Olyan kérdésem lenne, hogy szert tettem egy X308-asra, de Belga kocsi volt és franciául kommunikál. Esetleg valaki tudja, hogy kell átállítani angolra a nyelvet?
Most jutott eszembe, hogy gyárilag nem volt leaper (hűtődísz ugró cicus) ezeken az X300-asokon, gyalogos védelmi okokból. Később kifejlesztettek egy biztonsági rugós felfogatást, ami megfelel a jogszabályoknak, de a mi a tieden van, az egy korábbi, gyalogos szeletelő változat. Jogszabályilag nem tudom, mi a pontos helyzet, de ha gázolás esetén sérülést okoz, akkor az súlyosbító körülményként veszik majd figyelembe.
Az ebayról én is sok cuccot vettem. A szállítási költségen sokszor, főleg a nagyobb daraboknál lehet spórolni, ha te intézed a szállítást. Én ezzel a céggel szállíttattam, elmennek az áruért Angliában, és átadják neked Magyarországon.
Ja, az elektromos kormányállítás sem működött, azt is megjavítottam. Ahhoz egy 4x4x90mm-es négyszög keresztmetszetű kábelre volt szükség. Mondjuk pl. erre. Volt otthon ilyen keresztmetszetű acél rudam...
Hogy milyen problémákba ütköztem? Főként anyagiakba :o)
Viccet félre téve: túl jó ez az autó ahhoz, hogy fél évre kivonja a használat alól. Az a helyzet, hogy nem szeretnék egyszerre nagy összeget rálocsolni az autóra. Nagy gond nincs vele, használható hétvégi gurulgatásokra. Itt van róla pár kép:
- életre keltettem a magnót és az órát a középkonzolon,
- megjavítottam a motoros antennát,
- pótoltam a hiányzó emblémát a hűtőrácson, a hátsó szélvédő antennáját és a hiányzó bal belső lámpakarikát,
- jelenleg a klíma felélesztésén dolgozok, vele párhuzamosan a külső hőmérséklet érzékelőt is piszkálgatom (vezeték szakadás az érzékelő és a klímavezérlő egység között)
Amit még idén tervezek:
- A tetőről pereg a lakk, ezt egy helyi mester fogja javítani.
- Vezérműlánc csere feszítőkkel és terelőkkel együtt.
Aztán a képeken nem látszik, de a jobb hátulja rövidebb, mint a bal, és a sérülés helyén repedezik a gitt. A mester szerint húzatni is kell a kasznit. Ezt jövőre tervezem javítani. Elől sem állnak tökéletesen a lámpák körüli takaró elemek, ezt állítólag egy-két jól irányzott pofonnal könnyen lehet javítani. Az első lökhárító bal oldali króm borítása is eléggé gyűrött, ezt is cserélnem kell majd.
Az alkatrészeket e-bay-ről rendeltem (lámpakeret, embléma), sajnos a borsos szállítási díjjal együtt is olcsóbb, mint a hazai bontók. A vezérlés szettet (vagy az elemeit) valószínűleg a britishparts.co.uk-ről fogom rendelni. Egyébként figyelgetem a jófogást, és a racing bazárt. Azt látom, hogy a használtautón is fel-feltűnik bontani való autó fillérekért, de ezeket valaki egy-két napon belül felvásárolja. Ma reggel is megjelent egy XJ40-es balkormányos lejárt magyar okmányos:
Ajjha, nem lehet könnyű munka egy koccanás után összeigazítani azokat az izomköteg-szerű idomokat az autó elején...
Egyébként nézegettem én is 300-, 308-asokat, szerintem az X300 sokkal szebb autó mint az XJ40, csak engem az emlékek az utóbbihoz kötnek, ezért is döntöttem végül mellette.
Hogy haladsz vele, milyen problémákba ütköztél? Megkérdezhetem, hogy az alkatrészeket honnan szerezted be?
Tavaly én is vettem egy X300-ast, amt korábban elől-hátul összetörtek, aztán kontár módon javítottak. Most ezt szépítgetem a magam tempójában. Egyik hónapban egy lámpakeret, másikban egy klíma javítás...
szia, bocs, most látom csak a kérdésedet (nem tudom hol kell beállítani hogy kapjak értesítést a hozzászólásokról na mindegy) szóval szerintem nem utólagos, mert úgy tűnik, hogy a gyári pittypitty egyik (kisebbik) gombja kezeli.
Este 10-kor végül kaptam egy tippet, ami segített.
2,5 éve van nálam a gép, nem tudtam, hogy az eddig soha nem használt (tapasztalt) indításgátló képes arra, hogy egyszer csak álmából felébredve, öntudatra ébredve, aktivizálja magát...
Lényeg: két éve nem látott pity-pittyet előkerestem, a rég lemerült elemeket átmozgattam benne, hátha kijön még belőlük egy-két mikroamper,
levittem az autóba, gyújtás ráad, majd addig nyomkodtam a szétoxidált gombokat (percekig eredménytelenül), míg egyszer csak sikerült egy pislákoló fényt kiszedni belőle...
Állítólag ezzel kommunikált a komputerrel (immóval), tudtára adva, hogy én vagyok a gazdája, és jófiú módjára beindult.... :)
Csak tipp, de a főtengely szenzor (Crankshaft Position Sensor) meghibásodásakor is tud így viselkedni. De ha nyest látogatta meg a motorteret, akkor van ott egy-két drót, ami hiányában nem indul a motor...
Segitseget szeretnek kerni van egy jaguar xj40/xj6 os autom es szeretnem a volt tulajdonosat megtalalni az auto magyar papiros volt rendszama GML-033 regota nincs forgalomban aki tud kerem segitsen erd 06704164048