Jólvan, nagyjából bármikor, megvár. Én tévesen vettem annó, nekem akkor a te fajta fedeles Evinrude20-as volt, viszont még a régebbi 360ccm motorka volt (1957-1976ig 18,20,25Le) Egyébként ha egyszer úgy van és le kell venned tied a csizmáról, próbaképp ahogy van felrakhatnád.
Takyka, ha esetleg vác-nagymaros fele jársz, vendégem vagy erre a blokkra, majdnem 20éve rakosgatom, tartaléknak vettem annó egy másik 20ashoz, átforog, kompót is van, elég originálnak néz ki, karbi cdi sajnos nincs. Ha valamire jó neked felkapod viszed.
Úgy látom ez a felkészítő tanfolyam és a vizsga menete helyenként változik. Az Eszék/Vukovár vonalon nem bonyolítanak ennyire. Ami a vizsgázónak előnyös, de a felkészültség szempontjából eléggé aggályos. Több olyan dolog is volt, ami az eddigi tudásommal és a papíron lévő tananyaggal szembe megy. ://
Ha már ennyire témában van.. Sz'al jól értem, hogy ha Horváto.-ban lerakok egy ilyen jogsit, akkor azt használhatom motoros kishajóra itthon is, ill. tudok vele bérelni motorosat ott is?
Egyszerűen csak ki kellett tapasztalnom ezt a pumpás szivatót.
Ugye, nincs használati útmutatóm, a Youtube videókban meg húzkodták mint őrült. 20 fok körül egy huzintás, hidegebben kettő, annyi elég.
Illetve nem szabad az első klikkig kihúzva hagyni, mert akkor belefullad. Ez hiba, amit majd a karbi felújításkor akarok orvosolni. Szerintem ha ez jó lesz, akkor a melegítés is megoldódik.
Nem tudom, hogy ma hogy van a horvát B oktatás és vizsga, de én 2013-ban a következő módon vizsgáztam:
1.) A jelentkezés és a tanfolyam/vizsga között eltelt 2 hét. A jelentkezést követően egy 40 oldalas tömör tanfolyami jegyzetet kellett áttanulmányozni, az képezte a horvátországi tanfolyam alapját.
2. A vizsga hetében szerdán du. érkezés Rabac-ba, a szállásunkra.
3. Csütörtökön és pénteken (2 nap) reggel 9-től este 6-ig oktatás (részben kikérdezte az oktató mindenkitől a 2 hetes felkészülési ismereteket).
4. Szombaton 10-re átmentünk Pulába a vizsga helyszínére. A vizsga kb. 15 percig tartott. 3 hajós kapitrányból állt a vizsgabizottság. A nyelv angol volt (aki akart németül, vagy horvátul is vizsgázhatott). Kérdéseket tettek fel (ketten kérdeztek, egy pedig adminisztrált) - azonnali válasz várva - elsőbbség szabályaiból térképasztali makettekkel, a jelzőfényekből, csomózásból, meteorológiából, vészhelyzeti protokollokból, vizi mentésből és (az asztalon kiterített nagy térképen) megadott cél eléréséhez szükséges irány meghatározásából.
5. Szombaton 14h után megkaptuk a fóliázott "Boat Skipper" kártyát.
Nyilván, a jogosítvány nem arról szólt, hogy már bele is lehet ülni egy 20 tonnás hajó kapitányi székébe.
Szerintem az alábbiak nélkül senkit nem engednék a kormány mögé:
- a jelzőfények ismerete nélkül,
- a kardinális és lateriális jelzések ismerete nélkül
- az elsőbbségi szabályok ismerete nélkül (lásd a nem régi hajókatasztrófa is erre mutat)
Sajnos a külföldi hajókölcsönzők sokszor úgy adják át a turistáknak az 500-1000 kg-os kishajókat, hogy a turisták a fenti 3 alapvető ismeretekkel sok esetben nem rendelkeznek.