Én most az üzemanyag kanna szintjelzős kupakjával küzdök,annyira bemattolt,hogy alig látni a jelző mutatót. Van ahol 25 pénz, a hajóbázis honlapján "csak"majd 8 pénz.
Sok esetben nem is létezik közhasználatban az a méret. Csapágynál vagy a tengelyméret,vagy a házméret nem azonos. Szimeringnél meg általános,hogy kettős funkciójút tesznek a kihajtó oldalon,hogy a kipufgáz ne tudjon visszaverni. Általában 8mm széles,nem tudsz szembe fordítani kettőt, mert a simának darabja 5mm. Kénytelen vagy megvenni a hajósbolti drágábbat.
Azért csak óvatosan! Visznek hozzá egy motort,és ahogyan az előzőekben írta vesz bele egy hajtómű csapágyat olcsón,csakhogy ahova kell mély hornyú magas fordulatú "drága" csapágy kell,különben éven belül kidobálja a golyókat. Vesz bele olcsó hajtómű szimeringet,holott kettős funkciójú,kétoldalas úgynevezett vállas szimering kell,ami kicsit "drágább,különben évente csere.
majdnem. kb úgy mint a viccben, hogy jerevánban moszkvicsokat osztogatnak..... vagy hogy is van az. :-D
kinek mi..... szerintem nem baj az,hogy ha megvan a hobbid költsége magából a hobbidból, és nem is kívánsz többet belőle. ahogy az sem baj,ha a másik is boldog a végén. tudom ezt nehéz megérteni,sőt elfogadni is nehéz egy másmilyen mentalitással.
hát ha munkabérben gondolkodsz,meg vállalkozásban-cégben,megélhetésben akkor valóban nincs.
ám ha hobbi szinten gondolsz rá,tehát nem megélhetési formában nézed,hanem matatási kényszerrel terhelt unalmas órák napok hetek stb eltöltéseként, akkor nem is olyan vészes a dolog. :-) a műhely fenntartási költsége kb 50 db ezres havonta. ezt akkor is ki tudom fizetni,ha semmit nem csinálok,csak barkácsolgatok magamnak,hiszen ezért is van.
aztán az alkatrész,azon nagyon sokat lehet ám spórolni. csak pár példa: szimmeringet nem úgy veszel,hogy mondjuk hajós bolt honda főtengely és vezérmű tengelyre 13db ezresért a 3 db-ot,hanem bemész a csapágy nagykerbe és ugyanazt megveszed méret és beépítési hely szerint 1000 ft !!!!!!!!!!! a 3 darabot. csapágyak,görgők detto. mondjuk a nem metrikus fosoknál ez kicsit másként néz ki, de ezekre is van megoldás. :-)
tömítéseket anyagból elkészíted,kb a tizedéért. a szerelési anyagokat nem csak egy motorhoz lehet használni-elég,szóval nem is mindig kerül pénzbe,ez előző motorban már benne volt az ára.
stb stb.
nem mindenkinél a pénz a legfontosabb az életben,pláne,ha arra már nem is kell pénzt keresned.
Nem is gondoltam hogy hipp hopp kész, az a baj hogy nem tudom hol kezdjem a szétbontást... ahogy néztem laikus szemmel csak a sok állás miatt meg vannak szorulva.. szerintem.. és nem tudom hogy bontsam meg úgy hogy a motor részét ne kelljen lebontani. Aztán lehet anélkül nem megy nen tudom.
Akármit is írjon a fórumtárs, olyan nincs, hogy egy (tipp) cirka 30 éves nem működő motorból, munkabért kifizetve "kb egy új motor" legyen! Ahhoz alsó hangon 80-100 munkaórát bele kellene rakni. Szorozd ki akármilyen alacsony, de azért hihető órabérrel...
Az alkatrész árakról nem is beszélve. Csak pislog az ember fia...
Köszönöm a válaszokat, Mondjuk azt hogy szinte ingyen szereztem.
Sajnos pár évig csak állt a semmi közepén. Igen, tudom karburátor takarítás stb.. ezt meg is oldom magam.
A motort amikor be szeretném rántani nagyon nehéz, de fordul. Egy haver mondta hogy valószínű a hajtás rá van kapcsolva és az miatt nehéz rántani mert vannak olyan motorok amit rákapcsolt állapotban be sem lehet rántani. A másik hogy szeretek szerelgetni, de nekem ez most az idő hiány miatt necces ezért is kérek segítséget hogy minnél előbb szét tudjam kapni.. sajnos még csónakmotorral nem foglalkoztam és hely hiányában is szűkösen vagyok hogy kompletf szétszereljem.. talán van valami egyszerűbb megoldás is.. 😁