Szakdolgozatom megírásához szeretném az Önök segítségét kérni! A választott témám: A pedagógus szerepe trauma helyzetben. A kérdőív néhány rövid kérdésből áll csupán, kitöltése néhány percnél többet nem vesz igénybe. Segítségüket előre is köszönöm!
Kedves Pedagóguskollégák! Egy kutatást végzek a fenntarthatóságra nevelés témájában! Kérlek legyetek szívesek kitölteni a kérdőívemet! Nagyon nagy segítség lenne! Köszönöm!
Az Artemisszió Alapítvány Interkulturális kompetenciafejlesztést célzó képzést szervez az oktatási területen dolgozó szakemberek, leendő szakemberek számára a Interkulturális képzések közszolgáltatási területen dolgozóknak címmel megvalósuló projektje keretében
A képzés adatai: Cím: Interkulturális kompetencia-fejlesztés iskolai környezetben EEM engedélyszám: 957/29/2013/KOIR Programakkreditációs lajstromszám: PLB-2194 Továbbképzési pontérték: 60
Képzési időpontok: • 2014. április 24-25. • 2014. május 8-9. • 2014. május 22-23.
A képzés: Bentlakásos formában valósul meg, Budapest közeli helyszínen. Ingyenes, a szállás és étkezés a résztvevők számára biztosított. A sikeres befejezés feltétele a képzési napokon való folyamatos részvétel (mind a három képzési alkalom: összesen 6 nap). A résztvevők számára elméleti, szakmai anyagokat biztosítunk.
Résztvevők: A képzésre azon az állami- és for- és nonprofit szektorban dolgozó, közszolgáltatási tevékenységet végzők jelentkezését várjuk, akik: • oktatási tevékenységet végeznek, vagy szeretnének a közeljövőben végezni, és • munkájuk során kapcsolatba kerülhetnek Magyarországon élő bevándorlókkal.
A képzéssel kapcsolatos részletes tájékoztatást és a jelentkezési lapot jelen levelünk mellékleteként csatoljuk, illetve megtalálhatóak az alapítvány honlapján is (www.artemisszio.hu/Interkulturális képzések 2014. blokk).
Jelentkezés módja:
A jelentkezéseket e-mailben, faxon, illetve postai úton várjuk az alábbi elérhetőségeken : Kapcsolattartó: Németh Andrea E-mail cím: andrea.nemeth@artemisszio.hu Fax szám: +36 1 413 6516 Levelezési cím: 1445 Budapest, Postafiók 355. Jelentkezés határidő: 2014. április 15.
Az elmúlt napokban ismét foglalkozott a média az iskolai erőszakról, a tanárok bántalmazásáról és a fiatalkorú bűncselekményekről.
Azt szeretném feltérképezni, hogy - az egyébként hatékonyan működő és igen hasznos – DADA program mellett lenne-e igény arra, hogy osztályfőnöki órák, vagy külön foglalkozások keretében mélyrehatóbban megismerkedhessenek a tanulók a Büntető Törvénykönyv szabályaival, a bűncselekményekkel, illetve a büntetőeljárással?
Amennyiben lenne ilyen irányú igény, kérem, hogy írjanak levelet a proximus@mailbox.hu e-mail címemre, hogy felvehessük a kapcsolatot.
Az egyetem megbízásából vizsgálatot végzek, melynek középpontjában a pedagógusok munkahelyistressz élményei állnak és a végcél, hogy segítséget tudjunk adni hatékony stresszkezelésben a tanárok számára. Nagyon nagy segítséget jelentene számomra, ha kitöltenék az alábbi linken található kérdőívemet:
Kedves Fórumozók! Egy kurzusom keretén belül a feladatom egy integrációs kérdőív elkészítése volt. Ennek kitöltéséhez szeretném a segítségüket kérni. A válaszadás teljesen névtelenül történik, csak néhány percet vesz igénybe, és nagyon sokat segítenének vele, ha kitöltenék. Köszönöm előre is a kitöltéseket és a segítséget! https://docs.google.com/forms/d/1WmEzuDNObnTlWYZprTDVY3WAzJnkQlkV3eZobGCQOSo/viewform
Tanítók és Tanárok! Németh Nikoletta vagyok a Nyugat- magyarországi Egyetem tanító szakos, végzős hallgatója. Az egyetem megbízásából vizsgálatot végzek, melynek középpontjában a pedagógusok munkahelyistressz élményei állnak és a végcél, hogy segítséget tudjunk adni hatékony stresszkezelésben a tanárok számára. Nagyon nagy segítséget jelentene számomra, ha kitöltenék az alábbi linken található kérdőívemet: https://docs.google.com/forms/d/1Y1WNkXKaP1LaLR-YIHljdNOzX 503N7IWbBEqjhzQWFM/viewform
Domanyik Andrea vagyok, és ha minden jól megy nem sokára végzek a közoktatásvezetőin. Nagyon nagy csúszásban vagyok, kérlrk Benneteket, hogy segítsetek a kérdőívem kitöltésével. Mindenkinek köszönöm.www.kerdoivem.hu/kerdoiv/686043007/
Nagy Andrea vagyok, a Pannon Egyetem tanár-angol tanár mesterszakos végzős hallgatója. Szakdolgozatom témája az interaktív tábla hatékonyságának mérése a tanórán. Kérlek, töltsd ki az alábbi kérdőívet! (Nem baj, ha nem használsz interaktív táblát!) Köszönöm!
A kérdőív kitöltéte 10-15 percet vesz igénybe, nagyon nagy segítség lenne! Előre is köszönöm, hogy időt áldoznak/áldoztok rá! (Annak is megköszönném, aki nem érintett, de továbbítaná, hátha van olyan ismerőse, aki ki tudná tölteni! )
Másnap bementem a hivatalba, és simán megkaptam az igazolást 5 hónap közelkalmazotti jogviszonyra is, ugyanis elfogadták az érvelésemet. :) Minden jó, ha a vége jó, azon a hétvégén már meg is spóroltam egy ezres utiköltséget. :)
2012 sezptembere óta pedagógus lettem, jó dolog, csak a pénz kevés, most kevesebb a bruttóm, mint régebben volt a nettó, de még ennek is örüljek.
Nos, éppen ezért minden fillér számít, szímítottam is a félárú utazási utalványra, de azt mondták az irodán, hogy csak egy év múlva leszek rá jogosult, de valamiért nekem ez nem volt eléggé meggyőző, ezért utánajártam, és nem vagyok benne biztosa, hogy a vonatkozó kormányrendelet ezt mondaná ki.
Ugyanis így van megfogalmazva:
82/2007 (IV.25) Korm.rend. a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről
"7. § (1) „Utazási utalvány” alapján évente 12 alkalommal, az 1. mellékletben meghatározott kedvezményű menettérti utazásra jogosult:
a) a költségvetési szervek és intézmények - beleértve az önkormányzati költségvetésből gazdálkodó szerveket is - közalkalmazotti vagy közszolgálati jogviszony, ideértve a bírói, az igazságügyi és az ügyészségi szolgálati viszonyt is, keretében foglalkoztatott, valamint a közigazgatási szerveknél ügykezelőként, illetve fizikai alkalmazottként foglalkoztatott (továbbfoglalkoztatott) dolgozója,
(2) Az (1) bekezdés szerinti jogosultságot a munkahely útján igényelhető, a 2. melléklet szerinti utalvány alapján lehet megszerezni, ha a jogosult legalább egyéves - bármely munkáltatónál eltöltött - munkaviszonnyal rendelkezik.23 Az igényjogosultság alapjául szolgáló munkaviszony számításához a részidőket össze kell adni."
Nos, szerintem a "bármely munkáltatónál" nem azt jelenti, hogy 1 éve legyen valaki közalkalmazott, csupán azt, hogy nem pályakezdő. Nemde?
Egy szívességet szeretnék kérni tőletek! Gyógypedagógusnak tanulok és most érkeztem el oda, hogy elkezdem írni a szakdolgozatom. Ehhez egy kérdőívet is készítettem, melynek kitöltésére szeretnélek kérni benneteket. Témája: a játék szerepe a fejlesztésben. Nem vesz sok időt igénybe, ezért nagyon hálás lennék mindannyiótoknak, akik szántok rá néhány percet és válaszaitokkal segítitek munkámat. A kérdőív ezen a linken érhető el: www.kerdoivem.hu/kerdoiv/571713028/. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek, aki segítségemre lesz!
Azzal, hogy elsőre csak annyi volt a válasz, hogy "hülyeség", én is kellemetlenül éreztem magam. Ugyan fikció az egész, de a vélemények miértjét szívesen veszem.
Sajnálom, tömören ez volt a válaszom. Pénzzel osztályzatot ne jutalmazzon senki! Ha jól tanul a gyermek biztassuk mosollyal, simogatással, mutassuk, hogy nagyon boldogok vagyunk. Ha kevésbé vagy inkább lassabban fejlődik a gyermek, még inkább fontos a türelem, a biztatás, a szeretet.
Nem a fantáziámmal van probléma. Tapasztalatból beszélek. Ne írj le, kérlek!
Ma az egyik tanítványom a díszítő sorba ezt írta: "Szeretlek Ica néni!".
Nekem ez a mérték, a szint pedig az, amit szeretnék a tanítványaimból kihozni.
Nem vagyok pedagógus, de tegnap egy „szívmelengető” esettel találkoztam:
A Kossuth téri metró mozgólépcsőjén utaztam lefelé, (1/2 5 körül 2 lefele, egy fölfele jár). A fölfelé közlekedő lépcsőn egy egész osztály kiskamasz jött felfelé a Tanárnővel az élen, majd amikor felértek, egy „kanyarral” – a tanárnő vezetésével - lefelé visszamentek. Valószínűleg, vidéki gyerekek lehettek, mert nagyon élvezték a mókát!
Úgy érzem, hogy ez az a Tanár, akiről még a 30 éves találkozón is beszélni fognak a kölykök (persze már felnőttként), hogy „emlékszel, amikor a Tanárnővel mozgólépcsőztünk?”
Na ezért érdemes, ezekkel a „büdös kölkökkel” így szívvel –lélekkel foglalkozni!
Ennyire devalválódott már a tanár szó jelentése? A szó hallatán, hogy tanár, csak azok jelennek meg lelki szemeink előtt, akik " tölcsérrel" töltik bele az ismereteket a gyermekek fejébe?
"Leadják" az anyagot, és kész.
Mentor, inspirátor, mester, tutor, coach, tanácsadó...Nos, igen. Bizonyos értelemben többet és mást értünk ma ez alatt. Pedig ezek a fogalmak sem újkeletűek.
Meg akarjuk különböztetni az új hozzáállást, de mikorra kopnak vajon el ezek is?
És mégis mi a helyzet a pedagógus szó eredeti jelentésével?!
Maga a szó a görög paidagogosz szóból származik, jelentése: gyermekvezető. Így nevezték azt a rabszolgát, aki a gyermekeket iskolába kísérte, illetve akinek a feladata volt a gyermek szellemi vezetése, azaz nevelése.
Jelen esetben elgondolkodtató, mikor és hol csúszott félre a dolog.
Számtalan reformpedagógiai irányzat élt, él Magyarországon is, ahol a tanár utakat mutat, szárnyakat bontogat, terelget, megerősít és elgondolkodtat. Segít megtalálni erősségeinket, ráeszméltet tehetségünkre. De mindezt, -akárhogy csűrjük-csavarjuk-, saját karizmatikus személyiségén keresztül teszi. Ha van neki olyan, mert ha nincs, akkor hiába a sok év tanítási gyakorlat, nem fognak figyelni a diákok az óráján. Természetesen nincsenek illúzióim, mert a társadalmi problémák, az oktatáspolitika ad-hoc intézkedései sem kedveznek az oktatás hatékonyságának növelésének.
De merünk ma egyéniségek lenni? És ha igen, meddig tolerálja egy intézmény? Hol vesznek el legjobbjaink a rendszerben és miért?
Nem vagyok szakmabeli. Amenniyre én tudom, a pedagógus magyarul annyit tesz, hogy nevelő. Így a kérdés - ha jól sejtem (de ha rosszul, akkor elnézést kérek) - az a kérdés, hogy nevelőket vagy tanítókat képeznek, képezzenek-e ... leegyszerűsítve a dilemma: neveljen vagy tanítson. Nem rokonértelmű szavak ... véleményem ugyan van, de e kérdésben nem tudok segíteni, ez szakpolitika, s gondolom ezért kaptad feladatul.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Egy ötoldalas dolgozatot kell írnom arról elmélkedve szakirodalom nélkül, hogy pedagógus vagy tanárképzésről beszélünk-e? Annyit tudok, hogy a pedagógus fogalma alá tartozik a tanító, óvónő, gyógypedagógus, stb... de milyen pontokat foglaljak bele a dolgozatba?