Elég sok marhaság van benne, felületesen nézte át a Jaguar történetét.
A XJC-t nem az XJS, hanem az amerikai ütközésvédelmi szabályozások végezték ki, egész egyszerűen gyengék a tetőoszlopok, meg tud rogyni borulás esetén. Átalakítani túl költséges lett volna, az amerikai piac kiesése miatt az értékesíthető darabszám nagyon lecsökkent, ezért kivették a gyártásból.
Ha már XJS, akkor meg lehetett volna említeni a típust főleg a gyártás kezdetén sújtó problémákat, a megbízhatatlan elektromos rendszert, a nem elégséges hűtésű hatalmas 12 hengeres motort.
A légtelenítő műanyag vízcsőveknél a meleg és az idő valóban megtette a hatását. Amikor hozzá értem, szinte porladt a kezemben. Most ideiglenes megoldásként gumi csővel váltottam ki, de ez olyan MTZ traktoros megoldás! Szégyellem felnyitni a motorháztetőt!
Viszont a kiszárítás eredményes lett, újra jár minden henger, és elmúlt a hibaüzenet. Érik még apró örömök az embert!
Igen, Hényei Zoli volt az első, akire rábukkantam lökhárító ügyben! Ő ajánlotta, hogy lépjenek be a csoportba. Lebogarásztam a lökhárítót, van baj nem kevés, mert a tartók is oda vannak. Van egy műanyagheggesztő ismerősöm, első körben őt próbálom rábeszélni, találjon ki valamit. Az E-bayről egyébként úgy látom, minden darab rendelhető, úgyhogy a hosszú távú megoldás legfeljebb ez lesz!
Viszont láttam, hogy a Te motoros, Gergő nagyon szét lett kapva. Mi volt a gond?
Öregek már azért azok a csövek. Nekem magától durrant el az egyik. Még szerencse, hogy le kellett éppen szaladnom Szolnokra, mert ha nem megyek, akkor ezt a mutatványt valahol Bécs és Linz között adta volna elő vasárnap délután. Utána az összes vízcsövet kicseréltettem, nem volt olcsó, viszont legalább drága:)
Én rendszeresen járok hosszabb (>1000km) távokon az enyémmel, muszáj, hogy megbízható legyen.
Látom bejelentkeztél facebook-on az adás vétel csoportba, ott keresd Hényel Zoltánt. De szinte bármelyik hirdetős oldalon megtalálod a hirdetését (pl. OLX)
Örömmel értesítek mindenkit, hogy átestem a Jaguar tűzkeresztségen!
Megvan az első átvirrasztott éjszaka!
A történet a következő :
Tisztességes adófizetőként az autó Átírását mielőbb szerettem volna letudni. Mivel nem voltam otthon, a feleségem vitte el a kocsit eredetiségvizsgálatra egy szolnoki olasz autó mámárkaszervízbe, mert az volt a legközelebb. Mondták neki, hogy nyugodtan üljön le a várakozó helységben, majd szólnak, ha kész. Természetesen fogalmuk sem volt, hol keressék a motorszámot, de azért keresték böcsülettel! Közben szépen megrepesztették a hűtő és a kiegyenlítőtartály között futó műanyag csövet.
Tegnap beülök, indítok, 5km után írja szegény, hogy kevés a folyadék. Ekkora már éreztem a fagyálló jellegzetes illatát is! Volt nálam egy kis desztillált víz, öntöttem.
Persze gyorsan irány haza! Addigra már a teljesítmény korlátozott üzenet is megjelent, és egy henger nem ment! Sajnos a kijövő hűtőfolyadék befolyt a gyertyákhoz. Remélhetőleg ma ki bírom szárítani, és csak pillanatnyi zavar volt a dolog. Minden esetre a zazabszem effektus most tart, nem aludtam semmit.
Ha találsz jó karosszériást szólj légy szíves, nekem is még lenne egy kis melóm. Nekem az egyik hátsó sárvédőív és a másik küszöb+ív rohadt, de az már szerencsére kész van. Küszöböt nem volt könnyű találnom hozzá. Ha nem lehet javítani, hanem ív kell, szólj, tudok egy bontható X308-ast. Lehet, hogy lökhárítója is van.
Hát mindenesetre megnyugtató, hogy a kulcs pótolható. Használt távirányítót már találtam is Pesten, csak érte kell mennem. Viszont kérdés, hogy a szervízkulcsal is elvégezhető a hozzárendelés? Én kétlem. És mivel nekem csak 1 db zöld kulcsom van, egy feketét mindenképp csináltanom kell!
Ez egyenlőre legyen a jövő zenéje, most elsősorban a karosszériára akarok koncentrálni. Márkához méltatlan a lógó lökhárító és a rozsdásodó kerékív, úgyhogy ezek lesznek az elsők.
Riasztó lehet, hogy működik, ha megrendeled a távirányítót, ezt nem próbáltam. A kulcs nem a kulcsszár miatt problémás, az valóban Ford, de az immo-t nem tudják másolni. Voltam néhány szakinál, de nem sikerült nekik, maradt a márkaszerviz.
Távirányító van az ebayon, de most megnéztem, van a Jaguar Classic Car Partsnál is. Mondjuk az utóbbinál elég drága:)
Az, meg hogy miként lehet hozzárendelni a kocsihoz, egyszerűen megtudható, ha az ember legalább alapszinten bírja az angolt. Nekem a második találatra tökéletes youtube videót adott ki.
A kulcs meg tudtommal szabvány Ford kulcs, haverok egy időben azzal húztak, hogy biztos csak ráragasztottam a Trasit kulcsra egy Jaguar logót:) Nyers kulcsot szintén nem probléma találni, azt nem tudom, van-e valaki, aki le is tudja másolni....
Én beszéltem pár riasztóssal, de azt mondták nem tudnak hozzá távirányítót, bár én nem abban gondolkodtam, hogy veszek egyet és hozzátanítom. Viszont nekem megvolt egy kulcs, és így sem ment nekik...
Gratulálok az autóhoz, remélem Te nem fogsz annyit szívni vele, mint én. Én kb. 1.5 éve vettem hasonló áron. A kéket már akkor is hirdették ennyiért elég régen.
A kulccsal kapcsolatban viszont nem akarlak elkeseríteni, de a kulcs és a riasztó távirányító együtt kb. 160e Ft volt, úgy hogy nekem egy fekete volt hozzá, és nekem csak Jaguar szervizben sikerült szereznem. És külön van a kulcs és a riasztó távirányító. Kulcsmásoló ill. riasztós nem tudta másolni.
Eredetileg két fekete kulcs van hozzá, meg egy zöld. A két kulcs azért lehet fontos, mert a két kulcsot egy-egy memóriahelyhez lehet kódolni, és akkor amelyik kulccsal nyitod ki, annak megfelelően áll be az ülés, a kormány és a külső tükrök. Pl nálunk az egyes kulcs az enyém, a kettes kulcs a páromé.
Ezeken modelleken már nem volt külön távirányító, a kulcs feje egyben a távirányító is.
Én lökhárítót az angol elmebajon vettem, egy futárcég kedvező áron el is szállította Magyarországra. Egy kis keresgéléssel lehet színhelyeset találni, csak fel kell rakni. Ha már lökhárító felerősítés, akkor halkan megjegyzem, hogy a tartóbak egy része spiáter, ami előszeretettel rohad be, abból nehezebb jó darabot találni, mint lökhárítóból. Láttam már ötleteket, hogy miként lehet az egészet rozsdamentes acél szerkezetre kicserélni...
Értem! Akkor most már világos, miért nem tudom nyitni a csomagtartót belülről!
Sajnos a kocsihoz csak egy db zöld kulcsot adott az előző tulaj. Németből jött a kocsi 2002-ben, és akkor még megvolt hozzá a fekete kulcs és a távirányító, de az előző gazdája elhagyta, így csak a zöld maradt, távirányító nélkül. Érdeklődtem ma a Murányinál, azt mondták, pótolható. (30,000 HUF)
Majd tavasszal...Most mellbe vágott az átírás (rég vettem szgk-t, meglepődtem a 155 ezren)! De hát aki majmot vesz, vegyen banánt is, nem igaz?
Na akkor néhány szót a gépről!
1998-as 4.0 Sovereing.
Kissé viharvert példány, van rajta néhány pár parkolási sérülés az első lökhárítón, néhány karc az oldalán, a hátsó sárvédőíveknél enyhe korrozió (csak ott), a csomagtér fedélen a bal oldalon felpattogott a lakk (nem oda kell tenni a tanksapkát), és sajnos a hátsó lökhárító csak árnyéka önmagának, mert valaki túl későn fékezett,
VISZONT
- a lefutott 363,000 km alatt végig vezetve volt a szervízköny
- a Nikasilos V8at 5 évvel ezelőtt ki cserélték
- makulátlan a belső
- és ami a legfontosabb, kifogástalanul működik mindene.
A fehéret nem ajánlom senkinek. Röviden: a tulaj fűrésszel levágta a jaguár fejét, nehogy ellopják, de bármikor vissza lehet ragasztani. Hát az autó is olyasmi, mint a gazdája!
A kék igazi csemege, garázsban tartott szép állapotú, korroziómentes és megkímélt. Érdemes megnézni, ráadásul alkuképes. Majdnem megvettem, csak börhő módon V8-ast akartam.
Hát ennyi!
Most örülök, mint majom a farkának, pedig otthon majdnem kivágtak, mert eredetileg teherautót venni indultam el!
Gratulálok az új szerzeményhez! Milyen motor milyen felszereltséggel?
Valet kapcsoló: A "Valet parking", az amikor nem te parkolsz le, hanem átadod a kulcsot a parkoló fiúnak. Ekkor van az a lehetőség, hogyha a Valet kapcsolót bekapcsolod, és a parkolófiúnak a zöld fejű kulcsot adod oda, akkor nem tudja kinyitni a csomagtartót, nem fér hozzá az ott tartott dolgokhoz.
Magyarul a valet switch letiltja a csomagtartó nyitását a konzolon levő gombbal és a zöld fejű kulccsal.
Vasárnap este vásároltam egy x308-ast. Fent volt a használt autón, gondoltam megnézem, aztán véletlenül megvettem! 98-as 4.0 British Racing Green! Még sajnos alig mentem vele, mert ugye az élet nem áll meg, megy a meló stb.. ( azért éjjel kiosonok a garázsba, hogy nézegessem!)
Viszont a hátsó lökhárító sajnos törött. Nincs valakinek véletlenül egy eladó?
Valamint lenne még egy kérdésem! Mire való a VALET gomb? Nagyon megköszöném, ha valaki egyszerűen és érthetően elmagyarázná.