Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BX_thomas Creative Commons License 2003.08.21 0 0 182
ilyet? :)))

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: elf (180)
elf Creative Commons License 2003.08.21 0 0 181
Asszem az utóbbi évtizedekben egy csomó országban elkezdték tiltani az autókon a kiugró izémizéket(jelvény meg ilyesmik, gyalogosvédelem) ettől is lehet különbség. SZVSZ.

Pl a Sangyong Korando-n is az ázsiai kivitelen volt szép nagy krómozott rinocérosz, míg az eu példányokról ez már hiányzott.

elf Creative Commons License 2003.08.21 0 0 180
MIKIATI:
Az az autó tehát 98-ban volt 14 éves.

Hát igen egy ennyi idős autó már megérett a komplett felújításra.

Ezért vennék én inkább valami oldschool(karbis stb) Jagot. Majd egyszer...

Most a Range Roverem épp elég pénzt emészt föl, nem fussa más projectre. :)

Előzmény: MIKIATI (177)
BX_thomas Creative Commons License 2003.08.21 0 0 178
igen azért plussz kell/ett/ fizetni. :(
Előzmény: db2002 (176)
MIKIATI Creative Commons License 2003.08.20 0 0 177
Üdv!

Egy haveromnak volt régebben ( 5 évvel ezelött ) egy '84-es, asszem Series-3 XJ-12-ese. Annak a fogyasztása 23-24L volt városban, ez megfelelt a gyári adatnak is (22-25-öt írtak rá). De ez a kocsi egy problémás darab volt, a váltójában mindig szar volt valami, amig már gyakorlatilag új nem került bele ( mindene ki lett cserélve ). Emellett egy időben elkezdett 40-45(!)L-t enni városban. A haver már számolatlanul szórta a lóvét bele ( új termosztát, új injektorcsövek, új szívósorok, stb. )hasztalan, majd tele lett vele a töke, és elcsrélte egy Porschéra (944). Az új tulaj felhívta egy héten belül, hogy képzelje, 40 körül evett városban, de egy 800 Ft.-os jeladó cseréje után visszaállt 24-re....
Egy másik ismerősnek Series-4 XJ-6 van, az 17-et eszik városban.

M.A.

Előzmény: db2002 (171)
db2002 Creative Commons License 2003.08.19 0 0 176
Tegnap Pesten voltam, rögtön két XJR-t is láttam. Az egyik egy kereskedésben pihent: soros 6-os lehetett a felnije alapján ((csak menetközben szúrtam ki)ugye neked is ilyen van BIG ?) a másik pedig egy veszettül száguldó V8 a József Attila utcán.

Lehetne még pár kérdésem a topic szakértőkhöz (BX,BIG :-)) ?

- mitől függ, hogy az a kis gyönyörű fém jaguár van e motorháztetőn, vagy nincs (ez egy választható opció, esetleg utólag is felszerelhető?);

- írtad BIG, hogy a Murányinál (aki a jaguarclub.hu-n hivatalos szervízként van feltüntetve) inkább csak a soros 6-osokkal foglalkozik. Ez azt jelenti, hogy elhajtják az embert ha odállít egy V8-cal;

- milyen téligumikat ajánlanak az XJR-ekre ?

Bocs a sok kérdésért, de nem tudom visszafolytani a tudásvágyamat :-))

Kössz előre is !

Előzmény: BIG666 (174)
BX_thomas Creative Commons License 2003.08.18 0 0 175
Ha gumira van szükséged szólj, azt tudok nagyon barátságosan szerezni. A nagyok drágák de nem mindenhol.
Előzmény: BIG666 (174)
BIG666 Creative Commons License 2003.08.16 0 0 174
db2002:
Teljes menetképtelenség: amikor elromlott a motor jeladóm, és az autó ezt úgy reagálta le, hogy csak 1-e és 2-es volt. No akkor hittem azt, hogy a váltóval lesz probléma. Ez a bizonyos jeladó került 3200 Ft-ba. Ezzel kpcsolatban viszont nagyon úgy néz ki, hogy én vagyok peches, mivel más még ezzel nem találkozott - a szervízben is egy 1996-os dátumú dobozból vették elő az alkatrészt, tehát nem igazán jellemző probléma....
Azt általad említett távok meg nem igazán jelentenek problémát a JAG-nak: gondolj bele, az USA-ban átlagosan sokkal messzebb szokott lenni a szervíz is egy átlagos jaguár tulajtól :-)
Hozzátartozik, hogy a meghibásodási statisztikákat nem ismerem pontosan, de amikor 1990 környékén a Ford megvette a JAG-ot, akkor pont ez volt az elsődleges cél, hogy ezt rendberakják (az 1982-1989-es időszakra vonatkozik az, hogy legalább 2 jag kell ahhoz, hogy eggyel járni tudj). A klubtagoktól is azt hallom, hogy a 92 után gyártott JAG-okkal tized annyi probléma sincs /de ez újra csak nem reprezentatív/.
Amire figyelni kell (és szerintem már írtam is): mindenhol (motor, váltó, kompresszor) rendben legyen az olaj; a gumikon nem szabad spórolni - szerintem nem csak a cicára vonatkozik, csak itt egy kicsit költségesebb.
Szia!
Előzmény: db2002 (173)
db2002 Creative Commons License 2003.08.15 0 0 173
Kössz a gyors választ BIG!

Sikerült azért kimagyaráznod a füllentést ? :-)))

Milyen problémák voltak eddig a géppel, amik esetleg teljes menetképtelenséghez vezethettek volna? (A feleségem kalocsai én debreceni vagyok és Győrben élünk így elég sokat utazunk ha családot látogatunk :-)) ezért fontos a megbízhatóság.

Ez a kedvenc Jag részletem, erről beszéltem :-))

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: BIG666 (172)
BIG666 Creative Commons License 2003.08.15 0 0 172
db2002:
Pont ezzel volt a probléma: nagynehezen rávettem, hogy átüljön a yaris-ából a stratus-ba, és már annak a fogyasztását is sokalta (ez valahol érthető is 5 literes "szomjvágy" után ....:-)) így aztán én csak 15-öt mertem bevallani a cicára.... A szervízben meg az első mondatok között mondta el a szervízvezető, hogy nem is olyan sok az a 19 liter/100 km-es átlagfogyasztás :-((((( /mármint amivel a computer tanulsága szerint az utóbbi 1500 km-t megtettem/ - és mindezt persze az asszony előtt...
Érdemi választ XJR vs. XJ12 fogyasztásra nem tudok mondani, de én is ezt hallottam. Az viszont biztos, hogy 15 literrel ezek közül egyikkel sem igazán lehet járkálni. A multkor próbaképpen sikerült városon belül levinnem 14-re, de ez nem jellemző. (bár ezek a fenti adatok kicsit megtévesztőek lehetnek: nekem elég nehéz a jobb lábam, és nem is nagyon szoktam megtartóztatni magam :-))
Előzmény: db2002 (171)
db2002 Creative Commons License 2003.08.15 0 0 171
Szia BIG666!

Ma voltam mamival egy kesekedésben, volt ott egy gyönyörű '96 XJ. Hát nem semmi az az elegancia amit magából áraszt ! A kedvencem a bőrbelsőn látható öltések, különösen a váltókar környéki borításé. Imádom a bőrkárpitot !!!

Írtad, hogy a feleséged összevonta a szemöldökét mikor megtudta mennyit hörpint le a kicsike a torkán. Mennyit vallottál be neki :-)) Mennyit eszik a gép ? Volt aki azt mondta, hogy a kompresszoros XJR kevesebbet fogyaszt mint egy XJ12. Szerinted ez a valóság?

Előzmény: BIG666 (169)
BX_thomas Creative Commons License 2003.08.14 0 0 170
Énis szerettem volna porsét a jagcsi el?tt, nagyon sokat keresgéltem nézel?dtem. De a jaguár formát, meg az egész autót csak szeretni lehet. Nagyon. Az enyém még nagyon gyerekcip?ben jár mert marhára nem érek rá és mindemellett most egy nagy mondeóval járok, de tegnapis a jaguárral szembeülve söröztünk cimborámmal. N?k hülyének néztek minket de ki nem xarja le! Ez más ezt nem érthetik meg. S?t sok férfiember van aki szintén nem értheti ezt meg! :))) Holnap nem tudok menni, miskolcon van dolgom, sok. :(
Előzmény: BIG666 (169)
BIG666 Creative Commons License 2003.08.13 0 0 169
db2002:
Írod, hogy még nem ültél benne ->>> sürgősen fel kell próbálni, mert különben ha kihagyod, akkor soha nem tudod meg, hogy mit hagytál ki! (jól meg mondtam :))
Próbálok elfogulatlan lenni:
Szerintem napi használatra az M5 és az XJR egyformán alkalmas. Vezetni (szerintem) az XJR-t jobb - de ezzel a véleményemmel például a BMW topicban eléggé egyedül lennék :-))))
Télen-nyáron egyikkel se lehet probléma. Fentartásban szerintem az XJR kicsit drágább és problémásabb is (bár lehet, hogy ez csak nekem mint vidékinek jelentkezik /itt most a szervízelésre gondolok/).
Én is családos vagyok, szerencsére az én feleségem is jól viszonyul a dolgokhoz (azt leszámítva amikor megtudta, hogy mennyit iszik a cica....), ----- szerintem vágj bele....
Előzmény: db2002 (168)
db2002 Creative Commons License 2003.08.13 0 0 168
BIG666: Sajnos nem vagyok milliomos, egy multinál vagyok "jó munkásember" így a felsorolt prémium modellek szóba sem jöhetnek :-((, bár álmaim garázssora egy brit és egy germán sorból állna:

- Lotus Esprit V8
- XJR V8

- Porsche 964 Turbo
- BMW M5

Sajnos Jaguarban még sohasem ültem (Porsche-ban már igen) csak kívülről kukkoltam mint a kisgyerekek. Családos ember vagyok, így nem csak a szívemre kell hallgatnom hanem az eszemre is. Nagyon fontos a mindennapi használhatóság télen is, ráadásul egy Porsche-val igen nehezen tud az ember családostol kirándulni.....

Előzmény: BIG666 (167)
BIG666 Creative Commons License 2003.08.12 0 0 167
Háááááááát akkor csak, valójában, az én véleményem szerint (stb.):
úgy tűnik, hogy nem vagy elkötelezve: akkor vegyél egy Aston-Marint: mindenkinek fog tetszeni - bitang drága, gyönyörű, pár modellben van humidizátor.... Sajnos a jaguár nem erről szól.... ez egy halálosan elfogult autó...Bármilyen kategóriában találsz jobbat / csak kategória választás kérdése/ (ha nem vagy elfogult, akár még a TE véleményed szerint még szebbet is...) - és én mint kívülálló erre nem is tudok semmit mondani se.... /jó akkor mocskolódok (nem kell nagyon utálni:) miért nem veszel valami CL mercit - az is szép, az is erős - és végülis nem is minden kissebséginek van olyan........../
Én tudomásul vettem, hogy az én autómnál minden szempontból van jobb, DE ÉN Szeretem...
Ne haragudj, hogy ilyen durván fogalmaztam, de halálosan (na jó idegesen) zaklatott tudok lenni az ilyen kérdésektől.
Ha a magánvéleményemre vagy kíváncsi: vegyél egy alig használt XKR-t: nagyon jó autó (akár még villogni is lehet vele:-)), és szerintem még élvezni is fogod... /az én igazi véleményem szerint vegyél egy E-type-ot és hívj meg kipróbálni /nagyon foglak szeretni....(különösen egy 1967-es 1.5-ös esetén)/mármint ha profi módon van felújítva/
DE .... ne keverjük ide a BMW-t a Porsche-t a Ferrarit, Viper-t, Bugattit, a Vektor-t és társaikat - hasonló a jellegük, de én nem így látom /tudod: savanyú a szőlő/ (bár ez csak egy magánvélemény....)
És még egy magánvélemény: szerintem ez alapján amit itt leírtál: 911 (gyermekkori kedvencekkel nem lehet versenyezni) /én 6 éves korom óta szerettem volna jaguárt...../
Ne haragudj nem személyeskedés volt....
BIG666
Előzmény: db2002 (166)
db2002 Creative Commons License 2003.08.12 0 0 166
BIG666: Kössz a választ !

Második autó vásárlásán gondolkodom, 3 autó jöhet szóba (ABC sorrendben): BMW E39 M5 (germán erőgép), Jaguár XJR V8 (britt erő, elegancia, stílus), Porsche 911/964 (gyerekkori kedvenc, és nem igazán családi autó :-((().

A feleségem szerencsére tolerálja lököttségemet Ő bármelyikben benne lenne...

Előzmény: BIG666 (164)
BX_thomas Creative Commons License 2003.08.05 0 0 165
jöv? péntek? el?tte egyeztetünk. Kiváncsi vagyok rá nagyon! :))
Előzmény: BIG666 (157)
BIG666 Creative Commons License 2003.08.04 0 0 164
Thyx:
Én sajnos ez évben biztos nem megyek angliába, de nem kell tőle félni...
A bontókat sajnos nem ismerem, de biztos lehet találni valakit aki segítene.
Alkatrésznek valót meg találnál: Pl. a mostani újságban is hírdetnek egy 8/89 -es Daimler Double Six-et 875 (nyolcszázhetvenöt) fontért (ami még ráadásul jó állapotban is van....) - csak azt nem tudom, hogy a VÁM-olás, hogy megy.

db2002:
A magyarázat kicsit más: cégautónak vették, és amikor letelik a garancia, és leírták nullára, akkor eladják. (Addig azonban teljesen bizonytalan, hogy mi és hogyan történt velük.) Én mindenesetre inkább első (magánszemély) tulajdonostól próbálnék venni - de mint a mellékelt ábra mutatja, nekem se jött össze.
Kézi váltó - automata váltó: én jobban tartanék attól amikor a falábú német a kuplungot (és egyebeket) tönkreteszi... /azért 360 LE az 360 LE)
Saját tapasztalatom igazából nem sok van a 8 hengeresekkel, csak kettőt ismerek személyesen, de egyik sem igazán példaértékű:
1. kb. évente 20.000 km-t megy ->> nincs is vele semmi probléma, de szomorú is lenne, ha lenne...
2. ugyanez a táv majdnem háromhavonta + plussz rally stílusú vezetési húzások -> komplett futóműcsere már volt :-((( /szívem szerint a közelébe sem engedném egy jaguárnak/, dehát ő tudja.
A 200 Ekm-t nem hiszem - van levelező partner aki ennek a duplájánál tart és még semmi gond. Egyébként én egyszer azt hittem, hogy ez fog következni, akkor megkérdeztem az árakat. Maximum 250 EFt-ból ki lehet kompletten a felújítást hozni. (nálam szerencsére csak egy 3.200 Ft-os jeladó romlott el)
Az egyedüli probléma, hogyha probléma van, akkor kapcsolatokat kell keresned, mert a Murányinál inkább a '98 előtti JAG-okhoz értenek (főleg az elektronikai problémák szempontjából) - a másik lehetőség (Soroksári) meg húzós lehet....

Bocs a hosssssssszzzzzzzúúúúúússsssáááággggééééérrrrrtttttt!!!!!

elf Creative Commons License 2003.08.04 0 0 163
FGGF Sir Bors:
Egy Rover V8-ból egy ksi kompresszió emeléssel, portolt hengerfejekkel, megfeleő tengellyel és tőkékkel, +edelbrock karbivak és szívósorral+hangolt leömlőkkel kijön a 250le.
És nem nehezebb szvsz mint a mini eredeti motorja.
És még nyomtéka is van.

Van aki már megcsinálta:
http://www.spagweb.com/v8mini/why.htm
:))))

Előzmény: Törölt nick (160)
db2002 Creative Commons License 2003.08.04 0 0 162
Sziasztok !

A mobile.de-n találtam ezt a pár szépséget, igen jó áron. Többször elhangzott már itt a topic-ban, hogy igazi pénznyelők a Jaguarok. Lehet, hogy 150e km után jönnek a "fekete leves" karbantartások ? Ezért adnak túl ezeken a külső/belső alapján megkíméltnek látszó gyönyörűségeken ?

BIG666: neked ha jól sejtem már vannak tapasztalataid ebben a témában. Mennyire megbízhatók és pénznyelők (pl.: szervízelés szempontjából) ezek a gépek illetve az én kedvencem az '98 utáni XJR ?

Az automata váltó mennyire kényes ? (Azt hallottam 200e km-nél jön a pénztárca apasztó felújítás)

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Thyx Creative Commons License 2003.08.03 0 0 161
Köszi az infót BIG666!
Murányiéknál már jártam, ebben nem tudtak segíteni.-Igéret és remény még azért van!-
Angliai ötlet nagyon tetszene, csak hát egyedül menni... Nem is tudom...
A nyugati bontókra van esetleg valami tipped? Nekem még az is eszembe jutott, hogy alkatrész vámosként behoznék egy "Cicát"... Ez talán megoldaná a többi hiányt is a Kicsikémen... Mi a véleményed ez az út járható lenne?
BIG666 Creative Commons License 2003.08.03 0 0 159
Thyx:
Nem igazán konkrét válasz:
Egy angliai kirándulást tudnék javasolni - ott minden kb. fele árban van, még a bontott alkatrész is. Ha pedig még a stoneleight-i vásárig ki tudod húzni, és arra mész ki, akkor szerintem negyed árból összejön.
Ráadásul ez még egy kellemes kikapcsolódásnak és kirándulásnak is megfelel....
A b. variáns kicsit konkrétabb, de szerintem húzósabb: kérdezd meg a Murányit, - de amit időre mondanak azt szorozd meg hárommal, és adj hozzá még egy hetet... (az előbbi beírásom is szerintem érzékelteti, hogy nem éppen szívbéliek nálam, de sajnos jobbat nem tudok....)
c. variáns: valami jobb nyugati bontó.
d.: ha pénz nem számít, ugorj el a soroksárira, fizesd be az 50% előleget és két hét múlva már van is szép, új lökhárítód....
Előzmény: Thyx (158)
Thyx Creative Commons License 2003.08.02 0 0 158
Sziasztok! Tudtok tippet adni, hogy honnan és mennyiért szerezhetnék egy 89-es XJ6-hoz első lökhárítót?
Szegény Cicusomról hiányzik, és így nem az igazi...
BIG666 Creative Commons License 2003.08.01 0 0 157
Ha minden igaz, akkor a jövöhéten , pénteken fent leszek pesten - akkor összehozhatunk egy találkozót.
Előzmény: BX_thomas (156)
BX_thomas Creative Commons License 2003.08.01 0 0 156
Mikor nézhetem meg a nemes vér? paripát izé macskát? :))
Előzmény: BIG666 (155)
BIG666 Creative Commons License 2003.08.01 0 0 155
Szevasz db2002!

Hát már félig-meddig túl vagyok egy Murányis odüsszeián.... A müvelet összesen 3 hétig tartott, de előtte majdnem két hónapot vártam az alkatrészekre. Állítólag most cserélik le a beszállítójukat.... Árakról: valóban sokkal olcsóbbak mint a Soroksári, kb. munkadíjban 1/3-ad, alkatrészekben 3/4-ed áron dolgoznak.
Ami a probléma velük, hogy a bedolgozóik valami gyalázatosak :-((( - Én ezt nem tudtam, rendesen rá is csesztem: /nem azt a fóliát rakták az üvegekre amit én kértem; a polírozás 15.000-ért kb. egy 2.000 Ft-os mosásnak felelt meg; és végül, de nem utolsósorban: miközben kicserélték a fűtött szélvédőmet, el****-ták a fényre sötétedő visszapillantómat - erre a mai napig várok, most már 2 hónapja - és enyhén szólva ideges vagyok/
A többi munkát szépen megcsinálták, de mint a mellékelt ábra mutatja észnél kell lenni.
Ami még nem mellékes: csak a saját anyagukból dolgoznak, tehát te még a nyomorult olajat se viheted be (pedig én olcsóbban is be tudtam volna magamnak szerezni....)
Ettől függetlenül, ha olyat kell csinálni, amihez JAG-os előélet kell, akkor csak őket tudom javasolni.
Hát röviden ennyi...

Előzmény: db2002 (151)
BX_thomas Creative Commons License 2003.07.31 0 0 154
még mindég külföld?
Előzmény: BIG666 (142)
BX_thomas Creative Commons License 2003.07.31 0 0 153
NEmmondod komolyan? :)) Megyek nyáladzzani! :))
Egy 76os? :))) Megint meg akarták venni és képzeld még mindig nem vagyok hajlandó eladni! :)))))
Előzmény: DarkSide (145)
elf Creative Commons License 2003.07.30 0 0 152

FGGF Sir Bors: Hát pl a motor. :)
Szerintem a Minibe tök jól paszolna, csak kicsit meg kéne az elejét nyújtani. :))
Előzmény: Törölt nick (150)
db2002 Creative Commons License 2003.07.30 0 0 151
Szia BIG666 !

Még régebben írtad, hogy milyen eszement árakkal dolgozik a hivatalos (Soroksári) szervíz.

Kipróbáltad azóta a Murányit ?

Mi a tapasztalat, ők is ilyen drágák ?

Előzmény: BIG666 (119)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!