Ahogy látom, ez egy friss küldemény, a héten kézbesítették Szentendrén, az 1-es posta valamely kézbesítője által. Szentendrére vártad, vagy sem? Mert ha nem, akkor előfordulhat, hogy az eladó más vevője csomagszámát adta meg neked, ezért látod ezt. Ebben az esetben dispute, mivel nem neked szóló küldeményről van szó. Ekkor persze nem kell a postát keresni, mert ők erről nem tehetnek.
Amennyiben mégis szentendrei vagy, akkor pedig a kézbesítő postán kellene érdeklődni személyesen (jelen esetben ez az 1-es posta). A koronavírus miatt bevezetett érintés nélküli kézbesítés lehetővé teszi a postások számára, hogy az ajánlott levelet is személyes találkozás, felcsengetés nélkül a postaládába kézbesítsék, amennyiben belefér. Ekkor beírják a sikeres kézbesítést a rendszerbe, ami azzal egyenlő mintha békeidőben maga a címzett írta volna a PDA-n az átvételt. Sajnos emiatt, hogy a postaládád őrzi az ilyen leveleket, az korántsem biztos, hogy benn is marad (valaki kilopja) amíg odaérsz. Panaszolni nehézkes, hiszen a sikeres kézbesítés dokumentálásra került.
Jelenleg ennyit tudok neked javasolni, írj, ha bármi fejlemény lenne.
Ebben a helyzetben gyakorlatilag semmit sem tehetsz. A küldemény közönséges, regisztrálás nélküli. Lehetetlen bebizonyítani, hogy ki lopta el, vagy egyáltalán mi történt vele.
Természetesen ettől függetlenül még megérkezhet. A tanulság az, hogy könyvelt küldeményként kell feladatni az eladóval, ami igaz drágább, de szerintem fontos, nem pótolható áru esetében elengedhetetlen.
A Belgiumból érkező csomagokkal kapcsolatban mostanában mik a tapasztalatok? Február 10.-én átadták nemzetközi szállításra a tracking szerint, azóta semmi hír róla. Ilyenkor még a belga vagy már a magyar postánál kellene érdeklődni? Vagy mi ilyenkor a teendő? (a várakozáson túl persze)
Üdv mindenkinek a csoportban, én is a segítő tippek reményében leírnám a nem túl izgi (de igencsak bosszantó) történetemet röviden.
2020 novemberében rendeltem pólókat indiemerchstore-ról DHL Packet International szállítással, abban a reményben, hogy majd jól ideérnek, ha nem is karácsonyig, de majd valamikor biztosan. Izgatottan követtem napról napra a webtrack.globalmail felületén, hogy merre is jár a csomagom (vagy inkább csak külföldi levelem, mint később megtudtam), és december 3-án meg is érkezett Budapestre a felület szerint, ahol az eladó későbbi tájékoztatása szerint átvette a Magyar Posta.
Ezelőtt a frankfurti repülőtér és Budapest között a Deutsche Post is bekapcsolódott a szállítási láncba UV097870016DE azonosítóval ellátva a szállítmányt. Ez az azonosító, mint később ezt is megtudtam, "UA-UZ + 9 számjegy + 2 betűs országkód" ugyan ISO szabványnak megfelelő azonosító, azonban kizárólag a küldemény tartalmának megkülönböztetésére szolgál, nyomonkövetésre nem. Ez meg is felel a valóságnak, ugyanis a december 3-i tracking update óta semmi fejlemény a webtrack.globalmail felületén, a Magyar Posta nyomkövetési adatbázisában pedig nem szerepel a küldeményszám.
A kézbesítési címhez tartozó fő postán, a 112-esen azt az infót kaptam egy egyébként nagyon kedves és készséges sráctól, hogy a küldeményem levélként lett feladva, ezért nincs az adatbázisukban, és mivel levelekről nem vezetnek név+cím szerinti nyilvántartást, így nem tudják megmondani merre lehet, várjak (bár azt azért megnyugtatásképp hozzátették, hogy a december 3-i külföldi levelekhez tartozó értesítőket már régen kiküldték).
Közben az eladóval is leveleztem, aki kérte, hogy jelezzek, ha 90 napon túl sem kapom meg a pólókat. Meg is történt, vissza is kaptam a teljes vételárat, mondván nem tudja kezelni a Magyar Posta felületét, eltűntnek nyilvánítja a csomagot. Ez mind pontot is tehetne a sztori végére, de már nem lehet kapni azokat a termékeket, amik a csomagomban vannak valahol, így azért én mégsem zárnám le a dolgot, és a legboldogabban utalnám vissza az eladónak a pénzt, ha előkerülne a csomagom.
Szerintetek mit érdemes csinálni ebben a helyzetben, illetve milyen lépésekkel lehetne bármilyen érdemi infót is megtudni a csomagom (levelem?) holléte felől?
Sziasztok ! Várok egy küldélményt Lengyelországból , elküldte az ottani kicserélő de azóta semmit sem látok ! Tudtok segíteni nekem ? Azonosító : RR390401232PL
Nekem is "Egységképző érkeztetése" státuszban van a küldeményem december 20. óta és fogalmam sincs, hogy mit kéne tennem. Ahhoz azért túl drága volt a rendelt cucc, hogy csak úgy leszarjam.
Helyi postára holnap megyek, mert úgy érzem eleget vártam.
Van valakinek valami jobb ötlet a várakozáson kívül?
Én is hasonló cipőben járok, november eleji rendeléseim (3db különböző) november 20-22 között érkeztek be a kicserélő központban, azóta semmi hír róluk. Telefonon felhívtam őket, nagyon kedves és segítőkész volt a hölgy, de mivel nem nyomkövetett egyik sem (U-val keződő a tracking number), semmit sem tudott róla mondani. Fogalmam sincs, hogy megérkezik-e valaha. De jó tudni, hogy van sorstársam. :)
December 3-an adott fel nekem egy angol cég egy csomagot (Royal Mail -> Magyar Posta), illetve december 7-én az amazon egy másikat (Deutsche Post -> Magyar Posta), és egyik sem érkezett meg.
Sajnos egyikhez sincs nyomkövetés. A helyi postahivatalban megnézték név/cím alapján, és nem jött küldemény.
Angliában volt egy idő, amíg nem engedték tovább a postai küldeményeket, de az december 28 környékén feloldásra került. Ennyi idő alatt ide kellett volna érnie a csomagoknak.
Érdemes még várnom, esetleg tudok valami egyebet tenni?
Megérkezett 2020.11.30 16:45 Nemzetközi Posta Kicserélő központ Vecsésre. Azóta se kép se hang. Ennyire lassúak vagy ellopták,elhagyták, leszarják? Kinek volt hasonló? Megérkezhet még vagy ennyi. Nem igazán szolgáltatás ez .
Igen reggel láttam én is!Reggel 9 kor meg is kaptam. :) 70 nap kellett hozzá. Jól átcsúszott a vámon :D pedig hát na!! De ez így van jól. Köszönöm segítséged.
A bejegyzésekből arra következtethetek, hogy ez egy nem könyvelt küldemény lesz. Hogyan néz ki az azonosítója? Ha nem R betű 9 db szám CN vég stb akkor ezt majd egyszer megkapod. Ha belefér a ládába akkor ott, ha nem akkor majd értesítés után a postán ahová tartozol.
Mondtam neked, hogy várni kell, mert úton volt ide az országba. Ahogy láttam a posta.hu-n vám elé állítás státuszt kapott, szóval most nézegetik hogy fizettetnek-e plusz terheket (áfa, vám) vagy nem. Amennyiben ilyen nem keletkezik, akkor nem kell kifizetni a Postát illető kezelési költséget sem, nem is fogják kiszabni. Az viszont megtörténhet, hogy úgy gondolják békérik a szükséges dokumentumokat, tehát kapsz majd egy ajánlott levelet tőlük, illetve sms-t is, hogy nyilatkoznod kell. Amikor ez folyamat lemegy, (már ha egyáltalán lesz ilyen) akkor utána fogják kézbesíteni a csomagodat.)
Mellesleg nem itthon parkoltatták eddig, mert nekem a 17-én Kínából elindult csomagom ma érkezett be az országba, jelenleg Egységképző érkeztetése állapotban van. Ezt azért mondom, hogy szerintem tényleg ennyit tesznek meg a küldemények és kivételesen nem itthon ragadnak be.
Nehezen megérkezett az orosz csomagom!Tegnap este landolt. Most a Kicserélőben van.Most jön a vámolás gondolom.Kíváncsi vagyok mennyi időbe fog kerülni nekik.
Nem kell azokkal szarakodni. Mehet az email: postaimport@posta.hu Tárgyban a ragszám, leírod mit vettél, honnan, mennyiért. Csatolod róla a számlákat, bizonylatot. ENNYI, és kéred a vám ügyintézést.
Ritka ügyfélbarát egy cég ez. Egy újabb adalék. :-)
Megkaptam az sms-t és az emailt, hogy vámkezelendő cuccom érkezett (persze nem az, ami lassan fél éve náluk van - egy másik). Erre már majdem megörültem, hogy egész jól mennek a dolgok, csakhogy a posta.hu/vam oldalon a szükséges dokumentumok angol nyelven tölthetők le. Logikus, hiszen minden magyarul van, a nyomtatványok miért ne lennének ott angolul, minden magyarázat nélkül. Nekem mondjuk ez nem probléma, de tuti, hogy bele kötnek, ezért elkezdtem kutatni a magyar nyelvű után. (Oldalt meg is találtam annak a kitöltési útmutatóját.)
Viszont a kitöltetlen ott sincs, így gondoltam, hátha valami általánosabb "dokumentumok" vagy hasonló menüpont alatt meglesz ez a bizonyos egyszeri vámkezelési megbízás. Meg is találtam, ám az egy másik verzió: elektronikusan lehet kitölteni, ami elvileg jó, de teljesen más dolgokat kérdez, mint a nem elektronikus. Pl. nincs benne részletes kifejtés, hogy mi a csomag tartalma, illetve nincsenek rajta árak, értékek. (Viszont: magyarul van!)
Esetleg valaki irányba tud állítani, hogy ilyenkor melyik kell:
Én is érdekesnek találtam.Több oldalon kerestem.Bízom benne nagyon,hogy megkapom.Kicsit idegölő 60 napja úton van.Tudom a korlátozások miatt ilyen lassú.De ennyire? :D