Keresés

Részletes keresés

rg7 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 225
Látod, ez a szomorú! Te is bele vagy kényszerítve egy kérdéses helyzetbe egy rossz szabályozás miatt. (Ill. Te sem mondhatod funkciódnál fogva azt, amit a következetesség esetleg diktálna.)
Előzmény: Törölt nick (224)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 224

"Szomorúan olvasom válaszodat..."

 

Ne szomorkodj nem szentírás amit mondtam, csak az én véleményem.......

 

Nem baj ha nem értünk egyet, mellesleg magam is a hézagok ellen valék, de nem tudunk minden hézagot megszüntetni és addig is kell valami használhatót mondani a mozdonyvezetőknek. Elgondolkoztaztó, hogy azt is mondhatnám a mozdonyvezetőknek amit te képviselsz, de azért sokkal kevésbé vállalnám a felelősséget mint az én verziómért. Ezért azt hiszem ha kérdezik a véleményemet továbbra is ezt fogom mondani.

 

Előzmény: rg7 (213)
rg7 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 223
A szög megrészegülve. Ugyanis fejen lett találva:))
Előzmény: FOMA (222)
FOMA Creative Commons License 2005.04.03 0 0 222
Igen, talán ketté lehet választani a dolgot. Munkajogi eljárásban lehet vitatkozni azon, hogy mit kell ismerni, és mit nem. Itt a munkaadó fejére lehet olvasni, hogy nem biztosította a szükséges ismereteket, a szabály alkotója, nem biztos, hogy hagyatkozhat arra, hogy a munkavállaló a más területen +szerzett ismereteit fogja alkalmazni. Azonban, ha esetleg bszabálysértési vagy büntetőeljárás keretén belül merül fel a kérdés, akkor 1értelműen számon kérhető a közúti jelzés ismerete.

A második felvetéshez. Ez már aggályosabb. Szvsz ez esetben 1edileg kellene vizsgálni, hogy észlelhette-e a vezér a hiányt. Mist, hogy visszagondolok az általam beutazott vonalakra, elég sok olyan útátjáró van, ahol a vezérállásból csak az 1ik, vagy 1ik oldal sem látható.

Amúgy, ha analógiát alkalmazunk, akkor ez a szabályozás közútra lefordítva annyíit jelent, minta a KRESZ-be belefoglalnák, hogy a közúti jármű vezetője köteles jelenteni, ha hiányzik a vasúti pálya mellől az útátjáró jelző.:-))
Előzmény: rg7 (220)
Siemens113 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 221
"tudatlanságomból" szép kis vita alakult ki

nem baj nagyon sokmindent megtanultam olvasva hozzászólásaitokat és úgy érzem hogy számos olyan pont van ami még vitatott
rg7 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 220

Ok, ezt elfogadom, azzal a kitétellel, hogy ez szigorúan a vasúti munkavállalón szvsz még így sem kérhető számon, mert hiszen tudjuk, hogy a zöld a szabad, a vörös a tilos, de a biztonság kedvéért le is rajzoljuk, hogy számonkérhető legyen.

 

Másik felvetés?

Előzmény: FOMA (219)
FOMA Creative Commons License 2005.04.03 0 0 219
" honnan tudja, hogy mi az az "Andráskereszt", illetve hogyan néz ki?"

Onnan, ahonnan a gyalogos.

A KRESZ, - ami már régűta nem is KRESZ - jogszabály. Az általános jogelvek szerint mindenkitől elvárható, hogy azokat a jogszabályokat, amelyek a saját életviszonyara vonatkoznak, ismerje. A jogszabályokat pont ezért kell a nyilvánosság számára kihírdetni, szemben az állami irányítás egyéb jogi eszközeivel. Így elvárható mindenkitől, aki közlekedik, hogy a rá vonatkozó mértékben ismerje az 1/1975. KPM-BM együttes rendeletet, így pl. a kerékpárostól, gyalogostól is. Erre szokták alkalmazni azt a lózungot, hogy "a jogszabály nem simerete nem mentesít a felelősség alól".

Amennyiben persze egy vezér igazolja, hogy ő egész életét a fűtőház 1ik szobájában élte le, a közúti forgalomtól elzárva, és soha senki nem árulta el neki, hogy mi az az andráskereszt, és ilyet nem is láthatott, akkor esetleg a bíróság eltérhet a kialakult gyakorlattól, de ennek kicsi a valószínűsége.:-)
Előzmény: rg7 (214)
rg7 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 218
Tisztában vagyok vele, hogy az újban ez is benne lesz, de ez a jelenlegi aggályos helyzetet nem menti.
Előzmény: Infós (217)
Infós Creative Commons License 2005.04.03 0 0 217

Na, ez egy jó kérdés!!

Miért? Egyébként az sincs leírva konkrétan egy sehová, hogy a vágányzáró sorompó, kisiklasztó saru előtt meg kell állni. Sőt, nincs is leírva sehová, hogy mi ez, hogyan kell megfesteni.

 

Egyébként megnyugtatlak, az új F. 1-esben benne lesz (ha egyszer megjelenik végre)...

Előzmény: rg7 (214)
BAKTER Creative Commons License 2005.04.03 0 0 216

"Tény, hogy kép/ábra nincsen róluk a hivatkozott utasításban."

 

Majd a következőben lesz, az F.2.-ben meg le lesz írva, hogy a hiánya esetén mi az eljárás.

 

 

Előzmény: Törölt nick (212)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 215

Miért irod hogy rácsattant a bobo?Gondolom annyira hiteles,mint ahogy a 44-422 helyett 44-408!!Szerinted?Szerintem +védem a Kollégám!Üdv. 

 

Előzmény: seTTebello (184)
rg7 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 214

Pontosítom 2-vel korábbimat:

 

Közúti járművezetői engedéllyel nem rendelkező mozdonyvezető honnan tudja, hogy mi az az "Andráskereszt", illetve hogyan néz ki?

rg7 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 213

Ááááááá:)))

 

Szomorúan olvasom válaszodat...

 

Tehát Te köteleznéd akár magadat is pl.:

  • arra, hogy a szomszédodnál egy diplomata táskában tárolt atomfegyvert a falon át, jobb esetben a sötétített ablakon keresztül fel kelljen ismerned. (A példa direkt ilyen sarkított.)
  • olyan jelzés értelmezésére, amit Te soha nem tanultál, nem találkoztál vele. Ez esetben légyszíves tarts nekem oktatást a búvárok és a siketnémák kézijelzéséből...
Előzmény: Törölt nick (212)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 212

"a mozdonyvezetők az andráskeresztek hiányát észlelve jelenteni kötelesek annak hiányát"

 

  • "illetve, hogy egy nem a megfigyelő személy felé mutató jelzőeszköz megfigyelésére kötelezhető-e bárki? (mert abban az esetben, ha az mv látja az "Andráskeresztet" akkor az már régen rossz)"
  •  

    Az andráskeresztek hiányát felfedező dolgozó észlelve jelenteni köteles annak hiányát! (Asszem így pontosabb)

    Ez természetesen lehet pályás dolgozó, lehet mozdonyvezető stb...... Ilyen értelemben gondoltam, hogy jelenteni kell a mozdonyveztőnek is ha észleli, és természetesen nem köteles észlelni a hiányt, miképpen az is természetes, hogy függetlenül a fordítás iránáytól a hiány észlelhető a mozdoynról is.

     

  • ""hogy közúti járművezetői engedéllyel nem rendelkező mozdonyvezető honnan tudja, hogy mi az az "Andráskereszt"?""
  •  

    Természetesen az F. 1. Számú utasításból tudja. 131/a pont említi a "A vasúti átjáró kezdete" illetőleg "Két- vagy több vágányú vasúti átjáró kezdete" táblákat. Tény, hogy kép/ábra nincsen róluk a hivatkozott utasításban. Ez lehet, hogy hiba, mert a hiányukat ugye jelenteni kell.......

     

     

    Előzmény: rg7 (211)
    rg7 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 211

    a mozdonyvezetők az andráskeresztek hiányát észlelve jelenteni kötelesek annak hiányát

     

    Akkor már csak azt kellene tisztázni,

    • hogy közúti járművezetői engedéllyel nem rendelkező mozdonyvezető honnan tudja, hogy mi az az "Andráskereszt"?
    • illetve, hogy egy nem a megfigyelő személy felé mutató jelzőeszköz megfigyelésére kötelezhető-e bárki? (mert abban az esetben, ha az mv látja az "Andráskeresztet" akkor az már régen rossz)
    Előzmény: Törölt nick (202)
    BAKTER Creative Commons License 2005.04.03 0 0 210

    "mégsem általános"

     

    Persze, hogy nem. Azt nem is írtam, hogy általános, csak azt, hogy előfordulhat.

    Nagy a valószínűsége, hogy ha végigjárjuk az ország összes nem biztosított útátjáróját, akkor nem fogunk találni éppen most ilyet.

     

    Hmmm.  Azt hiszem túl sokat rágódtunk ezen a témán!  :-)

     

     

    Előzmény: Törölt nick (209)
    Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 209

    Belegondoltam, magam is dolgoztam olyan tartalékon amelyel iparvágányt szolgáltunk ki az ilyen átjárókban a tolatócsapat leszáll fedezni őket és észreveszi a hiányosságot.

    A másik lehetőség fennáll és mégsem általános, a gyakorlat ezut mutatja.

    Előzmény: BAKTER (204)
    m61019andras Creative Commons License 2005.04.03 0 0 208
    De kár, hogy nem láttam!  Mindig az ilyenekről maradok le. :-(
    Előzmény: SztAti (207)
    SztAti Creative Commons License 2005.04.03 0 0 207

    A tegnapi tiszaföldvári balesettel kapcsolatban valamelyik TV-ben a 6341 013-ast mutatták. Persze nem biztos, hogy ez volt, mert a Vasúttörténeti Park nyitásáról a kb. 1 perces bejátszásban legalább 3 hibás adatot adtak a nézőknek.  Lehet, hogy a balesetes is összevágott anyag volt.

    exmv Creative Commons License 2005.04.03 0 0 206

    Az andráskereszt csak mutatja, hogy az út keresztül fog menni a vágány(ok)on, de nem biztosítja azt, hogy egy időben ne legyen közúti és vasúti közlekedés.

     

    Mert ez utóbbit csak a szabálytisztelet biztosítja...

    Előzmény: BAKTER (198)
    Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 205
    Nem ezek nem, ezeket a táblákat csak hajlítgatni szokták legalább is az álját amit könnyen elérnek.
    Előzmény: Törölt nick (202)
    BAKTER Creative Commons License 2005.04.03 0 0 204

    "a mozdonyvezetők az andráskeresztek hiányát észlelve jelenteni kötelesek annak hiányát,"

     

    Ez teljesen így van, viszont a lehetősége fennáll, hogy a gyakorlatban előforduljon ilyen.

    Gondolj bele, egy olyan iparvágány földutas útkeresztezésébe, ahol hetente egyszer megy a kiszolgálómenet.

    Meg olyan mellékvonalakon, ahol éjszaka nem megy semmi, a reggel közlekedő első vonat mv.-je nem veszi észre, aztán meg nem is azonnal pótolják...

     

    Előzmény: Törölt nick (202)
    M41 2152 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 203
    És azt lehet tudni, hogy a tegnapi balesetben melyik BP vonat sérült T.földvárnál?
    Előzmény: Törölt nick (202)
    Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 202
    A gyakorlatban sem igen fordul elő mert a mozdonyvezetők az andráskeresztek hiányát észlelve jelenteni kötelesek annak hiányát, erről a közlekedő vonatok értesítést kapnak és megindul a folyamat a pótlásra. És bármily meglepő a gyakorlat azt mutatja ezek a táblák nem kelendőek.
    Előzmény: BAKTER (200)
    Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 201
    Olyan, hogy semmi sincs olyan nincs mert andráskereszt mindenképpen kel, hogy legyen az átjáróban!!!
    Előzmény: Siemens113 (199)
    BAKTER Creative Commons License 2005.04.02 0 0 200

    "ahol abszolút semmi nincs"

     

    Elméletileg nincs, a gyakorlatban előfordulhat, mert elég sűrűn lopják a jelzőtáblákat, nem is csak a tábla anyaga miatt, hanem mert az oszlopa is használható mindenfélére.

     

    Előzmény: Siemens113 (199)
    Siemens113 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 199
    valóban én értelmeztem rosszul igazad van

    én úgy gondoltam hogy a biztosítatlan = azzal hogy nincs semmi a kereszteződésben

    nem kapcsolódik ide szorosan de olyan átjáró létezik? /ahol abszolút semmi nincs/

    köszi hogy elmondtad az értelmezés útját

    hello
    Előzmény: BAKTER (198)
    BAKTER Creative Commons License 2005.04.02 0 0 198

    "valószínűleg nem helyesen"

     

    De helyesen! Véletlenül, most eltalálták, biztosan ez tévesztett meg.

     

    Az andráskereszt csak mutatja, hogy az út keresztül fog menni a vágány(ok)on, de nem biztosítja azt, hogy egy időben ne legyen közúti és vasúti közlekedés.

     

    Előzmény: Siemens113 (197)
    Siemens113 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 197
    Tragikus vasúti baleset Tiszaföldvárnál
    2005.04.02. 10:15


    Vonattal ütközött egy személyautó szombaton délelőtt Tiszaföldvárnál, a sofőr életét vesztette – értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei RFK sajtószolgálatától.

    A tragikus karambol néhány perccel 9 óra előtt történt Tiszaföldvár külterületén. Az első adatok szerint egy Suzuki személyautó – eddig tisztázatlan körülmények között – egy vasúti átjáróban a sínekre hajtott és összeütközött az ott áthaladó vonattal. A személyautó sofőrje a az összeroncsolódott járműben szörnyethalt. A rendőrség szakértő bevonásával vizsgálja a baleset körülményeit.


    még annyit hogy biztosítatlan vasúti átjáró/ legalábbis a hírekben ezt mondták valószínűleg nem helyesen mert andráskereszt tuti van/ ahol a baleset történt

    és egy uzsgyi találkozott a suzukival
    Előzmény: Nohabf (196)
    Nohabf Creative Commons License 2005.04.02 0 0 196

    A Tiszaföldváriról nem is hallottam.

    Ott mi csattant mivel??

    Előzmény: Siemens113 (195)

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!