Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aetius Creative Commons License 2000.09.29 0 0 21
Hali

már jórégóta kinéztem a 626-ost magamnak, 92 és 94 körüli kocsit nézegettem, marha nehéz választani, mert nagyon nagy a szórás az árban, most gondolkodom, hogy vidékre kéne lenézni házha ott jobb a helyzet.
Kicsit az zavar hogy a fogyasztásról már 8-13 literig mindent hallottam, persze ez lehet hogy azért mert van akinek nehéz a lába. A szomszédnak egy 89 es 626 osa van, 350 ezek kilóméterrel, eddg vizpumpát cerélt rajta, meg kopó alkatrészeket.
Szóval az azért elég meggyőző.

Mindenesetre ha valakinek van egy jó kis tippje 626 os ügyileg szóljon :)

3x Creative Commons License 2000.09.28 0 0 20
Hát azt, hogy tizenkét (túlzás) légzsák és klíma nélkül nem vehetted meg, noha pl. én szívesen megspóroltam volna azt a kb. 1,5 milliót, ha olyan hülye lennék, hogy a tojás 626-osomat lecserélném erre a szerintem sikerületlen változatra, egyébként minden egyébben egyetártünk, és tkp. még mindig a tojás karosszéria rulez.
Előzmény: fakirr (19)
fakirr Creative Commons License 2000.09.27 0 0 19
3x:

Mit értesz pontosan azon, hogy agyonbiztosított? Bocs, de nem fogtam.

Az új 626-os meg nem tudom, hogy kívülröl vagy belülröl tetszik annyira, de szerintem kívülröl nagyon elment a Mazda az eladhatóbb német stílusba (talán Ford nyomásra?). Nézd meg mondjuk a 4-5 évvel ezelötti 323F szériát és a '92-töl gyártott tojásmazdát. Ezek a kocsik szerintem messzemenökig egyedibbek voltak, mint a mostani 323F és 626.

Múltkorában volt szerencsém teljesen véletlenül egymás mellett látni a régebbi sportos dizájnú 323-ast és a mostanit. Hát, a régiben volt azért valami feeling (föleg gondolom azokban a példányokban, amelyek 2 literes 24 szelepes V6-os motorral készültek, mert gondolom azok azért jobban mozogtak, mint a sima 1.5-ösök). A mostani viszont egy teljesen szürke, átlagkülsejü autóra sikeredett. Persze szinte biztos vagyok benne, hogy az átlagautós forma miatt jobban emészthetö lesz a szélesebb tömegek számára, de ez szerintem nem indok (pontosabban csak gazdasági értelemben véve az).

A helyzetet a 626-ossal kapcsolatban is egy kicsit hasonlónak érzem. A tojásmazda 626 formája modern volt és VAN is a mai napig. Én például utálom már azt a megfogalmazást is, amikor a szögletes formákra azt mondják, hogy "markáns". Hát nem tudom, nekem ezek a finom lekerekítések nagyon tetszenek. Jobban, mint a markáns 90 fokok. Az új 626-os szerintem szintén olyan németautó forma (jajj, már elöre félek mit kapok itt esetleg ezért). Nekem a tojás jobban tetszik. Tudom, mert a szomszédunknak az új 626 van, nekem meg a tojás. Teljesen más kérdés persze, hogy mit finomítottak az autón technikailag, én most a külsöröl beszélek. Bár mondjuk a tojás 626-ok nagyon megbízható autók.

Előzmény: 3x (18)
3x Creative Commons License 2000.09.27 0 0 18
Nekem 92-es 2.0 16V-s van városban 8,5-9-et fogyaszt, országúton többet (:-), mivel eléggé gyorsan megyek (nem publikus, hogy mennyivel, mindenesetre az új 130-as szabály még mindig csak a 4. sebességbe kényszerítené szegényt:-)

Emberek ! Láttátok az új 626-ost ?

Iszonyúan jól néz ki. (szerintem, de én Mazda-buzi vagyok) Különben a 92-es utáni új (kisebb, agyonbiztosított, stb.) modell elhibázott volt, azt hiszem.

PENDRAGON Creative Commons License 2000.09.18 0 0 17
Üdv minden Mazdásnak!
Aetius, az én 5 éves 323F-em (2.0i), a drága, megzabál 11-13 lityit 100-on városban, dugóktól függően, igaz automata, meg minden. Szerintem az a 626-os sem fogja kevesebbel beérni...
Előzmény: aetius (13)
GangstaBoy Creative Commons License 2000.09.18 0 0 16
Hali!

Multkor mar szetkaptam a kormanykapcsolokat (kontakt spray + minden), de azota is csinal-
ja. :-( Igaz, a helyzetjelzot es a hatso vilagitast nem ellenoriztem, de gondolom, estenkent csak
ramdudaltak volna, hogy vilagositsam ma' fel magam... :-)
Koszi a tippet - utananezek meg1szer...

GangstaBoy

Előzmény: Caris (10)
Körte Creative Commons License 2000.09.15 0 0 15
Sziasztok! :-)

Éljen a Mazda! :-)
3 évig volt szerencsém egy 1.8-as bukólámpás 323F-hez. Szééép piros volt és a kiskölykök mindig kiszúrták az utcán, hogy bukólámpás, így "kacsintani" kellett nekik. :-))) Szóval imádtam. Egyetlen alkalommal hagyott cserben, amikor is életem párja bemutatott egy gavallérstartot Siófokon a parkolóban. Sajnos a murva elvágta az egyik ékszíjat, így vonta lett belőle. :-( De ezen kívül és a kopó alkatrészek cseréjén kívül (ami ugye néha sajnos időszerűvé válik), soha nem volt vele semmi gond. Ez a motor itthon ritka, ez az autó is svájci import volt, törötten hozták be. Itt jegyezném meg, hogy alaposan vizsgáltasd meg ha F-et, (vagy mx3, mx5, mx6, rx7) mert általában mindegyik törött, és nem túl megkímélt állapotú. :-( Sajnos sokan sportautónak nézik őket, és nagy gáz nagy fék...
Hű, megint sokat beszélek...
Ha megnézed a meghibásodási statisztikákat, akkor a 323 Sedan általában az első háromban van, ami azért jelent valamit... Vigyázz a futóműre, mert keményebb az átlagnál, így érzékenyebb is. Hja, a japán utak biztos nem így néznek ki, mint nálunk. :-(
Szervizből ajánlom a Mirai-t, már akkor is hozzájuk jártunk, amikor még Mazda Motor Hungary volt a nevük (ez most is a magyarországi képviselet neve) és az ecseri piac mellett laktak. Nagyon lelkiismeretesek és tényleg nem sumákolnak az alkatrésszel. :-)
626-os... motorból nem praktikus a comprex dízel, nem lett túl nagy sikere. A benzinesek mennek mint a disznó, viszont zörögnek belül. Ezen segít némi ragasztógyurma, tuti bevált módszer. :-)

Üdv,
K.

fakirr Creative Commons License 2000.09.14 0 0 14
Hát én ugyan még nem mértem az enyémet pontosan, de saccra 10 liter körül lehet klimával (nálam az mindig megy).

Előzmény: aetius (13)
aetius Creative Commons License 2000.09.14 0 0 13
Hali!

Én egy 626 -on gondolkodom, de elég szórtak az árak, 1.5 - 1.7 ig néztem, 92 - 94 es évjáratokat, komoly különbségekkel árulják.
Vásárlásnál mire kell odafigyelni?
Ja, mennyit eszik egy 2.0 16v 626 os?

Egyenlőre enyi. Ha mexabadultam 1.1-es samarámtól, jön a mazdicsek.

MAXX Creative Commons License 2000.09.13 0 0 12
Szia! Ajánlom szeretettel a Mirait a Budafoki úton. Normálisak, pontosak és garanciát vállalnak a javításokra. Valószínű, hogy drágább mint a sarki javító egység, de nem kell vitatkozni velük soha semmin, mert értenek hozzá és nem az a cél, hogy átvágjanak. + automatikusan kapsz számlát + rendes gyári cuccaik vannak, nem bontott Ladából kapod az alkatrészt:)
Üdv!
Előzmény: fakirr (9)
domeszan Creative Commons License 2000.09.13 0 0 11
A Demio tényleg sinautósan megy egyenesben, de kanyarodni is úgy lehet vele, mint egy dodzsemmel.Szerintem a gyári Yokohama gumi is sokat segit ebben. A kocsi adott esetben megy is mint egy golyó, csak pörgetni kell a motort. Akkor viszont elég becsületesen zenél, de legalább érezni a pacikat.
Ez 3-5000-res pörgés nekem eleinte szokatlan volt, mert előtte Dieseleztem egy Cit. BX-el.
Előzmény: kaptejn (5)
Caris Creative Commons License 2000.09.11 0 0 10
GangstaBoy!

Az én Mazdám ('93-as 323 F) is ezt a hibajelenséget (kialszik a műszerfalvilágítás) produkálta, később rájöttem, hogy ilyenkor nemcsak a műszerfalvilágítás alszik ki, hanem az első helyzetjelző, valamint a teljes hátsó világítás is! Így már nem volt túl nehéz behatárolni a hibát, a bal oldali bajuszkapcsoló kontakthibája okozta a problémát. Nézd meg, hogy nálad lehet-e ez a gond.

Üdv,

Caris

Előzmény: GangstaBoy (8)
fakirr Creative Commons License 2000.09.09 0 0 9
Nekem ugyan nem a sedan van, de ugyanakkori "tojásmazda". Nálam is megtartja magát az ajtó, szerintem a sedanban is meg kell, hogy tartsa magát - eredetileg.

Te merre hordod szervizbe a kocsit? (Már azon ritka alkalmakkal, amikor kell egyáltalán.)

Előzmény: 3x (7)
GangstaBoy Creative Commons License 2000.09.08 0 0 8
Hali!

Nalam tok jol megtartja az ajtot! Sot! Mar a kinyitashoz is rendesen bele kell kapaszkodni az ajtoba... :-)

Kerdes: Mi lehet az oka annak, hogy gyakran kialszik a muszerfal vilagitas? Nem csak itt-ott, hanem az egesz muszerfal elsotetul. Aztan egy fekezes, indexeles stb. es megint fenyarban uszik minden - egy darabig... :-| Vigyem szervizbe vagy el tudom a hibat hazilag is haritani?

GangstaBoy

Előzmény: 3x (7)
3x Creative Commons License 2000.09.08 0 0 7
Először is Mazda forever! Banzai!

Másodszor: én kétautós 86-os 626-ossal kezdtem, az volt négy évig (96-ig), amikor is eladtam bizonyos Faragó Tamás olimpiai, világ- stb.bajnok vízilabdázónak, aki már szintén a második 626-osánál tart:-)))
Azóta a nagy gömbölyű 626-os van, 1992-es évjárat. Soha semmi nem volt, jól fogyaszt, megy mint állat, ráadásul a maga idejében úttörő volt a "szupergömbölyített" forma, amit azután a Toyota, Ford Mondeo, Mitsu Galant, sőt még a franciák is utánozni kezdtek, vagyis ma, 2000-ben is vadiújnak néz ki.

Egyetlen óriási kérdésem: nektek is lecsukódik a hátsó csomagtartó és semmi módon nem lehet kitámasztani??? (Ez a négyajtós verzió)

GangstaBoy Creative Commons License 2000.08.28 0 0 6
Hali!

Nalam meg nem volt semmi gond - igaz kb. 2 hete vettem az autot! ;-) Az elektromos ablak
nalam sem muxik, a bal-hatso, csak valami fogaskereket kell majd vennem hozza!
Zorges?! Hat neha meglepoen hangos, de csak nagyon elvetve!! Altalaban siman, finom "mogas" kisereteben gurul az auto... :-))

Az en autom '86-os, 2.0i (majdnem) full-os... 135e km van benne, de az elozo gazdaja a baratom volt, es neki sem akadtak gondjai az autoval! Nagyon hamar megszerettem a Mazda-t!

GangstaBoy

Előzmény: fakirr (4)
kaptejn Creative Commons License 2000.08.27 0 0 5
Van a csaladban egy Mazda Demio 1.3. Egesz meglepo, hogy milyen kellemesen siniauotosan megy (egy szemellyel meg furge is) ahhoz kepest, hogy magasnak tunik.
Sajna mar meg is tortem, nem volt olcso a javitas:(
Amugy nagyon szereti mindenki a csaladban, mivel egyertelmuen jo pelda arra, hogy nemcsak a nemet autok jok:)
/kaptejn
fakirr Creative Commons License 2000.08.25 0 0 4
És Ti milyen hibákkal találkoztatok a használat során a 626-osoknál? Milyen évjáratúak voltak ezek? Hova hordjátok szervízbe?

Nekem eddig gyakorlatilag semmi extra hibát nem produkált. Igaz megkímélt, 93-as 80 000 km van benne, 2.0i fullos. A legdrágább javítás eddig rajta az a legutóbbi szervíznél a kézifék javítása volt. Ezenkívül csak olaj és legszűrő csere. Meg egyszer elromlott a bal első ablakemelő motorja. Ennyi. Én nagyon szeretem ezt a kocsit. Marha nagy és kényelmes.

Egyébként nálatok mennyire zörög kicist rázósabb utakon belül a gép?

Törölt nick Creative Commons License 2000.08.25 0 0 3
Jó kis autók a 323-asok is, és nagyon megbízhatóak. Több tulajtól hallottam, régebbi-újabb típusoknál, hogy évekig csak olajat meg benzint kellett beleönteni, és imádták.

Van egy ismerősöm, volt neki régebben Audi100, Volvo, meg mindenféle autó. Amellett dícsérte a német autókat, hogy azok azért ott vannak, azok nagyon jók, megbízhatóak. Mígnem vett egy Mazda323 Sedan-t, asszem '91-eset. Nem volt egy full extrás, csak amolyan családi változat, de egyre jobban tetszett neki. Mondták neki a Mazda szervízben, hogy azt a típust nagyon becsülje meg, mert azzal semmi gond nem lesz. Nem is volt... Kb. egy-másfél év múlva találkoztam vele, egy négyéves, gyönyörű, nagy Mazda626 Comprex Diesel kombija volt, lecserélte a kismazdát. Azt mondta, ezután csak Mazdát fog venni. A másikba belehajtott 140000(!)km-t, semmi gond nem volt vele. Csak olajra, benzinre, meg a cserélendő dolgokra kellett költenie (fékbetét, vezérműszíj, ilyenek).

A 323-ról még annyit, hogy az egy alacsonyabb kategória, mint a 626, általában nincs annyira felszerelve, egyszerűbb, kisebb. (Most nem a full extrás, turboinjektoros változatokról beszélek, vannak olyanok is, sportőrülteknek :) Akinek viszont megfelel, annak tökéletes. Ez persze az én véleményem, én már maradok a 626-nál :)

Van a Mazda323F, '90-'91-es, ha jól tudom, ami iszonyat jó autó. Olvastam róla egyszer egy tesztet. Asszem 120000km-ig teszteltek egy új autót, írták, hogy mikor mit kellett cserélni, javítani. Egyedül a gyári rádiósmagnóval volt gond állandóan, mikor kicserélték egy Balupunktra, utána azzal se :) Különben csak vezérműszíjat cseréltek, meg fékbetéteket (meg lehet, hogy még valamit, amit a km-ek miatt muszáj volt).

Szóval a lényeg, én még nem beszéltem olyannal, akinek Mazdája volt, és megbánta volna. Ha tetszik egy 323-as, és jó állapotban van, nem hiszem, hogy rosszul járnál vele. ;)

Pigmy

hc Creative Commons License 2000.08.24 0 0 2
Hellló!
Újabban erősen szemezek a 323-as Mazdákkal. Ha vannak tapasztalataitok jók és rosszak, akkor segítsetek!!

hc

GangstaBoy Creative Commons License 2000.08.23 0 0 1
Pigmy!
Te csak szeretnel ojjat!! ;-)

GangstaBoy

Előzmény: Törölt nick (0)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.23 0 0 0
Jobb, mint a regi almazold Skoda? ;)

En meg 6 eve jutottam hozza eletem elso Mazdajahoz, azota a 3. Mazda626-nal tartok... Persze mindig egy picit ujabb es jobb is. Nekem mas nem kell :) A 4. talan olyan lesz, mint a ganxtaboje ;)

Pigmy

GangstaBoy Creative Commons License 2000.08.23 0 0 topiknyitó
Hi!

Most jutottam hozza eletem elso(!) Mazdajahoz! ( 626 2.0i GT ) Kiiiiiraly!!

GangstaBoy

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!