Nem az utánfutósok ellenében vagyok, hanem a nem megengedett max szélességűek ellen. Ha 80cm lenne akkor mindenki 90-est akar húzni? Ha 90 akkor 100-ast? Ha 100 akkor 110-est?
Az sem érdekel, ha valaki "sportol" csak azt a kresz betartásával tegye és ne veszélyeztessen másokat.
Én inkább örülök, hogy ha utánfutóst látok, mert ezzel is terjed a kerékpáros közlekedés.
Magam részéről a sportolók (zömmel outisok) szívatásának örülnék inkább.
Pl. legyen kötelező a teljeskerekes (értelemszerűen értsd!), pálcás hátsósárvédő a közlekedésben résztvevő kerékpárok számára!
Ma reggel is volt egy kis eső, de arra elég volt, hogy a türelmetlen, cikázva haladó (akit gondolom zavarnak az utánfutósok) outis egy kis sarat permetezzen az arcomba, mert a sárvédőnek csúfolt műanyagdarabja csak a jelmezét védi. :-(
Lehetne idősáv is: commuter csúcsidőben ne lehessen a kerékpárutakat sportolásra használni.
Jelenleg itthon nem közlekedhetne semmilyen bringás utánfutó ami 70cm-nél szélesebb. Ez nem a kerekek közötti placc mérete, hanem tengelyvégtől tengelyvégig, azaz a max külső szélességük.
Ausztriában 100 cm szélességig mehetnek bicikliúton az utánfutókkal ill. "transport"bicajokkal. De nem kötelező a bicikliutat használniuk. Szabad a választás.
Ez pl 77 cm széles. Nem gondolnám hogy a közlekedésben jelentős pluszproblémát okozna. A 70 kg össztömegbe pedigbellefér két 22 kilós gyerek esetén is. De ekkora gyerekek jellemzően már saját bringán tekernek.
Oké, tényleg nem a kresz-ben van leírva, de le van írva. Ez alapján kb az összes németből behurcolt utánfutót ki lehetne tiltani, szinte mind 80-90cm-es. Természetesen a tisztelt kereskedők a nagy lelkendezések közepette erről mélyen lapítanak.
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
A közúti közlekedésben részt vevő kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
116. §
(7) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egy kerekű vagy egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (a továbbiakban: kerékpár utánfutó).
(8) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter magasságban elhelyezett piros színű, háromszög alakú – a pótkocsira előírt – fényvisszaverővel,
b) a kerékpárra előírt hátsó helyzetjelző lámpával.
(9) Az önálló energiaforrással rendelkező és dinamóval szerelt lámpákat kivéve a kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelző lámpája elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy bekapcsolása a kerékpár hátsó helyzetjelző lámpáját kikapcsolja.
(10) A kerékpár utánfutót fel szabad szerelni elől az utánfutó középsíkjától balra és jobbra szimmetrikusan, az utánfutó széleitől 150 mm-re nem távolabb, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,90 méter magasságban kettő, nem háromszög alakú fehér színű fényvisszaverővel.
Kösz, jó tudni. Nem kaptam oltást. Egy ízben a kutyák tulajdonosa "fenyegetően lépet fel", amikor be akartam menni hozzá, de másnap a helyi állatorvos megnyugtatott, hogy saját maga oltotta be a két dögöt. Csak meséltek az oltásról, valóban nagyon régen már.
"A Magyar Biztosítók Szövetsége a közelmúltban bejelentette, hogy 2024 júliusától kötelező lesz biztosítást kötni azokra az elektromos járművekre, köztük az e-rollerekre is, amelyeknek a tervezési végsebessége meghaladja a 25 km/h-t, vagy több mint 25 kg a súlyuk és a tervezési végsebességük nagyobb, mint 14 km/h."
Ezt a súlyalapos kötelező biztosításos meghatározást a bringákra is simán rá lehetne rakni. Hány kiló is egy LonhJohn Bullit teherbringa pláne elektromosozva? Ezeknek még hosszul is bőven van. De akár egy szimpla elektrobtinga is elérheti a 25 kilót, nem beszélve a háromkerekűekről, tandemekről.
És mi van a magyar kresznek egyáltalán nem megfelelő 70cm-nél szélesebb utánfutókkal? A háromkerekűekre miért nincs szélességi korlátozás? Sőt, ez a kétkerekűre is vonatkozhatna, mert egyesek képesek baromszéles kormánnyal közlekedni. (Nem, nem versenypályán, kint a picsában egyedül, hanem városi forgalomban, utcán).
Már megharapott egy párszor kutya, biciklin egyszer. Emelkedőn felfelé, két oldalról jött két kutya. Ha többen vannak, egymást hergelik be a támadásba (mint az emberek). A legkellemetlenebb, hogy utána mindenképpen meg kell győződni arról, hogy be vannak oltva veszettség ellen! Igen kicsi az esélye, hogy veszettek, de ha igen, nagyon nyomorult halálod lesz. Az oltás ellene pedig mocsok élmény. (nem tudom, hogy ma is így megy még, de régen miniatűr kristályokat injekcióztak be a hasfalba).
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
245. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2024. május 23. (csütörtök)
Időpont: 20:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, hideg tea, stb.
Nyugi! Bár büdös szájú vagy, még a határon billegsz - letiltalak, vagy nem, mint oly sok hülyét.
Ha hallanád, miket mondok, mikor a könyököm mellett araszol el egy kisteher, vagy a satufék ment meg egy nem kívánt csóktól a bocsizó macával, akkor értenéd, hogy tudnék más nyelven is írni. De minek? Aki itt olvasgat, nem élte át a konkrét esetet, nem érdemli meg a "kocsis szótár" válogatott elemeit.
Régebben SK sokkal határozottabban utasította rendre a mosdatlan szájúakat. Fogd vissza magad!