Szerintem ez azért nem triviális. A vonatot megállítja a holtember berendezés. De a hajóval mit csináljon? (megálljon a Duna közepén és leeressze a horgonyt? :-)))
Érdekes dolog ez a járművezető ébrenlétének kérdése.
Egy időben komolyan ellenezték azt, hogy a mozdonyvezetők menet közben leülhessnek. A budapesti villamosokon is kivételes kegy volt egy időben a hordozható vezetői ülőalkalmatosság. Másrészt embertelen dolognak tűnik órákhosszi ácsorgásra késztetni valakit. De az tény, hogy állva nehezebb elaludni. A vasúton eléggé eltejedtek az éberséget ellenörző berendezések. Főleg azóta, hogy a mozdonyvezető egyedül tartózkodik a fülkéjében. Talán nem lenne ördögtől való, a hajózásban is elgondolkodni valami ilyesmin. Nem csak elalvás lehet, rosszullét is. (kremsi hídpillérnek ütközés)
Mitől lenne fokozottabban veszélyesebb, mint pl. Pesten BKV vezetői (bármelyik) Volt olyan, hogy a gépházajtóban leskelődve észre vettem, hogy nagyon furcsa helyen megyünk. Kisvíz is volt. Felmentem a kerékállásba, Sanyi bácsi szundikált a keréknél. Ki volt akasztva kötéllel a kerék. Ami nem volt ritka. Volt is rendszeresítve egy kötél, kampóval a végén. Ha a kormányzó úr egyedül volt és ki kellett neki menni, csak beakasztotta. Itt most nagyon lassú vontató hajóról beszélek és fönek.
Egy újabb megmondó hülye, aki ahelyett, hogy gondolkodna és felfogná a sajtó működését, szót fosik és közben észre sem veszi, hogy mekkora kárt okoz(hat).
Egyébként meg üljön egész nap az irodában secumarban a baromja.
Mindig elő tud bújni valaki, aki kiskorúsítani szeretne mindenki mást maga körül. Történt egy kirívó eset (ami természetesen nagyon szomorú), gyorsan szabályozzunk be többezer embert.
Mit akarna még szigorítani? A meglévő magyarországi szabályozás a képzésekre már most olyan szigorú, hogy sokan inkább más országok felé kacsintgatnak megszerezni a kedvtelési célú iratokat.
Igen, lehet jönni az ellenérvvel, hogy mert a horvát egynapos ICC, de ha azok a félelmek igazak lennének, évek óta heti rendszerességűek lennének az ilyen és hasonló balesetek.
A hétvégén Kisújszálláson a Kumánia tavon leszek az egész 1:50-es modellhajó flottámmal. Akit érdekel és ideje engedi, szívesen látom! Szombaton tolóhajó modell ügyességi verseny és modell vitorlás verseny is lesz. Debütál a legújabb modellem, a HUNYADI.
22:17 az ütközés feltételezett időpontja, a HEIDELBERG a kamerán 22:23-kor jelenik meg a hajlatban, szépen ki van világítva, mint az látható is.
A felvételen 21:58-kor völgymenetben nagy sebességgel halad egy motorcsónak, látszik ahogy megtörnek a túlpart fényei. Más mozgás nem vehető ki. (Ez önmagában nem jelent semmit.)
Egy dologra viszont tudok figyelmeztetni mindenkit: csak emiatt ne fizessetek elő, és ne lőjétek el a 7 nap free trialt, mert Dunakeszi és Zebegény közt az ég világon semmit sem rögzített a Mari néni.
A kedvtelési célú hajóknak nincs megtiltva az éjszakai közlekedés, csak a kötelező fényeket kell használni. Én is közlekedtem éjszaka motorcsónakkal, de siklásban csak akkor, ha holdfényes éjszaka volt és gyakorlatilag még az uszadékok is látszódtak. Sokan járnak éjszaka kivilágítatlanul is, felelőtlenül.
Ha a Vikingstar által belinkelt webkamera képen valóban a balesetező csónak van, akkor az ki volt világítva.