Nekem szerencsére az hibátlannak tűnik. Viszont a billencs Rába olyan ferde, hogy el kellene törnöm az alvázat, hogy egyenesbe hozzam. Ráadásul a plató hátsó (nyíló) részének az alja is egyenetlen.
Prémium előfizetéssel május 10-én egy festékhibás darabot fogtam ki, az egyik ajtón lévő fehér csík ferdén lett tamponozva. Reklamáltam, szó nélkül kicserélték, ami bár dicséretes, de 2 hetembe került.
A cseredarab ismét nem tökéletes. Ennek az ablakai, maga a karosszéria több helyen mázgás volt, habár a nagy részét le lehetett törölni, van, amit nem tudtam. A fehér csíkok megfestései ezesetben is csáléra sikerültek, de talán nem annyira, mint az előzőn. A kerekek borzasztóan (nem) gurulnak.
A sorozat sokak által legjobban várt darabja eddig a legtöbb csalódást okozta a gyűjtőknek, ami nagyon szomorú. Akinek szintén megvan a modell, tőlük kérdezném: mind hibás, vagy csak nekem volt szerencsém 2x is kifogni?
A Mercedes W111 a Whitebox újdonsága. A karosszéria szép lett, sajnos a kerekeket jó szokásukhoz híven kissé túlméretezték, ettől némileg veszített az eleganciájából a modell.
A gumikról a fehér oldalfalat letöröltem, mert ilyen amerikás módon sosem festették őket telibe, max. egy vékonyabb fehér csík fordult elő a típuson.
A magyar rendszámban van egy kis csúsztatás, mert a modell a W111 220b-t mintázza, itthon az állami flottákban viszont a kissé gazdagabban díszített, hátul is duplalökhárítós/nagy hátsólámpás 220 SE-k szolgáltak, de ennek a hátsónak a kialakítására nem éreztem magamban elég lendületet.
Németországban a Hachette feltehetőleg befejezte az ottani Opel-sor forgalmazását és a megmaradt darabokat töredékáron átadhatta egy nagykereskedőnek, így a sorozat egyes darabjai akár 60-70%-al olcsóbban kerültek az üzletekbe, én is így vásároltam meg ezt a három modellt egy budapesti kisboltban.
Közös jellemzőjük a keleti retrósoroknál némileg igényesebb belső, megfelelő színekkel kidekorálva, illetve a nyitható ajtók, sajnos rendes zsanérozás helyett továbbra is a béna "matchboxos" lengőszárral.
Itt a rendszámokon kívül nem történt változtatás.
Kicsit több és nagyobb képek láthatóak róluk a Flickr galériám főoldalának alján, az 1:24 modellautos mappájában.
Mert a PC-nek így sikerült a tamponozás. Ha elkeszül a matrica, akkor a helyére kerül. Ez a kocsi volt a minta. Így sikerült nekik. De már fejlődtek, legalább nem ezüst színű a vállvonal felett.
Én csak felniket cseréltem, aztán pont jó az így! Majd feketére festem a kapaszkodókat az üléseket és a paravánfalat. Meg teszek bele normális viszonylatjelzőt.
A ködlámpa üvegét egy eleve alkatrésznek vásárolt DeA Rába U26 adta, méretre csiszolva, mögé hely hiányában a saját foncsorja helyett fényes alufólia csík került.
A viszonylatjelző egy kopott eredeti fotójából kiindulva képszerkesztőben készült.
Elkészült a 280-as is, kisebb hiányosságokkal. Az első ködlámpák fészkét figyelmetlenül túl nagyra reszeltem, illetve nem volt kedvem nekiállni a csuklórész felesleges oldaldoboz ajtóinak az eltüntetésének.
Fekete rendszámos verziót akartam, egy fürstös 3-as fotója adta a számokhoz a mintát, a rendszám fotónyomtatott, az oldalszámok Tonycars olvtárs munkái.
Olcsóbb magyar sorra kevés esélyt látok és abba is minek tennének orosz trolibuszokat?
Nem kevés Ikarus lett már lemodellezve és azok mostanában a Modimión kívül mind Premium ClassiXXs termékként kerültek piacra, még a kifejezetten magyaros, békávés kivitelek is.
Ez a cég annyira egy lehet a Modimióval, hogy még a nemrég kiadott PC 280-as Ikarus dobozán is szerepel mindkét márkanév.
Az, hogy kinek mi a horror ár, relatív, de ne felejtsd el, hogy ez egy Oroszországban kiadott sorozat, hivatalosan onnan most nem nagyon lehet rendelni/ oda fizetni.
Akár két-három közvetítőn is átmenve juthat el hozzánk, ők nem fognak jófejségből ingyen vásárolgatni/postázgatni, esetleg vámot fizetni.
Jellemzően 20e az átlagár, ami újdonságoknál felfelé, beragadt régi daraboknál lefele térhet ez néhányezerrel, erre számíthatsz.
Ugyan biztos lesznek ebben is festési hibãk, de jó alapot képeznek majd az magyarosításhoz. Piros-fehér szin (Bp, Szeged, Debrecen), piros-szürke (Bp), zöld-fehér (szeged), kék-sárga-fehér (Debrecen)
Meg egyébként a képzelet szab határt a tovabbiaknak.