Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FERENSZ Creative Commons License 2022.02.05 0 0 2404

Hongwell Renault Trafic (1:72):

 

 


Márk Dénes cimborám küldte a képeket milyen eladó modelljei voltak és volt köztük pár "kölyök" is.
Mondanom sem kell hogy amint megláttam a fehér kis Traficot máris írtam hogy az biza érdekelne.
Ugyanis nem sokkal korábban sikerült megszerezni 1:43-as méretarányban.
Tény hogy nem az egyik legszebb Renault kishaszon példány, és nekem is megvan fekete-ablakos, és sárga-furgonos változatokban - többet nem is terveztem volna - de ebben a fehérben még bezsákoltam a kicsikét, mivel tetszik.
Aranyos kis áruszállító példány és ha az ember vezet, akkor néha lesz.rja azt hogy nem épp a legszebb példányban ül, hanem élvezi a vezetés élményét.


Látható is hogy minden ugyanúgy.
Eleve csak a tükrök a különbség, mivel persze a kicsinél - méretéből eredően - nem olyan kialakítású, és a színe is más.
De ugyanúgy ott a mocitetőn lévő berakás(festés), az osztott Renault emblémás hűtőmaszkos kialakítás, a rendszám, a ködlámpa pötty festés, minden.
Ha megnézzük még oldalt is ugyanúgy ott az irányjelző, az ajtón lévő jelzés, a küszöb feletti szürkés rész, a kilincsek és a tolósín festés.
Felni is ugyanaz.


Hátul szintén.
Noha a kicsinek talán egy picivel sötétebb a szürkés árnyalat része, de nem gond.
Ugyanúgy ott az ablakos kialakítás, a féklámpa festés, üveges lámpa berakás (alatta a piros festéssel), a kilincs, valamint a RENAULT és a Trafic feliratok is.
A rendszámról, a felette lévő takarólemez festéséről, és a két oldalon elhelyezkedő sárga-fehéres kialakításról nem is szólva.


Egy újabb kölyök pipa :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.02.02 0 0 2403

DeAgostini Lada 2105:

 

 


Mikor ez a modell kijött, sokaknál volt belőle felháborodás - hozzáteszem - joggal.
Mert ugye az alap formaöntvény, ugyanúgy a 2107-esé.
Erre utal a domborodó mocitető, és még más dolgok, de ebben nem vagyok annyira szakértő.
Legalábbis így volt a bézs, vagy a korábbi fehér változatnál.
Bár mondták hogy ez az orosz kiadás jól sikerült, mert ez ahogy látható valóban a 2105-ös, csak mi kaptuk a fehér vagy a bézs változatot a sorozatban a 2107 kasznijával.


Elérkezett hát egy újabb Váci úti börze, mivel előzőleg kihagytam 1-2 alkalmat, ugyanis a gamer laptop miatt nem volt sem keret, sem lehetőség.
Eredetileg nem terveztem sok mindent szerezni a börzén, de mégis becsúszott pár járgány.
Mondjuk éreztem hogy kissé gyengére sikeredett a börze - ezt Ervin kollega is megemlítette - de nem bántam meg hogy kinéztem rá.
Pirosban korábban már megszereztem a "ParasztMercit" 2107-es kiadásban, most viszont erre is rátettem a kezem.
Igaz, már látni véltem hogy lesz vele némi munka.
Na nem azért mert hibás lenne vagy ilyesmi - semmi baja - de gondoltam kicsit igényeimre szabom.
Ugyanis nekem fehér kerékkel nem tetszik.


De először lássuk a modellt.
Szépen megcsinálták a járgányt.
Látszik hogy ez valóban a 2105-ös formaöntvény.
A hátsó lámpás kialakítás hibás, mivel a 2105-nél ugyebár belül függőleges féklámpás kialakítás volt és itt - most nem is elsődlegesen a festése a hibás (noha az is) - hanem eleve a rovátkás kialakítás is.


A börzén sikerült egy rendőrségi példányt is szereznem, mivel a 2107-es piros változattal is volt némi tervem.
Így tehát a felniket máris cseréltem a mostani piros 2105-ös példányon, mivel ezüsttel szebb.

 


A felnicsere megvolt a 2105-ön, utána előkaptam a 2107-es példányomat is, mivel ennél már nem tetszett hogy króm helyett ezüst hűtőmaszkot kapott, így ezt is terveztem.
Egyébként látható az is, hogy míg a rendőrségi példánynál nem csak a hűtőmaszk króm, hanem a lámpa mögötti berakás is, addig ez már a pirosnál is ilyen lett, ezáltal kevésbé erős a lámpás megjelenése.

 

Miután megvolt a hűtőmaszkos csere, még volt némi meló, mivel a krómos változaton kissé fakóbb az irányjelzős kialakítás.
Gondoltam ezt most nem oldom le, hanem csak ráviszek egy réteget a sárga Stabilo tollammal és máris szebb lett az eredmény.

 

Itt a vezető felőli oldalon látható a különbség a másikhoz képest.

 


De még nem végeztem.
Visszatérve a 2105-ös példányhoz...
Mivel a hátsó lámpa noha el van rontva - rovátkás kialakítást illetően - azért azt is meg kellett csinálni, mivel festésben sem a reális kinézetet kapta, mivel ez szintén a 2107-es hátsó lámpájának változata.
Szóval emiatt aggódtam kicsit, mivel noha lukak vannak a kasznin, de problémás szokott lenni a lámpák lekapása a modellről, mivel belülről nem lehet a szokásos "elkent véget lekapom és kilököm" módon kikapni őket.
Eleve láttam hogy a lámpák és a kaszni között mindkettőnél van némi kis rés, így elő is vettem a kis tűt, és készültem kis apró mozdulatokkal ütögetni hogy elkezdjem a kikapásukat.
Épphogy hozzáértem és már ki is esett a helyéről.
Nem csak az egyik, hanem mindkettő.
Nagy kő esett le a szívemről, hogy nem kellett velük szenvedni.
Valószínűleg nem kapott ragasztást - noha a modellen némileg látszik valami ilyesmi nyom a lámpán - vagy gyengébb volt esetleg a koncentrátuma, de mindkettő szinte magától kiesett a helyükről.
K.rva nagy mák - gondoltam magamban.
Ugyanakkor persze nagyon örültem annak is hogy nem kellett velük szenvedni, az esetleges sérülés kockázatáról nem is beszélve.

 


Így hát miután kikaptam, megvolt az ezüst háttérpingálás, majd pedig a reális kialakítás megcsinálása.
És mint látható végre méltó helyén a tesója mellett, a más krómos hűtőmaszkos 2107 és a mostani - szintén ezüst felnisre cserélt - 2105, reális hátsó lámpás kialakításos kivitelekben.

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.01.30 0 0 2402

Altaya Chevrolet Corsa GSi:

 

 


Na ez igen csak meglepett mikor a múltkor nézelődtem eBayen.
Ugyanis belebotlottam ebbe a kis érdekességbe.
Megmondom őszintén nem számítottam rá.
Ugyanis az Altaya kihozta ezüstben, pirosban, sőt a sárgában a nyitott tetővel ez a Corsa példányt, de hogy a kicsit sportosabb GSi változatban is legyártotta...na ez nem semmi.
Ezt így kell.


Elől szép lámpákat kapott, krómos alátéttel, aminek hatására impozánsabb a megjelenése.
Alul két ködlámpa berakás, itt látható sajnos hogy milyen ha nincs krómos berakás, vagy legalább ezüst festés, mert mondhatni beleolvad az autó színébe (ha fehér).
Rendszámot is kapott, és néztem hogy mi az a bigyó a lámpánál, de az a GSi felirat :D


Hátul - szerencsére - szépen megvan csinálva a kicsike.
Piros lámpa, a megfelelő helyen-kialakításban a sárga-fehéres pingálás.
Persze picikét ferde, de ezt könnyen lehet orvosolni.
Felkerült rá a Corsa és szintén a GSi felirat, így akit nagyon zavar hogy Chevy, rak rá egy Opel emblémát és kész.
Mivel nincs kiírva rajta hogy Chevrolet, így még könnyebben meg lehet ezt játszani.
Jópofa a vastag, három küllős felni is, ami még jobban feldobja.


Elő is kaptam hát az ezüst változatomat hogy hasonlítsuk össze.
Egyik oldalon a normál, másikon a sportos :D


Mint látható az ezüstnél talán picit elnyújtottabbra sikerült a tükör, de az is lehet hogy csak a szín miatt tűnik fel jobban.


Természetesen az ezüst annyiból jobb kicsit, hogy kétszínű a belső, fekete műszerfalegység, és szürke üléses rész, míg a sportosnál fekete minden.
Leginkább a felnin és a küszöb részen látható a különbség a kettő között.

 


Hátul szintén.
Nagyjából ugyanaz, de mégis más a kettő.
Ahogy anno mutattam az ezüstnél Én javítottam fel a lámpáit, mivel - valamilyen rejtélyes okból, elrakva egy doboz mélyére - kifakult, szóval nem érte nap meg ilyesmi és meg is lepődtem rendesen.
Mivel eléggé zavart a dolog nem hagyhattam csak úgy, helyre kellett hozni.
Szerencsére ennél is szépen megvan csinálva, de hogy ez, vagy a saját magam által kreált példány sikerült jobban, azt mindenki döntse el maga, de szerintem mindkettő nagyon jó.
Jópofa hogy a GSi változatnál még a kis kilógó vonószemet is megcsinálták a jobb oldalon.


S mondjak zárásul még egy két érdekességet?
Nos a kombi is megtalálható a modellek között, igaz Buick néven érdemes keresni, de az orra nem sikerült ilyen jól.
A szedán példányt pedig már korábban mutattam ugyebár :D
Sőt pickup változatban is létezik - az igazi autót értve - modellben csak a normál, a szedán, a kombi változatokról van tudomásom.


De még egy érdekesség: nem olyan rég a kis 5 ajtós, felezett hátsó lámpás változattal is találkoztam, szintén ilyen Chevy-s kiadásban, de talán ha egy találat volt amit kidobott.
És nem a régebbi Schabak kiadásról van szó :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.01.27 0 0 2401

Altaya Chevrolet Astra:

 

 


Végre valaki kihozta normálisabb - vagy mondjuk úgy - mai megszokott minőségben.
Ugyanis ilyen Astrát találni a Schuco gyártótól, de sajnos az - számomra - nem ilyen szép.
Formára hozza ugyanazt, de a hátsó lámpák azoknál - kombinál is - általában sima piros.
Mondjuk jó hogy mind3 variánsban megtalálni, legyen az ez az 5 ajtós, a kicsit hosszabb faros 4 ajtós szedán, vagy a kombi.
Korábban láttam Én is ezt a példányt, de akkor még kihagytam, most viszont jött.


Jó a színválasztás, jól áll neki ez a metálbordó.
Oldalt kapott fekete kilincsfestést és díszítőcsíkot is.
Hazafelé jövet mikor a trolin vizslattam őket, sajnos láttam hogy ezzel lesz egy pici - ám de orvosolható - probléma.
Ugyanis a bal hátsó lámpa nem sikerült jól, van egy kis átlátszós rész a piroson.
Így hát előkaptam a Stabilo piros tollamat és 1-2 húzás után már volt probléma, nincs probléma :D

 


Sőt rá egy nappal később úgy voltam vele, hogy illene megcsinálni a sárgás kialakítást is benne, mert elől teljesen átlátszók az irányjelzők, viszont hátul sárgás a búra.
Amúgy - ha úgy vesszük - elrontották, mert Chevy néven hozták ki a modellt, de mégis Opel Astrás hátsó lámpával, ugyanis a Chevynél a sárga-fehér rész között volt még egy pirosas csík, de öröm az ürömben, hogy így bárki egy pillanat alatt Opelt tud belőle csinálni.
A lámpát könnyen meg lehet csinálni, az embléma helyére pedig szintén könnyen megoldható egy Opel logo.
Tehát ilyen szempontból mindenképpen hibás, mert a lámpás kialakítást illetően Opelnek kéne lennie, de Chevy, Chevy létére viszont másik hátsó lámpával kellene lennie.


Jöhetne a szedán és kombi is :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.01.24 0 0 2400

A Sierra kombi példány után, kis szünetet tartottam, mivel a korábbi laptopom már eléggé gyengélkedett, nem egyszer eljutottam arra a pontra mikor kb egy hajszál választott el attól hogy kib.sszam az ablakon a harmadikról, így aztán vettem egy használt gamer laptopot.
Ugyanis úgy voltam vele hogyha már veszek, akkor olyat, amin komoly játékokat is tolni lehet.
Így a következő hónapban "modellmentes" hónapot tartottam, de nem csak azért mert keret sem volt rá, hanem mert most ez fontosabb volt.
Persze a nézelődéssel nem álltam le, egy-két rendelés leadás már így is megtörtént, sőt az egyik csoportban Péter Komoróczki cimbora kiírta hogy készül rendelni pár modellt és megláttam olyanokat is melyek nálam is tervben voltak - mivel rohadt jó áron lehetett őket beszerezni - de akkor kihagytam.
Most viszont - nála - rendelést adtam le 2-3 példányra.
Gondoltam jobb így, mert - noha kicsit többért kínálta mint az eladó akitől láttam, de nincs is ezzel semmi gond, hisz Én is rakok általában minimális hasznot az eladásra kínált példányoknál (ki nem?) - de még így is jó volt.
Persze mint minden üzlet kockázatos.
Egyrészt Péter részéről mivel bizonyára nem egy - ismeretlen - ember is írt neki rendelést illetően, és itt persze ott a kockázat hogy "nem fizeti ki a vevő", "nem kapja meg" stb...
Eladó részről pedig hogy "nem küldi", "nem olyan állapotban", "nem azt kapja az ember" stb..
De ez persze általában a két fél közötti hozzáállásból, párbeszédből simán kiszúrható.
Így tehát "virtuálisan kezet fogtunk" és természetesen tartottuk magunkat a megállapodáshoz.
Örülök hogy szintén egy sikeres üzleti kapcsolattal gyarapodtam, még ha az első alkalom is volt.
Remélem máskor is lesz szerencsénk :D


Hazafelé befutottam az Örsre mivel oda kértem a csomagomat, és miután átvettem a 81-es trolival inkább körbe hazajöttem.
(A 82-essel vagy a 144-231-es busszal csak 3 megálló lett volna, de ráértem, nem siettem, utazni meg szeretek, persze nem mindig :D)
A troli már épp a végállomás közelében járt mikor is nem bírtam ki, elővettem kis lakáskulcsomat melyen egy bicskás kis kulcstartó is van, majd felhasítottam a kartont és megsasoltam őket.
Természetesen miután már nagyrészt üres volt a troli hátsó része, mert nem szeretem mikor valaki(k) az sasolja(k) hogy épp mi van nálam.


Lássuk is miket szereztem:


Altaya Chevrolet Kadett GSi cabriolet:

 

 

 


Jópofák ezek a Chevy példányok, noha a kevésbé ismert változatokra - úgy veszem észre - nincs kereslet, mivel van hogy 2000Ft-os retróautós áron is vannak akik kínálják és egyszerűen nem kell senkinek.
Engem se különösen hoznak lázba, de ezek az "Opel féle Chevyk" tetszenek.
Na nem csak azért mert eleve mi Opelként ismerjük, hanem mert szerintem jól megvannak csinálva.
Nézzük csak meg.
Jó a fehér színválasztás, a csavart felni is jópofa ami szintén fehér.
Elől szép lámpákat kapott krómos alátéttel, mivel sima üveg kissé komornak hatna, így jobban kiemelkedik.
Az hogy egy + jel van a nóziján egy dolog, akit zavar egy Opeles matricával simán megoldja :D
Alulra két ködlámpa festést kapott, és rendszám is került rá.


Oldalra kapott ezüst csíkos KADETT GSi-s feliratos dekorációt, valamint a belső és a lehajtott ponyvás rész is jópofa.


Hátulra szépen megcsinált piros lámpákat kapott, sőt ha jól megnézzük - a fehéren kívül - a sárga rész is megvan benne csinálva.
Nagyon jó...vagyis majdnem, mivel el van rontva sajnos.
Ugyanis a sárga résznek közvetlen a tolatós rész felett kéne lennie, ehelyett - ha lentről indulunk felfelé - van a tolatós rész, majd piros, majd sárga, majd megint piros.
Tehát ezt illetően nem sikerült eltalálni, de mivel alig észrevehető, így nem is szúr annyira szemet.
Igaz sajnos láttam olyan példányt - pl a sima normál piros változatnál - csak sima piros lámpákkal intézték el.
Kár, annál is megcsinálhatták volna ilyen kialakításban, mivel sokat tud dobni egy modell megjelenésén.
Rendszám felett kapott fekete díszítőcsík kiemelést, és persze a megfelelő betűs kialakítással a CHEVROLET felirat és a GSi 2.0 is felkerült rá.
Sőt még piros ködlámpás festést is kapott, rendesen a megfelelő helyen.


S hogy mennyiért szerezhetünk be egy ilyen modellt?
Nos nem feltétlen kell sokat fizetni érte - az előbb már említettem hogy a normál Chevyket milyen árakon is ki lehet fogni - noha persze megszoktuk hogy mindig ezeket az újságos sz.rokat erőltetik és csoda hogy leállnak a sorozatok mivel sokan drágállják a kidolgozáshoz képest.
De amondó vagyok hogy sok gyűjtő - legalábbis csak a magam nevében merem mondani - hajlandó többet kiadni ha szebb, jobb egy modell, mint egy újságos kiadásnál, de ha csak az olcsó sz.rabb változatokat nyomatják, nem csoda hogy sokan megszokják inkább azokat.

FERENSZ Creative Commons License 2022.01.21 0 0 2399

4/4 - Altaya Ford Sierra Ghia kombi:

 

 


Na meg kell mondjam hogy ezt álmomban nem hittem volna hogy megélem hogy lesz.
Ugyanis NEO változatban ismerem a kombit, az viszont pont a sárga féle orros változatával van kihozva és mint tudjuk az műgyanta és nem olcsó.
De most végre megéltem hogy lett egy Sierra kombim is :D
Így hát mikor megláttam, szintén rákerült a wanted listámra és szerencsére már nem is kell vadásszam.
Elejtettem a vadat - természetesen jó értelemben :D


A színválasztás tökéletes, szépek a lámpák, ahogy már a korábbiaknál is megszokhattuk a lökösben a helyzet-irányjelzős kialakítás.
Szép a Ford embléma is, sőt a lökösön ezüst csíkfestést is kapott - a keréknél sárga módra, ami gondolom szintén a helyzetjelző akarna lenni - és végig is fut az oldalán.
Az első kerék mögött, oldalt - bliszteres képen látható jobban - megkapta a 2.3-as erősséget jelző kis festést is, valamint a felnik is szépek.
Ha azokat is jobban megnézzük még azok is Ford emblémásak.


És végül a fara.
Bele vagyok szerelmesedve ebbe a hátsóba, egyszerűen csodálatos.


Remekül, reálisan megcsinált szép lámpák égőhelyes kialakításban ahogy kell, és megfelelően megcsinált piros-sárga-fehér kinézetben.
Ott a már megszokott betű változatos SIERRA felirat a Ghia kiegészítéssel, jobb oldalon a kék Ford emblémával.
Külön jópofa hogy még tetőcsomagtartó sínt is kapott.
Mondjuk Én nélküle is el tudtam volna képzelni, de így feldobja kicsit.


Egyszerűen imádom :D


Külön tetszik hogy noha ez egy újság mellékletes kiadvány, de mégis milyen jól meg van csinálva, mind színt, kialakítást, részleteket illetően, ami azért is meglepő, mert az Ixo mostanság hozta ki az XR4 példányt is más színben és érkezik majd ezüst kombiként is.
Abban is esélyes hogy kelleni fog, de ha magas az ára, akkor megelégszem a bordóval :D
Komolyan mondom nem bírom.....nem bírom, hogy már megint be kell tervezzem őket....ez már kínzás :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.01.18 0 0 2398

4/3 - Altaya Ford Sierra 1.6L:

 

 


Meg kell mondjam őszintén, erre nem számítottam.
Bár nagyon megörültem neki mikor megláttam a farmerkék Ghia változatot és rögtön is wanted listámra került, majd pedig mikor jött a megjelenési listába a fekete XR4-es változat az is beszerzendő példány státuszba került - noha vannak már Sierráim - de mégis, ezeket nem lehetett kihagyni.
De arra hogy kihozzák ismét, más orral, na ez totál meglepett.
Egyik alkalommal gondoltam megint körülnézek a neten és akkor láttam meg az eladónál.
Na mondom...
Bár a sárga szín talán nem a legjobb választás neki, annyira nem vészes.


Nagyon tetszik hogy az Altaya megcsinálta így hogy kihozta ezzel az orral is, mert ezt így kell csinálni.
Noha szokták hangoztatni hogy egy modell formaöntvénye nem olcsó dolog, de kell kockázatot vállalni.
Tulajdonképpen minden egyes modellautó legyártása kockázattal jár, mivel nem tudni mennyire-hogy fog fogyni.
Még ha egy legendás és ismert modellt is gyártanak le, amit azelőtt már kihozott nem egy másik gyártó is, mivel ugye nincs rá garancia hogy a friss kiadású példányt fogják választani, mikor árban lehet van barátibb is.
De ha legyártja és bejön....


Szép lámpákat kapott, kis Ford embléma is került rá.
Nagyon tetszik hogy mattszürke a lököse, valamint figyeltek erre az oldalsó csíknál is.
Jópofa hogy a lökösben szintén úgy alakították ki a helyzet-irányjelzős részt, mint a korábbi változatnál, vagyis itt is kis üveg berakás lett.


Hátul is szépek a lámpák, noha elsőre igen csak lehet látni a berakás helyét, ami felül és lent is látható, de szerencsére a vakus fényképezésnél ez kevésbé észrevehető, azonkívül pedig szép, reális a kialakítás.
A rendszám mellett még a rendszámvilágítás pöttyeit is kifestették, valamint a csomagtartó zárját is.
Azt már persze mondanom sem kell hogy a megfelelő betűtípussal kiírt Sierra 1.6L típusjelzést is megkapta természetesen a kék Ford emblémával együtt.
Remek kis példány.

FERENSZ Creative Commons License 2022.01.17 0 0 2397

Hát igen, mondjuk így hogy utánanéztem....
Wikipedia szerint 78 és 89 közt gyártották a Renault 18-ast, szóval lehet hogy akkor elírták az évszámot rajta 82 helyett, mert a TS típusjelzéses változatot - igaz azt nem tudom hogy a sima vagy a kombi - 78-82 közt volt.
Igen, Én is emlékszem a Garasos szinkronra, szerintem azzal az igazi, de szerencsére újraszinkronizálásnál is remekül eltalálták hozzá Gáti Oszkárt.

Előzmény: Karola82 (2396)
Karola82 Creative Commons License 2022.01.17 0 0 2396

Na, ez csak azért érdekes, mert a filmklasszikus Belmondóval 1980-81-es(!) születésű alkotás. (Én még emléxem az eredeti, Garas-féle szinkronra is, ami persze semmit nem von le Gáti Oszkár kiváló második magyarhangjának értékéből.)

Előzmény: FERENSZ (2395)
FERENSZ Creative Commons License 2022.01.15 0 0 2395

4/2 - Altaya Renault 18 TS Break:

 

 


Vannak olyan modellek, melyeket meg kell szerezni és néha nem olcsók.
Na ez mondjuk olyan amelyikre vágytam, de sajnos többe került kicsit mint amennyiért nyugodt szívvel beszereztem volna.
De végül is megvan, csak ez számít.
Renault 18 kombi példányom már akad, mert van egy sárga La Poste kiadásom belőle, valamint egy francia rendőr változat, most viszont jött ez a szép kis civil változat.
Azt meg kell mondjam hogy szép masina, de egyszer-kétszer gondolkoztam hogy valóban benne tartsam-e a kinézett pakk példányai között.
Végül is, sóhajtottam egyet és jött.


Renault 18-asom is akad mostmár nem egy példány, mert először ott lett a kék Altaya változat, majd a barna, nem olyan rég - szintén ebből az argentin sorozatos kiadásból - a piros sportosabb kivitel, most pedig a kombi.


Szépen megcsinálták a kicsikét, szépek a lámpái, széleken sárga irányjelzős kialakítással.
A lámpa-hűtőmaszkot körülölelő ezüst csík festést is kapott, ami még inkább kihangsúlyozza.
Szép a kis Renault embléma is.
A tetőre került tetősín is.


Hátul is nagyon szépek a lámpák, reális kialakítás ahogy kell.
Piros-sárga-fehér (belül egy kis piros rész meghagyással) és ismét piros.
Természetesen kapott Renault 18 TS jelzést is a farára.
Imádom.
Ezért mondom sokszor hogy ezeknek meg kell adni a módját, mert leginkább a lámpák kialakításától (is) függ egy modell összbenyomása hogy mennyire szép.
Persze számít a többi dolog is, de ez a legfőbb mérvadó - szerintem - ilyenkor.
Nem mindegy hogy csak egy piros üveglámpával intézzük el, vagy egy ilyen csodálatosan megcsinált kialakításúval.


Filmes kocsiként Jean Paul Belmondo "A Profi" filmjét hoznám fel, amiben láthattuk a kicsikét mikor Farge-al megérkezik a kastélyhoz, valamint utána is a még megérkező rendőrségi egységek példányaként.

 

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.01.12 0 0 2394

Már épp készültem menni a börzéről mikor is egyeztettem Emberemmel, akivel megbeszéltük hogy börzén átveszem a pont befutott másik argentin pakkomat is.
Kisétáltam a bejárathoz, gondoltam addig berakom a 3 átvett példányt a kocsimba - lévén nem parkoltam messze a bejárattól - de pont a bejárat kapujánál összefutottam vele és barátnőjével.
Így átvettem a csomagot és már indultam is tovább a masinámhoz.
Persze nem bírtam ki hogy a kocsiba betéve a 3 szerzeményt, ne nézzek rá az újabb argentinos pakkomra, mivel megint remek kis példányokat sikerült megszerezni :D
Lássuk is mik jöttek megint.


4/1 - Altaya Jeep Grand Cherokee:

 

 


Ezt a Jeep-et is kinéztem az eladó termékei között, noha érdekes módon ezt egész jó áron lehet beszerezni.
Ahogy néztem ráadásul nem csak a "Inolvidables 80/90" sorozatban jelent meg, hanem a mexikói autós újságos sorozatban (Grandes Autos Memorables) is megjelent pont ez a példány, pont eme színben.
Bizonyára abba is belerakták :D


Mint említettem ezt pl egész jó áron be lehet szerezni, ami mondjuk jó is, nem mindegyik példány olyan amelyikért megadnám a legfelső összeget.
Ez is ha drágább lett volna, akkor inkább kihagyom, mivel annyira nem vágytam rá, de azért örülök hogy összejött.


Ami elsőre feltűnik a még oldalsó bliszteres képen, az természetesen a felnije.
Rohadt jól megcsinálták, hogy nem csak a dísztárcsa, hanem még a felni is látszik alatta.
Természetesen az ajtón is megkapta a Grand Cherokee feliratot.


Elől szép lámpákat kapott, a megfelelő oldal-alsó sárgás beütéssel ahogy kell, alul pedig két ködlámpa berakás.
Színre fújt rovátkás hűtőmaszk és felette természetesen a Jeep felirat.
Felülre került tetőcsomagtartó is.


Hátul szép reálisan kialakított lámpákat kapott, sőt a csomagtérben bal oldalon még ott a pótkerék is.
És persze itt sem hiányozhat a Jeep felirat valamint a jobb oldalon a V8 jelzés, de ha megnézzük bal oldalon a tanksapkánál még egy 4x4 felirat is helyet kapott.
Filmes kocsiként Steven Seagal:Lángoló Jég című filmje jut róla eszembe, melyet nem tartanak egy jó filmnek a kritikusok, és bevételben sem produkált nagyot, de azonkívül hogy Seagal maga rendezte és hogy így próbálja meg olaj hajtotta világunk szennyező dolgait bemutatni és jobb belátásra bírni minket, Én azért szerettem, mivel egyaránt van jelen benne az indián szellem világ, és a modern olaj hajtotta gépezet.
Olyan ez számomra mint a Prey című PC játék, melyben szintén volt az indián szellemvilág, de ott a sci-fi műfajjal keverve.
Az autónak ugyan nem volt mozgós jelenete, de mikor megérkezik a helikopterrel a zsoldos csapat Michael Cane-hez, akkor egy ilyennel vannak ott, csak persze a piros Aegis olajfinomítós céges festésű példánnyal.


De máshol is találkozhatunk vele, nem kimondottan filmben.
Ugyanis a Discovery-n van hogy több részt is meg szoktam nézni a "Dr Pol Állatklinikája" című műsorból és "Paul dokiéknál" szinte mindegyik járgány - amivel kimennek az esetekhez - ilyen Jeep.
Meg is lepődtem anno mikor néztem hogy Paul doki is ilyennel megy, a másik asszisztense is egy ilyen Jeep példánnyal vonul ki egy esethez - természetesen nem ugyanazzal - szóval van nekik 2-3 darab ebből a típusból.

FERENSZ Creative Commons License 2022.01.09 0 0 2393

Minichamps Ford Grand C-Max:

 

 


Szeretem a Ford egyterű példányait.
Bár nem kérdéses hogy a régi Fordok közül a Sierra, a modernebbek közül pedig a Focus a kedvencem, azért az egyterűek is bejönnek.
Korábban már mutattam a Focus C-Max példányt, majd nem olyan rég az S-Max-ot, most pedig itt a Grand C-Max.
A névazonosság a Focus C-Max-al ismerős lehet, mivel szerintem azt még a Focus példányból kreálták meg, ezért is kapta még ott meg azt a nevet, ez pedig már egy különálló modell.
Noha mondhatnánk hogy orrilag ez is lehetne Focus C-Max, de nem.


Nem egyszer tervben volt a kicsike, de nem jött össze.
Mindig úgy alakult hogy valahogy kikeveredett az összeállított listából, vagy pedig ha később nem találtam jóárú példányt, akkor csak drágán találkoztam vele.
Az egyik alkalommal Kővári Márk cimbora pont említette hogy van neki egy Focus C-Max példánya eladó, de mivel nekem megvolt - és pont aznap posztoltam - természetesen nem érdekelt, de említettem hogyha az nem lett volna meg, mindenképp beszereztem volna tőle.
Viszont a Mecha börzén odajött hozzám egy úr hogy nem tudnék-e neki benne segíteni és máris Márkhoz irányítottam.
Később aztán kiderült hogy az úr felesége - aki kereste azt a típust modellben - egy olyan példány tulaja, csak éppen nem ama kiadásé, hanem a későbbié, vagyis ezé.
Márk említette is hogy rendelt egy ilyet, meg a későbbi példányból is, és jeleztem felé hogyha eladó lesz, vagy ha rendelne még majd akkor szóljon, mert érdekelne.
Így is lett, mivel a nővel nem jött össze a dolog.
Megbeszéltük a kicsikét a Váci úti börzére.
Eredetileg nem terveztem kimenni mert hajszálra pont annyi pénz volt nálam amiből a "Márkos példányokat" (Dénestől Jaguar és Felicia, Kőváritól a C-Max) át tudtam venni.
Noha nézelődtem persze hátha találok valamit és max elhalasztom a következő börzére az átvételeket, de szerencsére nem volt semmi.
Pontosabban volt egy valami, amiből korábban nekem volt olyanom, de az akkor eladásos példány volt, de később terveztem hogy mégis csak kéne egy nekem is, de nem volt olyan fontos, így hát a betervezett példányokat mentem intézni.


Szép lámpákat kapott, alá krómos égőhelyes kialakítást.
Alulra két kis ködlámpa berakás került, Ford emblémás hűtőmaszk és Grand C-Max feliratos rendszám is került rá.


Hátul is szépek a lámpák, noha elsőre kicsit merésznek hat ez a far-lámpás kialakítás, de nem rossz.
Természetesen megkapta a típusfeliratot is bal oldalon lent.
Érdekes hogy ezt a kis egyterűt oldalajtósnak tervezték meg, mert látható a lámpák előtt a tolósín, de a későbbi faceliftes példánynál már rendesen nyíló ajtós kivitel lett.

FERENSZ Creative Commons License 2022.01.06 0 0 2392

Abrex Skoda Felicia:

 

 


Maradunk a színnél :D


Mint azt már említettem, előzőleg ez már le volt beszélve Péter barátommal, viszont akkor nem tudtam sajnos átvenni, és akkor csapódott még mellé a Jaguar XJS példány is hogy kelleni fog.
Nagyon örülök hogy az Abrex újra kihozta a kicsikét, ráadásul figyelve arra is, hogy milyen kerékkel, mert kétféle felnis variánsban lehet találkozni velük.
Van a sok küllős és ez az "alap felnis" amivel inkább megszokott látvány.
Nem volt kérdés hogy bizony akarni fogok egyet.
Felicia példányt terveztem már egy ideje, természetesen meg kell mondjam hogy ezüstben, abban viszont nem találtam, vagy ha mégis, akkor drága volt.
A másik változat ami szóba jöhetett az a fehér.
Most viszont ez a kicsike beparkolt.....de ez természetesen nem jelenti azt hogy a másik két színváltozatról is letettem volna :D


Jó a szín, tetszik hogy a lökösöket is megfelelő mattabb színre fújták, de persze színre fújt lökös változatok se lennének utolsók, bár szerintem a legtöbb ilyen.


Szép lámpákat kapott elől, alatta kis krómos berakással, jó a Skoda embléma is.
Rendszám is került rá és két ködlámpa festést is kapott.
Ez mondjuk lehetne üveg, de így se rossz.
Az ablaktörlők is jók, noha így elsőre kissé talán vaskosnak tűnik, de nem rossz.


Természetesen jó pont - ahogy már említettem - hogy figyelnek a kerékre is, mert korábban csak sürgősségi változatoknál láttam "alap felnis" kerékkel, és a sima verziókat csak sok küllős felnivel, de most végre ezeknél is így van.


Hátul szép piros lámpákat kapott, ami a modell színe ellenére is jól kivehető, természetesen rajta a fekete csík festéssel, ami az irányjelző-tolató rész és így összhangban van a csomagtartó ajtón futó csíkkal is amin ott van a Felicia típusjelzés, valamint a felszereltségre utaló GLXi jelzés is.


Egyedüli hibája szerintem - a már Altaya Peugeot 306 sedan példánynál is említett - küszöb, aminek szerintem hullámosabbnak kéne lennie, mert itt is elintézték simára alakítással, márpedig az első-második ajtók között igen csak meg kellett volna görbíteni kicsit.
Ezt anno jeleztem is az Abrex-nek, hogy nem értem erre hogy nem sikerült figyelni.
Lévén ha lett volna olyan, akkor azt mondom oké, azt vették alapul, de nem láttam Feliciát így sima küszöbbel, mindig csak a kis megtört változattal.
Szóval...ez nem azt jelenti hogy leírnám a modellt, nagyon szép, de nem ártana néha ilyesmikre is figyelni.
Ha jól tudom ezekbe a kis masinákba már Vw motorok voltak, de sajnos elég gyakran látom hogy főleg a csomagtartó ajtóknál rohad a karosszéria, így sajnos ez a gyengéje.
Szerencsére ez a modellnél nem fenyeget :D

 

Visszatérve a küszöb témára: mostanság jelent meg egy cseheknél futó Skodás sorozatban szintén a Felicia, csak már a másik hűtőmaszkos kialakítással, annál viszont tudtak figyelni a küszöb kialakítására.
Annál a hátsó lámpa fekete részére nem sikerült.

FERENSZ Creative Commons License 2022.01.03 0 0 2391

WhiteBox Jaguar XJS:

 

 


Egy előző Mecha börzén már tervben volt egy járgány Ivkovic Péter cimborámtól, viszont akkor nem tudtam átvenni.
Ezt a kicsikét viszont akkor szúrtam ki és megkértem tegye félre a következő börzére.
Korábban is néztem ezt a járgányt, tervben is volt valakitől, viszont akkor nem jött össze.
Aztán egyik alkalommal megláttam Péternél, talán épp csak kirakta, és már tehette is vissza a zacskóba :D
Meg kell mondanom hogy a gyűjteményemben nem nagyon van Jaguar, idáig is csak 1-2 darab van - pl a James Bondos XJ8 és a Daimler változata, valamint a múltkor diorámás környezetben fotózott korábbi XJ8-as példány - mivel nem nagyon jönnek be, nem nagyon van olyan ami tetszik.
Persze még Hongwellben is ott van az S-Type.
Viszont ez az XJS nagyon bejön és az ára se volt rossz.


A Discovery-n amikor tehetem nézem az "Autókereskedők" műsort, de szoktam még a "Brit Kincsvadász" műsort is nézni és az egyik epizódban Drew Pritchard - aki egy régiségkereskedő és az az Ő műsora - pont egy ilyen kicsikét talált - mivel néha autók is akadnak - ami igaz eleinte ilyen sportosabb változat volt, szürke lökösökkel, de visszavarázsolták ilyen eredeti klasszikus kinézetébe.
Akkor már Én is eldöntöttem hogy: igen, akarni fogok egy ilyet Én is, még ha a kisebb változatával is kell megelégedjek :D


Nagyon szép a kicsike.
Krómos hűtőmaszk és króm keretes üveg lámpák, ott a Jaguar embléma is a mocitetőn, Jaguar feliratos rendszám, sárga irányjelzőket is kapott a lökösbe.
Mindkét oldalra króm tükröket kapott és persze ablaktörlők is kerültek rá.
Külön jópofa az oldalán futó kis csíkfestés is, ami feldobja kicsit.


Hátul is szép a kicsike.
Megfelelő formát követő lámpás kialakítás, természetesen a megfelelő piros-sárga kialakítással, mivel ennél a JAGUAR rendszám feletti felirat két szélén volt a tolató lámpa.
Azért mondjuk egy ezüst aláfestést lehet elviselt volna, mert így az autó eleve bordó színe miatt nagyon egybeolvad a lámpán a piros-sárga rész, de azért kivehető.
Ott a V12 jelzés valamint az XJS felirat is, ami mondjuk inkább XIS-nek vagy X1S-nek tűnik, mert sajnos a J betű íves része nem sikerült jól.
Piros prizma festés a lökösre és két kipufogó.
Ha minden igaz kombi változatban is kihozták, igaz nem biztos hogy a WhiteBox, de láttam kékben.
Egyébként érdekes mert bár noha ez a megszokott változat, létezik egy másik hátsó lámpás változat is belőle.


És persze legyen most itt egy klasszikus videoklip is melyben szintén szerepel a kicsike.
Chris Rea - Road To Hell című számában is visszaköszön ahol felülnézetben is meg lehet ismerni - bár szerintem azok modellek - és a klip háromnegyede részénél is van ahol pont a kamerába kapjuk amint elhalad mögötte.


Mindig imádtam ezt a számot és talán ennek IS köszönhető az autók iránti imádatom.
Amint az ablaktörlők teszik a dolgukat, állnak a kocsik az úton, melyek arra teremtettek hogy menjen és menjenek rajta, ahogy az esőcseppek lehullanak a karosszériáról.
De talán ilyen az is az énemben, hogy imádom reggelente nézni az autókat amik elhaladnak előttem a megállóban és nézem melyik megye bele éppen egy kis vízműves csatornafedélbe vagy sem, vagy a hangja amikor áthaladnak vagy áthaladok egy híd összeillesztés pillérein :D
Hisz mindenki tart valahová, legyen az csak mindennap a munkába és munkából, vagy egy hosszas utazás :D
Tény hogy az autók - szerintem - a 80-as években élték fénykorukat, nagyon sok szép formás és elegáns példányt köszönhetünk ama évtizednek, többek között ezt a szép, impozáns XJS fenevadat is :D


https://www.youtube.com/watch?v=OcW-BSEB3ng

FERENSZ Creative Commons License 2022.01.03 0 0 2390

Nem írok dátumot.
Időrendben haladok.
Ha megveszek teszem azt egy nagyobb pakkban 10 modellautót, akkor azokat 2-3 naponta posztolom, így persze tolódnak.
Mindenki nézzen utána ha keres valamit hogy mi, hol, mennyi.

Ennyi.

Előzmény: policecars (2389)
policecars Creative Commons License 2022.01.02 0 0 2389

2021. januárban is ennyi volt, sőt közben több helyen még olcsóbban is lehetett kapni. Az autó 2019. decemberében jelent meg, ha te 2020-ban vetted, nyilván még lehetett magasabb az ára, de ilyen esetekben nem ártana a hozzászólásaidhoz dátumot is írni, hogy ne legyenek félrevezetőek.

Előzmény: FERENSZ (2388)
FERENSZ Creative Commons License 2022.01.01 0 0 2388

Ott nézem.
Onnan van.
Igen, MOST MÁR ennyi az ára, de Én attól hogy most posztoltam, nem azt jelenti hogy most is vettem...

Előzmény: policecars (2387)
policecars Creative Commons License 2021.12.31 0 1 2387

Nem tudom, hol nézed ezeket az árakat, ebay-en ez az autó postával 22 Euro.

Előzmény: FERENSZ (2386)
FERENSZ Creative Commons License 2021.12.31 0 0 2386

Bár már mindenki nagyban készülődik az esti bulira, a tüzijtátékok fellövésére, hogy búcsúztassa ezt az évet és köszöntse az újat, Én azért még mára hozok egy modellt bemutatva.
Lássuk is hát az ötös pakkom utolsó szerzeményét hogy mely volt az a fontos példány, mely miatt megint össze kellett állítani egy pakk-beszerzést és amely nagyon jó választás - a gyártást illetően is - mivel idáig nem nagyon láttam még modellben - speciel ezt a változatát - más gyártótól sem.


5/5 - Altaya Peugeot 306 XRd:

 

 


Bizony, bizony.
Létezik :D
Most már :D
306-os Peugeot-t eddig is lehetett találni, igaz a hatchback kiadásban a Minichampstől 3, vagy 5 ajtós variánsban, amik közül az 5 ajtós amúgy is ritkább változat.
Ugyanis amiket idáig láttam azok rendszerint 20 000Ft-tól - igen TÓL - indultak.
Egyszer volt amikor láttam egy arany színűt kb 10 000 körül fixáron, de azt kihagytam, nem jött be abban a színben.
A cabrio meg egyaránt megtalálható Minichamps és újabban a Maxichamps kiadásában is, de úgy látszik nem nagyon kelendő.
Szóval nem is értem néha hogy mi alapján döntenek egyik, vagy másik gyártmánynál egy bizonyos típusról.
Volt hogy Én is adtam tippeket egyik-másik modellgyártónak hogy miket lenne érdemes.
Most viszont imádott Ixo/Altayánk jóvoltából elérkezett az idő, hogy a 306-os Peugeot és azon belül is a szedán, végre megszületett modellautóban :D
Tetszik hogy külön figyeltek erre is, hogy a csomagoláson belül még kapott ilyen formára kialakított műanyag berakást is, lévén ez az előzőleg mutatott példányoknál nem volt.
Szóval Ők is érzik hogy ez egy különleges példány :D
Amúgy azt is hozzá kell tenni hogy nem olcsó.
Ugyanis az eladó - akitől volt hogy pár másikat kinéztem korábban - 13 000Ft-os - igen - áron kínálta, több is volt neki, és vitték.
Mindig megnéztem - amikor elérhető volt - és láttam hogy "4/2 sold", aztán máskor meg "6/4 sold", meg hogy "last one" (azaz utolsó darab), szóval még ilyen áron is voltak akik vitték.
Bevallom egyszer-kétszer odáig jutottam hogy összeállítottam a pakkot és tervben volt ez a kicsike is, de aztán mindig úgy alakult hogy vagy lejárt az aukció, vagy elkelt.
Természetesen többször is átgondoltam a dolgot hogy akarom-e én ezt a példányt ennyiért, mivel egyszerűen nem találtam olcsóbbat.
Persze azt mondanom sem kell hogy drágábbat igen.
Volt aki 20 vagy 25 000-es áron is kínálta.
Én megmondom őszintén nagyon kedvelem ezeket a modelleket, Én olyan 7000 és 12 000 közti összegeket adtam meg értük - persze többször az olcsóbbik árat, de volt 1-2 olyan példány amelyért igen csak csengettem - de még így sem érzem drágának vagy hogy nem érte meg, hogy később már van akinél harmad áron látom őket.
A másik hogy persze inkább a csomagoláson spóroljanak mint a modell kidolgozottságán-megjelenésén, ezért nem plexisek.


De lássuk is:


Nagyon baba a kicsike :D
Szépek a lámpái, szinte már morcosak.
Alatta természetesen ezüst aláfestést kapott.
A Peugeot embléma is szépre sikeredett.
A felnikre is figyeltek, mivel ugyanolyan csavart mint pl a 206-osnál ami volt.


Ami nekem mondjuk kicsit furcsa - oldalról nézve - hogy a küszöbnél nincs az a hullámos kialakítás, ami általában ennél a típusnál mefigyelhető.
Szóval ez egy picit hiba, mivel az első kerék mögött, és a hátsó kerék előtt, kissé meg kellett volna csinálni ívesre, de annyira nem vészes, de mégis jó lett volna erre is figyelni kicsit.


Egyébként ez már a facelift verzió, mert a 306-os szedánból is volt korábbi, annál is ugyanis a hátsó lámpáknál még ívesen volt megcsinálva az irányjelzős-füstös rész és alulra került, ennél meg már felülre és szimplán csak megfelezték.
De ha már a lámpák.


Hátul is szépen megcsinálták, piros lámpa, természetesen a másik fele megfelelően füstös festést kapott, sőt alatta még az égőhelyes kialakítás is látszik.
Valamint odabiggyesztették a Peugeot feliratot, középre a csomagtartó nyitón az emblémát, valamint a jobb lámpa alá a 306 típusjelzést.


Úgyhogy a küszöb hullám hiányát leszámítva - vagyis jobban mondva inkább az egyenesre megcsinált változatát leszámítva - egy nagyon jó kis különleges példány és végre megvan :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.12.28 0 0 2385

5/4 - Altaya Renault 19 RT:

 

 


Na ez az egyik fontos példány az öt modell közül :D
Ugyanis ezt a típusú Renault példányt, egyaránt meg lehet találni Universal Hobbies, Norev, Solido kiadásokban is, ezzel az orral, és a másik, egyszerűbb kinézettel is, sőt a különféle cabrio vagy hatchback féle kiadásban is.
De.
Szedánban még idáig nem volt egyik gyártótól sem, így hát az Altaya jól döntött hogy előrukkolt a szedán variánssal :D
Gratula :D


Bevallom a képen kicsit csaltam, mert miután Emberem átjött a pakkal - mivel úgy is ide a szomszédba volt hivatalos átalakított járgányokat illetően - észrevettem miután felhoztam a lakásba és elkezdtem a szemrevételezést, hogy a jobb első lámpája hiányzik.
De hál Istennek megvolt a csomagolásban, ami szintén jó hogy nem volt sérült, se szakadt, így biztonságban benne zötykölődött a kis kiesett üveg darab.


A Renault mondhatni mindig is az egyik kedvenc márkám volt az autók között, noha szinte minden gyártmányból van kedvenc típusom - kivéve a sportkocsik és izomautók - de a Renault példányokat különösen kedvelem.
Emlékszem még vaterás időszakomban egy olyan gyűjtőre, akinek pl a felhasználóneve is az volt ami utalt rá, igaz Ő egy másik francia példányt kedvelt.
A neve: LaCitroen volt (természetesen utalva a keresztnevére és az általa gyűjtött masinák márkáira, de nem biztos hogy pont így írva)
Úgyhogy a Renault autókat mindig is szerettem.
Vitesse kiadásban van meg a legtöbbje és nagyon imádom őket, legyen szó akár a Megane-ról, a Safrane-ról, vagy akár a 18 vagy 21-es Renaultról, hogy a kis 5-öst már ne is említsem.
És persze a 19-esek amiket az előbb említettem.


Elől szépek a lámpái, természetesen mélyedéses kialakításban, ezüsttel kipingálva.
Szép a Renault embléma is, alulra két sárga ködlámpa berakást is kapott.
A rendszámokat illetően nem zavarnak hogy argentinok, mivel ugye még mindig jobbak mintha sokszor hiányoznak arról a bizonyos...na tudjuk melyik gyártóra gondolok :D


Hátul szintén szép a kicsike ahogy kell.
Szép a kis teljes egészében üveglámpás berakás, alatta a pirosas rész kiemelésével és a többi rész füstös jellegű meghagyásával.
Sőt ha kicsit jobban megnézzük alul középen a rendszám alatt még egy pótkerék is megbúvik, bár ezt nem nagyon lehet látni, csak alapos nagyítás után vehető ki az íve.
A kis huncut :D
Tetszik ezeknél a példányoknál hogy megadják a módját.
Jó a típusválaszték, olyanokat is kihoztak amely nem nagyon volt még más gyártótól sem, jók a színválasztások is, hogy van hogy kihozzák ugyanazt csak egy másik felszereltség vagy sportosabb kiadásban, figyelnek a lámpákra is hogy rendesen sárga, vagy füstös jellegű legyen a búra stb...


Szóval nem egy túl gyakori példány ez a szedán a többi változat között, de végre megvan.

FERENSZ Creative Commons License 2021.12.25 0 0 2384

5/3 - Altaya Renault Trafic:

 

 


Renault Trafic példányt anno már mutattam, mivel világos-zöld színben már kihozta az Altaya az "Utilitaires Renault" sorozatban, amiben Renault kishaszon járműveket hoztak ki (aminek persze személyes véleményem szerint megint csak az a hibája, hogy többségében túl régi példányokkal rukkoltak elő benne, ami nem is lenne baj, náluk nyilván kelendő, de jobb lenne európaibb változatokkal is előrukkolni, nem csak a saját hazájuk béli példányokra koncentrálni, mert ki kell aknázni a lehetőségeket) és már abban a sorozatban volt.
Most viszont bekerült egy előnyösebb színben az Inolvidables kiadásba is és jól is tették.
Noha a zöldet nem nagyon terveztem, mert valljuk be az a szín nem épp a legjobb neki, de mégis beszereztem mert mondhatni korrekt volt az ára, és maga a típus sem volt még meg - kivéve persze korábbról a lakóautós változatot, de az nem teljesen ugyanaz - most viszont a fehér noha normálisabb kiadás, sajnos többe volt mint szerettem volna.
De nem érdekelt, lesz.rtam, mert inkább arra koncentráltam hogy a pakkban van két olyan példány melyekre nagyon vágytam és végre meglesznek.


Szépen megcsinálták a kis masinát, noha ezt már a zöldnél is mondtam persze.
Szépek a lámpák, alatta még az égőhelyes kialakítás is látszik.
Széleken sárga irányjelzők, jó a rovátkás, ezüst Renault emblémás hűtőmaszk is.
A mocitetőn ott az ezüst RENAULT felirat, a szellőzős rész pedig egy külön fekete berakást kapott.
A tükrök is jók, oldalt kilincs és ajtósín festés.
Első ránézésre talán a kormány kissé túl nagynak tűnik, de szerintem rendben van.


Hátul is szintén szép a kicsike.
Szépek a lámpák ahogy kell, piros-sárga-fehér-piros, bár az alsó pirosban nem tudom mi a kicsike fehéres kihagyás - ezt már a zöldnél is említettem - de ez könnyen orvosolható és nem zavar :D
Szintén kapott kilincsfestést, és persze a Trafic típusjelzés is ott van a megfelelő betűstílusban, sőt a rendszám felett még rendszám világítás festést is kapott.
Elsőre gondolkoztam nem lett-e volna jobb feketével a zsanérokat is kiemelni, de szerintem jobb is így :D
Természetesen hátulra megfelelő kialakított kis sarok lökös elemek és persze az ajtókon is megkapta azokat a kis berakásokat.
Fehérben azért sokkal reálisabb mint zöldben :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.12.22 0 0 2383

5/2 - Altaya Fiat Duna SCX:

 

 


Azt imádom ebben a sorozatban, hogy kihoznak egy autót és vannak olyan típusok, melyeknél kihozzák a kicsit más, sportosabb variánsát is.
Így ezáltal újra el lehet adni - mondhatni - ugyanazt a modellt, de a gyűjtő mégis egy másik példányt tarthat magáénak.
Ezt így kell csinálni.
Noha meg kell mondjam hogy nincsen Fiat Duna példányom, így hát érdekes kicsit hogy rögtön a sportosabb változatát szereztem be.
A másik sorozatban sima példányként megjelent, ezüst színben - mondjuk ezt sem értem miért nem ebben, mert ugyanúgy 80-as évekbeli modell, de vannak ilyesmi átfedések - de abból még nem sikerült beszerezni.
A Fiat Duna példányra Én úgy tekintek, mint az Uno szedán változatára :D


Vagány a kicsike.
Érdekes hogy egy ennyire egyszerű kis Fiat példányból - főleg a szedánból ami nem is oly gyakori - még fut egy sportosabb kiadásra is, ami esetleg pár akkori fiatal srácnak első autója is lehetett.
És mint tudjuk az első autó élmény, meghatározó egy férfi életében :D


Nagyon faján megcsinálták a kis dögöt.
Bár mi az Uno-t leginkább a kis 3 vagy 5 ajtós változatában szoktuk meg, és ez a Duna nálunk csak mit folyóként ismeretes, mégis jópofa.
Szépek a lámpái, az 5 ferdített csíkos Fiat embléma, mellette még kékkel is kiírva a Fiat felirat, a lökösön kapott ezüst csíkfestést, alulra két sárga ködlámpa berakást.
Tetszik az oldalán végigfutó piros csíkozás is.
A fekete-piros mindig is egy jó kombó volt, mert vagánnyá tud tenni egy autót :D


Hátul is szépre sikeredett.
A lámpák nagyon szépek, természetesen figyelve a megfelelő kialakításra.
Természetesen a bal hátsó alsó sarkában a piros hiányt, illetve a jobb oldali felső irányjelző résznél lévő hibákat azóta orvosoltam :)
Szintén ott a kék FIAT felirat, valamint jobb oldalon a Duna SC - és pirossal - az X típusjelzés is.
Figyelem SPOILER veszély!!! :D
Kapott egy kis spoilert is - lévén sportosabb változat, ami nem is lenne sportos spoiler nélkül - ez is megdobja a feelingjét.


Meg kell mondjam belopta magát a szívembe ez a kis "nem szokványos Fiat sedan sport kölyök", így akárhányszor csak megnézem a képeket, egyre inkább imádom :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.12.19 0 0 2382

Amikor tudomást szereztem az Argentin "Autos Inolvidables Argentinos" sorozatról - egyaránt a sima és a másik, 80-90-es évekbeli példányokat bemutató kiadásról - akkor rögtön megnéztem mik lesznek benne az aktuális példányok és bizony jó pár olyan volt amit be kellett tervezzek.
Természetesen más sorozatos kiadásokat is nyomon követek, pl a "Vehiculos de Reparto y Servicio"-t ami egy kishaszonjárműves kiadás.
Most következő példányunk is eme sorozat kiadásában jelent meg.

Miután megvolt az első pakk, utána is azon voltam hogy olyan eladót találjak, akitől beszerezhetek párat.
Így hát szintén összeállítottam egy 4-5 darabból álló pakkot amit sikerült is megszerezni, noha volt benne sajnos kellemetlen rész is.
Van hogy néha a drágábbik eladót kell választani, mert nem mindig az olcsóbb a jobb, de erre majd kitérek esetleg egy másik posztban.
Már épp készültem a minap ráírni Emberemre hogy mi a helyzet a pakkal, mert mondta hogy van egy kellemetlen dolog és majd hétfőn hozza ki a futár ha minden igaz.
A napokat illetően pedig már szerda volt, így gondoltam hogy ráírok megérdeklődni, de aztán úgy voltam vele, mégse zavarom emiatt, majd szól.
Aznap nem volt sok címem kint körön, de valahogy mégis fáradtabbnak éreztem magam - bizonyára a tavaszias időjárás miatt, amivel nem is lenne baj, de nem december közepén - így hát mihelyst hazaértem, be se kapcsoltam a gépet, hanem egyből bedőltem szunyálni.
Emberem természetesen írt face-en - mint másnap megnéztem - de persze mivel nem kapcsoltam be a gépet, nem láttam az üzenetet, és telefonon fel is hívott hogy erre jön és hozza a pakkot.
Így hát miután álmosan, kócos hajjal ledöcögtem, pacsiztunk, átvettem, pár szót váltottunk, majd mondta is hogy jobb is ha visszamegyek mert nagyon kómás vagyok.
Bevallom őszintén aznap épp csak megnéztem a masinákat egy elemlámpával rájuk világítva hogy minden oké-e velük, majd leraktam őket, mondván majd másnap fotózom.
De most itt vannak.


Lássuk hát az elsőt:


5/1 - Altaya Renault Rodeo FARGO:

 

 


Ez a példány nem ismeretlen nekem, noha mondjuk Én inkább Trafic néven szoktam meg.
Szerencsére árban is egész jó értékben be lehet szerezni, mivel nincs elszállva az ára mint egyik-másik példánynak, noha igaz azt hozzá kell tennem hogy a sorozatban vannak olyan példányok melyeket nem nagyon hozott ki más és esetleg amiatt tartja a magas árát.


Nagyon szép ez a kis példány.
Elől szép üveglámpákat kapott, a Renault embléma is szépen kivehető, alatta sárga irányjelzős berakás.
Kicsit érdekes volt számomra hogy a belső térbe miért kapott visszapillantót, mivel ez furgonoknál nem szokott lenni mert ugye értelmetlen, de gondolom itt meghagyták mivel eleve a modell formaöntvénye miatt, mivel később még esetleg jöhet más változat.
Úgyhogy ez talán egy pici hiba, de meg tudom bocsátani :D
Ez a FARGO pontosan nem tudom milyen cég akarna lenni, de utánanéztem.
Mondjuk jobb oldali ajtajából és hátul lévő kialakításából is arra következtetnék hogy hűtőkocsi.
Legalábbis erre gondoltam, de nem egészen.
Ugyanis különböző péktermékekkel mint hamburgerzsemle, rozskenyér, ezeken kívül különböző lepények, sütemények, tésztaféleségekkel foglalkozó cég.
Bár mondjuk attól még lehet hűtőkocsi...


Hátul is egészen szépen megcsinálták a kicsikét, szép rovátkás lámpakialakítás, a megfelelő égőelosztásos kivitelben és színben.
Jól láthatók a hűtőkocsi ajtón is a részletek, mint szegecselések, zsanérok.
Sajnos az eredeti autóról nem találtam képet - lehet hogy a hozzá mellékelt újságban van - de nekem természetesen csak a modellek jöttek.
Neten se találtam róla képet.


És gondoltam ha már egy jópofa kis furgon, szétkapom és megmutatom részletesebben.
Hát ennyiből áll a kicsike.
Maga a fülke rész, az alváz, a felépítmény és a plató.


Kissé meglepődtem, mert mikor szétkaptam felfelé húztam a szemöldökeimet és azt mormogtam: b.zdmeg, de sok csavar van benne :D
Ugyanis az alvázat 3 csavar tartja.
Egy hátul, egy középen - a fülkét az alvázhoz - és egy elől.
A raktér felépítményben pedig a plató részt, négy csavar.


És mivel nekem nincs ixo háromszögfejű csavarhúzóm - legalábbis ez a kissebb méretű, csak egy anno még előző melóhelyemen nem használatos imbulsz kulcsból háromszög fejűre eszkábált szerzet - így kissé elcsesztem vele pár percet mire mindenhonnan kicsavaroztam.


Általában mindig kikalkulálom mennyi lesz a 4-5 modellre a szállítás, de van hogy néha még kicsit többre jön ki az ára, mint gondoltam.
Így hát ez egy pici kellemetlen dolog volt a beszerzésében, de nem ez volt a fő ok, ami miatt még drágább lett a kicsike, mint terveztem volna.
De ezek ellenére is megérte, mert egy vágyott modell megszerzése, tudom milyen örömet tud okozni, még ha egy soha a büdös életben nem látott céges furgon is :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.12.16 0 0 2381

Minichamps Toyota Avensis:

 

 


Kicsit korábban érkeztem a börzére mint szoktam, mert általában 9 körül futok be, most viszont reggel 8-kor találkoztunk Ervin Mihálycsik kollegával a sarkon.
Mint előző posztomban is említettem, egy kérdéses eBayes argentin sorozatos pakk miatt nem nagyon akartam költekezni, de csak nem úsztam meg.
Miután átvettem az S-Max példányt, mentem még egy kört mikor is az egyik eladónál - akitől többször is vettem már - találtam ezt a szép Avensis példányt.


Korábban volt olyan pakkom amelyben terveztem ezt az Avensist, de megmondom őszintén nem tetszett annyira mint az előző változata - noha nem egy ronda autó és a Toyota egy így is népszerű és megbízható márka - de nem tudtam kihagyni.
Rákérdeztem az árára, mire mondta az eladó hogy rajta van az alján.
Megnéztem és már hoztam is el.
Teljesen normál, korrekt áron volt a kicsike :D


Bírom a Toyotában hogy noha az országot sújtotta földrengés vagy cunami ami kihatással volt a gyárra is, mégse hagyják hogy ez földbe döngölje őket és ragaszkodnak ahhoz amit eddig letettek az asztalra.
A megbízhatóságra és az ügyfelek fontosságára, elégedettségére.


Szép lámpákat kapott, alatta krómos égőhelyes kialakítással, alulra került két ködlámpa, és szép krómos Toyota emblémás hűtőmaszkot kapott.
Mint ahogy azt szoktam említeni a Minichamps példányoknál sokszor nem ártana egy rendszám, vagy - mint jelen esetben is - egy típusfelirat, mert anélkül szegényes egy autó.
A tükrök az ajtóra kerültek - mármint az igazi autónál is így van ugye - ami nekem kicsit furcsa, de nem rossz, nyilván így volt ésszerű a kialakítása az A oszlopnál lévő ablakos kialakítás miatt, sőt az aljában van üveges irányjelző kialakítás.


Hátul is nagyon szép a kicsike.
Krómos lámpatesteket kapott, az üveg felületén a reális piros rész megcsinálásával.
Szintén a típusfeliratos rendszám, valamint a lámpák alatt látható is a Toyota és az Avensis típusfelirat is.
Kis krómos Toyota embléma is került a picinyke domború helyre és persze nem maradhatott ki az alján lévő prizmás piros festés és a kipufogó sem :)


Remek kis darab.

 

A korábbi és a későbbi:

 

FERENSZ Creative Commons License 2021.12.13 0 0 2380

Minichamps Ford S-Max:

 

 


Márk Kővári admin-cimbora keresett meg eme kis szépséggel.
Kaptam egy képet melyen három modell szerepelt.
Az egyiket épp készültem posztolni, de még azt mielőtt megtettem volna jeleztem felé hogy az S-max érdekelne.
Miután megvolt a letisztázott érték, már jeleztem is vételi szándékomat.
Majd pedig utána pont egy olyan példányt posztoltam, olyan színben, ami még volt az általa küldött képen az eladók között.
Jeleztem is számára hogy a Mecha börzén átveszem.
El is érkezett hát az időpontja.
Ervin Mihálycsik kollegával egyeztettem a reggeli találkozó-helyszínt.
Kivételesen most nem reggeliztem "Mac", mert már kissé elegem volt belőle, így most inkább a sarki boltban intéztem el egy háromszög szendvics és egy energiaital formájában.
Mivel épp készültem egy újabb argentin sorozatos pakkot intézni, nem is akartam nagyon semmit venni, de természetesen ez nem mindig alakul úgy ahogy az ember tervezi.
Tényleg nem terveztem semmi mást, noha azért körülnéztem.
Bár ilyenkor úgy vagyok vele hogy még nézelődni se akarok, mert biztos akad valami olyan ami kell, vagy rohadt jó áron van.
Természetesen nem is úsztam meg :D


Miután átvettem Márktól a kicsikét megnéztem és még meg is jegyeztem hogy az eleje majdnem olyan mint a Ford Galaxy példányé, melyet nem olyan nehéz beszerezni.
Említette is hogy mellé tette, de nem azonos vele, sem az eleje, a hátulja természetesen nem, de még oldalról sem.
Én mindenesetre úgy voltam vele hogy ez a kocsi olyan mint egy keverék.
Az orra egy Galaxy, oldalról egy nagy egyterű, a hátsó lámpái pedig hasonlók a Mondeo példányéhoz.
Úgyhogy ez egy Galaxy-Smax-Mondeo keverék :D
Azért az tetszik hogy kapott típusjeles rendszámot.
Látod kedves Minichamps mennyivel jobb így, mintha nincs ott semmi...
Sőt miután átvettem az S-Max példányt, egy kedves idős úrba botlottam - totál nem ismertem és Ő se engem - de érdeklődött hogy tudok-e segíteni C-Max ügyben.
Készségesen álltam rendelkezésére miközben Márk éppen felénk jött, Én pedig máris mutattam felé, hogy "ott az Ő embere" akitől tudok egyet ha szeretne :D
Szeretek segíteni másoknak, akár eladni, akár szerezni, mert tudom mekkora örömöt tudnak ezek a kis "guruló szörnyek" okozni :)

FERENSZ Creative Commons License 2021.12.10 0 0 2379

Minichamps Saab 9-5:

 

 


Saab 9-5-ös példányom már akad, nem is egyszer.
Bár idáig Hongwellben van meg lilában, pirosban, ezüstben, aranyban, de gondoltam miért ne legyen Minichamps változatban is?
Noha Minichamps változatban is megvan, egy korábban jó áron vett pakk részeseként, de sötétzöld színben.
Én viszont vágytam egy ezüstre.
Anno mikor a Hongwell ezüst példányát sikerült megszerezni, nagyon megörültem neki, mert jól kivehetőek a formák az autón.
Ezért is szeretem őket általában ezüst színben gyűjteni.
Egyik alkalommal szintén sikerült volna eBayről beszerezni, de sajnos annak a tükre nem volt meg.
Épp kiköltekeztem magam egy eBayes pakkomra és tervben volt egy másik - sőt a börzére is volt egy kiadás lebeszélve - így ez egy be nem tervezett példány volt, de gondoltam majd megoldom valahogy.
Nem csak vaterán és eBayen éri meg nézelődni, meg jofogáson, hanem néha a face Marketplace oldalán is, ugyanis ott leltem rá.
Gyorsan írtam is az eladónak, mert az ára is reálisan volt megszabva.


Elől szép üveglámpákat kapott, valamint kis krómos Saab hűtőrácsot.
Alulra került két ködlámpa berakás.


Hátul szépen megcsinált lámpák, a fehéres rész meghagyásával, és a sárga irányjelzős rész kialakításával, amin a jobb oldali lámpánál még a csomagtér zár pöttye is rákerült.


Persze megint csak ott vérzik el, hogy rendszámot sajnos nem kapott, enélkül pedig olyan csupasz az autó.
Legalább egy típusfelirat került volna rá.


Elő is kaptam a vitrinből a Hongwell féle ezüst változatomat hogy hasonlítsuk őket össze.
Persze mondanom sem kell hogy a Minichamps minőségibb, de azért tanulhat mindkettő a másiktól.
A Minichamps változatnál nagyon szép hogy nem csak üveg a lámpa, hanem még a rovátkák is látszanak rajta, míg a másiknál egyszerűen sima, valamint hogy külön ködlámpákat kapott.
Ez persze a Hongwellnél - mivel ez még egy középkategóriás modell - sajnos el van rontva, mert az sose volt sárga.
Ha esetleg ne adj Isten mégis volt olyan, akkor viszont nem narancs volt.
A Hongwellnél természetesen fekete műanyag hűtőmaszk, de szépen kiemelt ezüst csíkozással, míg a Minichampsnél kis krómos elemből van kialakítva.
A Hongwellnél fix tükrös az ajtó, vagyis eleve úgy van kialakítva a kaszni, a Minichampsnél természetesen külön elem.
Az is tetszik hogy a Hongwell bár nem olyan szép mint az igényesebb társa, de mégis kapott fekete pingálást az ablaktörlő az üvegen ami fix, míg a Minichampsnél természetesen külön elemek.


Nézzük őket oldalról.
A kerekek természetesen azonos kinézetűek, de a Hongwellnél krómos - ami mondjuk feldobja kicsit - míg a Minichampsnél ezüst.
Az irányjelző festés, a lökösön való fekete díszítőcsík, valamint az oldalajtón szépen végig van futtatva, egyaránt mindkét modellnél.
Az is jó hogy az első kerék után a kissé megtört küszöbös rész is jelen van mindkettőnél.
A kilincsfestés a Hongwellnél szebb, mert még maga a kilincs is kivehető, míg a Minichampsnél inkább erőteljesebbre sikerült, ami nem épp jó pont.


A hátsó lámpáknál vegyesek az érzelmek.
A Minichamps példányé noha szebb, de a sárga-fehéres része szerintem kissé vékonyabbra sikerült mint kéne.
A Hongwellnél pedig sokkal erőteljesebb megjelenésű.
A formát illetően a Hongwellnél - ami persze nem Minichamps - látszanak a sarok elemek, ahol megtörik a modell formája, ez persze a másiknál nincs.
Viszont ami a rendszámot illeti a Minichamps ha nem is rendszámot de legalább egy olyan típusfeliratot kaphatott volna mint szegényesebb társa, mert azért sokat számít.


Úgyhogy mindkettő tanulhat bizonyos mértékig a másiktól.
A Minichamps minőségibb és szebb ez nem kérdés, viszont a hiányzó rendszám mégis kissé szegényessé teszi.
A Hongwell pedig természetesen nem egy Minichamps minőség, de mégis törekszik a fejlődésre (manapság már nagyon szépen megcsinálja a modelljeit)


Mindenki döntse el maga melyik a szebb.
Én egyaránt imádom mindkettőt :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.12.07 0 0 2378

Norev Fiat Uno:

 

 


Ez volt a kék kisautó amit eredetileg a szerbeknél láttam meg.
Első alkalommal csak néztem, aztán visszaraktam és úgy voltam vele ha még ott lesz, megnézem újra és rákérdezek.
Így is lett.
Szóval másodjára arra vetődtem és akkor szúrtam ki az előzőleg bemutatott kék Megane-t.
Majd rákérdeztem erre is és már hoztam is el őket.
Szerencsére ez a két modell szinte mondhatni semmibe se fájt, mivel vittem kisautókat eladásra, így a kiadást kompenzáltam :D
Elsőre úgy tűnt mintha a retrós sorban megjelent kék lenne, de láttam hogy ez nem a DeA féle kiadás.
Ez ugyanis Norev.
Ez már megvan nekem pirosban, de ennek se tudtam ellenállni, egyrészt mert szépen megvan csinálva - noha ez a kék talán nem a legjobb választás - a másik pedig hogy jó volt az ára.


Szerintem minden modellt minimum így kellene megcsinálni, ugyanis a Norevnek is vannak minőségi és ugyanama, csak kicsit butítottabb újságos kiadásos példányai.
Ugyanis ennél nagyon szépen megcsinálták az első lámpákat, sárga irányjelzővel, ahogy egyébként a retrósnál is, de természetesen mint tudjuk, a legtöbb a hátsó lámpáknál vérzik el.
Talán ezért is vagyok lámpaérzékeny.
Amondó vagyok akkor inkább spóroljon a csomagoláson, de ne a modellen.


Elő is kaptam hát a retrós példányt - aminek egyébként feljavítottam a hátsó lámpáit - hogy lőjek róluk egy közös fotót.
Hogy melyik a reálisabb Uno azt nem tudom eldönteni, de nekem tetszik mind2 és megmondom egyáltalán nem UNOm a modellek gyűjtését, még ha már meg is van az adott darab egyszer :D
Mondjuk szerintem talán a Norev féle a reálisabb mind orrt, mind kialakítást illetően, de a DeA féle se rossz.
A DeA-nál szép hogy megcsinálták ugyanígy az emblémás hűtőmaszkot, valamint - ahogy az lenni szokott - hogy szép irányjelzős lámpákat kapott.
A Norevről viszont hiányolok egy rendszámot, vagy legalább Uno típusfeliratot.
Viszont a DeA-nál persze nem ilyen hátsó lámpák voltak, mert az már az Én feljavításom - ami nem volt könnyű mivel el is tört - csak sima piros volt gyárilag és kb középtájon egy ezüst tolatás festéssel - szóval még ha raktak is rá, nem jó helyre, mert ugye belülre kellett volna, de lesz.rták - viszont a Norevesnél szépen megvan csinálva, bár amit nem értek, hogy a piros részben alul, miért van szintén átlátszó rész.
Mindenesetre most már Uno-t illetően háromnál járok.
Egy bézs DeA, és egy piros valamint kék Norev gyártmány.

 

FERENSZ Creative Commons License 2021.12.04 0 0 2377

Vitesse Renault Megane:

 


Korábban tervben volt a kicsike egy ebayes pakk keretében, viszont elvetettem, mivel - noha jó áron lett volna - nem volt elég masina hogy megérje "bezsákolni" (Albert Tibor :D)
Most viszont elérkezett egy újabb KMO börze, így hát ráleltem a kicsikére.
Kis doboz is volt nálam, mivel nem egy emberkének vittem az általam meghirdetett kis matchboxok közül jó pár darabot, így legalább a kiadásomat tudtam kompenzálni, vagyis a kiadás, nem is volt kiadás :D
Igaz aggódtam kicsit mikor végül is két szatyorral tértem haza és csak eggyel indultam el otthonról :D
A szerb eladóknál találtam rá, akiknél mindig szeretek körbenézelődni, mivel mindig akad valami.
Ez most is így lett.
Eredetileg kinéztem elsőre egy bliszteres kis kék autót, de mivel már megvan csak más színben, visszatettem, de azért fúrta az oldalamat.
Szoktak nekik lenni doboztetőkben modelljeik, de általában hibásak, pl tükörhiányos, sérült, de ezt is ott leltem meg.
Másodjára mikor arra vetődtem, akkor vettem észre ezt a kicsikét és természetesen az első körben észrevett kis kék is megvolt még.
Szerencsére láttam hogy megvannak a tükrök, gyorsan megfogtam, körbenéztem és megkérdeztem mennyi.
Nagyon jó áron sikerült kifogni, alig több mint egy újságos retrós autó ára.
Persze a vaku csal egy kicsit, mert a másik lámpa is sárgás, akár csak a másik, szóval ez nem hiba, csak a vaku fénye kissé jobban megvilágította, ezért tűnik felemásnak.
Egyedül annyi hogy a típusfeliratos rendszáma lejött, de ez legyen a legkevesebb.
Persze hátul szintén, de nem zavar annyira, talán majd pótolom.
Sokkal inkább örülök neki hogy ismét lett egy Megane-om, szám szerint most már eme változatból a harmadik, mivel megvan ezüstben, bordóban és most kékben.
S mint látható orvosoltam a dioráma körítés problémát is.
Eleve kicsit közelebbről fényképezem, így nem látszik a talapzat szivacsos része, valamint alá és mögé is be tudtam rakni egy korábbi fánkos dobozom tetejét-alját, ami remek hátteret-alátétet szolgáltat a dioráma körítéséhez :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.12.01 0 0 2376

"Milena Rose" 1:43-as parkoló dioráma:

 


Egy ideje terveztem már hogy a piros egérpados körítésemet lecserélem végre valami normálisabb kialakításra.
Egyik alkalommal aztán láttam Bató Zsolt munkáját és annyira megtetszett, hogy szóba is került hogyha eladó lenne, megvenném.
Így is tettem.
Viszont az amerikai pickup példányaim valahogy nem igazán illettek egy belvárosi kisvendéglős körítésbe, így hát egyik nap felnéztem az eBayre, mivel korábban is volt már hogy egy eladótól láttam 1:43-as diorámákat.
Megmondom őszintén, egyszer-kétszer odáig jutottam hogy össze is állítottam egy kis listát tőle, de aztán valahogy mégis elvetettem az ötletet.
Na nem az ára miatt, mivel árban teljesen korrekt áron vannak - igaz van olyan is amelyik drága - de nagyon szép kreálmányok.
De a másik oka inkább az, hogy nem tudtam milyen, mivel ez ugye nem gipszből vagy műanyagból készült.
Ugyanakkor a legtöbbje olyan hogy a járgányokat csak oldalirányból tudja az ember fényképezni, Én viszont olyat akartam ami L alakban végződik, tehát hátul és oldalt is takar.
Így esett a választásom erre a kis parkolósra is.


Ki is néztem még egy másikat, valamint egy 1:43-as modellt is vettem mellé, amely már eredetileg megvan, de annyira imádom és jó áron is volt, hogy megvettem még egyszer :D
Igaz annál utólag így gondolkoztam hogy tulajdonképpen minek is, mivel már úgy is megvan, így hát gondolkoztam rajta hogy esetleg felrakom eladásra, bár mondjuk ami árat kérnék érte nem valószínű hogy meg is adná valaki, ugyanakkor tény hogy nem nagyon van belőle a neten.
Persze lehet találni, de ha ki is fogja az ember, kb ugyanannyiba lenne mint amennyit Én kérnék érte.
Na de lássuk a diorámát.


Egyszerű, kemény kartonos-szivacsos kialakítású, tehát nem kell aggódni hogy a modell alatt megsüllyed.
Persze tény hogyha lerakjuk valahova figyeljünk rá hogy rendesen feküdjön fel az adott alátétre és persze a megfelelő szintre, hogyha a modellt ráhelyezzük, ne guruljon előre vagy hátra.
Szépen megvannak csinálva és az összeszerelése is egyszerű.
Kaptam mellé 20 kis vékony rövid szegecset, amiket csak be kell szúrni és már össze is lehet állítani.
Bár a neten a rövidebb oldalú fal a másik oldalon volt, de mivel Én abból a szögből szoktam fényképezni, a másik oldalhoz is lehet igazítani.
Gondolkoztam egy rövid ideig hogy csináltatnék neki vitrint, de aztán beláttam hogy minek.
Inkább el lesz rakva egy kartonba, ha meg fotózás lesz csak előkap, katt és kész.
Legalábbis így gondoltam eleinte, de elő van hagyva hogyha jönnek az újabb szerzemények, és egy egyszerű megoldással, egy konyhai papírtörlővel van letakarva a porosodást meggátolandó.
Szerencsére az oldalsó és hátfalas elemeken, az aljuknál be is vannak jelölve a részek, de persze szükséges a tapintás funkcióra is hagyatkozni ahogy kézzel kitapogatjuk mikor van egy síkban a két külön rész pereme.
Nagyon jól megvan csinálva.
Az alsó részen felfestett parkolós hely, az aszfalt még repedezett is, valamint az oldalsó-hátsó falakon növényzetet is kapott :D
És most lássuk egy modellel.
Természetesen a kép nem mostani, így az atombombás környezet kérdését is megoldottam már :D
Alanyként a Minichamps Astra példányomat választottam bemutatásra.

 


Igaz persze nem minden modell lesz eme körítésben fényképezve, mert ha ne adj Isten még beparkol egy busz modellem - ami még tervben van - az sehogy se passzolna egy autós parkolóba, valamint ha kisebb méretet szerzek - pl 1:72-es Hongwell-t - az szintén nem idevaló.
Egyébként az 1:43-as méretarányon kívül van még dioráma 1:64-es, 1:24-es, 1:87-es, de 1:18-as méretarányú modellekhez is (persze korlátozottak a lehetőségek lévén leginkább 1:43) valamint különféle téma típus közül is lehet választani, legyen az pl egy angol rendőrség előtti rész, pékség előtti parkolás, Ferrari telephely bejárat, Mercedes-Renault-Opel vagy Citroen szervizes telep, egy autópálya feletti felüljárós rész, hegyoldalban parkolós, utóbbi kettőnél (autópálya és hegyoldal parkoló) leginkább csak oldalirányból lehet fényképezni, míg az említett márkás telepek-szervizek leginkább L alakban kialakított változatok, mint ez a parkolós is, csak magasabb oldal és hátfal részekkel, szóval van választék.
Úgyhogy idáig kicsit tartottam tőle, de bátran ajánlom mindenkinek aki szeretne, mivel remek.
Könnyen összeszerelhető és teljesen egy normálisabb képet ad a modellek fényképezéséhez, nekem pedig természetesen szükséges volt hogy egy normálisabb kialakításban fotózzam az újabb, aktuális példányaimat, így mondhatni "Ágyő piros egérpados körítés" egyedül a dobozos képeknél marad meg az az opció, maga a kivett modell fényképezésénél a jövőben már ebben a körítésben lesznek bemutatván (mint említve kivéve ha nagyobb busz, vagy kisebb 1:72-es autó érkezik).

FERENSZ Creative Commons License 2021.11.28 0 0 2375

Vitesse Renault Clio:

 

 


Figyeld most következő mondatomat Albert Tibor.
Miután :D "BEZSÁKOLTAM" :D az ezüst Mercit, megláttam ezt a kicsikét.
Nézegettem is vagy 2-3 percen át, alaposan mindent megvizslatva - a fényezést, a lámpákat, az üveget, a kerekeket, egyszóval mindent - mert természetesen Norev kiadásban már megvan a faceliftes változata, ami persze korántsem ilyen szép, de gondoltam ezt elhozom.
Így miután fizettem, beraktam a kis szatyromba, majd a büfénél kértem egy kis üveges kólát és kimentem kicsit levegőzni.
Ervin Mihálycsik és Szilágyi Gábor kollega épp kint folytattak baráti eszmecserét, mikor megjelentem Én is, majd Albert Tibor cimbora is megjelent.
Pál Gábor is épp befutott pár percre - vagyis épp kifele, bentről a börzéről mert ment ki modellekért - és vele is volt pár perc szócsere.
Dumálgattunk kicsit - volt hogy keresztbe is - majd visszamentem még egy kóláért :D
Hiába na, ahhoz képest jó idő volt, hogy előzőleg szürke-esős időszak volt.
Időközben betoppant Emberem (Ádám Szegedi) is :D
Úgyhogy ha az ember esetleg nem is szerez semmi újdonságot - bár erre kicsi az esély - már a baráti társaság, az eszmecserés percek miatt is megéri, mert közben jól is érzi magát az ember.


Nagyon szeretem a Vitesse példányaimat.
Nem csak azért mert a Renault modelljeim nagy része tőlük van meg, hanem mert nagyon szépen megcsinálják a modelleket.
Ott van pl a Safrane amit ráadásul kétféle kiadásban is kihoztak.
Ennél a Clionál mondanom sem kell hogy a színe is hozzájárult hogy kelljen, mert nagyon baró ez a bordómetál.


Szép lámpákat kapott, sőt még a rovátkák, égőhely kialakítás is látszik rajta.
A lámpaüveg alá, az ezüst lámpatestbe kapott sárga irányjelzős festést.
Ez nagyon jó mert így megvan az index reális látszata, mintha magán az üveg felületén lenne pingálva, az úgy a rosszabbik mód.
A Renault embléma is szép a mocitetőn.
Fekete műanyag lökhárítós berakás, alul két ködlámpa.
Külön szeretem hogy általában vagy rendszámot, vagy típusfeliratot kap, ami nélkül igen csak szegényes lenne a modell (ugye kedves M.Champs?)
A felnik is szépen vannak kialakítva.
Oldalsó irányjelzőt is kapott és a tükrök is jók.


Külön jópofa hogy a belsőnek is meg szokták adni a módját, nem csak a műszerfalon értve, hanem maga az ülések, fejtámlák kialakítása és persze a rajtuk lévő kárpitozás mintázat.
Arról nem is szólva hogy általában nyithatók is az ajtók, bár ez nálam nem szempont ha nem olyan.


Hátul is szép a kicsike, a megfelelő formára kialakított üveglámpával - ami mondjuk kicsit lehetne jobb - de így is tetszik.
Szintén a Renault felirat és a Clio típusjelzés is feldobja.
Fűtőszálas ablak, hátsó ablaktörlő, fent pedig a féklámpánál kihagyott feketés festés a tetőnél.
A kipufogó is jópofa, kissé lekonyulós kialakítás :D

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!