Keresés

Részletes keresés

Panzerbear Creative Commons License 2023.03.14 0 0 39156

Előzmény: Csavar90 (39155)
Csavar90 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 39155
KawaBazsy Creative Commons License 2023.01.18 0 0 39154

Hát sajnáltam is szegényeket.. 4 db azonnal beugrott a kocsiba, ahogy a motor letétel után mentünk kajálni, s üvöltötték, h kapcsoljam maxra a fűtést..! A tüske meg azóta is bennem van, h beázott a cipóm talpa.. :-))

Előzmény: BIKE-R (39153)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.18 0 1 39153

Azért akadt ott kb 20 MOTOROS, akiket ilyen apróságot nem tántorítottak el a motorozástól :)

Előzmény: KawaBazsy (39152)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.01.18 0 0 39152

Zuhogott az eső! A Sacinak fekete lett a keze, mert kioldódott a festékanyag a kesztyűjéből.. Úgyhogy jó döntés volt. :-)

Előzmény: BIKE-R (39151)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.18 0 1 39151

Mondanám, hogy 20 évvel ezelőtt, az esős osztrák vártúrára is kocsival jöttél "aranyifjúként", szóval nem biztos, hogy az életkorral van baj :D

Előzmény: KawaBazsy (39150)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.01.18 0 0 39150

Simán öreg.. :-)

Előzmény: BIKE-R (39149)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.18 0 1 39149

"Ha vágynék a ruszkikhoz, a pickupommal mennék.. :-)"

Vérbeli motoros vagy :D :D :D

Előzmény: KawaBazsy (39145)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.01.18 0 0 39148

Gépágyút is. :-)

Előzmény: Panzerbear (39146)
Panzerbear Creative Commons License 2023.01.18 0 0 39147

Panzerbear Creative Commons License 2023.01.18 0 0 39146

Bírja a plató a géppuskát?

Előzmény: KawaBazsy (39145)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.01.18 0 0 39145

Jóvanna, nem a keleti túrára írtam. Ha vágynék a ruszkikhoz, a pickupommal mennék.. :-)

Előzmény: BIKE-R (39144)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.18 0 0 39144

Biztosan jó megy (hiszen a többi elektromos motor sem teknőc), de nem Magadan kompatibilis. Egyrészről az ára kb 3x annyi, mint amennyit erre a projektre szánok. Másrészt a tömege közel 2x annyi, mint az ideális egy ilyen kalandtúra felhasználáshoz.

De ha veszel egy LiveWire-t, mehetünk együtt :)

Majd bevárlak a Magadan tábla alatt :D :D :D

Előzmény: KawaBazsy (39143)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.01.17 0 0 39143

Pedig az a LiveWire atom módon megy.. :-)

 

Előzmény: BIKE-R (39142)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.17 0 0 39142

Villanyautókhoz képest kicsi az eladott darabszám, a motorok többsége még mindig az USA-ban talál gazdára, ahol nincs igény a gyorsabb töltésre és az 18650-estől eltérő akkucella beépítésre (a Tesla iránymutatását követik).

Töltés:
- az USA-ban nem annyira elterjedt a 3F16A vagy 3F32A töltési lehetőség

- kis kapacitású 14 kWh alatti akkupakkok esetében a 3F32A töltés csak rövid ideg használató (a 2C környéki töltési teljesítmény már villámtöltésnem minősül, ami gyorsabban degradálja az akkumulátort)
- Minél nagyobb töltési teljesítményre képes a fedélzeti töltő, annál nagyobb a helyigénye, motoron ez sokkal nagyobb korlátot jelent, mint személyautós használatban.

Az Eu piacra betörve már látszik, hogy 1F32 illetve 2F32A töltési lehetőségeket alakítanak ki, de a helyigényéről sokat elárul, hogy a ChargeTank kivitel esetén (1F32A többlet) a teljes üzemenyagtank helyét betölti méretben.

Akku: bár jelen pillanatban a prizmatikus cellák nagyobb energiasűrűséggel rendelkeznek, mint a hengeres akkucellák, a kisebb méretük miatt sokkal könnyebben illeszthetőek a motoron rendelkezésre álló terület kitöltésére.Ráadásul a hengeres cellák hűtése még passzív (kényszer léghűtéssel) is megoldható hatékonyan, szemben a prizmatikus cellákéval.

A Tesla most dolgozik a 4650 cellák (nagyobb átmérőjű hengeres) bevezetésén, ez nagyobb energiasűrűségű is. Szerintem az Zero csak fáziskéséssel, néhány évvel később fogja ugyanezt a típusú cellákat a motorjaiban bevezetni.

 

Sajnos túl kicsi a piac ahhoz, hogy az elektromos motor szegmens olyan dinamikusan fejlődjön, mint a villanyautók.

A BMW kezdetben jó irányba haladt a C Evolution sorozattal (az i3-ba beeépített akksicellákat használta fel, és ahogy kijöttek a nagyobb kapacitású akksikkal úgy lett nagyobb hatótávja a C Evonak is). De sajnos a C Evolution gyártását abbahagyták, és kihozták helyette a C04-et, ami inkább visszalépés (minden tekintetben).

Még az Energica Xperia jöhetne számításba, de a 10+ M HUF ára és a nagy tömege miatt nem jöhet számításba. Ugyanez a helyzet a Harley LiveWire modellel is..

Még a belsőégésű motoros kivitelek között is nagyobb szűk az a réteg, ami alkalmas a kalandmotoros felhasználásra. Villanyosok között még nem is létezik ez a szegmens.

De itt az alkalom megmutatni a gyártóknak, hogy milyen konfigurációra lenne szükség, hátha valamelyik bevállal belőle egy gyártási szériát :)

Előzmény: Panzerbear (39141)
Panzerbear Creative Commons License 2023.01.17 0 0 39141

Egyébként mi a magyarázat arra, hogy motorok esetében ennyire lassú a fejlődés? A zerok már vagy tíz éve megjelentek és tényleg nincs még se gyors töltés, se jó hatótáv. Ezekbe nem megy annyira sok akku, hogy ne lehetne a az éppen aktuális legnagyobb energiasűrűségűt beletenni...

Előzmény: BIKE-R (39140)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39140

Hááát, ez alatt sem WP futómű van :)

A 7.2 kWh akksi elég karcsú, a beépített 650 W-os töltő pedig max viccnek jó. De a 131 kg szimpatikus :)

Nekem legalább 14 kWh kell, töltés pedig 2x32A Type2 csatlakozóval. (Ez a kombót tudja a SR/S-SR/F).

Előzmény: Panzerbear (39138)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39139

Ezzel max a sarki boltig lehet elmotorozni, Magadanig nem igazán...

Zerobol a DSR a "terepes" verzió. Se rendes futóműve, se rendes akksija, se rendese töltési sebessége, de legalább 230-240 kg :(

Az SR/S - SR/F hajtáslánca már jó lenne, de az meg utcai kivitel (szintén 200 kg +). És sajnos akksiból még mindig nem tudnak beletenni megbízhatóan működő darabot.

Szóval ha nem akarok 200 kg feletti motort, de szükség van megbízható akksipakkra, rendes futóműre, gyors tölthetőségre, akkor sajnos egyedi építésű kombó kell.

Hajtáslánc + töltés: ZERO SR/F - SR/S
Akku: BMW i3 120 Ah modulok
Váz, futómű: DRZ400 vagy KTM690.

Ez a kombó tűnik számomra nyerőnek.

Előzmény: BIKE-R (39137)
Panzerbear Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39138
Előzmény: BIKE-R (39137)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39137

Mert 240-250 kg...

Előzmény: Panzerbear (39135)
Panzerbear Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39136
Előzmény: Panzerbear (39135)
Panzerbear Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39135

Miért nem egy Zero? Az a motorok Teslája!

Előzmény: BIKE-R (39128)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.16 0 1 39134

A gerincsérvem nem izgat :) Jelen állapotomban is nekivágtam volna Ázsiának (ha a melóhelyemen kaptam volna annyi szabadságot).

Előzmény: KawaBazsy (39133)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39133

S ez a gerincprobléma hajlandó rendbe jönni? Egyre több ismerősöm küzd ilyesmivel, öregszünk.. :-(

Előzmény: BIKE-R (39132)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39132

Oroszországban.

Végigmentem rajta úgy a DRZ-vel, hogy csak hazafelé az ukrán határon került fel a motorra a rendszám, addig az oldaltáskában pihent, mert letörött a konzolról.

De olyan motort veszek majd donornak, amin van 2 év műszaki, ha esetleg itthon megállítana a yard. De még az is lehet, hogy egy hivatalosan is elektromos járgány lesz megtuningolva.

Majd kiderül...

Leghamarabb 2025 májusa a túra tervezett időpontja. Addigra kell mindennek összeállnia. Talán az orosz-ukrán konfliktus is múlóban lesz (szerintem még fél év és vége a háborúnak).

Előzmény: KawaBazsy (39131)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39131

Zárt magánterületen.. csak nem farmer lettél.. :-)

Előzmény: BIKE-R (39130)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39130

Nem. De olyan helyen tervezem használni, ahol még azért sem szóltak, ha rendszám nincs a motoron :)

Előzmény: Mortoff (39129)
Mortoff Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39129

Kaphat egy ilyen egyedileg épített cucc forgalmit Mo.-on?

Előzmény: BIKE-R (39128)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39128

A következő motorom pedig valami ehhez hasonló lesz (szintén DIY darab, DRZ400 vagy KTM690 alapokon):

https://www.youtube.com/watch?v=N2ueTa5pyHQ

Előzmény: Kevin (39126)
BIKE-R Creative Commons License 2023.01.16 0 0 39127

Egy ilyen terepmotornak mindig szezonja van :)

Előzmény: Kevin (39126)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!