"Az interjús vizsgálat lehetővé tette, hogy jobban megértsük, milyen mecha- nizmusokon keresztül hathatott a járványhelyzet a reprodukciós döntésekre. A legfontosabb közvetlen hatásnak a járvány egészségügyi vetülete mutatkozott: az interjúalanyok közül ezt említették a legtöbben anélkül, hogy erre a tényezőre rákérdeztünk volna az interjúk során. Különösen azok aggódtak az egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés korlátozottsága miatt a járvány idején, akiknek már volt gyermekük: ők jobban tisztában lehettek azzal, hogy milyen gyakran kell egészségügyi intézményeket látogatni a terhesgondozás időszaka alatt, illetve a szü- lést követően. Mivel az egészségügy hozzáférhetősége jelent meg legmarkánsabban az interjúalanyok között olyan tényezőként, ami hat(ott) reprodukciós döntéseikre a Covid19 kontextusában, így feltételezhető, hogy ezeknek a szolgáltatásoknak a – minél magasabb színvonalú és megbízhatóan működő – biztosítása segíthetné a gyermekvállalási tervek megvalósulását.
Adatgyűjtésünk során megjelentek egyéni bizonytalanságok és olyan ökoszorongások is, melyek hatására megkérdőjeleződhet a jelenlegi és a jövőbeli társadalmi-környezeti adottságok alkalmassága arra, hogy gyermeket vállaljanak. Mintánkban a legfiatalabbak, azaz a húszas korosztály tagjai számoltak be legin- kább ilyen aggodalmakról, melyek termékenységi döntéseiket is befolyásolhatják.
Jelen kutatás felhívta a figyelmet arra is, hogy a gyermekvállalás előtt állóknak fontos egy megbízhatóan működű, jó színvonalú egészségügyi rendszer hozzáférhe- tősége. Szintén pozitív hatása lehet a gyermekvállalással kapcsolatos döntésekre a jelenleginél szolidárisabb munkanélküli-ellátásnak, hiszen csökkentheti az anyagi kiszolgáltatottságot és ezáltal a jövőbeli fenyegetettség érzését is. A járvány alatti lezárások időszakában – amikor a bölcsődék, óvodák és iskolák bezártak – a dolgo- zó szülők nagyobb támogatására is szükség lett volna ahhoz, hogy ne csökkenjen körükben a gyermekvállalási kedv. Ilyen támogatás lehetett volna például – a más országokban a pandémia alatt sikerrel alkalmazott – munkaidő-kedvezmény bizto- sítása vagy olyan anyagi eszköz nyújtása, aminek a segítségével gyermekfelügyeleti szolgáltatást vehettek volna igénybe a szülők. Végül szeretnénk hangsúlyozni, hogy a „jövő baljós árnyainak” minél hatéko- nyabb eloszlatása érdekében hasznos lenne nemcsak a megszületésig vagy az első néhány évben támogatni a gyermeket vállalókat, de a megszületendő gyerekek fel- növekedéséhez is pozitív kilátást kellene nyújtani megfelelő gyermekellátó és -gon- dozási rendszerek, valamint jó színvonalú iskolák működtetésével – s általában egy élhető világ reális ígéretével."
Jé, hát a szar egészségügybe nem akarnak az emberek szülni? Meg jó oktatási rendszert akarnának? Nahát. :)
És Vitézy védelmében: hiába Orbán rokon, szerintem ő nem feltétel nélküli hódolója a fidesznek, nem véletlen, hogy rendre megszűnnek az állami pozíciói, és ő, a feltétel nélküli hódolóktól eltérően, nem minidg felfelé bukik. És szerintem ezt jelzi az is, hogy a fidesz nem állt be mögé már az elején, hanem elindította Szandit. Én kíváncsi lennék rá, mit tenne, de félek, hogy akkor a fidesz őt is bedarálja, megzsarolja és annak kénytelen lenne behódolni (főleg így, hogy vidékbuzi Lézer hatalmon van), mert csak így jutna a főváros pénzhez.
Erről csak annyit, hogy az FB csoportokban minden külföldi dicséri a budapesti tömegközlekedést. Szerintem amúgy van fejlődés, legalábbis ahol én járok (pl Astoriánál egy megállóban áll meg már minden busz és a villamos is, nem a hülye utasnak kell rohangálnia a megállók között, azt sasolva, mi jön előbb, és biztos nem ez az egyetlen ilyen hely).
Ha javítod az autósok helyzetét azzal csak azt éred el, hogy sokkal többen fognak autózni. Szerinted Koppenhágában zöld megfontolásokból bicikliznek az emberek? Dehogy. Azért bicikliznek mert ott az a legkényelmesebb, leggyorsabb, legjobb alternatíva.
Soha a büdös életbe nem fognak átülni az autóból, hacsak nem sokkal jobb/olcsóbb a közösségi. A kontraszt miatt szoptani kell őket (plusz nyilván fejleszteni)
Amúgy pedig a szopatásról. Ez csak annyi hogy nem az ő szempontjaik számítanak, hanem azoké, akik hajlandóak tömegközlekedni, biciklizni.
Sok busznak már van külön sáv és sokszor felmehetnek a villamos sínre is. A kötöttpálya meg pláne jobb.
Nyilván az átszállásokkal elvész sok idő, még van mit javítani. LEhetne kevesebb autó és sűrűbb tömegközlekedés. Úgyhogy szopatni kell őket a dugóban, hogy letegyék az autót :-)