Keresés

Részletes keresés

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.19 0 0 7760

Mex panama-- kantona na --jialing np50-- jawa betka.......és még sok hasonló ismeretlen márkanévvel forgalmazták......barkács áruházakban is.

 

                          Egy apuka gyönyörű átépített  gépet faragott a lányának, a csúf kiskacsából.............

 

  hoppá                     https://www.youtube.com/watch?v=Tr6C7YDCQ6c

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.15 0 0 7759

Honda -E -dax....és Sky- team E -dax.....igaz , a kínai változat már tíz éve megvásárolható....üdv zs

 

                                                             

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.14 0 0 7758

                                                  Műszaki áttekintése a BMT -blokkoknak.....jól nyomon követhető a tíz év fejlődése.....

 

                                                              https://bikes.motobank.co.uk/storage/keeway/pages/bmt-benelli-technology.pdf

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.14 0 0 7757

Benelli Leoncino 125 teszt videó.........bemutatják az olaszországi forma tervező részleget is, a második videó főleg a motor részletiről  szól...

 

       https://www.youtube.com/watch?v=ImKY-s2fFlA                           +              https://www.youtube.com/watch?v=ImKY-s2fFlA

 

                

 

 

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.14 0 0 7756

                                                Egy kicsit bővebben.....Így születnek újjá a Honda legendás motorjai..

 

Tetszik vagy sem, nincs messze a nap, amikor Európában elkezdik drasztikusan szigorítani a motorokra vonatkozó szabályokat. Elég csak Angliára tekintenünk, ahol hét év múlva már semmilyen (!) 125-öst nem lehet majd vásárolni – és jó néhány városban használni sem –, de mondhatnánk Budapestet is, hiszen a fővárosban éppen nemrég nyújtottak be javaslatot a robogók kitiltásáról.

Elektromos hajtáslánccal érkezik a három új Honda

Mivel Kínában a szinte elviselhetetlen légszennyezés miatt már évek óta csak az elektromos motoroknak áll a zászló, nem csoda, hogy éppen ott mutatta be a Honda is a Cub, a Dax és a Zoomer új, tisztán elektromos változatát.

 

A marketingesek ezúttal nem sokat túlóráztak, már ami a névadást illeti, hiszen egyszerűen Cub e, Dax e és – ugye kitaláltátok – Zoomer e feliratú matricák kerültek a motorokra. Az apró gépek végsebessége 25 km/óra, ami azért fontos, mert így szinte kerékpárként, bármilyen vezetői engedély nélkül használhatóak KINÁBA!!!!!!!!

 

Hogy miért pont Kínában kezdik meg az újdonságok forgalmazását? Nos, tavaly több mint 40 millió elektromos motort vásároltak az országban, azaz többet, mint bolygónk többi részén összesen. Másrészt a 25-ös végsebességnek köszönhetően a rásegítős elektromos bringákkal kerülnek egy kasztba az újdonságok, ám árban jóval olcsóbbak azoknál.

A HÍREK SZERINT – ÁTSZÁMÍTVA – 330-340 EZER FORINTNAK MEGFELELŐ JÜANT KÉRNEK ÉRTÜK, AZAZ KEVESEBBE KERÜLNEK A KÖZÉPKATEGÓRIÁS ROLLEREKNÉL, NEM BESZÉLVE A NYOMATÉKÉRZÉKELŐS E-BRINGÁKRÓL.

 

                                                                                                

 

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.11 0 0 7755

ez lenne a jövő?????   köszönöm, nekem nem jön be...... üdv zs

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.11 0 0 7754

szia.....sajnos mindenben igazad van.  A mai szabad kapitalizmusban minden megrendelhető, és az ellenkezője is......ráadásul hittel vallják a közmédiában is....van rá ember bőven.

 

A sok bugyuta meg jól elhiszi.   üdv zs

kopasz szuzukis Creative Commons License 2023.01.11 0 0 7753

Erre rápakol még a "legelőmunkacsoport", hogy "tilcsákkijarobogókat". Válogatás, és ész nélkül mindet. Hivatkoznak mindenféle környezetvédő sóhivatalok célzott mérési eredményeire. Amelyek, természetesen megrendelésre készültek: célirányosan ki kell mutatni, hogy egy átlag robogó mennyire levegőszennyező. Így kora reggel beálltak egy lepukkant, agyonhajszolt futármotor mögé, és kimutatták: ezerszer több károsanyag jön ki a lámpánál álló (!!!) robogóból, mint egy vadiúj, startstoppos tahóterepjáróból. 

Mennyivel jobb lesz majd, ha telipakoltatják a városokat a böszme nagy, másfél-kéttonás aszfaltpusztítókkal? Mert a britt tudósoktól tudjuk: bármi bebizonyítható, és annak az ellenkezője is, csak a megrendelő elvárása a lényeg.

Persze, emögött is az autógyárak állnak. Mielőtt az idióta politikusok keresztülviszik a belsőégésű motorok betiltását, még nagyot kell kaszálni. Ezért aztán minnél nagyobb, és minnél drágább autókat kell rálőcsölni a világra.

Előzmény: gzsolt1969 (7748)
gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.07 0 0 7752

                 Honda dax 125 teszt videó......... a francia -Motolive- tv sorozatából..........üdv zs

 

                                https://www.youtube.com/watch?v=HfRFe_zfWRA&t=16s   -14-perc

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.07 0 0 7751

                        Ritkaság.....1994-s eredeti jincheng -M50.......annó az első monkey -om pont ilyen volt........ üdv zs

 

                                            https://www.kepesmotor.hu/honda-veteran_motor/p2491695

 

   sajátom annó.

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.06 0 0 7750

Itt van hozzá a legerősebb konkurencia....... már meg is csinálták a blokkal ,az endúró változatot is!!!

 

                      Sym VF-185 + SH-T 185.....így kell ezt.  ........kis pénz nagy foci.....üdv zs

 

          .......................

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.06 0 0 7749

Ütős ingázó motor ,csak a görög piacnak.......építő szekrény elvet használja a Benelli is !

 

Felismerhetőek a hátsó taktuson a teljes RKF-kerék-futómű- és hátsó farok rész. 

 

Mentem a teszt napon a 125-ös verzióval,hát az is durva volt,de a 185 cm3 változat befutó lehet.

 

                        Benelli RCX 185i ABS: Az új kacsa, amely a görög piacra érkezik!

 

 

 

                        

Benelli új kacsát hoz Görögországba Az egyetlen európai ország, ahol a kacsáknak saját piaca van, a Benelli kacsa következő állomása lesz, amelyről először 2021 áprilisában írtunk, hogy a kínálatában van !

A megújult és immár az európai specifikációkra készen, fordított villával, ABS -szel és két tárcsával a Benelli kacsa immár közvetlenül Görögországba érkezik, ahogy a MOTO magazinból kiderül, és a teljes műszaki jellemzőkkel is rendelkezünk.

Így 18 LE-t ad le 9500-as fordulaton és 1,54 kg-es nyomatékot 6000-es fordulaton, miközben hatfokozatú, két vezérműtengellyel és négy szeleppel, valamint EFI befecskendező rendszerrel.

Bár több ezer kilométerre és közvetlen közelség nélkül, a görög piac az ázsiai piaccal párhuzamosan fejlődik a kacsák nagyon sajátos kategóriájában, amelyet motorelhelyezésük, vázuk és geometriai jellemzőik, majd a vezetési pozíció geometriája jellemez.

 

Fő jellemzőik a nagy kerekek és az alacsony súlypont, majd a kuplungkar hiánya. Ebben az utóbbiban már régóta hajlamosak a diverzifikáció, valamint a kacsa mint jármű új szerepeket is betölt, így most újabb megfelelő javaslatok érkeznek! A legújabb közülük a Benelli új, folyadékhűtéses RCX 185 i lesz .Az új Benelli kacsa is érdekes színkombinációkkal érkezik

Figyelemreméltó műszaki jellemzőkkel, modern dizájnnal, letisztult megjelenéssel rendelkezik, míg az Euro 5-ös előírásoknak nem megfelelő, de már több millió jármű számára forgalomba hozott változatban is bizonyította megbízhatóságát. Amit elvárunk tőle, hogy megtartsa az európai földre érkezéskor, és természetesen itt a próbája lesz a végső szó.

 

A jármű kereskedelmi neve

RCX, RCX 185i, RCX 185i ABS

Tengelytáv (mm)

1325

Kubizmus

174cc

Maximális hasznos teljesítmény (Kw)

17,7 LE ( 13,2 kw / 9500 ford./perc

Maximális nettó nyomaték (Nm)

1,54 kg.m 15,2 Nm / 6000 ford./perc

Maximális sebesség

120 km/h

Fék – hátra – előre

Tárcsafék

Fékrendszer

ABS

Első tárcsafék

240 mm

Hátsó tárcsafék

220 mm

A motor típusa

1 hengeres, 4T

4 szelep, 2 vezérműtengely

Permetező rendszer

EFI, SOHC, TLI gyújtás

Rajt

elektromos indító

Hűtőrendszer

vízzel hűtött

Sebesség

6 sebesség

Tengelykapcsoló rendszer

Folyékony típusú

Terjedés

Lánc

Száraz tömeg

126 kg

Nyeregmagasság

787 mm

Teljes hossz

2010 mm

Teljes szélesség

675 mm

Teljes magasság

1150 mm

Távolság a talajtól

160 mm

Tengelytávolság

1325 mm

Első felfüggesztés

Fordított teleszkópos villa

Első felfüggesztés útja

88 mm

Hátsó felfüggesztés

Olaj lengéscsillapító

Hátsó felfüggesztés útja

27 mm

Első gumi

70/90-17

Hátsó gumi

110/70-17

Maximum töltés

184 kg

Rezervoár

4,8 liter

Fogyasztás kívül/belül

1,8 l - 2,0 l / 100 km

Elemtípus

12V6Ah (YTX7L-BS)

Fényrendszer

LED-ek

Gyújtógyertya

3 gyújtógyertya (CR7E)

 

 

 

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.05 0 0 7748

szia........ hogy miért? mert az európai unióban a legnagyobb a büntető vám , az unión kívülről jövő motorkerékpárokra.

 

100%. se több se kevesebb.....

 

Sajnos ez már örökre így marad.....lassan kihaló félben lévő fajta lesz , a motoros .

 

Mindenki ész nélkül veszi a használt autókat ,nem ám a józanabb fajtát.....arra nem "írígy" a szomszéd .....nézd meg az eladási számokat és sírj!

 

Magyarországi ujj jármű eladások:

 

Motor- 5150 db...  Autó- 98000 db --------- használt motor behozatal 16500-db motor ,autóból 178000-db ,szerinted mi lesz itt 10 év

 

múlva......?????????

 

India is érzi ezt a metódust ...2021 -hoz képest 3420000 darab motorral vettek kevesebbet 2022 ben.

 

Egész Európa 1.5 millió két kereküt vett 2022-ben. Amíg, az összes legyártott motorkerékpár szám is csökkent 55741000 millió darabra.

 

2019 -ben 61000000 milló felett jártunk.   üdv zs .

 

 

 

minden számot kerekítettem, az egyszerűbb értelmezés miatt. /hírforrás : Bikeit.gr / 

pancer4 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 7747

Miért nem hozzák Európába??

Ilyen áron halmokban lehetne eladni....

Előzmény: gzsolt1969 (7745)
pancer4 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 7746

Ez is komoly gép a múltból..felező váltóval

https://www.youtube.com/watch?v=HnA4PpLIqDQ

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 7745

Gyönyörű retró motor........Honda CB-350  ,és már létezik RS változatban is........2020 óta árulják Indiában ..........számunkra elérhetetlenül, korrekt áron. üdv zs.

 

 

 

                                                                           https://www.youtube.com/watch?v=dqIZdFp5OGg

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.03 0 0 7744

          Honda Monkey  Z-125 oil csere és centrifugál szűrő tisztítása.......................korrekt videó , megéri házilag elvégezni..........üdv zs

 

                                                                  https://www.youtube.com/watch?v=Wosjdxz_ceQ ----27perc

 

Keeway Monkey 50 EFI -ből kiveszik a folytást........ne kis szívás ,és ráadásul még egy vödör lovéba is kerül az ujj ECU!!!........bakker......

 

                                                                      https://www.youtube.com/watch?v=AMNRz5CZGrY

 

 

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.03 0 0 7743

lemaradt képek..............                                                                                 

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.03 0 0 7742

                skyteam dax 125  --17500km ........a történések fotókkal,és megjegyzésekkel.............használj fordító programot........üdv zs

 

http://www.twolefthands.nl/motor/Dax/Page2/page2.htm

 

 

 

                  http://www.twolefthands.nl/motor/Dax/Page3/page3.htm

 

                                     http://www.twolefthands.nl/motor/Dax/Page4/page4.htm

 

                                                     http://www.twolefthands.nl/motor/Dax/Page5/page5.htm

 

 

                                                                http://www.twolefthands.nl/motor/Dax/Page6/page6.htm

 

                                                                             http://www.twolefthands.nl/motor/Dax/Page7/page7.htm

 

 

 

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.03 0 0 7741

      skyteam-- dax --125 ......17500 km  történései szépen lekönyvelve..........a holland nyelv fordítását megoldja a google ..........üdv zs

Itt látható, hogy az olcsó kínai Honda Dax utánzattal ez nem egy végtelen utazás, csak a benzinpumpa meglátogatása miatt. Hildo úgy véli, hogy legalább jó betekintést nyerhet abba, hogy mire számíthat egy 125 köbcentis Skyteam Dax karbantartási költségeit illetően. Az alkatrészekre vonatkozó összegeket a kényelem kedvéért 1 euróra kerekítettük.

És... vigyázz a kiegészítők vásárlásakor, jelentősen feldobják a kilométerárat!

 

Vásárlási költségek:

00000km - 2008.07.12 - 1300 euró - Új 125cc-es Skyteam Dax vásárlása

 

Fix költségek:

WA biztosítási díj - 26,04 euró évente (maximális kármentesség)

Útadó - 25 euró 3 hónaponként

 

Fenntartási költségek 2008:

00000 km - kiindulási helyzet 2008

00489km - 20/07/2008 - 12 euro - Olaj cserélve Shell 10W40 félszintetikus és szelepek beállítva

00563km - 2008.07.21. - 35 euró - Lánczár

01024km - 2008.07.29 - 244 euro - 17t + 16t lánckerék, DID 420 lánc (még nincs felszerelve), Mikuni VM26 szénhidrát,

                                                          110+115+120 fő fúvóka (nem használt), Takegawa elosztó készlet, Takegawa

                                                          légszűrő. A 16t-s lánckerék soha nincs felszerelve, a 17t tökéletes.

02498km - 2008.08.16. - 15 Euro - Olaj cserélve Shell 10W40 félszintetikus + Denso U20FSR-U gyújtógyertya

03372km - 2008.09.05. - 189 euró - Faddybike kipufogó

03496km - 2008.09.07 - 43 euro - Michelin S1 110/80-10 hátsó buba (35), biba (8) nincs szerelve, régi még rendben

03793km - 2008.09.12. - 135 euro - Gazi 33cm lengéscsillapító szett (eredeti már teljesen elhasználódott)

03905km - 2008.09.14 - már fizetve - DID 420 láncra szerelve

03964km - 2008.09.16. - 1 euro - Hátsó lámpa izzója

04256km - 2008.09.21. - 9 euró - Busz fehér Tectyl

04745km - 2008.10.14. - 1 euró - Hátsó lámpa izzója

05061km - 2008.11.18. - 12 euro - Olaj cserélve Shell 10W40 félszintetikus

05169km - 2008.11.28. - 43 euró - H-4 fényszóró egység (25) + Philips Vision Plus H-4 izzó (18)

06330km - végeredmény 2008 (6330 km 2008-ban)

Összes karbantartási költség 2008-ban: 739 euró (11,7 cent kilométerenként)

 

Fenntartási költségek 2009:

06330km - kiindulási helyzet 2009

07452km - 2009.09.26. - 1 euró - Hátsó lámpa izzója

07589km - 2009.10.18. - 12 euro - Olaj cserélve Shell 10W40 félszintetikus

07589 km - végeredmény 2009 (1259 km 2009-ben)

Összes karbantartási költség 2009-ben: 13 euró (1,0 cent kilométerenként)

 

Fenntartási költségek 2010:

07589km - kiindulási helyzet 2010

08129km - 2010.04.22. - xxx euró - Szelepek beállítva

09316km - 2010.06.25 - 48 euro - ContiTwist 110/80-10 TL 63L M/C hátsó buba (28) + Schwalbe biba (10) + lánc (10)

10216km - 2010.10.07 - 15 euro - Olaj cserélve Castrol Power RS ​​10W40 félszintetikus (12.50) + NGK gyújtógyertya (2.50)

                                                        + szelepek ellenőrizve (a hézag még rendben van)

10974km - 2010.08.31. - 4 euró - Üzemanyagszűrő + üzemanyagvezeték

10983km - 2010.09.12 - 68 euro - 3,5 literes benzintank (45) + még nem szerelt 17t (5) +32t (18) lánckerék

10983 km - végeredmény 2010 (3394 km 2010-ben)

Összes karbantartási költség 2010-ben: 135 euró (4 cent kilométerenként)

 

Fenntartási költségek 2011:

10983 km - kiindulási helyzet 2011

10983km - 2011.04.15. - 14 euró - Üzemanyagcső 1,5 méteres "megerősített" gumi

11262km - 2011.04.16 - 42 euro - Sebességmérő hajtás (12,95), zselés akkumulátor márkájú Nitro (23,50) + szállítási költség

11853km - 2011.02.06 - 11 euro - Üzemanyagszűrő. alumínium bronz szűrőbetéttel

13022 km - végeredmény 2011 (2039 km vezetés 2011-ben, motorblokk rozoga)

Összes karbantartási költség 2011-ben: 67 euró (3,3 cent kilométerenként)

 

Fenntartási költségek 2012:

13022 km - kiindulási helyzet 2012

Eredeti Skyteam 125cc blokk váltó probléma, új Daytona 150cc blokk szerelve.

13084km - 2012.08.19. - 1099 euró - Daytona 150 2V blokk (900) + olajhűtő (100) + lánc (18) + 17 és 32t lánckerekek

                                                           (már fizetve) + 4 LED jelzőfény 913953 (59) + 4 terheléskiegyenlítő 913943 (22)

13223 km - 2012. 08. 24. - 10 euró - Hátsó belső cső (dörzsölt gumi)

13504km - 2012.09.03. - 14 euró - Olajcső (14) + tömlőbilincsek (4)

13577km - 2012.09.04 - 14 euro - Olaj cserélve Castrol Power RS ​​10W40 félszintetikus, szelephézag ellenőrizve

13647km - 2012.09.09. - 38 euró - M-Flash Motogadget LED villogó automata

13856km - 2012.09.15. - 8 euró - 18 fogú első lánckerék

14386 km - 2012.09.30 . - 17 euró - 15 + 17,5 üresjárati jet Mikuni VM26 + szállítási költség (17)

14554 km - 2012.10.03 . - 48 euró - Heidenau 350-10 első gumi (38), Schwalbe biba (10)

14637km - 2012.10.07. - 43 euró - Halogén tömített gerenda (18), kipufogóburkolat (25)

14728 km - 2012.10.18. - 197 euró - Keihin PE28 (Daytona verzió)

                 - 2012.10.31. - 27 euró - K&N R-1060 légszűrő

15036 km - végeredmény 2012-ben (2012-ben 2014 km-t vezettek)

Összes karbantartási költség 2012-ben: 1518 euró (75,3 cent kilométerenként)

 

Fenntartási költségek 2013:

15036 km - kiindulási helyzet 2013

15232km - 2013.09.21. - 437 euró - Javítás/munka/villanyok felújítva, gyújtógyertya kábel + NGK sapka, NGK gyújtógyertya,

                                                         CDI gyújtás C50 NT komplett, akkumulátor doboz, csatlakozók, kickstarter

15628km - 2013.10.06. - 29 euro - Olaj cserélve Castrol Power RS ​​10W40 félszintetikus (14) + olajszűrő (15)

15856 km - végeredmény 2013-ban (820 km vezetés 2013-ban)

Összes karbantartási költség 2013-ban: 466 euró (56,8 cent kilométerenként)

 

Fenntartási költségek 2014:

15856 km - kiindulási helyzet 2014

16623km - 2014.06.13. - 15 euro - Olaj cserélve Castrol Power RS ​​10W40 félszintetikus (15)

16816km - 2014.07.01 - 6 euró - Új gyújtógyertya (1584 km után elromlott az NGK)

17033 km - 2014.07.13 . - 61 euró - Bridgestone ML50 110/80-10 TL 58J (41) + ChinaBiBa (10) + Kínai lánc (10)

17185 km - végeredmény 2013-ban (1599 km 2014-ben)

Összes karbantartási költség 2013-ban: 82 euró (5,1 cent kilométerenként)

 

Fenntartási költségek 2015:

17185 km - kiindulási helyzet 2015

 

 

 

A vásárlás óta megtett összes kilométer 2014-ig: 17185 km

Összes karbantartási költség 2014-ig: 3020 euró

Teljes karbantartási költség kilométerenként (benzin és fix költségek nélkül) 2014-ig: 17,6 cent

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.03 0 0 7740

Szerintem telitalálat lesz a a kis cl-250/300 Honda. Felhasználva az építőszekrény elvet, gondolom jön hozzá a chopper,és racer változat is .......

 

 

 

                                                                                

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.03 0 0 7739

Honda Solo 2003 -ból..........érdekes forma terv..........már gyárilag, rengeteg szín variációval lehetett rendelni..........pár darab eljutott hazánkba is.

 

 van aki ,nem bízta a véletlenre......... így könnyű túrázni ,hiszen kéznél van a pót bicaj.........üdv zs

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.02 0 0 7738

                   Honda Grom 125-s variációk.........idézik, a régi legendás építéseket.........  fantasztikus  fantáziával........üdv zs

 

                                   

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.02 0 0 7737

1978-as Honda dax 50  a "Bomans "árverésen 12650 euróért kelt el..............a csodálatos állapotot látva, nincs kérdés az árral kapcsolatban........

 

                                      

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.02 0 0 7736

Honda dax-50 service manual 168- oldalon..........http://www.knallertsiden.dk/wp-content/uploads/honda_dax_AB23_service-manual.pdf     üdv zs

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.02 0 0 7735

  Robogók teljesítmény fokozásában élen jár a MALOSSI cég.............gyári videó összeállításuk ,igen meggyőző......high-tech az tutti....üdv zs

 

https://www.youtube.com/watch?v=ChVaVEs24qM&t=5s - 1 rész

 

                                               https://www.youtube.com/watch?v=8QloTGFVpFM  2-rész

                                                                                         https://www.youtube.com/watch?v=AL87mSGdQSU 3-rész

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.01 0 0 7734

                    Egyedi épített Honda dax- st -125 -gépcsodák.........https://www.youtube.com/watch?v=ffAz_pJn_Fk&t=293s    üdv zs

 

:https://motosaigon.vn/honda-dax-st125-dep-voi-nhieu-choi-phu-kien-h2c.html   

                                                                                    

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.01 0 0 7733

                    jó kis katonai Honda Motra   .........  majdnem gyári....... üdv zs

 

                                                                                    https://www.youtube.com/watch?v=mUOOVorpD4Y

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.01 0 0 7732

                Honda Monkey- 125- locomotív stílusban........páratlan művészi építés , kiváló stílus.......a leírás, csak hab a tortán.......üdv zs

 

         

 

 



A Honda Z sorozatú motorkerékpárok először 1961-ben jelentek meg Japánban. A 49 köbcentis, 4,5 lóerős motorkerékpárt eredetileg a gyártó tulajdonában lévő vidámpark látogatóinak készítették el. Nem sokkal a parkba való integrálása után megkapta a „Monkey Bike” becenevet. Ennek oka az volt, hogy a motoros aránytalan volt a kicsi motorkerékpárhoz képest. Miután látta, hogy a Monkey-t milyen jól fogadja a közönség, a Honda bölcsen úgy döntött, hogy 1964-ben teljes körűen beindítja a modellt helyben. Néhány évvel később megkezdték a Monkey exportját Európába, majd Észak-Amerikába, ahol óriási sikert aratott.

2017-ben a Honda leállította a szeretett Z sorozat Monkey gyártását. A gyártó semmiféle lehetőséget nem látott arra, hogy ugyanazt a kis motort használva megfeleljenek a közelgő szigorúbb károsanyag-kibocsátási törvényeknek. Pusztító hír volt a Monkey-rajongóknak szerte a világon, de szomorúságuk rövid életű volt. A következő évben a Honda bemutatott egy vadonatúj Monkey 125-öt, amely ugyanazt a motort használta, mint a nagy sikerű Grom. Most 125 köbcentis motorral, 5 sebességes sebességváltóval, digitális mérőműszerrel és ABS-sel A Monkey 125 egy teljesen másfajta majom volt, de azt ígérte, hogy ugyanolyan szórakoztató lesz, mint elődje.

 

A Honda imponáló 33 éve a legnépszerűbb motorkerékpár-gyártó Thaiföldön. 2021-ben 1,236 millió motorkerékpárt adtak el. A 110 köbcentis Cub-stílusú Honda Wave az ország kétkerekű közlekedési eszköze. Ami a Monkey 125-öt illeti, gyorsan kultuszszerű követőt épített ki, és felkeltette az ország szokásvilágának figyelmét.

Ezt az egyedülálló Honda Monkey 125-öt a 2022-es bangkoki Hot Rod Custom Show -n mutatták be Ez Chayakrit Kaewwongwan, más néven Winny Boy munkája, aki számos utángyártott motorkerékpár-alkatrészboltot üzemeltet, köztük az Advance Automotive Accessories-t és a Honda Monkey-központú márkát, a MonQey Kinget.

 

Chayakrit puha Hondái vannak. Ez a szenvedély a Majomra is kiterjed, és a múltban hihetetlen szokásokat épített fel a 125 köbcentis platformra (nézze meg Bosozoku-stílusú Majomját az alábbi képen!). Így amikor értesült arról, hogy a 2022-es bangkoki Hot Rod Show-t a tervek szerint el kell kezdeni, az tökéletes ürügy volt egy újabb, egyedülálló Monkey 125 kiadagolása számára.

 

 

Legutóbbi Monkey projektje mindössze 10 napot vett igénybe. Ennek az az oka, hogy már megtervezte a karosszériát a „DAX125 H2C Motorbike Idea Challenge” nevű helyi Honda-versenyhez. Végül egy másik egyedi Daxot épített erre az eseményre, így ahelyett, hogy ezt a tervet veszendőbe hagyta volna, újra a Majomra helyezte.

 

„A brit ipari korszak mozdonyainak tervezése inspirált” – mondja Chayakrit. „A steampunk stílus megszállottja is vagyok, ezért a kettőt egyesítettem, hogy létrehozzam ezt a dizájnt.”

Az egyik történelmi kép, amely Chayakrit esztétikájára visszhangzott, a Baldwin Locomotive Works of Philadelphia által épített áramvonalas mozdony volt. Az 1937-es Union Pacific P-13 2906-ot az ötvenes évek közepén leszerelték és sajnos leselejtezték, de a projektre gyakorolt ​​hatása jól látható.

„Úgy gondolom, hogy annak a korszaknak a dizájnja nagyon futurisztikus volt. Jó dizájnt közvetít, amit nagyon szeretek, ezért megalkottam ezt a karosszériát, és szerintem jól passzol ehhez a Honda Monkey 125-höz.”

 

 

Chayakrit egyéni motorkerékpár-építési módszere egy digitális vázlattal kezdődik a Photoshopban. A dizájnt közvetlenül a kiválasztott donor fotójára alkalmazza, hogy megfelelő arányokat állítson elő. Miután elégedett a kinézetével, felépíti a karosszériát, de a legtöbb nálunk bemutatott kerékpárral ellentétben ez a Monkey inkább ABS-műanyagból készül, nem pedig kompozit szálakból vagy kézzel formált alumíniumból. Chayakrit érvelése erre egyszerű. Minden nap ABS-t használ az üzletében árult alkatrészek gyártásához, és ez egy olyan anyag, amivel egyértelműen nagyon kényelmes.

 

 

A mindenre kiterjedő elülső burkolattól kezdve az üzemanyagtartályon, a hasfalon és a zsákos hátsó egységen át minden ABS műanyagból készül. Még az ellenőrző tányér stílusú panelek is ABS-ből állnak, ami segít minimálisra csökkenteni a súlyt. Ez természetesen nagyon fontos egy olyan kis kapacitású motorkerékpárnál, mint a Monkey

 

Az építkezés hátralevő részében Chayakrit eredeti alkatrészeket cserélt olyanokra, amelyek jobban megfeleltek a témájának. Az új, még alacsonyabb üléshelyzet felcsatolható kormányt és hátsó lábtartókat használ. Az alsó tartást a villák 4 hüvelyknyi leejtésével sikerült elérni, ami egy alig 40 centi magas bringánál sok, hátul pedig rövidebb Murazaki lengéscsillapítók vannak. A szélesebb karosszéria kiegészítéseként a kerekek szélesebb D-projekt keréktárcsákat és gumit használnak.

 

em meglepő, hogy a Chayakrit's Monkey 125 lenyűgözte a tömeget a bangkoki Hot Rod Show-n. Felkeltette a versenybírók figyelmét is, akik a Majomnak ítélték oda a legjobb kitüntetést a „Legjobb minibike” kategóriában.

A thai egyéni szcéna viszonylag új terület számunkra itt, a Return of the Cafe Racersnél, de biztos lehetsz benne, hogy ennek a fantasztikus majomnak köszönhetően sokkal jobban fogjuk figyelni!

 

 

 

gzsolt1969 Creative Commons License 2023.01.01 0 0 7731

                                      Szépen lassan jönnek az utángyártott , egyedi cuccok Honda Dax st-125-höz............üdv zs

 

                                                              

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!