénz: 20-35mm 3.5-4.5, 24-85mm 3.5-4.5, 70-210mm 3.5-4.5, ezek darabja 30-45ezer körül van. Vagy lehet vegyíteni a sort fixszel: 20-35mm, 50mm stm, 70-210mm. 20mm FF-en már elég széles látószög. Én mondjuk fix párti vagyok a fényerő, képminőség miatt.
Volt már mostanság 100ezer körül is, most 130-150ezresek vannak. Az új 50mm 1.8 STM újonnan 45000. Vagy van a régebbi változat 20ezer körül, képminőségre nincs olyan nagy különbség, csak a régebbi nagyon műanyag és könnyen szétesik (de könnyű ezután összerakni is :)) az új sokkal jobb ebből a szempontból.
Azt az apróságot ne felejtsd el, hogy a Nikon alsó és középkategóriás vázaiban nincs AF motor, tehát jól meg kell nézni hogy belső motoros obit vegyél hozzá.
Képstabilizátor meg (ellentétben a Pentax és Sony vázakkal) csak az obiban van és manuális régi obit meg nem nagyon fogsz tudni használni vele.
3.5-5.6-tal max egy lépés, a 350D-hez képest mikroszkópikus lépés. Mint mondottam: ha kezedbe fognál egy 5D-t egy 50-es fixszel az nem egy lépés lenne, hanem űrrakéta az FZ30-hoz képest. Úgy éreznéd, hogy nagybetűsen FOTÓZOL :)