a pénzbeni befektetést az értéktartásra irtam.
Igazából aki ilyen autókat vesz mint jaguar, volvó, saab, rover az nem azért veszi mert menő pászáttal járni hanem mert kicsit különc és megengedheti magának a másságot. Spec sztem sokkal elegánsabbak az imént felsoroltak mint egy merci, bmw, fócvágen.
Úgy utálom hogy sok ember státusszimbólumnak használja az autókat. És sajnos ez oda vezet hogy lassan már élvezhetetlenek lesznek a kocsik.
Viszont egy XJ az mindig XJ lesz reményeim szerint, még ha a Fordé is, mert már elég rég ugyanaz a design. Bár nem tudom milyen vezetni egy alumínium XJ-t, de biztos nem rossz:))
A jó befektetésre nem úgy gondoltam hogy egy hónap múlva drágábban adom el, hanem ha sokáig használom, akkor sem látszik (az átlagembernek) hogy ez pár éves vagy esetleg már évtizedes darab.
Az hogy mennyire jó befektetés egy jaguar, de egy biztos, nem mindenki tekinti presztizsautónak, mert van aki a német lomokra esküszik. Másik oldal viszont az angol eleganciát többre nézi mint a státuszszimbólum autókat.
Akkor ez elég komoly felújítás volt. Így már tényleg nem sok baja lehet, elég üzembizti lehet.
Bár kocsik közt nézve jó befektetésnek tűnik, szóval nem avul el a forma, meg ilyenekre gondolok. Ez örökre jól néz ki.
De még egy kicsit gyűjtök, szarul nézne ki ha lenne egy Jaguárom és nem tudnék vele járni:)
4.8-ért vettem.
Amire úgy kapásból vissza tudok emlékezni: kipufogó leömlő + első katalizátor (!!!nagyon durva!!!), fékeket kompletten kicseréltettem, új motorlánc ill, kompresszor szíj, differenciálmű komplett felújítás (ebben a mai napig nem vagyok biztos, hogy tényleg kellett-e :( ? ) ülésvezérlés - egy motorral együtt, első (fűtött) szélvédő csere (ez nem lett volna muszáj, mert csak kicsit volt karcos - de mivel szemüveges vagyok ezért nagyon zavart, új gumik, az órát megjavíttattam (nem ment rajta két szegmens), beszereltettem erősítőt és kicserétettem a hangrendszert eggyel nagyobbra (ez magánügy, de szeretek jó minőségben zenét hallgatni és a régi hangszórók meg voltak "fáradva"), eredeti gumilábtörlőket vettem bele (70.000 Ft!!!!). Valamint az összes folyadék, gyújtógyertya, szilent és egyéb kopó dolgokat is kicseréltettem. /meg még amire nem emlékszem vissza..../
E mellet pár dolgot kicseréltettem ami csak szépészeti jellegű dolog volt (pl.: vettem macskát a kocsi orrára, krómra cseréltettem elől és hátul a díszlécet, felújíttattam a belső fákat).
Ezzel végülis csak azt akarom mondani, hogy 2.5-ért már szinte mindent helyre lehet hozatni, hogyha az autó naggyából rendben van....
"akkor a többi sem lehet rossz ugyanennyivel" - én elég jól megnéztem illetve megnézettem: kb. 2.5-öt költöttem még rá :-(((( - most viszont szerintem közelít a tökéleteshez :-))). Tehát csak azt tudom mondani: észnél lenni!!!
A német vásárlással egyetértek - az enyémnél a legtöbb problémát az előző (magyar) tulaj okozta a szervízlátogatások elhanyagolásával.
Hát ja, nem tesz jót semminek a rövid táv. De ha Te is 150ezerrel vetted és király, akkor a többi sem lehet rossz ugyanennyivel.
Amúgy érdemes behozni mondjuk németországból egyet, vagy nem? Mert árban kb ugyanannyi a regadóval meg ilyenekkel. Bár biztos érdemesebb mert itthon szerintem kevésbé vigyáznak rá, meg hát az utak...
Majd egyszer veszek egy jó állapotú eredetit.... de az nem most lesz.
Madridban még nem jártam vele, de kb. 1000 km-re igen. Szerintem sokkal nagyobb megterhelés amikor átlagosan naponta megyek vele 8-10-szer 5-10 km-eket - és ezt folyamatosan művelem. Az ismerősöm viszont XJR-el jár kéthetente Berlinbe - ő sem panaszkodott még rá.
Fontold meg és....:-))))
Köszi az infókat BIG!
Még megfontolom, de nagyon tetszik.
Végülis amik szóba jöhetnek nálam szintén 150ezer km körül vannak. Láttam énis ilyen "koszos" felnit, volt aki lecsiszoltatta a lakkot meg egy kicsit alatta, aztán ráfújtak lakkot. Meg oylat is láttam hogy lefényezték.
Tegyél rá krómot:)
És ha kitalálod mondjuk hogy holnap elmész vele Madridba, akkor nyugodt szívvel nekiugrasz a túrának?
adipapi:
kb. 150.000 km-el vettem.
Az átlagos dolgokon felül (amire minden autónál):
1. szervízkönyv rendben van-e ? (erre a szervíznél is kérdezz rá) - mert ha nem a kompressszor vagy a váltó javítás kutya drága...
2. komplett-e az autó ? (egy nyomorult első küszöbspoiler is 35.000.-)
3. jellegzetes probléma, hogy a felnik úgy néznek ki mintha "belülről" koszosak lennének - (a lakréteg alatt) - nem igazán tudok módszert a helyrehozásra...
4. kezelőszervek rendben vannak-e (pl.: elektromos ülés és kormány rendesen beáll-e?)
A többi már tényleg apróság...
"Mered ajánlani?" - nekem ez van, megyek is vele, nincs vele sok gondom... ámde azt nem mondanám, hogy olcsó a fenntartása és, hogy teljesen problémamentes. Ámde én 6 éves koromtól kezdve Jaguárt szerettem volna. Szerény véleményem szerint ebben neked kell dönteni.
sárvédőket nem kell cserélned, max iveket azt 2 hetes határidővel tudják neked szállitani, ha kell cim tudok segiteni. Angliából is lehet már rendelni alkatrészeket.
amúgy telszkók 26, sárvédőiv 6, hűta alat bölcső 15.
küszöböket, taposólemezeket le lehet gyártatni. /egy része már nekem megvan/
Marótiék árulnak gyári könyvet 9-11 rugó közt./naggyából használhatóak/
Érdemes odafigyelni pl. a regisztrációs adóra, ami a jobbik esetben is (jó környezetvédelmi besorolás) 1.800.000 Ft. Ha a rosszabbik csoportba sorolják akkor 2.7M Ft :-((((
BIG!
hány kilométerrel vetted az XJR-t? Ha jól emlékszem neked az van.
Mered ajánlani?
Nézegetem a mobile.de-n és nagyon tetszenek.
Mire kéne figyelni a vételnél?
Köszi!