Ha vissza lenne butítva 10-re,akkor nem menne 5 km/h-val gyorsabban,mint a másik 10-es.A csiga valószínű,kicsit nagy emelkedésű rá,bár az 5200 körüli max.fordulat nem annyira rossz,de ha beül még két fő,akkor nem lesz optimális
A hurkákat még otthon egy kompresszorral fújtam fel, le sem engedem őket, így tárolom.
Amikor kiérek a tetthelyre, akkor egy kézi SUP pumpával szoktam felfújni a két légpadlót és ráfújok egy kicsit a hurkákra is, így beállítva a gyári értékeket 0,25 bar illetve 0,8 bar. A pumpának van saját mérője, de van egy külön nyomásmérőm is. Érzésre is keménynek tűnik menet közben is a padló.
Nem lógatok semmit a vízbe, még egy kötelet se.
Nekem egy kicsit korábbi kiadású Honwave-em van, lehet közte különbség.
Önmagában nem vagyok elégedetlen, csak a múltkori 14-15km/h volt megdöbbentően lassú, főként úgy, hogy annál a 10LE-s is többet tudott. A mostani sebesség és siklási hajlam ha megmaradna a célzott terhelés mellett, akkor végülis nekünk megfelel.
Ettől még azért nagyobb különbséget vártam az új motortól.
Összegezve az eddigieket:
- vagy a csónak kialakítása rossz (ezt azért nem gondolom, mert az ajánlott a max 15LE és 735kg a max terhelés.)
- vagy a csiga rossz méretű (lehet, hogy beviszem egy boltba ahol a hozzáértők megmondják, hogy mekkora)
- a motorban rossz valami (koszos, gyertya, kompresszió,...)
- a motor visszabutított 10-re (vagy mindig is az volt)
Egyelőre nem nagyon fogok vízre jutni, így a további tesztekre várni kell. :(
Kellene tesztelni fogyasztást nyélgázon, üres csónakkal, tervezett terheléssel.
Az a baj, nem tudjuk, a szél, a hullámok hogyan hatottak a fogyasztásra. De még mindig nagyobb volt a slip-ed, mint 4200-nál. Lehet, ez még nem az optimális sebesség. Érdemes volna egy próbát csinálni 4000-nél is.
Ugyanolyan Honwave T32 van neki, mint nekem. Emiatt most nézegettem is a korábban mentett trackeket, és valóban valamiért nem jók a számai. A csónak ugyanaz és az összsúly is nagyjából egyezik Robinál és nálam, de míg a 10 LE-s motorral nem tud 30 km/h-t sem elérni, nálam a 10-es Mercury simán ment 35 km/h-t, csak a 4. személynél értük el az "üvegplafont".
A leírása szerint a 15 LE-s motor is éppen csak benéz 30 km/h fölé, ami szintén kevésnek tűnik. Mi van, ha tényleg valami a csónakkal nem stimmel?
Robi: mivel fújod fel a csónakot és mivel méred a kamrákban a nyomást? Nem lehet, hogy valamiért az előírtnál kevesebb a nyomás a légpadlóban?
Ma ismét voltam a Dunán.A múltkori sebesség/fogyasztásmérési tesztből az derült ki,hogy az összeállításom 3500 -as fordulaton,27,5 km/h átlagsebességnél nem siklik optimálisan,túl nagy a "csúszás",és 24-25 litert fogyaszt 100 km-en,míg 4200-as fordulaton,39/h átlag mellett 27-et.Most kipróbáltam a 3700-3800 körüli fordulatot,ami lefelé haladáskor 38,fölfelé 28 körüli sebességet eredményezett,vagyis kb.33 km/h átlagot.
Érdről Dunaújváros felé indultam,mert egy csónakos barátom Soltnál tette vízre a hajóját,és tervben volt,hogy találkozunk.
Kisapostagon egy kikötőben megálltunk,és a mellette lévő parti vendéglőben ittunk egy kávét.Nem volt ideális idő,helyenként erős szél volt,és kellemetlen,rövid hullámok.Visszafelé 126 km megtétele után kifogyott a 30 literes tank(kereken ennyit tudtam bele tankolni),így kicsivel 24 liter alatt fogyasztott százon.Vagyis kb.5 km-rel magasabb átlagsebességnél mint 3500-as fordulaton,egy gondolattal kevesebbet is fogyasztott(a szél,és hullámok ellenére)
Sajnos kb.7 km megtétele után a motor siklás közben megtorpant,mintha meg akart volna állni,de nem fulladt le,hanem 1-2 mp.után visszatért az eredeti fordulatra.Ilyet eddig még szerencsére egyszer sem csinált,de nem volt megnyugtató érzés ☹️.
Nyáron az eddigi leghosszabb túrámat tervezem,nem lenne jó,ha vhol lerobbanna.Persze,ez mindig "benne van a pakliban"
Ezekből az adatokból én azt látom,hogy ez a csónak gyenge siklási tulajdonsàgokkal rendelkezik.Vagy túl keskeny és mélyre sűllyed,vagy vmi.más miatt.Egy 10-es motor ekkora súllyal vígan tudna 30 km/h-val menni,15-össel meg 36-37-tel(síkvizi sebesség)
220kg-al a 30km/h elég kevés egy 15-ös motortól. Számolgatom a sebességedet, fordulatszámodat és nem jön ki a matek.
Két lehetőséget látok.
-15lovas a motor és 10,5-ös emelkedésű a csiga. (Ebben az esetben a szokásos gucsókhoz képest valamiért nagyobb erő kell a menéshez.)
-10 lovas a motor és 9-9,5" emelkedésű a csiga.
Egyébként könnyű kideríteni, hogy milyen erős a motor. A tankba rax 2,3L benzint. Elkezded nyelezni, mintha nem lenne holnap. Ha ~20perc alatt elfogy és a menet után nem kormosak a gyertyák, akkor 15Ló.
"akkor nem értem, hogy a manual miért a nagyobb emelkedésű csigát ajánlja a kisebb súlyhoz és nagyobb sebességhez."
Pedig az a logikus amit a manual ír. Ha gyorsabban akarsz menni, akkor a csigának többet kell előre haladnia fordulatonként (nagyobb emelkedés). Ehhez viszont nagyobb teljesítmény, vagy alacsonyabb súly szükséges, különben nem tud kipörögni a motor a max teljesítményi fordulatra.
"Sík felületen nem rontom el az ívelését?"
Nem kilapítani kell, csak egyengetni a meghajlott részt az eredeti formájára. :P :)
Egyengetni nem mertem, nehogy nagyobb kárt tegyek benne. Tudom, mindenki ezt mondja, de így vettem. Előző tulaj mondta, hogy néhányszor megfogta a Duna kavicsait a Szentendrei-sziget északi csücskénél...
Finoman kalapáccsal egyengessem? Sík felületen nem rontom el az ívelését?
Az emelkedésnél akkor nem értem, hogy a manual miért a nagyobb emelkedésű csigát ajánlja a kisebb súlyhoz és nagyobb sebességhez.
Amatőr kérdés következik, bocsánat. Mit jelent a kisebb emelkedésű csiga? Amelyiknek kisebb az F értéke vagy amelyiknek nagyobb?
A mostanin nincs semmilyen jelzés. A 10LE csigáján F8.5 van ráírva (az alumínium színű a végein). A képek alapján láttok valamit, hogy milyen lehet az emelkedése a másik csigának? Hogyan lehet ezt házi körülmények között lemérni?
A manual szerint a kis súlyú, 450kg-ig és 4,8 méterig a 9" átmérő, 10,5" emelkedésű csigát ajánlja, míg a nagyobb súlyú összeállításhoz a 7"-os emelkedésűt.
Nálunk csónak 3,2m és 50kg, motor 45kg, 2 felnőtt 160kg, gyerek 40kg, cucc kb. 40kg. Mondjuk, hogy teljes terheléssel 350kg, de semmi esetre sem éri el a 450kg-ot (a csónak maximális terhelését 735kg-ot meg meg sem közelíti).
A mai teszten kb. 220kg körül lehetett.
Ezek szerint a gyári ajánlás a 9" átmérő, 10,5" emelkedésű, 3 ágú, alumínium csigát ajánlja.
Mennyi volt az össztömeg? Üres csónakkal nem próbáltad?
A WOT fordulatszám tartomány 5000-6000 a te motorodnál, ekkora terhelésnél amivel mentél a jelenlegi műszakilag éppen jó, de semmiképpen nem ideális. Nem csoda, hogy +80kg-al nem tudott megsiklani.
Legalább két hüvelykel kisebb emelkedésű csiga kellene neked. Ekkora terheléssel sokkal jobban megindulna és +1 fővel is simán siklana.
Igen, ez jó hír, csak nem értem a múltkori 15km/h maximumot. Igaz kb. +80kg volt akkor, de a 10LE 20km/h felett tudott lenni a +80kg-mal is. Igaz, nem ugyanazon a napon, tehát más körülmények között, ellenben minden alkalommal. (A 10-es halála a 3 felnőtt + 1 gyerek felállásnál jött el.)
Az is igaz, hogy a múltkori próbakor elég nagy szembeszél volt és így hullámok is, meg a sodrás is erős volt, ma meg nagyjából szélcsend.
Mit szólsz a fordulatszámokhoz? Menet közben jegyzeteltem, furcsa az a 3700-as, nagyon kimutat a többi közül. 5500 körül kellene forognia minden esetben?
Mi legyen a következő lépés? (Persze ha a plusz 80kg-val is tudná ezeket a sebességeket, akkor elégedett volnék.)