Keresés

Részletes keresés

Korovioff Creative Commons License 2001.10.01 0 0 89
Egyetértünk, hogy röhej.
Azért kérdeztem, merft nem látom át igazából a kérdést.
Ha valamilyen technikai-adminisztrációs-politikai hiba folytán lett méltánytalanul alacsony a nyugdíja kétszázezer embernek, akkor ezt szerintem nem ismétlodo méltányossági emelésekkel kellene elintézni (pláne, ha 1500 forintról van szó - mert a cikk alapján ennyi jön ki egy emberre), hanem egyszeri nagyobb emeléssel, ami egyszer és mindenkorra megszünteti az eredeti méltánytalanságot.
Előzmény: RikiTikiTévi (88)
RikiTikiTévi Creative Commons License 2001.10.01 0 0 88
Korovioff!

A méltányossági nyugdíjemelés az nem 1.500,- Ft-ot jelent. De ha annyit is jelentene, azt is elvette a Fidesz.
Ha kíváncsi vagy hogy valójában mi a méltányossági alapon adható nyugdíjemelés, akkor kérdezz vissza, remélem megtalálom addig a Fideszes törvény számát is, de egyébként is megtalálható a NET-en.

Egyébként 1.500,- Ft az semmiképpen nem nevezhető méltányos összegnek!!! Ez ugyanis röhej. :O)))

RikiTikiTévi

Előzmény: Korovioff (87)
Korovioff Creative Commons License 2001.10.01 0 0 87
Jól számolom, hogy 1500 forint per nyugdíjas összegrol folyik a vita? Mihez képest méltányos ez a pénz?
Előzmény: HJM (79)
RikiTikiTévi Creative Commons License 2001.10.01 0 0 86
Kedves Tappancs!

Szerintem azt sem tudod, hogy mit jelent a méltányossági alapon járó/járható nyugdíjemelésről.
De legalább kérdezd meg, én aztán igazán tudok választ adni erre az esetleges kérdésedre!

Egyébként nem szégyen az, ha valaki nem tud valamiről, de azt be is kell tudni vallania.

RikiTikiTévi

Előzmény: Tappancs (81)
Tgyta Creative Commons License 2001.10.01 0 0 85
Tappancs csak azért írta, hogy írjon valamit.
Nem is Ő lenne, ha nem írta volna!
Előzmény: Hy (84)
Hy Creative Commons License 2001.10.01 0 0 84
Ennyire veszéjesek a magyar nyudílyasokk!
:o)
Előzmény: Tgyta (82)
HJM Creative Commons License 2001.10.01 0 0 83
Azt ő sem tudja...
de lyól "hangzik" itt...
;-))
Előzmény: Tgyta (82)
Tgyta Creative Commons License 2001.10.01 0 0 82
Zseniális!
Mi közük van ehhez, a nyugdíjasoknak? :-(
Előzmény: Tappancs (81)
Tappancs Creative Commons License 2001.10.01 0 0 81
Kairó, 2001. október 1. (MTI) - Kairóban a rendőrség a hétvégén letartóztatott egy 53 éves egyiptomi férfit, aki magát - lefátyolozva - évtizedekig nőnek adta ki.
A csalásra akkor derült fény, amikor az illetékes hivatalban nőként megjelenve elhunyt apjának nyugdíját próbálta felvenni. Az ügyet intéző tisztviselő ugyanis kötelezte a nőnek öltözött férfit, hogy vegye le a fejét borító kendőt, mert gyanúsnak találta arcán a friss borotválkozás nyomait.
A rendőrség egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy az 53 éves férfi transzszexuális vagy homoszexuális lenne. Egyiptomban törvény tiltja a homoszexualitást. Kairóban jelenleg 52 férfi ellen folyik eljárás homoszexualitás címén. A vád beigazolódása esetén akár három évi börtönnel is büntethetik őket - áll a dpa jelentésében. +++
HJM Creative Commons License 2001.01.12 0 0 79

NÉPSZABADSÁG 2001. JANUÁR 12., PÉNTEK                                59. évfolyam, 10. szám

Nincs méltányossági nyugdíjemelés
Az alacsony jövedelmű idős embereket sújtja a költségvetési megvonás


A méltányossági nyugdíjemelés intézményének visszaállítását követelik a nyugdíjasszervezetek. A kétéves költségvetés elfogadásával megszűnt ugyanis a méltányossági nyugdíj-megállapítás több évtizede működő intézménye. A társadalombiztosítás büdzséjében nem is szerepel a tavaly erre fordított 300 millió forint.


A kétéves költségvetés elfogadásával megszűnt a méltányossági nyugdíjmegállapítás több évtizede működő intézménye. Az MSZOSZ nyugdíjas választmánya felkéri a kormányt, vizsgálja felül és semmisítse meg az idős emberek jelentős részét érintő hátrányos intézkedést – mondta lapunknak Czerván Mártonné, a választmány elnöke. „Társadalomellenesnek” tartják a lépést, mert azokat sújtja, akik több évtizedes munka és folyamatos járulékfizetés után, nyugdíjba vonulásuk előtt önhibájukon kívül kerültek olyan helyzetbe, hogy nyugdíjuk rendkívül alacsony lett – tette hozzá. A szervezet szerint a döntés sérti az alkotmányosan szerzett jogokat is, hiszen több évtizedes, a nyugdíjrendszerbe beépült működő gyakorlatot töröltek azonnali hatállyal. A testület kész az Alkotmánybírósághoz fordulni, ha nem semmisítik meg a hátrányos intézkedést.

Tiltakozik a döntés miatt a Nyugdíjasok Országos Képviselete (NYOK) is. Vezetője, Michalovits Ervin szerint érthetetlen a rendszer megszüntetése, hiszen az Idősügyi Tanács legutóbbi ülésén Harrach Péter miniszter azt ígérte, fellép a Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság 300 millió forintos méltányossági keretének csökkentése ellen. Utalt arra, hogy korábban a kormány a differenciált nyugdíjemelés mellett érvelt, most pedig éppen az alacsony jövedelműeket sújtja. A NYOK ismeretei szerint több mint kétszázezer idős ember kényszerült „nyomott bérrel” nyugdíjba, így a hoszszú szolgálati idő igazolása ellenére is csak kis összegű juttatásra jogosult.

A méltányossági nyugdíjemelés intézménye valóban megszűnt – erősítette meg lapunknak a Szociális és Családügyi Minisztérium. Információink szerint a pénzügyi tárca döntött a 300 millió forint megvonásáról, más célra fordításáról.

K. J. E.

Tappancs Creative Commons License 2000.12.28 0 0 78
Visszavonták a Partner pénztár engedélyét

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) visszavonta a Partner Országos Önkéntes Nyugdíjpénztár tevékenységi engedélyét, és felszámolási eljárást kezdeményezett ellene. A felügyelet elrendelte a pénztár működésének felfüggesztését a felszámolás kezdő időpontjáig. A felügyelet a multilevel marketing stratégiára épülő pénztárnál súlyos szabálytalanságokat tárt fel.

A PSZÁF visszavonja a Partner Országos Önkéntes Nyugdíjpénztár tevékenységi engedélyét, felfüggeszti a működését, és felszámolási eljárást indít ellene. A Partnernél (a volt Premier Országos Önkéntes Kölcsönös Nyugdíjpénztárnál) tagfelvételi zárlatot rendelt el a felügyelet 2001. január elsejétől. A hatóság felszólította a pénztár igazgatótanácsának elnökét, Szedlacsik Miklóst, hogy intézkedjen a pénztári kifizetések letiltásáról.

A határozat ellen fellebbezésnek nincs helye, de azt bíróságon meg lehet támadni. A PSZÁF 2000.december 6-án célellen?rzést rendelt el a pénztárnál, hogy - többek között - megvizsgálja az ÚjPremier Országos Nyugdíjpénztár kiválását. A Partner és az Új Premier képviselői nem tették lehetővé a helyszíni vizsgálatot, magyarázatukat a PSZÁF nem fogadta el.

A Partner (a volt Premier) 2000. júniusi ellen?rzése nyomán a PSZÁF megállapította, hogy a
pénztár nem tudta maradéktalanul teljesíteni a korábban megfogalmazott kötelezettségeket, ezért 2000. december 31-éig tagfelvételi zárlatot rendeltek el. A Partner küldöttgyűlése 2000.
szeptember 10-én elhatározta az Új Premier kiválását, a felügyelet azonban a lépést
jogszabálysértőnek ítélte, ezért elutasította az Új Premier Országos Nyugdíjpénztár tevékenységi kérelmét.

A továbbra is egy jogi személynek tekintett Partner és az Új Premier tagdíjfelosztási mechanizmusa a PSZÁF szerint a m?ködési tevékenység finanszírozását szolgálja, és a multilevel marketing stratégiára épül. A pénztár csak folyamatos bővülés, új tagok belépése esetén tudja finanszírozni működési kiadásait.

Az üggyel kapcsolatban megpróbáltuk elérni a Partner, illetve a Premier vezetőit, de a
telefonközpont csak azt közli, hogy „Sajnos jelenleg minden ügyintéz?nk foglalt". Szedlacsik egyik vezető beosztású munkatársa pedig azt közölte, hogy nem kívánják kommentálni az ügyet, így arra sem válaszolt, kívánnak-e fellebbezni a PSZÁF-határozat ellen.

Az - egykori nevén - Állami Pénztárfelügyeletnek is több ízben fejfájást okozott a Premier
Önkéntes Nyugdíjpénztár, illetve a Premier Országos Magánnyugdíjpénztár. A Premier Önkéntes Nyugdíjpénztár tevékenységi engedélyét első ízben 1999. február 8-án június 30-ig függesztette fel a felügyelet, mivel egy 1998, október-novemberben tartott általános ellenőrzés során a nyilvántartási és könyvvezetési rendszerben lényeges hiányosságokat, az egyéni számlavezetésben és a hozamfelosztásban több hónapos lemaradást tapasztaltak. A felfüggesztés időtartama alatt a pénztár tagdíjat szedhetett, a felhalmozott vagyont befektethette, de szolgáltatást - a nyilvántartás hiányosságai miatt - nem nyújthatott és új tagokat sem vehetett fel. 2000 októberében kezdődött meg a Premier Országos Magánnyugdíjpénztár - későbbi nevén Saturnus Országos Magánnyugdíjpénztár - felszámolása.

A Premier Országos Magánnyugdíjpénztár a felügyelet közlése szerint 1998 áprilisában nyújtott be tevékenységi engedély iránti kérelmet a felügyelethez. A felügyelet célellenőrzés után elutasította a kérelmet, mivel határozata szerint a pénztár informatikai rendszere nem volt alkalmas a biztonságos pénztári tevékenység ellátására. A pénztár jogorvoslati kérelmét a pénzügyminiszter 1998októberében elutasította.

Sz. I. M. - G. Á.

Szedlacsik Miklós, munkatársai, illetve rokonai több, a pénztártól hivatalosan függetlenül működő társaságban vállaltak tulajdonosi vagy vezetői szerepet. Ilyen a P. Plusz Hálózat Befektetés,Biztosítás Közvetítő és Tanácsadó Rt., amely eredetileg - idén januárig - Premier Plusz Hálózat névre hallgatott. A szintén ebbe a körbe tartozó Premier Bróker Befektetés és Biztosítás Közvetítő Kft.-t idén februárban keresztelték át P. Horizont Kft.-vé, s ugyanitt, a Gizella úton működött a Fókusz Pénztárszolgáltató és Ügyviteli Kft. is. Az egyik cég idős résztulajdonosa csak Szedlacsik nevének említésére tudta felidézni, hogy ó maga is tulajdonos a társaságban.
(Napi Gazdaság, 2000. december 20., szerda, 1+7. oldal


Néha a pénztár is veszélyes lehet a (leendő) nyugdíjasokra
ramboarpi Creative Commons License 2000.10.15 0 0 77
Francokat a nyugdijasok a veszelyesek!A patkanyok!
Azoknak negy labuk van,es elobb a kukahoz ernek
mint a nyugdijasok.(Kivetelt kepez erre termeszetesen,a Munkas-Paraszt hatalom elvonala,
a kiemelt nyugdijat elvezo volt Avo-sok,verbirak,
pufajkasok,a 301-es parcellat feltolto Biszkuk,
Farkas Vladimirok,meg a tobbi hasonlo gazember.)
A Rambo Arpi.
HJM Creative Commons License 2000.10.05 0 0 76

[ftp]A KSH jelenti - legfrissebb adatok

5.11.07. Fogyasztói árindexek

___________________________________________2000.augusztus__________2000. jan.-aug.
___________________________Súlyarány,___1999.____2000.____1999.____1999. jan.-aug.
______________________________ % _____december__július__augusztus
______________________________________________%-ában_________________%-ában

Élelmiszerek_________________24,7______108,8____100,7____112,7________107,4
Szeszes italok, dohányáruk____9,4______109,7____101,2____110,5________111,0
Ruházkodási cikkek____________5,9_______99,0_____97,8____105,6________105,9
Tartós fogyasztási cikkek_____7,1______100,4____100,2____101,3________102,0
Háztartási energia____________8,6______107,1____101,8____109,1________107,6
Egyéb cikkek, üzemanyagok____17,0______106,8____100,2____110,5________117,1
Szolgáltatások_______________27,3______108,7____100,4____109,0________109,4
Összesen____________________100,0______107,2____100,5____109,6________109,5


165/2000. (IX. 29.) Korm. rendelet

a nyugellátások és a baleseti járadék 2000. évi kiegészítő emeléséről

A Kormány a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tny.) 101. §-a (1) bekezdésének f) pontjában kapott elhatalmazás alapján - a Tny. 62. §-ának (5) bekezdésében foglaltak végrehajtására - a következőket rendeli el:

1. § (1) 2000. december 1-jétől - 2000. január 1-jei visszamenőleges hatállyal - 2,6 százalékkal kell emelni a 2000. január 1-jét megelőző időponttól megállapított öregségi nyugdíjat (ideértve a bányásznyugdíjat, a korengedményes nyugdíjat, az egyes művészeti tevékenységet folytatók öregségi nyugdíját, a szolgálati nyugdíjat és az előnyugdíjat), a rokkantsági nyugdíjat, a baleseti rokkantsági nyugdíjat, az özvegyi és a szülői nyugdíjat, az árvaellátást, valamint a baleseti hozzátartozói nyugellátásokat. A január-november hónapokra egy összegben járó kifizetés összegét - a kamatot is magába foglaló - havi 3%-os emelésnek megfelelő összegben kell meghatározni.

(2) Ha egy személy részére több nyugellátást folyósítanak, akkor a nyugellátásokat külön-külön kell az (1) bekezdés szerint emelni.

(3) Az (1)-(2) bekezdés szerint kell emelni a mezőgazdasági szövetkezeti öregségi, munkaképtelenségi és özvegyi járadékot, valamint a mezőgazdasági szakszövetkezeti tagok növelt összegű öregségi, munkaképtelenségi és özvegyi járadékát is.

(4) Az emelést a 2000. november havi ellátásnak

a) a nem társadalombiztosítási ellátás,

b) az egyes személyes szabadságot korlátozó intézkedésekkel, valamint a semmissé nyilvánított elítéléssel járó emelés, továbbá a nemzeti helytállásért járó pótlék, és

c) az 1991. évi XII. törvény alapján megszüntetett nyugdíj-kiegészítés helyébe lépő pótlék nélküli összegére kell végrehajtani.

2. § Az özvegyi és a szülői nyugdíj megosztása esetén a jogosultakat a folyósított nyugdíjrész alapulvételével megállapított emelés illeti meg.

3. § Szociálpolitikai egyezmény alapján megállapított nyugellátásból a magyar jogszabályok szerint elismert szolgálati idő tartamának megfelelő - a magyar szerződő felet terhelő - arányos részt az 1. § (1)-(2) bekezdése szerint kell emelni.

4. § (1) Az öregségi, rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjat, amelyet 1999. december 31-ét követően átmeneti járadék vagy rendszeres szociális járadék megszűnését követő naptól állapítottak meg, a megszüntetett ellátás megállapításának időpontját alapul véve kell az 1. §-ban foglaltak szerint emelni. Ezt az emelt nyugellátást alapul véve kell hozzátartozói, baleseti hozzátartozói nyugellátásokat is megállapítani.

(2) Több nyugellátásra való jogosultságot érintő változás esetén a változás időpontjától kezdődően a saját jogú és a hozzátartozói nyugellátások összegét az 1. § (1)-(2) bekezdés rendelkezései figyelembevételével kell tovább folyósítani olyan összegben, mintha ez az ellátás a változás napját megelőzően is önállóan került volna folyósításra.

(3) Az 1999. december 31-ét követően megállapított özvegyi, szülői nyugdíjat, árvaellátást és baleseti hozzátartozói nyugellátást az 1. § szerint a megállapítás időpontjától kezdődően kell emelni, feltéve, ha a jogszerző nyugellátását 2000. január 1-je előtt állapították meg.

5. § A 2000. január 1-jét megelőző időponttól megállapított baleseti járadékot az 1. § rendelkezései szerint kell emelni.

6. § (1) A központi költségvetés megtéríti a Nyugdíjbiztosítási Alapnak

a) a bányásznyugdíjak,

b) az egyes művészeti tevékenységet folytatók öregségi nyugdíjra jogosultságáról szóló 5/1992. (I. 13.) Korm. rendelet szerint az előadóművészek részére megállapított öregségi nyugdíjak,

c) a mezőgazdasági szövetkezeti öregségi, munkaképtelenségi és özvegyi, valamint a mezőgazdasági szakszövetkezeti tagok növelt összegű öregségi, munkaképtelenségi és özvegyi járadéka

emelésének fedezetét és a végrehajtás költségeit.

(2) Az (1) bekezdés szerinti összegek átutalására, illetőleg elszámolásának módjára vonatkozóan külön jogszabály rendelkezései az irányadók.

7. § (1) Ez a rendelet 2000. november 1-jén lép hatályba.

(2) Az 1-6. §-ok szerinti nyugdíjemelést oly módon kell végrehajtani, hogy az érintett személyeknek a 2000. január-november hónapokra járó nyugdíjemelés tizenegy havi összegét november hónapban kamattal megnövelve, egy összegben kell kiutalni és a december hónapra járó nyugellátást emelt összegben kell kifizetni.


Nos akkor Orbán Viktor még mindig tartozik a nyugdíjasoknak 9,5-6- 2,6=0,9 % -os (+ a kamat!) nyugdíjemeléssel!

Előzmény: HJM (58)
Tappancs Creative Commons License 2000.10.03 0 0 75
A részvénypiac gyengélkedése rontotta a magánpénztárak eredményét
Kedvezőtlenül érintette a magánnyugdíjpénztárakat a részvénypiac második
negyedéves megingása, ami gyakorlatilag eliminálta az állampapírokon elért
hozamokat - áll a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF)
jelentésében. A működési költségek három hónap alatt 25 százalékkal
emelkedtek; amit a pénztárak támogatásokból fedeztek.

Április és június között nem változott érzékelhetően a magánpénztárak 2,1 milliós
taglétszáma, a felhalmozott vagyon pedig elsősorban a tagdíjbevételeknek
köszönhetően gyarapodott. A létszám szerény mértékű növekedésének oka, hogy
már csak a pályakezdők szélesítik a tagok táborát. A pénztárak felállása óta június
végéig összesen 22,5 ezren léptek vissza a társadalombiztosítási (tb-) rendszerbe, ebből a
vizsgált időszakában mindössze másfél ezren.

A második negyedévben a magánpénztári vagyon a március végi 117 milliárd forintról 132
milliárdra nőtt. A gyarapodást főleg a tagdíjakból származó bevételek tették lehetővé, mivel
a befektetések a részvénypiac vergődése miatt a korábbi időszakoknál gyengébb
hozamokat produkáltak. A felügyelet szerint az összes vagyon 10 százalékát kitevő
részvényeken elszenvedett árfolyamveszteség lényegében felemésztette a vagyonon belül
mintegy 80 százalékos súlyt képviselő állampapír-befektetések utáni hozambevételt.

Az előző negyedévben a magánnyugdíjpénztárak 700 millió, az önkéntes nyugdíjpénztárak
pedig 460 millió forint befektetési tevékenységből származó nettó bevételt könyveltek el. Ez
a magánnyugdíjpénztárak esetében az előző negyedévben kimutatott 3 milliárd forint
egynegyedét sem érte el, az önkéntes nyugdíjpénztáraknál pedig még az előző negyedévi
érték 10 százalékánál is alacsonyabb.

Nem fest túl szívderítő képet a pénztárak működéséről a jelentés működési költségek
alakulását vizsgáló része sem. A felügyelet szerint ezek április és június között 25
százalékkal nőttek, amit a tagdíjbevételekbe épített 5,5 százalékos működési tartalék nem
fedez. Ezt a hiányt a pénztárak az anyacég támogatásából tudják pótolni. A működési
költségek növekedése is jelzi, hogy a piacon versenyelőnyük van a pénzügyi befektetővel
rendelkező magánpénztáraknak. A jelentés szerint a magánkasszák között a munkáltatói
pénztárak súlya nagyon alacsony, mivel a hat legnagyobb banki és biztosítói háttérrel
rendelkező pénztárnál a tagság 85, a vagyon 80 százaléka koncentrálódik. Az elmúlt év
végéhez képest az első félévben öt magán- és húsz önkéntes nyugdíjpénztár döntött a
beolvadás vagy a felszámolás mellett, de - tekintve a kasszák mögött álló pénz- és tőkepiaci szereplők körének változásait - az év végére további fúziók várhatók.

A pénztári tagság 96, a pénztári vagyon 99 százaléka koncentrálódik a nyugdíjpénztárakban, míg a fennmaradó négy, illetve egy százalékon az önsegélyező és az
egészségpénztárak osztoznak.

A kormány 2001 helyett 20113-ig adna lehetőséget a magánpénztári tagoknak, hogy
véglegesen válasszanak a pénztárak és a társadalombiztosítási nyugdíjrendszer között. A
kabinet a tb-alapok egyensúlyának biztosítására hivatkozva döntött úgy, hogy a pénztárakba
fizetett munkavállalói nyugdíjjárulékrész a tervezett 8 százalék helyett 2003-ig 6 százalék
marad.

(Napi Gazdaság, 2000. október 3., kedd, 4. oldal)

Tappancs Creative Commons License 2000.09.28 0 0 74
Növekvő gazdaságban is meg kell fizetni a "nyugdíszámlát"

Sokba kerül a reformok halogatása

Noha Európa kormányai eddig sem nézték tétlenül a kontinens elöregedése miatt a nyugdíjrendszerekben halmozódó problémákat, a korábbi intézkedésekkel csupán időt
nyertek - áll a PricewaterhouseCoopers szeptemberi jelentésében. Gondjait Nagy-Britannia sem oldotta meg a tőkefedezeti elem korai bevezetésével, mert ennek ára a jövő nyugdíjasainak alacsony jövedelme.

A mítoszok körébe tartozó hiedelem, hogy Európa állami nyugdíjrendszerei gyakorlatilag csődbe jutottak, mint ahogy az sem igaz, hogy mindeddig semmi sem történt a katasztrófa elkerülése érdekében. Az időzített "demográfiai bomba" azonban még mindig ketyeg, és a jelenlegi formájukban megőrzött struktúrák két-három évtizeden belül az érintett államok GDP-jének 25-50 százalékára rúgó deficitet halmozhatnak fel.

Egyes vélemények szerint a technológiai forradalomnak köszönhető stabil gazdasági növekedés automatikusan megoldja a problémát. Nyilvánvaló azonban, hogy nem elég, ha a nagyobb tortából a nyugdíjasoknak is nagyobb szeletet hasítanak majd ki, de több szeletet is kell kapniuk, ahogy a népességen belüli arányuk nő. Ekkor az átalakulás költségeit az aktív népesség viseli majd, melynek részaránya folyamatosan csökken. Illúzió a bevándorlás erősödésétől várni a gondok enyhülését, ehhez ugyanis a jelenlegi ütem háromszorosára lenne szükség. Ez évi 1,4 millió munkaképes korú ember befogadását jelentené, ami politikailag nehezen lenne elfogadtatható. Ráadásul a legtöbb előrejelzés szerint a nettó bevándorlás az unióba hosszú távon nullára redukálódik.

A magánnyugdíjrendszerek mindenhatóságának tanát is elutasítja az elemzés. Az öreg kontinens aktív generációjának egyszerre kell saját magánnyugdíját és a mára jelentős számúvá duzzadt nyugdíjasréteg állami nyugellátását finanszíroznia. Emellett arra sincs garancia, hogy a magánpénztárak a jövőben megismétlik kimagasló teljesítményüket befektetési döntéseik során. A magas hozamokat nagy kockázat vállalásával érték el, ráadásul amikor- 2020 körül – a jelentős nyugdíjkifizetések megindulásával megszűnik a pénztárakból a részvénypiacokra tartó nettó tőkeáramlás, a papírok ára is lefelé mozdulhat.

A megoldást kiegyensúlyozott reformok együttese jelentheti, melyek a nyugdíjrendszer mellett a munkaerőpiacot is érintik. A munkavállalás serkentésére, különösen a nők és az idősek
részvételének előmozdítására van szükség. E mellett a hosszú távú magánmegtakarításokat
ösztönző adórendszerek segíthetnek.

*

A német kormány épp a héten fogadta el nyugdíjreformjának részleteit (VG, 2000. szeptember 26, 2. oldal). Ennek főbb pontjai a következők:

1. Az állami nyugdíjrendszerbe fizetett járulékok mértéke a 2030-ig terjedő időszakban a
módosításoknak köszönhetően nem fogja meghaladni a bruttó bérek 22 százalékát.

2. A nyugdíjak 2011-tól kezdve évente csökkennek az úgynevezett módosító tényezővel, aminek következtében az átlagnyugdíj 2030-ig fokozatosan az átlagbér 70 százalékáról annak 64,5 százalékára mérséklődik.

3. A rendszerbe 2001-től bevezetett tőkefedezeti pillér kezdetben a bérek 0,5 százalékára rúgó
többletterhet jelent a dolgozóknak, ami 2008-ra 4 százalékra növekszik. A befizetések levonhatók az adóból, és az állam pótbefizetéseket teljesít az alacsony jövedelműek nyugdíjszámlájára.

4. Az ösztönzők jövőre 2,6 milliárd márkájába kerülnek a szövetségi költségvetésnek, 2008-ban
pedig már 19,5 milliárd márka bevételkiesést jelentenek majd.

5. A pénztárak ügyfeleinek védelmében a törvény korlátozza az alapok befektetési lehetőségeit és a nyújtható nyugdíjkonstrukciók körét.

(Világgazdaság, 2000. szeptember 28., csütörtök, 10. oldal)

Wágner úr Creative Commons License 2000.07.05 0 0 73
Abszolúte topik ON:

A nyugdíjasak piszokul veszélyesek, mer' tele van velük itten a kocsma és nagyon fikszirozzák a Söreimet... ezér' óvakodni köll a nyugdíjasoktól!

Topik off:

Egészség! (A nyugdíjas veszélyhez vagy micsodához köll... ja, és a Sörhöz is, természetesen!)

Előzmény: HJM (72)
HJM Creative Commons License 2000.07.05 0 0 72
Kedves frett ne légy (te sem) lusta és olvass vissza egy kicsit...
kérdésedre a válaszok a topicban vannak, mint arra Te is utaltál!
;-))
Előzmény: frett (71)
frett Creative Commons License 2000.07.05 0 0 71
Kedves HJM,
izgatottan várjuk az adott évi inflációk közötti relációs viszonyokat is :-)))

De ezt már annyiszor megbeszéltük... ;-)

Előzmény: HJM (70)
HJM Creative Commons License 2000.07.05 0 0 70
Kedves aszora!

Yes, 18,3 % (cca. 20%).....
Amikor a törvénymódosítás először szóba került akkor még nem voltak pontos adatok, ezért a cca. 20%...
;-))
Ezen má' ne vesszünk össze...
ugyanis a 18,3% > 11% !!!!

Üdv:
HJM

Előzmény: aszora (69)
aszora Creative Commons License 2000.07.05 0 0 69
Kedves HJM,

Megnevezés 1997 1998 1999
bruttó átlagkereset 57 270 67 764 77 187

Forrás: http://www.ksh.hu/hun/ingyenes/h6eves/h603.html

Akárhogyis nyomkodtam a számológépet ez 18,3%-os nominálnövekedés 97-rol 98-ra, és 13,9%-os 98-ról 99-re. Nem látom a 20%-ot. A járulékalap pedig a bruttó átlagkereset.
Ha pedig a keresok kb. 5%-a már átlépett magánnyugdíjpénztárba, akkor ez kb. 3,75%-kal csökkenti az állami nyugdíjjárulék-alapot - amennyiben feltételezzük, hogy az átlépok átlagkeresete ugyanannyi volt.
Azt nem tudom, hogy hányan léptek át, és milyen jövedelmuek, de kb 5% kell ahhoz, hogy a parlament által elfogadott, és alkotmányosnak ítélt átlagos emelés mértéke kijöjjön, ami nem lehetetlen, hiszen a pályakezdoknek pl. kötelezo volt ide belépniük már Hornék alatt, ha jól emlékszem.

Előzmény: HJM (68)
HJM Creative Commons License 2000.07.04 0 0 68

Kedves aszora amennyiben az Orbán kormány jóvoltából "elmaradt" cca. 20%-os emelésre utalsz akkor ajánlom figyelmedbe egy korábbi hozzászólásom . [1999-12-22 08:12:23   (33) ]

Ha nem, akkor ezt a bejegyzésemet tekintsd tárgytalannak.

Üdv:
HJM

Előzmény: aszora (66)
aszora Creative Commons License 2000.07.03 0 0 66
A nyugdíjakat az aktív népesség bruttó bérébol levont nyugdíjjárulék finanszírozza.
Ha a fizetések mondjuk 10%-kal nonek, akkor a nyugdíjjárulék összege is 10%-kal no, tehát a nyugdíjemelés mértéke elvileg nem lehet nagyobb, mint a fizetések emelkedése. Max akkor, ha azt más forrásból fedezik...
Ezért elvileg Hornék sem hibásak (nem ezért hibásak), mert akkor a reálkereset is csökkent, ez húzta magával lefelé a nyugdíjakat.
20%-os nyugdíjemelés így csak akkor lenne lehetséges, ha a reálkeresetek átlagosan 20%-kal nonének. Mivel ennyivel nem nottek, az ezt eloíró törvény nem volt más, mint demagógia, választási propaganda.
MrPink Creative Commons License 2000.06.06 0 0 65
Csak annyit a nyugdíjasok helyzetéről, hogy most még elviselhető, mivel a dolgozók száma még meghaladja a nyugdíjasokét. De kérdem én, hogy az én nyugdíjamat majd 30 év múlva ki fogja fizetni? Mert hogy a TB nem lesz elég rá, az fix!
Vagy akkor majd a dolgozók fizetésének 60%-át vonják le TB címén?

Esbeta férje Creative Commons License 2000.05.24 0 0 64
"Reméljük, nem (bocs.) Az alacsony iskolázottságú, demagógiára hajlamos nyugdíjasok, mivel gondolkodni képtelenek, az MSZP legbiztosabb szavazóbázisát alkotják. Szerencsére, halandóságuk miatt, ez a bázis egyre kisebbedik… 2002-re remélhetôleg már annyi nyugdíjas távozik körünkbôl, hogy nem ôk fogják eldönteni a szavazást, hanem a társadalomnak még gondolkodni tudó része.

(Bocs, nem akartam durva lenni. Csak hát ismeritek a mondást – szemet szemért. Ha az MSZP megengedi magának a durvaságot, akkor én miért ne tehetném ugyanezt?) "

Nem akartál, de sikerült!
Hasonlókat kívánok Neked!

Előzmény: Almaital Returns (63)
Almaital Returns Creative Commons License 2000.05.24 0 0 63
De szavazni fogunk mi is 2002-ben. (ha megérjük)

Reméljük, nem (bocs.) Az alacsony iskolázottságú, demagógiára hajlamos nyugdíjasok, mivel gondolkodni képtelenek, az MSZP legbiztosabb szavazóbázisát alkotják. Szerencsére, halandóságuk miatt, ez a bázis egyre kisebbedik… 2002-re remélhetôleg már annyi nyugdíjas távozik körünkbôl, hogy nem ôk fogják eldönteni a szavazást, hanem a társadalomnak még gondolkodni tudó része.

(Bocs, nem akartam durva lenni. Csak hát ismeritek a mondást – szemet szemért. Ha az MSZP megengedi magának a durvaságot, akkor én miért ne tehetném ugyanezt?)

Előzmény: vén szamár (61)
NICK Creative Commons License 2000.05.24 0 0 62
Az Orbán-Torgyán-kormány eddig több mint 100 MILLIÁRD forintot lopott ki a nyugdíjasok zsebéből.Ennek jelentős részét saját klienseikhez és érdekszférájukhoz igyekeznek juttatni.
Előzmény: vén szamár (61)
vén szamár Creative Commons License 2000.05.24 0 0 61
A nyugdíjasokat leírta a társadalom. De szavazni fogunk mi is 2002-ben. (ha megérjük)
Fő, hogy a legfőbb közjogi méltóságok fizetését megnyugtatóan rendezték
HJM Creative Commons License 2000.05.24 0 0 60

NÉPSZAVA 2000. május 24.

Novemberben várható az évközi nyugdíjemelés

Novemberben kompenzálják a nyugdíjakat előreláthatóan 0,7 és 3 százalék közötti értékben. A lépés oka, hogy a nyugdíjemelés indexszámát (az emelés mértékét megadó szám) nyolc százalék fölé nyomhatja a korábbi jóslatokhoz képest emelkedő infláció és keresetnövekedés. A két mutató várható értékéről egyelőre megoszlanak a szakértői vélemények.

Fadgyas Gábor NÉPSZAVA

Novemberben várható az év közbeni nyugdíjemelés, mértékéről még nem lehet biztosat mondani - tudtuk meg Mészáros Józseftől, az Országos Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság megbízott főigazgatójától. A már a kormány által is magasabbra jósolt infláció miatt emelkedik a nyugdíjemelésnél használt index értéke. (Ez az az érték, amelynek alapján a nyugdíjemelés nagyságát kiszámolják, a fogyasztói árak növekedésének 30, míg a nettó keresetnövekedés 70 százalékának súlyozott átlaga.) Idén ennek az előrejelzésnek az alapján 8 százalékkal emelték a nyugdíjakat.

A jogszabályok szerint, ha év közben ezen index legalább egy százalékkal meghaladja az év elején várt mértéket, akkor a nyugdíjakat az emelkedéshez igazítják. Ha egy százalék alatt marad a növekedése, a jogosultak egy összegben kapják kézhez a különbséget.

A Pénzügyminisztérium tavalyi előrejelzésénél némileg borúlátóbb: az idei inflációt már nem 6,3 százalékra, hanem 7-8 százalékra várják. A keresetnövekedés, egyelőre úgy tűnik, megmarad az 1999-ben várt szinten: 8-9 százalékkal számolnak. Mindez azt jelenti, hogy a PM rosszabb várakozásainak teljesülése esetén is egy százalék alatt (0,7 százalékon) marad az év közbeni indexemelkedés. Ekkora mértékű kompenzáció kifizetése 6,3 milliárd forintba kerülne. (Az idei átlagnyugdíjat - 36 000 forintot - alapul véve 0,7 százalékos egyszeri kompenzációt jelentene: 3024 forintot.)

A Gazdasági Kutató Intézet munkatársai 8,7 százalékos drágulással számolnak idén. A GKI a nettó keresetnövekedést 12 százalékra várja. Az e két mutató alapján számított index így már jócskán meghaladja az év elején adott nyolcszázalékos nyugdíjemelést: a túllépés mértéke 3,01 százalék. Ez azt jelentené, hogy összességében 2000-ben 11,01 százalékkal emelkedne a nyugdíj. Így a már megkapott 8 százalékos emelés mellett 3,01 százalékkal kellene emelni novemberben. Ehhez 27 milliárd forint többlet szükséges. (Az idei átlagnyugdíjat, 36 000 forintot alapul véve, ha az emelés mértéke 1,01-3,01 százalék közötti, akkor 3636-10 836 forint közötti emelésre számíthatnak a nyugdíjasok.)

Előzmény: HJM (58)
HJM Creative Commons License 2000.05.24 0 0 59

NÉPSZABADSÁG 58. évfolyam, 120. szám 2000. május 24., szerda

Jövőre 6,5 százalékos nyugdíjemelés

Jövőre a nyugdíjak 6,5 százalékkal emelkednek, a családi pótlék és az iskoláztatási támogatás összege viszont nem változik – derül ki a jövő évi költségvetés tervezését megalapozó köriratból. Jövőre és 2002-ben is csak hatszázalékos lesz a magánnyugdíj-pénztárakba fizethető tagdíj mértéke a kormány szándékai szerint.

"....
A Pénzügyminisztérium arra számít, hogy a nettó átlagkereset-emelkedés jövőre 8 százalékos lesz, az átlagos fogyasztói árindex pedig 6,8 százalékos. E kettő súlyozott átlaga 6,5 százaléknak felel meg, ennyivel emelkednek tehát jövőre a nyugdíjak – mint az a körirathoz mellékelt miniszterelnöki levélből is kiderül. ..."


1997. évi LXXXI. törvény a társadalombiztosítási nyugellátásról

H2 VI. Fejezet

H2 A NYUGELLÁTÁSOK ÉVENKÉNTI RENDSZERES EMELÉSE

H3 1. Cím

H3 A 2013. január 1-je előtt megállapított nyugellátások évenkénti emelése

62. § ...
(4) A 2001. január 1-je előtti időponttól megállapított és az (1) bekezdésben meghatározott nyugellátást, baleseti nyugellátást 2001. január 1-jétôl kezdődően, a megállapítás naptári évét követő év január hónapjában az emelés évére tervezett fogyasztói árnövekedés és a tervezett országos nettó átlagkereset-növekedés 50 százalékos súlyozott átlagának megfelelő mértékben kell emelni.
..."


Hmmm....
Rendkívül érdekes a FIDESZ nyugdíjmatematikája ....

HJM Creative Commons License 2000.05.11 0 0 58

Orbán Viktor a Vasárnapi Újságban (1999.10.24.)

"...
Orbán Viktor:
...
Mit teszünk most mi? A kormányprogramban az a megfogalmazás szerepelt, hogy nem fordulhat elő még egyszer az, ami '94 és '98 között megtörtént, vagyis hogy a nyugdíjak veszítettek jelentősen a vásárlóértékükből.
...
Nézzük ezt az inflációt! A következő évre az elgondolásunk szerint az árak növekedésének üteme 6 százalékos lesz. Sokan vitatják, hogy ez megtörténhet-e, reális-e, sikerülhet-e. Én azt gondolom, hogy igen. Erre van komoly esély, de nagyon határozott, az árak emelkedését fékezni próbáló kormányzati politika szükséges hozzá. A nyugdíjakat pedig 8,2- 8,3 százalékkal fogjuk emelni. Ami azt jelenti, hogy a nyugdíjasok ismét jövedelmüket, nyugdíjukat tekintve értékesebb pénzösszeghez jutnak, a vásárlóereje a nyugdíjuknak több lesz, mint 1999-ben volt. Tehát megint visszaadunk valamit abból, amit az előző kormány elvett tőlük. Kell-e aggódni amiatt, hogy az infláció magasabb lesz, és így aztán az ő reálérték-növekedésük sem lesz akkora, mint amit a kormány most ígér? Nem kell...

Lakatos Pál: Ezt Kovács József Nagykanizsáról is kérdezi.

Orbán Viktor: Nagyon jogos kérdés, mert ha én nyugdíjas lennék, én is azt mondanám, hogy mi a garancia arra, hogy de kérem, 6 százalékos inflációt mondtak, kiderül az év végén, hogy 10 lesz, én meg kaptam egy 8,3 százalékos nyugdíjemelést - hát akkor be vagyok csapva. Most ha ez történne, ez igaz lenne, de a hatályban lévő törvény ennek a lehetőségét nem adja meg. Tehát abban az esetben, hogyha az infláció mértéke, tehát az árak növekedésének üteme nagyobb, mint ami alapján a nyugdíjat kiszámolták, akkor köteles a kormány utólag ezzel a nyugdíjakat visszamenőlegesen is korrigálni. Tehát az a 2,3 százalékos vásárlóerő-növekedés, ami a költségvetésben szerepel, az akkor is megvalósul, a nyugdíjasok akkor is megkapják, hogyha egyébként az áremelkedések üteme a mi várakozásainkkal szemben nem 6, hanem annál nagyobb százaléknyi lenne.
..."

[ftp]A KSH jelenti - legfrissebb adatok

5.11.07. Fogyasztói árindexek

___________________________________________2000.március___________2000. jan.-márc.
___________________________Súlyarány,___1999.____2000.____1999.___1999. jan.-márc.
______________________________ % _____december__ ebruár_március
______________________________________________%-ában_________________%-ában

Élelmiszerek_________________24,7______102,6____100,1____105,7________105,7
Szeszes italok, dohányáruk____9,4______106,6____101,2____111,7________111,5
Ruházkodási cikkek____________5,9_______98,3____101,7____106,8________106,8
Tartós fogyasztási cikkek_____7,1______100,4____100,0____102,3________102,9
Háztartási energia____________8,6______103,2____
101,3____106,6________107,2
Egyéb cikkek, üzemanyagok____17,0______104,2____101,6____119,3________119,6
Szolgáltatások_______________27,3______105,1____101,2____109,7________110,1
Összesen____________________100,0______103,6____101,0____109,6________109,8

 

Nos akkor Orbán Viktor ezidáig tartozik a nyugdíjasoknak 9,8-6= 3,8 % -os nyugdíjemeléssel!

Előzmény: HJM (34)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!