Keresés

Részletes keresés

TGV72 Creative Commons License 2021.01.20 -9 0 716

Sziasztok!

 

Eladó 1/43 Ikarus 66 Bontatlan+újság 14000ft,mail publikus, tel 06302708650.

Jurek Krynicki Creative Commons License 2021.01.16 -9 2 715

Looks like that MAV project running more smoothly rather Ikarus

Irisbus Creative Commons License 2020.12.22 -8 0 714
Stetten Creative Commons License 2020.12.22 -9 0 713

Szerinted 2019 Március óta megvannak azok a modellek? Valószinüleg, csak másik tuljdonosnál.

Előzmény: drdatis (712)
drdatis Creative Commons License 2020.12.22 -8 0 712

Nem tudom igazán kezelni a levelezést, ezért érdeklődöm, hogy az atlas gyűjtemény megvan-e még?

Datis

doktor@autokut.hu

Előzmény: Petikarus (589)
Jurek Krynicki Creative Commons License 2020.12.08 -8 2 711

Meanwhile in parallel with Ikarus - MAV kocsi 1/43

Jurek Krynicki Creative Commons License 2020.11.28 -8 2 710

Very short update, just add some details, have some issue with some details drawing, I'm not satisfied with quality, reworking

Jurek Krynicki Creative Commons License 2020.11.13 -7 2 709

Some issues happens with file, 80% were needed to rework

bundesbahn Creative Commons License 2020.11.12 -7 1 708

Ma érkezett hozzám a Modelpro 211- es:

 


nézegetem, hasonlítgatom, nem rossz szerintem.

Jurek Krynicki Creative Commons License 2020.10.28 -7 1 707

Short update

Jurek Krynicki Creative Commons License 2020.10.27 -6 0 706

Yes, would be also

What about Ikarus 412?

Előzmény: djt-123 (704)
Irisbus Creative Commons License 2020.10.27 -5 0 705

Eladóak a képeken látható 1:43 Vector modellek. Dobozukkal, hibátlan állapotban.

50 000 Ft /db, alku ha az összeset viszi valaki, lehetséges.

 

djt-123 Creative Commons License 2020.10.26 -5 0 704

New door version available?

Előzmény: Jurek Krynicki (703)
Jurek Krynicki Creative Commons License 2020.10.22 -6 0 703

First prototype - definitely 3D printer (with quality as for medical purpose, means quite high), next one - plastic

kkn Creative Commons License 2020.10.21 -5 0 702

3D printer plan?

Előzmény: Jurek Krynicki (701)
Jurek Krynicki Creative Commons License 2020.10.20 -6 2 701

Or without painting, just a kit

Jurek Krynicki Creative Commons License 2020.10.20 -6 2 700

Coming soon ;) (Scale 1:43) Just a picture, painting would be as a BKV

Stetten Creative Commons License 2020.09.25 -6 1 699

Előzmény: Stetten (698)
Stetten Creative Commons License 2020.09.21 -6 1 698

Hogy normális kerekeket mikor fognak tudni gyártani...? :-( 

A 620-asra tennék Classicbus Ikarus 55 kerekeket, a 630-asra meg kerékcsere után a Maistro Models teaszürö dísztárcsát. Sokat dobna rajtuk.

 

Sok örömet kívánok a modellekhez.

Előzmény: bundesbahn (697)
bundesbahn Creative Commons License 2020.09.20 -5 3 697

Ez a Vector a 630-asokat nagyon tudja.

Most szereztem őket, nem tudok betelni velük...

-= BPO-478 =- Creative Commons License 2020.08.08 -5 3 696

Júniusban egy 1/43-as Modimio 260-asnak estem neki kusztomizálás végett. Ezúttal ВК 9653 ВА (egy 1988-as 260.37) volt a cél: ez a járgány Ukrajnában, Rovno /Rivne/ városban szolgált, 2016 májusában muzeális céllal a kijevi Kuznitsa Test Drive csapata vásárolta meg. Leromlott szerkezeti állapota miatt végül alkatrészdonor lett belőle.

 

A konkrét jármű bár csak egy a sokezer "egyforma" sárga szovjet exportos kocsiból, története és jellegzetes, könnyen modellezhető jegyei, valamint a Nasi Avtobuszi sorozatban megjelent modell ehhez jó bázisként használhatósága míán döntöttem az átalakításról.

 



 

 

A konkrét jármű bár csak egy a sokezer "egyforma" sárga szovjet exportos kocsiból, története és jellegzetes, könnyen modellezhető jegyei, valamint a Nasi Avtobuszi sorozatban megjelent modell ehhez jó bázisként használhatósága míán döntöttem az átalakításról.

Az elvégzett műveletek (nem szükségszerűen műveleti sorrendben):
+ ablakok "gerendáinak" fémszínűsítése
+ fényszóró keretek fehérítése
+ kormány fehérítése
+ az alapmodell 260.01-jellegű fülke helyett a konkrét buszban található, helyileg barkácsolt fülkefal lemodellezése (a modellt összefogató függőleges, anyamenetes öntvény csövek miatt némi csalással)
+ fülkefal "beüvegezése"
+ tetődekorit készítés (plexi betét felső oldalára ragasztva)
+ ablak kéderek, ajtógumik kihúzása belső oldalon
+ ajtók üvegezésének vastag plexi imitációjának cseréje
+ ülések bordóra festése
+ türkiz-zöld oldaldekoritok
+ utastéri bordó függönysor
+ fűtőtest valamint felhajló padlógumi imitáció
+ léghenger boxok imitációi
+ gelka hangszórók imitációi
+ szélvédő mögötti táblatartó
+ vezetőfülke homlokfalán zöld szekrény imitáció
+ vezetőfülke függönyei és napellenző
+ vezetőülés melletti "fekete doboz" + rögzítőfék veszting
+ ráncajtók fölötti fekete linoleum fitymák
+ felnik szürkítése
+ ezüst díszlécek feketítése
+ sofőr feletti légbefúvó kopoltyújának szürkítése
+ lökhárító gumibabák felső élének feketítése
+ fehér rombusz rátét a homlokfal közepén valamint a lökhárító gumibabáin
+ fel- és leszállási matricák
+ rendszámok, 80-as sebességjelzés
+ ablaktörlők cseréje egy filigrán kivitelű fém párra (Classicbus modell)

Hiányosság illetve kompromisszumok:

ф az alapmodell hátfala a lámpák tekintetében kissé "suta"
ф a valóságban második ajtó alul üvegezett volt
ф a valóságban utastérben a legelső üléssor keresztbe volt fordítva, a kettes ajtó mögül hiányzott a keresztülés, a hármas ajtóval szemben két hosszirányú plusz ülés volt, illetve az ajtótól jobbra valami általam ismeretlen objektum volt
ф a belső kapaszkodókkal kapcsolatban személyes kompetenciám hiánya, illetve szerelhetőség végett erőteljes kompromisszumra kényszerültem, csak a pár darab padlótól plafonig érő függőleges rudakat építettem be.
ф a hátsó rendszámvilágítás burkolat a valóságban sárgára lett fényezve
ф ablaktörlőmotor tengelyeknél a homloklemezen sárgára fényezett rombusz rátétek voltak
ф eredetileg terveztem a mennyezeti plexi betéten a tetőablakok kivágását - ez végül nem valósult meg

 

 

-= BPO-478 =- Creative Commons License 2020.08.08 -4 1 695

Azért az ölbe ültetős tábla is megér egy misét az oldaldekoriton. :-)
Gratula az elkövetőnek, nagyon szép munka.


Viszont akkor bepofátlankodnék a saját verziómmal, amit tavaly ősszel követtem el (az imént látottnál jóval alacsonyabb szintű, kezdő és nagyon alkalmi modell barkácsoló vagyok), BSG-575 (1973-as eresztésű kocsi, 1995-ös állapota) ihletett meg:


Az 500 Ft-os alapmodellen elvégzett apróbb átalakítások:
- ködfényszórók pótlása
- méretarányos rendszámok
- hátsó rendszámvilágítás kihúzása ezüsttel
- ládatér zsanérok kihúzása ezüsttel
- magasságjelzők ezüstözése
- bútorzat dekoritjainak világos barnára festése, fűtőtestek kihúzása ezüsttel
- bútorzat keresztmerevítőinek eltávolítása az ajtók belső oldaláról
- ülések sötétbarnára festése
- lépcső lefestése
- első és második ajtók közti ablakok megcserélése
- orrmaszk keretének feketére festése, fényszórók hiányzó foncsorának pótlása
- átlátszó fülke kimaszkolása és festése világosszürkére
- fülkeajtón barna dekorit betét imitáció
- Atlas modellsorozattal csereszabatos talapzat tervezés és felfogató közbetét gyártás
- tükrök és tükörszárak festése feketére
Ami hiányosság illetve kompromisszum:
- bal elöl alsó holttér tükör hiánya
- léghengerboxok hiánya
- a világos részek a valóságban szürkébbek voltak (ehhez viszont komplett újrafényezésre lett volna szükség, valamint a tamponált gumikéderek pótlása házi körülmények között a lehetetlennel határos, így ettől eltekintettem)
- azonosító szám hiányzik (matricázást és lakkozást szintén szerettem volna megúszni)
- táblatartó és napellenző hiány

 





Előzmény: John Howard (690)
dzsiigeri Creative Commons License 2020.08.07 -4 0 694

Köszönöm szépen! 

Sok apró részletet bem tudtam sajnos megvalósítani, de ezt nem hagyhattam ki. :) 

Előzmény: John Howard (690)
dzsiigeri Creative Commons License 2020.08.07 -4 0 693

Köszönöm szépen a visszajelzést! 

Igen, a következő terv a hajlított ajtó. Ezeket be sem ragasztottam, csak bepattintottam, mert lesz még vele munka. Csak egyelőre olyan kevés ajtóanyagom volt, hogy nem mertem hajlítgatásba kezdeni. :) 

Előzmény: John Howard (689)
Irisbus Creative Commons License 2020.08.04 -4 0 692

Na jó, a táblatartó vitt mindent nálam. Gratulálok! :D 

Előzmény: dzsiigeri (687)
ujfigura. Creative Commons License 2020.08.04 -4 0 691

Igen, azt én is akartam írni, hogy az nagyon komoly, főleg ebben a méretarányban.

Előzmény: John Howard (690)
John Howard Creative Commons License 2020.08.04 -3 0 690

A fülke mögötti táblatartó meg egyenesen kolosszális, gratula az ötletért is, meg a kivitelezésért is! :-)))

Előzmény: dzsiigeri (687)
John Howard Creative Commons License 2020.08.04 -3 0 689

Csak egy nagyon pici "kötözködés" - egyébként tényleg nagyon szép lett, örülnék, ha magam képes lennék ilyesmi átalakításra -: a bolygóajtók nem síkak, mint a ráncajtó szárnyai, hanem követik az oldalfal ívelését zárt állapotban. (Emiatt viszont nyitott állapotban szűkebbek az ajtónyílások legalul és legfelül, de hát ez a "haladás a korral" ... ;-) )

Előzmény: dzsiigeri (687)
ujfigura. Creative Commons License 2020.08.04 -3 0 688

Ez eddig a legszínvonalasabb átalakítás, grat!

Előzmény: dzsiigeri (687)
dzsiigeri Creative Commons License 2020.08.04 0 5 687

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!