Milyen van benne? Nagy Lucas 2CE vagy ilyesmi nevű aludoboz?
Szedd szét, az alján levő csavarokkal. Három dolog van benne egy zenerdióda(a gyujtásmodul kimeneti tranzisztorát védi) egy kondi(zajszűrés) és maga a gyujtásmodul.
Ez utóbbi tud csak elromlani. Filléres GM cucc nagyon sok autóban volt ilyen.
Ú.n. GM 4-pin HEI. 14eFt pl a Fer-villben az utángyártott, de még egy csomó helyen lehet ilyet kapni.
a pénzbeni befektetést az értéktartásra irtam.
Igazából aki ilyen autókat vesz mint jaguar, volvó, saab, rover az nem azért veszi mert menő pászáttal járni hanem mert kicsit különc és megengedheti magának a másságot. Spec sztem sokkal elegánsabbak az imént felsoroltak mint egy merci, bmw, fócvágen.
Úgy utálom hogy sok ember státusszimbólumnak használja az autókat. És sajnos ez oda vezet hogy lassan már élvezhetetlenek lesznek a kocsik.
Viszont egy XJ az mindig XJ lesz reményeim szerint, még ha a Fordé is, mert már elég rég ugyanaz a design. Bár nem tudom milyen vezetni egy alumínium XJ-t, de biztos nem rossz:))
A jó befektetésre nem úgy gondoltam hogy egy hónap múlva drágábban adom el, hanem ha sokáig használom, akkor sem látszik (az átlagembernek) hogy ez pár éves vagy esetleg már évtizedes darab.
Az hogy mennyire jó befektetés egy jaguar, de egy biztos, nem mindenki tekinti presztizsautónak, mert van aki a német lomokra esküszik. Másik oldal viszont az angol eleganciát többre nézi mint a státuszszimbólum autókat.
Akkor ez elég komoly felújítás volt. Így már tényleg nem sok baja lehet, elég üzembizti lehet.
Bár kocsik közt nézve jó befektetésnek tűnik, szóval nem avul el a forma, meg ilyenekre gondolok. Ez örökre jól néz ki.
De még egy kicsit gyűjtök, szarul nézne ki ha lenne egy Jaguárom és nem tudnék vele járni:)
4.8-ért vettem.
Amire úgy kapásból vissza tudok emlékezni: kipufogó leömlő + első katalizátor (!!!nagyon durva!!!), fékeket kompletten kicseréltettem, új motorlánc ill, kompresszor szíj, differenciálmű komplett felújítás (ebben a mai napig nem vagyok biztos, hogy tényleg kellett-e :( ? ) ülésvezérlés - egy motorral együtt, első (fűtött) szélvédő csere (ez nem lett volna muszáj, mert csak kicsit volt karcos - de mivel szemüveges vagyok ezért nagyon zavart, új gumik, az órát megjavíttattam (nem ment rajta két szegmens), beszereltettem erősítőt és kicserétettem a hangrendszert eggyel nagyobbra (ez magánügy, de szeretek jó minőségben zenét hallgatni és a régi hangszórók meg voltak "fáradva"), eredeti gumilábtörlőket vettem bele (70.000 Ft!!!!). Valamint az összes folyadék, gyújtógyertya, szilent és egyéb kopó dolgokat is kicseréltettem. /meg még amire nem emlékszem vissza..../
E mellet pár dolgot kicseréltettem ami csak szépészeti jellegű dolog volt (pl.: vettem macskát a kocsi orrára, krómra cseréltettem elől és hátul a díszlécet, felújíttattam a belső fákat).
Ezzel végülis csak azt akarom mondani, hogy 2.5-ért már szinte mindent helyre lehet hozatni, hogyha az autó naggyából rendben van....