Nekem a 80cm-es naszádban 2db 480-as Zenn-es EMotor van, azzal szépen megy direktben hajtva 30mm hajócsavarral. Erre az 50cm-es hajóra ne tegyél nagy hajócsavart mert egyrészt aránytalanul nagy lesz, ráadásul a motort is jobban terheli. 25-30 körüli elég szerintem, de nézni kell rajzot, hogy az igazin mekkora (valószínű még kisebb lesz de 25 alattit nehezebben kapsz).
Kezdő vagyok még az amatőr RC hajómodellezésben is, de elhatároztam, hogy az alábbi játék-távirányítós torpedóhajót némileg feljavítom. Ami szóba jöhet: új motorok, motorok áthelyezése a hajótestbe, új meghajtótengelyek és propellerek, vizuális szépítgetés, esetleg komplett új elektronika. Terveim szerint a meghajtással kezdeném.
Kérdés: mekkora a csavar ideális fordulatszáma? 2x 3-ágú, 35-40mm-es propellerben gondolkodom. Melyik a jobb: kb. 2000-es (vagy más?) fordulatszámú mikromotorok, vagy áttétellel lassított magasabb fordulatszámú motorok?
A hajó kb. 50 cm-es hosszúságú, kb. 1/72 méretarányú és a japán PT-15 torpedóhajó modellje (Tamiya után szabadon). Normál hajók között gyors, de semmiképpen nem a hullámokon ugráló, méretarányosan irreális sebességű versenycsónak kell, hogy legyen.
Előre is köszönöm annak, aki tanáccsal segítene a továbblépésben.
A szervók közvetlen a vevőre mennek, annak más kábele nincs. A motorok a szabályzóra, a szabályzók az akkura, plusz a szervókábelükkel a vevőre. A szabályzókra rá van írva, hogy melyik vezeték mire menjen. "M" a motor, "+/-" meg az akku. Polaritást ne cseréld fel az akkunál. Motornál a polaritás cserével a forgásirány változtatható. A világítás attól függ, célszerű az akku feszültséghez méretezni a ledek előtét ellenállását (már ha azt használsz). Vagy ha épp olyan szabályzód van, ami tud világítást is kapcsolni, akkor annak a feszültségére.
Igen kefés motor csak az a baj hogy az áram felvétele 43amper rövid ideig tehát 90 amperes szabályzó kéne minimum de én kefes-hez eddig csak 50-est találtam... Az pedig nagyon jó lenne ha pontosan egyformán munkodnenek a tavom pedig nem valami nagy csoda arra amire kell arra jó ilyen extrák nincsenek rajta..
És esetleg ha két szabályzó lenne ugyanazon a jelen??? Vagy azt inkább hagyjam?
Ha kefés motor, akkor párhuzamosan lehet egy szabályzóra kötni, de ha a két motor nem teljesen egyformán fut, akkor a kormánnyal mindig korrigálni kell. Illetve arra kell figyelni, hogy a két párhuzamosan kötött motor áramfelvétele összeadódik, a olyan szabályzó kell, ami azt még elbírja. Van olyan szabályzó is ami két motort kezel, vagy lehet két külön szabályzót is tenni, akkor a rádióban kell beállítani, hogy mi alapján mixelje a fordulatszámokat (már ha a tiédben lehet ilyet).