A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A cseréhez mindenképpen érdemes beszerezni egy tartalék csavart (36318359961 cikkszám), mert ez egy alu csavar, amiben egy hosszanti furat is van a levegőnek. Na beszereléskor ez eltört, miközben még lötyögött a szenzor. (nyilván a menetben ragadt menetrögzítő darabokat jobban ki kellett volna pucolni egy menetvágóval..)
Volt egy "használt" tartalék darab Veres Pistinél (ezúton is köszönet érte, ha olvasná), így sikerült összerakni.
Én is azt használom az 1200 Dohc Gsa-ba most, és jól bevált. Bár itt a váltó külön olajjal működik, így annak működésébe nem szól bele, de főleg az 1150 szériánál (lég-olajos) még jellemző olajfogyasztás mérséklésére, annak idején is ezt ajánlották. Szóval akkor valamit tudhat ez az olaj!
Múltkorában már írtam, hogy én is Motorexet raktam bele.
Az elején tényleg minden jobb volt, de most 2000km-el az olajban már nem annyira fényes a helyzet :)
Viszont 1-esben kikuplungolva még mindig jobban lehet forgatni a kereket, mint a Castrolnál. (Szóval nem tapad annyira össze tőle a kuplung, ami az üres megtalálásra és a csattanás okozója szerintem).
Szóval szerintem a Castrolnál jobb, de ez se tökéletes :)
Állítása szerint ez a megváltás. Gondolom, neked a boxer-olajat töltötték bele. Majd referálj légyszives 6-7 ezer kilóméter után is, hogy hogy muzsikál, főleg a forró nyári napokon.
Én már megvettem a Motult, idén újra azt lögybölöm bele. Nem tesz csodát ez sem, de jobb, mint a Castrol.
40e-es szervizen volt a motorom, Motorex olajat tettek bele és egyértelműn jobb lett a váltó tőle. Aki nem boldog a váltóval és olajcsere előtt van, érdemes tenni egy próbát. Írták itt ketten is korábban, hogy ugyen ezt tapasztalták, meg talán azt is, hogy idővel csökken a jóság, meglájuk, eddig örülök.
Ebben CR 2050 -es elem van, nem 2032-es, mint a legtöbb videóban, ennek nagyobb a kapacitása, a 2032 sztem 2-3 évet bírna, míg ez meg 6-t.
Elvileg holnap veszek bele elemet, összerakom és ez a szenzor megy vissza a motorba. Hála istennek nem kemény műgyantába van öntve, hanem sokkal inkább valami gumiszerü, kicsit megkezdve egész nagy darabok kivehetőek. Az elemet sajnos forrastanom kell, nekem nincs ilyen pont hegesztőm. :(
Tévedés. Bacus motorján öntött kerekek vannak, ott a szelep az egyik öntött küllőbe csatlakozik, nem pedig a felni részhez.
A Schrader 3141M szenzort a felnihez egy csavarral kell rögzíteni. Ez a csavar a Schradernél az M5081M nevet viseli, a BMW-nél a gyári cikkszáma pedig 36318359961
"Itt a fórumon https://moto.autodoc.hu/schrader/18314484 ezt ajánlotta még Quetzalcoatlus, de nem ezt választottam. :( Mondjuk a hozzá szükséges csavart már nem találtam meg, hogy mennyibe kerülne."
Anyával, szeleppel árulják, ott van az adatlapján. A szelep tartja a helyén. Milyen csavar kellett volna még?
Nálam van barátom K1600GT-je, ami el volt borítva helyben mindkét oldalára. Leszedtem a sérült elemeket, 8 db szürke műanyag. Akivel eddig fényeztettem, már nem dolgozik. Kellene egy igényes fényező. Tudtok ajánlani?
Ma volt idő és lehetőség az ali-ról rendelt guminyomás szenzorok berakására - sajnos kitoltam magammal, nem lett jó :(
A szenzort beszerelés előtt a gumis két műszerrel is kiolvastatta, a ráírt ID stimmelt, beszerelték (ez ugye a gumi le majd szerelés, majd fel). Próbáltam feltanítani, de nem ment. A gumis műszereit látták, volt hőmérséklet adat és nyomás adat is, mondom majd próbálkozom. Haza érve még adtam neki fél óra játszadozást, de ezek a szenzorok sztem nem kompatibilisek a motorral. Rákeres, de nem találja, már mindent kipróbáltam :( Megnéztem az Alis értékeléseket, aki utánam vásárolt, mind pórul járt, nem megy a motorral. :(
Ne rendeljetek Aliról, mert vmi nem kerek.
Tesztként a régi első szenzort, ami még működött, visszatanítottam, azonnal ment.
Szóval most nem vagyok boldog. :(
Itt a fórumon https://moto.autodoc.hu/schrader/18314484 ezt ajánlotta még Quetzalcoatlus, de nem ezt választottam. :( Mondjuk a hozzá szükséges csavart már nem találtam meg, hogy mennyibe kerülne.. (az Alis vásárlás 1/7-e volt ennek, gondoltam 6e forint bukás belefér, de már nem merek onnan rendelni.)
Bocsánat, ha kicsit csapongok, ezeket akkor tényleg így éltem meg, és néha számomra is érthetetlen, miért is válok meg, egy-egy jól bevált motortól. Valami tesztelőnek kéne elmennem, ott váltogathatnám szabadon a motorokat.
Egyébként a Dohc GSA-val most elégedett vagyok, egy személlyel kiváló, és a legutolsó Alpok túrán 2 személlyel sem volt hiányérzetem, pedig az Rt hajtással használom. Az 1300 Gs-t ki fogom próbálni, de kevés esélyt látok, hogy 10 milláért elvarázsoljon, majd valami kifogást biztosan találok rajta :-)
Köszönöm mindenkinek a türelmet, jó motorozást, használjátok ki a melegebb napokat!
"Azért az Alpok forgalmában, a sok vizes Gs között is kíváncsi lennék, hogy tartod e a véleményedet! Ott nekem a Dohc GSA is kicsit kevésnek tűnt, oda az 1250 Gs való. És ha nem lenne egy személlyel túl sok nekem, nem is adtam volna el. Egyébként ez a grand route des alpes úton volt, ahol a vizesek hordái, egy személlyel, cuccok nélkül, felvezető motorral verettek.."
Van rajtuk kormány, ki tudnak kerülni... Egyetértve Zöldivel, a 1150r nekem se volt soha kevés, vagy gyenge és ha valaki gyorsabb volt. Kikerült és ment a dolgára.
"Néha a végével felvettem a tempót, de sajnos ilyenkor a párom már verte a hátamat. Ja, és mi is 3 dobozzal voltunk felpakolva."
Miért kell felvenni a tempót? Ha meg már mindenképp veretni akarod, akkor minek a párod, meg a három doboz? Nem ok nélkül nyomták azok sem egyedül, cuccok nélkül...
Ismeretlenül, kívülről szemlélem amit írsz/csinálsz, de nem nagyon értem.
1250-et eladtad, mert sok. De tulajdonképpen páros motorozáshoz az alpokban meg jó.
DOHC az jó. Ez ok. Bár két személlyel+cuccal véleményes az alpokba.
Hú az 1300... de az 3 DOHC ára (meg szvsz még több, mint az 1250 és már azt is soknak érezted)
De mégsem, legyen egy szép 1150. De az meg kevés az alpokba.
Nem vagyunk egyformák, és ezzel nem a motoros tudásodra célzok! Azért az Alpok forgalmában, a sok vizes Gs között is kíváncsi lennék, hogy tartod e a véleményedet! Ott nekem a Dohc GSA is kicsit kevésnek tűnt, oda az 1250 Gs való. És ha nem lenne egy személlyel túl sok nekem, nem is adtam volna el. Egyébként ez a grand route des alpes úton volt, ahol a vizesek hordái, egy személlyel, cuccok nélkül, felvezető motorral verettek. Néha a végével felvettem a tempót, de sajnos ilyenkor a párom már verte a hátamat. Ja, és mi is 3 dobozzal voltunk felpakolva.
Jó motorozást mindenkinek, sajnos alkalmas rá az idő!