X308-ban a középen lévő óra meg van világítva? Nem tudom, hogy kiégett-e az izzó benne, vagy eddig nem tűnt fel, hogy nincs világítása.
Ha már így kérdezősködök: a műszerfalon minden típusnál van visszajelzés a tompított fényszórónak? Tudom hol lenne a helye, ott nem is világít semmi, de nem tudom megint csak, hogy gyárilag nincs benne visszajelzés, vagy csak ki van égve az izzó. Ez viszont már azóta nem világít, mióta nálam van.
Nem tudom pontosan, mert több tétel is volt mellette. Nem volt olcsó, mert több alkatrészből gyári került bele. Ha nagyon kell, részárakat elő tudom keresni.
A 2000 évjáratnak már elvileg jónak kellene lennie. Akkor igazad van, a kontár szerelés bosszúja a dolog.
Sajnos a nálunk fellelhető autó (legyen az bármilyen típusú) 70%a 5-6 éves korában átesik már valamilyen sufni buheráción. Ennek legfőképp az lehet az oka, sokakban még mindig ott él a "jól van az úgy " gondolkodás mód. Ehhez párosul még egy kis "nehogy már a szomszéd fűje zöldebb legyen " felfogás, és már is ott tartunk,hogy gyengébb minőségű alkatrészek kerülnek beépítésre kisipari módszerekkel, farigcsálva, oda-heftelve. Viszont büszke a gazda, mert van. És ránézésre nem lehet róla megmondani, hogy nem.tökéletes! Csak legbelül reménykedni , hogy kitart.
Veszik a terepjárót a városba, a sportkupét a földútra, háttérbe szorítva a racionalitást. Megmutatni, hogy telik rá! Ha kicsit erőn felül is! Aztán amikor jön az első komolyabb kiadás akkor dülled a szem! Jobb lesz az olcsóbb alkatrész! Majd a Feri a megcsinálja, autószerelő! ( aki lehet, hogy prímán vágja a nagy Polskit, de azért ez más kategória.) Viszont sikerült spórolni 20 ezret!
A 20asból már lehet is hozni az új telefont részletre, és sárgulhat a szomszéd!
A másik oldalon pedig ott vannak az olyan műhelyek,amelyek hiúságból vagy kapzsiságból nem vállalják fel, hogy nem tudják megcsinálni típusismeret hiányában az autót, hanem inkább megtákolják, felveszik a sztárgázsit, a paraszt meg örül, hogy jó a kocsi, holott egy időzített bombán furikázik.
Tehát, ha szerencséd van akkor használt autó vásárláskor a 30% tutiba nyulsz, ha nincs, akkor a 70 % berheltbe!
Persze ez csak az én személyes véleményem!
Minden esetre remélem nem sértettem meg senkit, csak kissé elragadott a hév! :)
Sajnos semmi előjel nem volt, egyszer csak elkezdett remegni és lefulladt. Utólag derült ki hogy már volt korábban javítva, az egyik feszítő cserélve lett nem megfelelőre, tehát nálam ez is közrejátszhatott. Én a legkisebb zörejre viszem szerelőhöz az autót.
Az enyém 2000-es gyártású, nem mondanám korai V8-nak.
Hát lehet, hogy jobban jársz vakon pl. Németországban,mint itthon. Kint nagyobb kultúrája van az autó tartásnak, főleg az ilyen autókénak. Én átnézettem két Jaguar szervizzel, meg a maszek szerelőmmel, mégis széthullott fél év után a motor, pedig állítólag az egyik Jaguar szerviz szervizelte.
Szóval én is azt mondom, inkább kintről, vagy itthon nagy megbízható forrásból (van ilyen?)
Néztem a német piacot is, de a kiutazás nagyon nehezen kivitelezhető számomra... Arról nem is beszélve, hogy laikusként félnék egy külföldi vásárlástól. Az itthoniakat legalább el tudom vinni egy állapotfelmérésre a Murányihoz.
Ha XJR-t szeretnél, szerintem érdemes külföldről behozni inkább. Egész kedvező áron elérhetőek már, és biztosabb a szervízmúlt (tisztelet a kivételnek!).
Én viszont ajánlom a fehéret! Ismerem az előző tulaját aki jól bánt a kocsival. Múlt ősszel adta el, én akkor lecsúsztam róla. Azóta semmi nem változott az autón, nem költöttek rá egy árva fillért sem.az ember rájött hogy nem az ő szintje ezért most megint eladó. Előző tulajnál kb 10 évig volt és valós a km állás!!!!
Mint kiderült, sajnos csak utólag, volt már gond korábban a vezérléssel, de ahelyett, hogy cserélték volna, csak gányoltak vele, ennek köszönhetően elszakadt a vezérmű láncom, majd sajnos miután többször be lett indítva, szétverték a dugattyúk a szelepeket is. Nem volt kis meló rendbe tenni. Lassan remélem tökéletes lesz.
Amennyire én tudom, nem a kasztni merevsége okozott a fejlesztésnél problémát, hanem az ajtó és a mögötte levő ablak megfelelő záródása, víz és szélvédelme.
Igen, én is olvastam, hogy a B oszlop nélküli karosszéria nem volt elég merev, és rengeteg fejtörést okozott a mérnököknek. Ha jól tudom, sokáig állt is a fejlesztés.
Szerintem egyébként az xjc az egyik legszebb típus, kár, hogy olyan keveset gyártottak belőle.