Üdvözlöm az idelátogatót! Ezen a fórumon szeretném azon motorokat bemutatni, melyeket egy helyre fixen letelepítve használtak elődeink. Azért hoztam létre ezt a topikot, hogy kötetlenül beszélgessünk mindazokkal akiket ez a téma érdekel vagy netán gyűjtéssel s restaurálással kívánnak foglalkozni.
Igen elindult, meglepett mert sokkal nagyobb a kompresszioja mint az utangyartott dogonak. Lehet mas a kamra merete? Viszont kopog, ezert mindenkepp szet kell szednem, no meg az adagolo es a szabalyzo is problemas, veszettul setal. :)
Gimp kepszerkeszto programmal. Par kattintas az egesz. Ingyenes szabad szoftver es telepitheto windowsra is. Most neztem gimp.hu en nem ismerem a win-es verziot, de gondolom hasonlo lehet az enyemhez. Ha kiprobalod el tudom mondani hogyan mukodik.
Egyébként azért vettem meg mert, mindene megvan, és szeretnék egyet eredeti formájában összerakni. Csak a kipufogóval leszek bajban, mert hangos lehet az eredeti. Mondjuk nem nagy ügy átcserélni ha olyan helyre viszem, a réten pedig elfér a hang. Ugyanis átcserélem, ezt szánom az aggregátorba, amelyik az aggregátoron van az a téli tüzelő előállításában lesz befogva, oda mindenképp komolyabb légszűrő kipufogó szükséges.
A sógorok dettó, szerintem ez nem nemzet függő, vannak akik egyszerűen nem a földön járnak.
Egyébként én is találtam egy kissé viseletes dízel MIA-t , holnap megyek érte, ráadásul itt van a közelembe, nem alföldi, megspóroltam pár száz km-t. :))
Ez megint egy fasza hungaricum, hogy hagyják az értèkeket rohadni, itt is már egészen elsülyedve a földbe, utána meg annyit kérni érte mint egy jó állapotúért!
Lemaradt a 0,01 Le ccm-kénti érték a régi típusú kettő db. vezérelt szeleppel ellátott motorra vonatkozik, a dízel általában valamivel kevesebb, a kétütemű pedig erősebb.
A teljesítmény a munkavégzés sebessége. 1 kg tömegű testet 1 másodperc alatt 75 m magasra felemelni képes teljesítménye 1 Le. A stabil motor teljesítményének mérése csak úgy lehetséges ha meg van fékezve és a fékező eszköznek (fékpad) kalibrált mérési funkciója van. Lehet hidrosztatikus, elektromos, mechanikus. Házilagos megoldásként az elektromos jöhet szóba bár az sem egyszerű. Ugyanis kell hozzá egy aggregátornak a generátora amely teljesítménye nagyobb mint vélhetően a motoré, és meg kell oldani a meghajtást a kérdéses motorról.
A motor teljesítménye hozzávetőlegesen 0,01 Le ccm-ként 1000 1/min fordulatszámra vagyis 1000 ccm 1000 1/min fordulatszámú motor kb. nem több mint 10 Le. 1000 ccm 4000 1/min kb. 40 Le
1 Le =736 W
Ha van generátor és kész a meghajtás akkor hősugárzókkal izzólámpákkal kell megterhelni az egyszerűbb számolás okán. A terhelés alatt egy multiméterrel meg kell mérni a feszültséget és az áramerősséget. A feszültség és az áramerősség szorzata adja a teljesítményt W-ban.
P=U*I
A generátor kb.80 % körüli hatásfokkal dolgozik a motornak a veszteséget is tudnia kell. Százalékérték egyenlő Alap szorozva a százalékláb századrészével . Sz-érték=Alap*százalékláb/100
Sok adat birtokában biztosan +lehet saccolni, de sokkal gyorsabb és 1szerűbb néhány képet fölrakni ide és néhány rokon oldalra, biztosan fölismeri valaki a típust és el is mondja szívesen amit tud róla. Más esetleg még ki is egészíti pár dologgal, tapasztalattal.
Keresek a képen látható Sachs D500 kétütemű dizelmotorhoz lendkereket,illetve bontásra szánt motort vagy alkatrészeket.Lehet léghűtéses változathoz is.