Keresés

Részletes keresés

révész64á Creative Commons License 2024.05.19 0 0 140294

révész64á Creative Commons License 2024.05.19 0 0 140293

révész64á Creative Commons License 2024.05.19 0 0 140292

révész64á Creative Commons License 2024.05.19 0 1 140291

Tegnapi kirándulás Balatonföldvárra mindenki kedvence lebontva.  

zjakabfi Creative Commons License 2024.05.19 0 0 140290

Gondolom a korábbi eset analógiájára most is ugy gondolják, hogy a kabinos hibázott.

 

Előzmény: trizs77 (140289)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.19 0 2 140289

magyar firkász 2024-ből :

 

Még fingja sincs ki okozta a balesetet de Ő már megírja.

 

Mi a fenének a sok baleset vizsgáló ha a propeller hülyéje már előre tudja a végeredményt.

 

https://propeller.hu/itthon/4021002-komaromig-jutott-verocenel-halalos-balesetet-okozo-szallodahajo-ott?utm_source=hirkereso.hu&utm_medium=referral

 

 

 

 

Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2024.05.19 -6 0 140288

 

> Kisgéphajó az motorcsónak lehet szerintetek?

 

Mivel olasz szál van a történetben: Decima Flottiglia MAS?

(Illetve tavaly nyáron volt eset, hogy több olasz és moszat kém belefulladt a Garda-tóba, miután a kishajójuk felborult.)

Előzmény: zjakabfi (140286)
Zoltika Creative Commons License 2024.05.19 0 0 140287

Az ESSEX-psztályt úgy méretezték, hogy átférjen a Panama-csatornán. A képen a YORKTOWN (az új, ami a Midway-i csatában elsüllyedt hajó nevét kapta), amint az Atlanti-óceánról áthalad a Csendes-óceánra, 1943 július 11-én. A hajó csak úgy fért el, hogy a bal oldalon, a szigettel szemben lévő oldalliftet (deck edge elevator) fel kellett hajtani - azt pont ezért alakították ki pont ilyenre. A Panama-csatornán a nagyobb LEXINGTON is átfért; sőt: láttam valahol egy képet, ahol 1923-as világkörüli útján a HOOD látható a csatornában. A harmadik képen  a WASHINGTON és az ENTERPRISE a háború végén 1945 októberében, útban a new-yorki díszszemlére.

Előzmény: rezgaras (140275)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.19 0 0 140286

Kisgéphajó az motorcsónak lehet szerintetek?

 

Előzmény: zjakabfi (140285)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.19 0 0 140285
gumidani Creative Commons License 2024.05.18 0 0 140284

 

Emlékeim szerint Horváth József közlése.

A képeslapon nem látszik nemzeti színűnek a kéménygallérjuk.

Előzmény: Ariel_500 (140283)
Ariel_500 Creative Commons License 2024.05.18 0 1 140283

Előzmény: révész64á (140259)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.16 0 0 140282

Szia!

 

 

gumidani Creative Commons License 2024.05.16 0 1 140281

Nem sok hajós tárgyú dolog látható a KM jelenlegi kiállításán.

guberavera Creative Commons License 2024.05.16 0 0 140280

Szép találat :)

Előzmény: tehtube (140279)
tehtube Creative Commons License 2024.05.16 0 6 140279

Pár másodperc film a még nyitott kormányállású Kelén gőzös irányításáról. Szerintem hiánypótló.

https://youtu.be/pFO4h1IBVkE?si=R418AjrpF6BiRy3h&t=758

tehtube Creative Commons License 2024.05.16 0 0 140278

Az anyahajók azért is olyan "gnómok", mert számít a hajótest aránya. Sebességben, fogyasztásban, építési költségben, fenntartásban. 

Előzmény: mosogep-szerelo (140273)
Enzo Creative Commons License 2024.05.15 0 2 140277

Sőt, még a Csendes-óceánon kivont hajókat is a Magellán-szoroson keresztül vontatják a texasi bontóba.

https://maritime-executive.com/article/uss-independence-towed-through-strait-of-magellan

Előzmény: mosogep-szerelo (140276)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.05.15 -1 0 140276

"És már régóta nem férnek át a Panama csatornán. Vízvonalon is szélesebbek."

 

Nofene? Akkor körbejárnak, mint a klipperek régen?

Előzmény: Enzo (140274)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.15 0 0 140275

De a régebbiekkel lehet, hogy így volt. Voltak képek a Panama-csatornán áthaladó anyahajóról, ahol a fedélzet a part fölé lógott.

Előzmény: Enzo (140274)
Enzo Creative Commons License 2024.05.15 0 1 140274

Nem.

A repülőgéphordozók (ha a csapásmérő szuperhordozókra gondolsz) azért olyan "gnómok", mert egy bazi nagy és széles repülőfedélzet van rajtuk, ahol szögeltérés van a fel-és leszállópálya között, valamint a 2 szélén hatalmas liftek.

És már régóta nem férnek át a Panama csatornán. Vízvonalon is szélesebbek.

Előzmény: mosogep-szerelo (140273)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.05.15 -1 0 140273

Azt hallottam, az amerikai hordozók azért olyan gnómok, alul keskeny-felül széles, hogy átférjenek a Panama-csatornán, igaz ez? 

Előzmény: csecsaba2 (140272)
csecsaba2 Creative Commons License 2024.05.15 0 0 140272

a tengeralattjárók kicsik (Tájfun volt a legnagyobb 48 et).

 

a hordozók 110 et alatt vannak, tehát tömegben igen, csak kérdés, h a fedélzet milyen közel harcot vívna a  tornyokkal :-)

Előzmény: Atis57 (140271)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.14 0 0 140271

Sziasztok!

 

 Telex: A bámulatos hajószörny, ami simán elvisz a hátán egy óriás óceánjárót

  

 

Ez mennyire helytálló?  Mert igy atomtengeralattjáró, repüléganyahajó is szóba jöhet?

mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.05.13 0 1 140270

Fiatal koromban a Luppa-szigeten reggel-este megállt a nagyhajó, sok nyaralótulajdonos utazott így!

Előzmény: zjakabfi (140253)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.13 0 0 140269

Igen egy időben a budapesti seta is megállt a Bem téren, nrm csak a menetrendi.

Előzmény: trizs77 (140268)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.13 -3 0 140268

Például 1958-1962 között Gyereknapon (nemsokára lesz) amilyen hajó csak mozgott a Dunán az mind sétázott.

 

Költői túlzással a Bem tértől olyan sűrűn indultak a sétahajók mint körúton a 6-os villamos.

 

A gyerekek egy része azt kapta a szüleitől gyerek napra ajándékba, hogy kapott nem egy hanem aznap 2=kettő gombóc fagyit = 1 Ft.- és a szülők befizették a családot egy Bem tér- Északi összekötő - Bem tér séta hajózásra.

 

'oszt Jézus.

Megvolt a gyereknap.

 

Gazdagabbak elvitték a kölköt a vidám parkba de azon a napon oda beférni se  lehetett.

 

A hajó a Bem tértől a budai ágban felment az északi összekötő vasúti hídig.

Átment alatta.

Ott megfordult .

És a pesti ágban visszajött.

Dugig volt gyerekekkel, szülőkkel.

 

Nem a Bem tértől indult hanem a Vígadó tértől de a Bem téren megállt (egyetlen megállója volt) mi ott szálltunk fel/le rá.

 

Előzmény: gigabursch (140267)
gigabursch Creative Commons License 2024.05.13 0 1 140267

...és tényleg!

 

Köszönöm az emlékek reaktiválását.

 

 

Közben azon merengtem, hogy mi változott meg harminc-harmincöt év alatt, hogy ennyire pang a dunai sétahajózás.

Az biztos, hogy élnek idehaza majdnem másfél millióval kevesebben.

Az is, hogy az szgk állomány meg kb a tízszerese lett, a gyerekszám meg a negyede-ötöde.

S talán még az is igaz lehet, hogy sok embernek akkor nem volt másra lehetősége, hogy kikapcsolódjon, mint az, hogy felül egy hajóra, beszélget, sörözik, a táj meg megy arrébb.

Előzmény: zjakabfi (140258)
cseuztompi Creative Commons License 2024.05.13 0 0 140266

Sziasztok! 

 

Nem tudom, hogy mennyire kérdezem jó helyen és, hogy tárgyaltátok-e az utóbbi időben, de az INOTA sorsa felől érdklődnék.

 

Egy ideje Újpesten áll, nagyjából ott, ahol a szétbontása előtt a SZOMBAHELY is állt. Mivel a SOPRON mellett ő a régi középdunai-flotta utolsó képviselője, így gondolom valamiféle védettséges élvez. 

 

Ki a tulajdonosa? Mikor mozgott utoljára önerőből? Milyen a mostani műszaki állapota?

 

üdv,

cseuztompi

trizs77 Creative Commons License 2024.05.13 -2 1 140265

Nagyon lényeges az életkor.

 

A 10 év alatti gyerekeknek az 5-6 órás utazás, akár hajóval, akár vonattal, akár busszal igen unalmas.

Van egy iciri kis százalék akinek érdekes, belőlük lesznek majd az ágazati eszköz fanok, de a többségnek az 5-6 óra, ebben a korban még sok.

 

Előzmény: Una Vestrum (140264)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!