Igazad lehet, ezeket nem gondoltam végig. Bár az a csillag nekem is gyanús volt. De azt nem gondoltam volna, hogy minden magyarázat nélkül odaírnak valami marhaságot. Szóval mégsem volt olyan rossz az a számolás.
Eszerint ugyanis a hidrogén sűrűsége 20 Celsius-fokon 0,09 g/cm3
Hát ezt durván elírták. Minden gázból 22 liter 1 mólnak a térfogata szobahőmérsékleten és normál légköri nyomáson, a hidrogénmolekula tömege pedig 2 g/mól. (Összesen két darab proton, meg 2 elektron.) Kapásból hiteltelen, 0,09 g/cm^3 az majdnem a balsafa sűrűsége!
Szerintem egy pöttyet elszámolhattad magad valahol. Eszerint ugyanis a hidrogén sűrűsége 20 Celsius-fokon 0,09 g/cm3, ami azt jelenti, hogy 2 gramm csak mintegy 22-23 cm3. Ez messze nem azonos a 22,41 literrel...
Nem számoltam utána, de azért azt nem hiszem, hogy csak a sarokig lehetne eljutni, hiszen másfajta gázzal is lehet autózni. Akkor hidrogénnel miért ne lehetne? Csak megfelelő méretű palack kell hozzá.
Vizet teszünk a kocsi egy tartályába és azt árammal bontjuk, amit a kocsi generátora bont, majd ezt a H2-t elégetve hajtjuk a kocsit (és a generátort), akkor kevesebb energiát kapunk vissza a mindenfelé meglevő hatásfokcsökkentő súrlódások és egyéb irreverzibilis folyamatok miatt.
Csak annyi energiát kaphatunk a H O-beni elégetésével, mint amennyit a H fejlesztésébe fektettünk. Ez az energiamegmaradás, amit eddig senki nem cáfolt és nem is fog. Újabb energiatípus szóbajöhet, de akkor azt is belevéve az egyenletbe az E.megmaradás megint csak igaz lesz.
Ha arra gondoltál, hogy:
Vizet viszünk magunkkal és akkuról bontogatjuk, égetjük, bontogatjuk, akkor erre megint a súrlódás a válasz. Akkor már jobb akkuról menni, de kicsi az energiasűrűsége (még).
Ha arra gondoltál, hogy:
Viccelsz, akkor bocs. De ez megint csak időpazarlás.
Ja, bocs, most olvasom a linkeden, hogy órák alatt gyűlik össze értelmes mennyiség. Na ezzel hajts autót! :-) Érdekes, nekem percek alatt összejött egy robbanásra elég, igaz, folyt is az áram rendesen.
Nevetségesen kevés. Kevesebb mint hinnéd....Egyenáram kell hozzá, de nagyon kevés. Saccolásom szerint annyi, amennyi egy tompított elsőlámpa izzójához kell.
Legalábbis ezt szeretnéd. Csakhogy az elektron jobban tudja a fizikát. Amennyi energia kell a bontáshoz, pont annyi fog felszabadulni elégetéskor. Gondolj bele, hogy mekkora intenzitással dől kifelé a kipufogón a gáz, még alapjáraton is! Kb. ennyit kellene előállítani! Kémia órán meg vagy 1 percig kellett várni a nyomorúságos kb. 1 deci gázra!
Örökmozgóra már többszáz éve nem fogadnak el szabadalmat, márpedig ez az lenne!
Tudom, hogy hülyeségnek hallik elsőre, pláne egy dilettánstól azonban szeretném ha belegondolnátok és ha már cáfoltok, indokoljátok meg, hogy megértsem. Ez biztosan többet ér, mint a nagyképű leszarás. Ez a fórum, talán erről is szólhat egy kicsit. Kíváncsi vagyok, hogy miért nem működhet egy autó motorja hidrogéngáz elégetésével, benzin helyett. J Jelzem, ha közlitek, hogy hülye vagyok, arra a válaszom az, hogy igen, de gyönyörű, azonban nem érdekel. Érdemi válasz tényleg érdekel. Gondoljátok át. Tényleg, miért nem működhet? Üdv.
Ja egy link, emlékeztetőnek a régi tanulmányokra:-) free.x3.hu/grtlr/1munka/szoveg/1lecke/l1006.html
Mennyi energia kell a vízbontáshoz? Nevetségesen kevés. Kevesebb mint hinnéd. A Hoffmann féle vízbontó elvét kell alkalmazni. Általános iskolában kémiából tanítják valamelyik felső tagozatban. Egyenáram kell hozzá, de nagyon kevés. Saccolásom szerint annyi, amennyi egy tompított elsőlámpa izzójához kell. Ezzel már elég hidrogénhez lehet jutni úgy gonolom.
Nem ironizáltam. Sejtem mi a hatásfok. A vízben lévő hidrogén, a vízben lévő oxigén segítségével ívfénnyel ég. Szerintem jobb a hatásfoka mint a benzin égésének. Sokkal jobb.
Nem tudom, lehet, hogy csak ironizált. :-) De az is lehet, hogy nincs tisztában azzal, hogy mit jelent a hatásfok fogalma, ezért gondolja azt, hogy nem csak az autót fogja meghajtani x mennyiségű durranógázzal, hanem még több durranógázt is fog vele termelni.
Hmm. Ma komolyan megijedtem. Hallom a benzin ára 370 Ft körül lesz nemsokára. Aggasztóak a jelek. Nyakunkon az energiaválság, ha tetszik, ha nem.
Nehéz lesz elfogadni, de majd rájön mindenki, amikor egyre drágább és drágáb lesz az üzemanyag. Egyre többen fogják vakargatni a fejüket a gázszámlák kifizetésekor. Így fog kezdődni. Ha nem történik meg időben az áttörés, akár háború is lehet.
Üzenem Egely Úrnak és Csapatának, hogy remélem van már áthidaló megodásuk, amely egyszerű és könnyen bevezethető és akár ingyen is képes kiváltani a mostani energiahordozókat. Én valamiért azt hiszem, hogy az energia ingyen van. Ezt komolyan is gondolom. Az energia felhasználás legfeljebb fillérekbe kerül. Gondoljatok pl. a vízre. Az autó mehetne vele jelentős átalakítás nélkül is. Az akksi, meg a generátor ad elegendő egyenáramot, hogy vizet bontsunk el vele a motortérben egy akkora dobozban, mint az ablakmosó tartó. A keletkezett hidrogént és az oxigént külön kivezethetnénk és a levegőszűrő dobozba kellene bevezetni valahogy, de itt el kell kerülni a durranógáz képződést. Valahogy biztosan meg lehet csinálni úgy, hogy a hengerben a hidrogén égne el és levegő helyett oxigént szívna a motor. Ennél tökéletesebb égés nincs is és az eredmény vízgőz, mint kipufogógáz. Durva igaz? csak egy fejlesztőcsapat kellene hozzá.
A fejleszéshez biztosan kell némi pénz, de a jelelegi állapot szerint sokkal több pénzzel és talán életekkel is fizetnünk kell majd, hogy tovább szennyezhessük a környezetünket.
Sok gondolatoddal egyet értek a topikot illetően. Bár én inkább csak olvasom és próbálok tanulni belőle. Hozzászólni nem nagyon tudok főleg amikor lingarázda apró részletekig kielégítő leírásokat tesz közzé. Én inkább gyakorlatias villanyos szakközeg vagyok aki elég sokat dolgozott már a szakmában és sok mindent látott már.
Számomra két kategória létezik. Az egyik az akik értenek ahhoz amit tanultak és tudásukat állandóan fejlesztve keresik az újat. A másik kategóriát csak "műszaki ezoterikusoknak" hívom. Ők azok akik tanultak ugyan és sokat is tudnak de valamiért "inkább hisznek mint mérnek". Rengeteg új találmányt hirdető lapot és szabadalmi leírást olvasgattam végig és erősen az az érzésem, hogy sokan kevés méréstechnika órán vettek részt. Többekközt gyakran elfelejtik, hogy minden mérésünk alapja az anyaföldünk. :-) Persze mindenki hibázhat és ha megmutatják, hogy hol csesztük el akkor az be is látható sok esetben. A viták soxor abból adódnak, hogy néhányan a szükségesnél kevesebb ismerettel határozottan állítanak valamit ami majdnem, hogy axióma számba sorolandó szerintük és ha valaki meg akarja mutatni a hibát akkor persze kirobban a tiltakozás nyomán a vita. Ehhez járul még a NET nyújtotta névtelenség lehetősége is.
Soxor az az érzésem, hogy néhány embert el kéne vinni a Csodák Palotájába... sokaknak nagyon tanulságos lehetne és esetleg egy-két előadást meghallgatva szedhetne magára némi fizikai alapot is és rácsodálkozhatna egy működő Tesla tekercsre is.... :-)