Keresés

Részletes keresés

Veszpremi Creative Commons License 2010.11.14 0 0 368

Jövő nyárig buherálnak még rajta, amikor ugye jókora csúszással adtják át most is, és annyi pénzért, amiért Európa bármely országában egy új hidat lehetett volna építeni.

http://www.origo.hu/itthon/20101114-hetfo-este-megnyithatjak-a-margit-hidat.html

Veszpremi Creative Commons License 2010.11.02 0 0 367
Pontosítsuk, mert van ám már nyilvántartás is a kátyúkról. Tán inkább be kéne őket tömni!
http://www.hir24.hu/belfold/163345/kraterorszag-tobb-tizezer-katyu-az-utakon.html
Előzmény: Veszpremi (366)
Veszpremi Creative Commons License 2010.10.31 0 0 366
http://www.hirado.hu/Hirek/2010/10/31/17/Az_utak_felet_fel_kell_ujitani.aspx
Az utak felét! Hihetetlen. Mondom: az eső csinál kátyúkat. Ez a világ egyetlen ilyen országa. Nagyon szomorú.
Veszpremi Creative Commons License 2010.10.29 0 0 365
Nekem a fő bajom a mostani kritikán aluli minőség, és marha drágán. Arról nem is szólva, hogy az összes beruházás horror késésben van, az ember csak szív a rengeteg korlátozás miatt. Mintha olyan cégek vinnék el amelót, akik csak lenyúlni tudnak, de kapacitásuk és minőségi munkájuk nincs. És ami a legfelháborítóbb, amit sok éve látok, hogy teljesen jó utakat készakarva rontanak el felújításokkal, ez folyik az M7-en kb. 5 éve, jó szakaszokat felmarnak (ld. tegnap előtt Szvár keleti lejáró előtti 1 km-en a foltokat, ez a kedvenc helyük évek óta), majd olyan minőségben muffolnak rá új aszfaltot, amire nincs szó. Lassan az egész M7-et tönkreteszik evvel, nem a fagy vagy a víz vagy a nagy meleg, hanem a buhera. Miért nem mennek el Somogyba, a Nyírségbe, ahol tényleg utat kéne csinálni?
Előzmény: vmezo (364)
vmezo Creative Commons License 2010.10.28 0 0 364

 

Nem azt mondtam, hogy manapság mindenhol jellemzően tartós jó minőséget produkálnak az útépítők, csak azt, hogy akkor is rosszak voltak az utak, nem sok jutott karbantartásra és szinte semmi fejlesztésre (teljes felújításra vagy új utakra).

 

Ehhez képest ma a karbantartásra szintén csak "fillérek" jutnak, a fejlesztések viszont csordogálnak mégha nem is mindig érthető prioritások szerint. A tartósság hiánya az sajnos valós probléma.

 

Csak eszembe jutott egy példa, emlékszem amikor '89 körül Hegyeshalomnál átértünk a határon, mekkora volt a kontraszt. És ebben minden benne volt, az útminőség is.

 

Vagy még sokkal jobban lehet emlékezni, hogy milyen állapotban vot a '90-es évek legelején a Nagykörút Bp-en. Nem véletlen, hogy az első komolyabb teljeskörű útfelújítás (+csatorna) itt történt 94-97 között. És ez nem 91-93 között lett annyira trágya, hanem nyilván évtizedek alatt.

 

Előzmény: Veszpremi (362)
t.lantos Creative Commons License 2010.10.28 0 0 363

Apropo katyutomes. Regen a toldasokat kiontottek bitumennel. Ma ez mar nem divat.

Viszont a ceg elott tavaly vagtak egy lukat, visszaaszfaltoztak, es 2 napra ra megjelent egy ipse, es egy fekete ragasztoszalagot (ugy nezett ki, mint egy katranyszalag) korberagasztott a vagas toldasnal. Ezt szepen laposra taposta a forgalom. Viszont nincs is baja az utnak.

 

Előzmény: Veszpremi (362)
Veszpremi Creative Commons License 2010.10.28 0 0 362
Nekem az az érzésem, hogy ez bizony nem így történt.
1. a fejlesztésekről inkább ne beszéljünk, horror árakon állítanak elő büntetőjogi minőséget, nem taglalnám, csak annyit, hogy a pár éve (hónapja?) átadott M7 zalai szakaszon örökös már most a buhera, de az összes pályánkra igaz, M3 F.abony után az elkészülte utáni évek óta szintén buhera. Most épp az M7 Sz.fvár keleti lejáró előtt muffoltak tegnap oda egy újabb förmedvényt, és ott ezt most már ÉVENTE csinálják. Ez minőség? Ne viccelődjünk evvel a szóval!
2. Karbantartás még az átkosban is jobb volt, mint ami most folyik. Írtam már az útászokról eleget, visszasírom őket. Egyszerűen nem tudsz mutatni EGYETLEN EGY olyan kátyú tömést sem, ami pl. elérne egy osztrák minőséget. Pedig itt sem olcsóbb. Ja, és ősszel még a tavaly téli kátyúkból is szép számmal van, ilyen anno májusban sem nagyon volt. Ja, közbeszerzés? Kit érdekel?
Előzmény: vmezo (360)
t.lantos Creative Commons License 2010.10.28 0 0 361
Előzmény: vmezo (360)
vmezo Creative Commons License 2010.10.28 0 0 360

Éreztem, hogy ez fog jönni... Nem túl szerencsés fekete-fehér tömegtüntetésen készült fényképek alapján 20 évvel ezelőtti útminőségről beszélni.

 

Az utak akkor is kritikán aluliak voltak, karbantartással akkoriban sem sokat vesződtek (80-as évek vége, 90-esek eleje), fejlesztésekről pedig legfeljebb hallottak, hogy más országokban létezik ez a fogalom a gyakorlatban. 

t.lantos Creative Commons License 2010.10.28 0 0 359

Nem latok az uttesten katyukat, de meg repedeseket se nagyon.

 

Előzmény: Veszpremi (358)
Veszpremi Creative Commons License 2010.10.27 0 0 358
Érdekes képek, történelem. Sok mindent megörökít, pl. Osztyapenkót :) De hogy mire gondolsz?!... Micsoda gépparkunk volt anno! :)
Előzmény: t.lantos (357)
t.lantos Creative Commons License 2010.10.27 0 0 357

Nezegetem a fenykepeket.

http://index.hu/belfold/2010/10/27/csodalatos_privat_fotok_a_taxisblokadrol/

 

Eszrevettem rajtuk valamit. Kivancsi vagyok, ti is megtalaljatok e.

IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2010.10.08 0 0 356
Sajnos a hanyagság és a munkák megszerzésének utja-módja, sógor-koma, uram, bátyám effektus jelentkezik ezekben a problémákban. Tudunk jót csinálni, csak igény kéne rá. Mármint az épitők büszkesége. azt tapasztaltam, hogy azaz út lesz jól megépitve, amit olyan épit aki jól meg akarja csinálni. Nem lehet minden percben ellenőrizni a teljes vonalszakaszt. Ha valaki el akarja rontani, el tudja rontani.


A vasúti átjáróknál sztem még az is bejátszik, hogy az 1988 évi I tv úgy rendelkezik, az átjárót 8-8 m távolságban a vasút üzemeltetője kezeli. Ez praktikus rendelkezés. Csak a hossz-szelvényt nem sikerül összehozni sokszor a két cégnek. No meg a felujitások is különböző időben és szerkezettel történik általában. Mivel a 8 m-en belüli és azontúli szakasz felujitása között sokszor telik el 5-10 év is. Szabványok változnak, tervek eltünnek, senki sem emlékszik mi is történt korábban ott a 8. méteren túl.
Előzmény: Jared- (353)
Jared- Creative Commons License 2010.10.07 0 0 355

Igen, feltünt. Na de hát akkor is...

 

Ami a béreket illeti, teljesen igazad van. Ehhez nincs mit hozzáfüzni. Rengeteg problémát meglehetne oldani "normális" fizetésekkel, többet mint azt sokan gondolnák szerintem. Érdemes lenne erre egy kicsit rágyúrni a fejeseknek. Persze nyilván nem lesz egyszerü, de el kéne már kezdeni.

Előzmény: AcidMan (354)
AcidMan Creative Commons License 2010.10.07 0 0 354
Gondolom azért az feltűnt, hogy az M0 új szakaszai betonból vannak. Az nem lekopott, hanem lepattogott. (M6 csp-nél szintén)

Ami az aszfaltos burkolatok jeleit illeti, az engem is bosszant, de az tényleg "csak" pénz kérdése. 1 2m-re való festék 0,5 t aszfalt árával vetekszik. Minden méter fehér csík egy kátyú eltüntetését akadályozza meg.

Az igénytelenség faktor legfeljebb a legalsóbb szinten van jelen. A kis javításoknál. Ebből ered annak minősége. De tényleg mit várunk azoktól a melósoktól, akik 500 ft-os órabérért kézzel maszatolják be a 200 fokos trutyit - 8 osztállyal...? Ők tényleg leszarják...
Előzmény: Jared- (352)
Jared- Creative Commons License 2010.10.06 0 0 353

Lehet hogy abban igazad van, hogy nem elég a ráforditott pénz a fenntartásra, de én úgy látom hogy általában a nagyobb műtétek sem szoktam túl jól sikerülni, a sebtapaszolásról meg nem is beszélve. 

 

Még egy: vasútátjárók. Miért nem lehet úgy megépiteni hogy ne törjön el a kocsi tengelye ha átmegyek rajta? Pl. az 1-es villamos Kerepesi-Hungária keresztezödésénél. Az kb az igénytelenség ne továbbja, hogy az úgy van még mindig. Főleg ilyen brutkó forgalomnál mint ami néha ott van. 

 

Bár kétségtelen, hogy vannak pozitiv példák is. És hál istennek épülnek azért jó utak is. 

Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (351)
Jared- Creative Commons License 2010.10.06 0 0 352

Akkor vagy többször kéne utánafesteni vagy mégis valamit rosszul csinálunk. Mert jó útfelfestés az ritka mint a fehér holló idehaza. Csak ismételni tudom magam: az M0K felfestései helyenként 1 hónap után lekoptak. Emlékszem, mert iszonyat ideges voltam amikor láttam :-)

 

Meg nem tudom, most jöhetnék megint Nyugat-Európával hogy ott nem kopik le vagy rendszeresen utánafestik, de már unom. A tudomány mai állasa szerint Magyarországon nem tudnak a szakemberek jó utat épiteni ill. felfestéseket csinálni. Ez a helyzet.  

Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (351)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2010.10.06 0 0 351

"A magyarok nagyrészét egyszerüen nem érdeklik ezek az apróságok. És rengeteg ilyen dolog van"

 

Zorán: "langyos a sör ha nekünk igy is jó, döcög a gép, ha nekünk igy is jó"

 

Más: A felfestések nagyrészét magáncégek végzik, önkormányzati vagy Magyar

Közút ZRt, vagy NIF ZRt. megbizás alapján. A minőséget független mérnökök ellenőrzik, csak akreditált labor által minősitett anyaggal lehet festeni.

 

Meleg.plasztik cca.: 5 év, 4500+Áfa/m2

Hideg oldoszeres: cca.: 2 év, 2800+Áfa/m2

 

Az árak lehet emelkedtek mióta utolsó adathoz jutottam.

 

A fő gond szerintem a fenntartásra forditott források kicsinysége. Ez jelentkezik a festetlen szakaszokban, az ürszelvénybe belogó növényzetben (M5 bevezetőn is !!!???!!!) a letakaritatlan padkában, amitől áll a viz és kikezdi magát az utat, a kiöntetlen repedésekben kicsi hibákban, amik orvoslása sebtapasz helyett aztán komoly mütéteket igényel.

Előzmény: Jared- (348)
Veszpremi Creative Commons License 2010.10.04 0 0 350
Tök igazad van, sajnos. Én 60ezret hajtok egy évben, és nem sofőr vagyok :)
Már most leizzadok, ha megnézem, sok úton már nyoma sincs a szaggatottnak, mi lesz majd télen ködben, az árokszélét kell majd tapogatnom. Vannak utak, ahol sok éve nem festettek. Pedig ez nem kerül milliárdokba és a hiánya nagyon balesetveszélyes a mai forgalomban.
Előzmény: Jared- (348)
Veszpremi Creative Commons License 2010.10.04 0 0 349
Nem látom a képeket, majd este megnézem.
Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (347)
Jared- Creative Commons License 2010.10.04 0 0 348

Teljes mértékben egyet értek, azzal hogy hagy némi kivánni valót maga után egyes útszakasz minősége. Minden télen megjegyzem magamban hogy sógoréknál a kis keskeny dülőút a helyi burgenlandi szőlősbe is lazán kibirja a telet.

 

De ami engem még kicsit jobban idegesit, az az útfelfestések hiánya/szar minősége. Ha magáncég végezhetné az újrafelfestéseket milliókat lehetni keresni a pótlásukkal, az tuti. Munka lenne ugyanis rendesen. És a lista terjed a harmadrangú utaktól egészen akár az M0K-ig (ahol ugyebár sikerült hihetetlen gyenge minőségben felfesteni a jeleket, gondolom az x milliárdba már pont ez nem fért bele).

 

Mindezt csak egy dologgal tudom magyarázni: az igénytelenséggel. A magyarok nagyrészét egyszerüen nem érdeklik ezek az apróságok. És rengeteg ilyen dolog van: csak egy példa, az utcatáblák majdnemhogy totális hiánya (főleg) Budapesten. Kurvára senkit nem érdekel szerintem hogy van-e vagy nincs. Csak néhányunkat. Pedig az az aztán tényleg nem kerülne sokba kitenni.

Előzmény: Veszpremi (345)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2010.10.03 0 0 347
Nem látszanak a kép címei, igy nem azonosíthatóak:

Első négy kép Malmö uj kikötői negyedében készült. Látszanak a vizelvezetés problémái, a szétfagyott térkő, rosszul épitett folyóka és a körforgalomban megmozduló lerepedő kis kockakő

Utána egy Veronai kép mutatja a sikátor csapnivaló burkolatát

Két kép a Padovai csúnya burkolat javítást és az utolsón látható az aknafedlap utólagos szintbehelyezése is.

Igaz viszont, hogy szintbeli problémákat sokkal kevesebbet tapasztaltam mint nálunk. Bár a Bécs-Salzburg autópálya folt-hátán folt burkolata is megért volna pár fotót.

Ezzel nem akarom védeni a mundér becsületét, csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy inkább a tervszerű felújításokban, az ütemezésben és a hibák gyors javításában vagyunk rosszabbak náluk. Egybekben nem. (Vannak szép képeim, fehér márványból rakott rokkant jelzésről, Szent Márk tér burkolatcseréjéről és vakjelzésekről amikből tanulhatnánk sokat!!! :)
Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (346)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2010.10.03 0 0 346
Kedves Veszprémi :) !

Ne hidd, hogy külföldön olyan szuperül megy minden:
Malmő
Malmő vizelvezetés és aszfaltútMalmő Folyóka és diszburkolatMalmö frissen fektetett gyalogos burkolatMalmő körforgalom, fekvőrendőr, vizállás, törött kovkakő
Verona
Vereona sikátor burkolata
Padova
Padova csúnyán javitott burkolatPadova Akna fedlap utólagos szintbeemelése

pár példája mutatja ezt. vízelvezetés, akna fedlap utólagos szintbeemelése, szétfagyott térkő burkolat stb.

Talán inkább a problémákat hamarább észreveszik és jól, hatékonyan javitják. Nem nézegeti az átlag polgár hosszan.

Igy mindig azaz érzése támadhat, hogy szép gondozott utakon halad. Mert gondozzák is. De ott sem megy elsőre minden.
Előzmény: Veszpremi (345)
Veszpremi Creative Commons License 2010.10.03 0 0 345
No, akkor nem magammal :)
Engem egy érdekel, normális áron és minőséget. Engem nem érdekel a közbeszerzés és egyebek, legyen rendbetéve az is, én adót fizetek, és nehezen tudom elviselni, hogy jóval magasabb adót fizetve, mint pl. az osztrákoknál ilyen hihetetlen rossz minőséget látok mindenütt. Egyszerűen képtelenek egy kátyút is normálisan betömni. Ausztriában is kátyúznak, de ott tükör simára sikerül az illesztés, megy rajta a kocsi, és nem is érzed, hogy foltozott úton haladsz. Ott se kerül az többe, sőt! És ott folyik bizony a kátyúk megelőzése is, a repedéseket szépen betömik, nem is vennii észre, és nem várják meg, míg akkora lik lesz, hogy egy fél kocsi belefér. Gyalázat, hogy most már fagy nélkül is képződnek a kátyúk. Nekem azt senki nem tudja bebeszélni, ahogy az eső miatt kátyúsodnak az utak. A ROSSZ MINŐSÉG MIATT! Ajánlom bárkinek, nézze meg, amit írtam, az M7 67-es km-nél mit csináltak. Érdekelne, hogy mibe került, mert az ott nem garanciális. Képtelenek sima minőséget csinálni, egyenetlen muffot tudnak csak.
Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (344)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2010.10.03 0 0 344
Kedves Veszprémi! Ne beszélgess magaddal. Sok mindenben igazad van, olvasd el az előző bejegyzésemet is. DE amikor a kivitelezés után 1-2 éven belül újra épitenek, vagy javítanak valamit. Az a kivitelező által vállalt 1-5 év közötti garanciális beavatkozás miatt van.

Azaz a garanciális bejáráson az építtető és a műszaki ellenőr javíttatja ki azokat a részeket, amik az eltelt időben hibaként kijöttek.

Más oldalról az igaz, hogy ezeknek a garanciális munkáknak az ára is beépül az útépítések árába. Tehát a végső eredmény az, hogy mi fizetjük azt is csak közvetve.

Itt azonban megint figyelmedbe ajánlom azokat a közbeszerzési pályázati feltételeket, amiket a kiírók megadnak, a balga, értsd a pénz után futó pályázók meg elfogadnak. Persze a pályázók kiszolgáltatott helyzetben vannak, mert nekik meg kell élni. De arra nincs mentség, hogy a politikusok, eleve lehetetlen időbeli és sokszor müszaki feltételek kiirását követelik meg. A mérnökök, pályázat kiirók nem állnak fel és mondják azt, hogy amit a gazda kér az hülyeség, mert kirúgják öket.

Így amíg a megválasztott politikusok nem fogadják el a szakma érveit, addig lehetetlen feltételek kerülnek megszabásra. Ez pedig melegágya annak, hogyha nem teljesítik a feltételeket, akkor valahogy megoldják, hogy ne kapjanak büntit. Ennek eszköze pedig ......
Előzmény: Veszpremi (340)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2010.10.03 0 0 343
Igazad van. A legnagyobb baj az, hogy mindig toldozás- foltozás alapján javítjuk a régi makadámokat. Uj utak, teljesen új pályaszerkezettel és újra számolt forgalmi terheléssel az elkerülők és az autópályák kivételével nem nagyon épültek utak.

Itt jön be viszont amit Veszprémi kollégánk emleget. Mert a sok autópályás hiba az viszont technológia és tervezési probléma. Szerintem is sok kicsit a hibák előfordulási aránya. Ergo. : Butaság és tévedés még ha a lopást nem is számítjuk rengeteg Mrd forintunkba kerül évente.

Jó ha tudjátok, hogy az M0 dél hídon, megfigyelhető a BME Acélszerkezetek tanszéke által végzett tervezés hibája. Ha jól megfigyeled, különösen a belső sávban, az azt elválasztó acél elemnél látható - a hid minden támaszközben "belóg" legalább 15-20 cm a belógás mértéke. Nem tudom jelent-e ez teherbírási problémát, de esztétikailag és vízelvezetés szempontjából mindenképp kifogásolható.

Most figyelj! A déli szakaszt most fogják bővíteni. Ezzel párhuzamosan kell a nagy Duna hid mellé is építeni a másik pályát.

Lehetőségek:
1., A meglévő, annak idején megtervezett hid párját megépitik mégegyszer. Az is belóg majd 15-20 centiket?

2., A déli oldali pályát új híddal építik meg. A két hid - a déli és északi pálya hidja eltérő lesz. Érdekeden nézne ki.

3., A déli oldali pálya építésével együtt kicserélik a meglévő északi pálya hidját is. Természetesen ütemezve. Először a déli megépül, majd északi meglévő pilléreire vadi uj szerkezetet tesznek.

Ördögöd van ha tippeltél. A 3. lehetőség mellett döntöttek tudomásom szerint. Végül is műszakilag ez jó döntés. DE cca.: 20 évet működött a híd. Mondjuk 100 vagy 200 év helyett. Ez hány mrd Ft lesz az adófizetők pénzéből? Szerintem +20 legalább.
Előzmény: Pengemester (337)
Veszpremi Creative Commons License 2010.10.02 0 0 342
Elkészült az ominózus M7 67 km.nél az aszfalt, érdemes megtekinteni, kipróbálni, úgy esik rajta át a kocsi. Kezét lábát nyakát szegném annak, akinek ehhez bármi köze van, volt! És ez folyik országszerte.
Előzmény: Veszpremi (340)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.29 0 0 341
A 8-as út tényleg egy vicc. Egyrészt a hiányzó várpalotai elkerülő, másrészt a Várpalota - Veszprém szakasz állapota is egy tragédia. Fehérvár felé a külső sáv vesekő ellen kiváló. Régebben relatíve sokat jártam erre, de most már inkább az M7 - Aliga - M71 - Litér - Veszprém útvonalat használom.

A Bp-i utak viszont érezhetően jobbak lettek, főleg a főútvonalak - de azért van még mit csinálni az útépítőknek. A szervezés pedig egy nagy határ sz.r, lásd 4-es metró állomásai, "nyóckerben" a Corvin projekt (hetente más-más utca egyirányú, és az is másfelé...)
Előzmény: Veszpremi (339)
Veszpremi Creative Commons License 2010.09.28 0 0 340
Nos, beszélgetek magammal, vagyis dokuemtálom, mi folyik az útcsinálás címszó alatt. A hivatkozott hsz-ban írtam arról, hogy a tavasszal az M7 67-es km-nél mit követtek el. Ezekben a napokban azt a darabot, amit kb. márciusban csináltak, újra lezárták és kiszedték, majd aszfaltozzák. Félpályás lezárás mellett megint. Mondom én: gazdag ország ez, ilyent Svájc nem engedhet meg magának! És nincs bilincs senkin!
Előzmény: Veszpremi (339)
Veszpremi Creative Commons License 2010.09.09 0 0 339
És az miért van, hogy pl. Ausztriában amit leaszfaltoznak, az sima, és sok évig az is marad? Meg kell nézni, a pár éve átadott M7 zalai szakaszát idén már felújítják! Ezért büntető jogilag venném elő a felelősöket, ez nagy összegre elkövetett hűtlen kezelés bűntette simán. Az M7en tavasszal több héten át lezárt pici kis szakasz (67-es km Bp felé), nincs 30 méternél több, tán 2 méter széles, ha most rámész, érzed a "magyar minőséget", úgy esel át rajta, már úgy tönkrement, mikor átadták is egy muff volt az egész. Itt valami nagyon bűzlik nekem, mert ez csak nálunk megy így. Persze mi egy rohadt gazdag ország vagyunk, hogy megengedhetjük magunknak, hogy ilyen horror árakon ennyire szar minőséget építhetnek nálunk. Egy idő után ebből rohadt nagy baj lesz, mert az úthálózatunk egyszerűen összeomlik, már most sincs más, mint foltozás és felújítás egymás hátán, alig lehet közlekedni. Ez különösen cikis a nagyfaluban, de az maga megérne egy topikot.

Más: Veszprémnél a 8as litéri elágazóban a július 15i határidő után tovább tart tán még egy évig a rumli, t.i. kifelejtettek valamit a tervből! Rossz nézni, ami ott folyik már lassan 2 éve? Nyugaton egy ilyen kereszteződést ennyi idő alatt fából kifaragnának. Ezt is meg lehet csinálni itt minden következmény nélkül. Én nem fizetném ki nekik, megkötbérezném őket úgy, hogy jusson eszükbe örök életükben. Ha legközelebb ez megismétlődne, több utat tutira nálam nem építenének.
Előzmény: Pengemester (337)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!