Nekem is a '78-as DoubleSix a kedvencem, s egy '78-as XJ12-t sem vetnék meg, de van most két konkrét darab XJ 4.0, ami most vizsgázott és a valóságban minden meg lett rajta csinálva, nem csak papíron. S igen vonzó árat mondtak rájuk. :)
jag-lovers.org-on van buyers guide. eleg jol le van irva, hogy mire erdemes figyelni.
szerintem egyebkent 78-ast vegyel, mert az nekem jobban tetszik :)
Mostanában kezd realizálódni egy XJ vásárála. Sajnos "csak" egy XJ6, nem XJ12, de '89-92-esek jönnének szóba, 4.0-ak. Tudtok valami info-t adni róla, érdems-e, vagy inkább későbbi típus, vagy valami hasonló.
BX_thomas:
Egy találkozóban szivesen benne vagyok, de sajnos leghamarabb júniusban. (kicsit be vagyok havazva melóval + hazán kívül is leszek)
A krómozás viszont majd nagyon érdekelne !!!
Közben eszembe jutott még az, hogy a JDHT-tól meg lehet rendelni az autód komplett dokumentációjat. (itt egy link: http://www.jag-lovers.org/jagcds.php3) szerintem 13,5 fontot igazán megér.
Szevasz!
nyár végére elkészül a fényező műhelyünk és tudunk szórással krómozni, addig sajnan nem. Onnantól kezdve a műanyag minden. Keméykrómot is tudok intézni ha kell, olcsón. Ha ismerős valakinek még a Berva név! :))
Neizélj már! nem azért irtam, hogy engem kéne csodálni! :))
Bár az igazság az sokan mondták, hogy merész dolog, de igazam van! :))
Nézd, valamit kell az embernek csinálni, ha minden lehetőségem megvan és ingerenciám akkor miért ne? Nem hajt senki, csak a vágy, hogy mehessek vele! :))
Házam épül és bazi nagy garázs lessz neki! Ott csinálhatom kedvemre.
Mikor lehet megcsodálni kocsidat?
Jah, tegnap 2 serie 2 jagot láttam a madách szinháznál.... majdem megálltam a leskelődni, csak nagy volt a dugó! :))))
elf: Köszi, végre valamennyire értem a neveket.
BX_thomas: Nem kell írigyelni, két éven keresztül mentem a kocsi után mire meg tudtam venni... Kettő: a tiéd még igazi "telivér" Jaguár - az enyém is, de már csak olyan 95%-osan. Különben meg én is írigyellek a bátorságodért - én nem mernék belefogni egy ilyen akcióba.
Szeretném használni is, de keveset. Inkább a büszkeségem, már! :))) imádok a közelében lenni. Bár még a bontás szakaszában van, de a rohadt elemeket már intézem, legyártatom. :))) 2 sörért minden megy este! :))))) Kerekeit most viszem gumishoz, mert bakon van.
Beinditani? még nem. Kipuff kicsit hiányos. Meg 34-es krovafejem nincs. még kunyizni kell hozzá! :))
A roots a kompresszot működési elvére utal(roots fúló), az Eaton meg mag a gyártó.
Az Eaton egy továbbfejleszett Roots fúló, pl abban jobb a hogy meg vannak csavarva a lapátjai, és így kevésbé pulzáló a légáram amit produkál.
Ennél jobb fajták Lysholm-féle csavarkomresszorok. Ilyenket elég kevés cég csinál,a svéd Autorotor, a Svenska Rotari Maskiert, az Ausztrál Sprintex, és a Japán IHI.
Ez mind Lysholm licenesz.
Széria autóban ezekből elég kevés van, a MINI Cooper S-ben van SRM, és az IHI is van valami japó vasban.
A Lyholm kompik elve elég régi, Alf Lysholm 1930-ban szabadalmaztatta, csak akkoriban nem volt túl sok CNC szerszámgép amivel le lehetett volna gyártani az a két baromi pontosan passzoló csigát ami a Lysholmok lelke.
Amúgy abból jobb az eatonnál, hogy ez belső sűrítésű kompresszor(vagyis nem csak légszállító), és jobb mint a mechanikai, mind az adiabatikus hatásfoka, vagyis kevésbe melegíti föl a levegőt.
Csak a bonyolúlt gyártástechnólógia miatt drágább, és az adott feladatra nem bitos hogy megéri.
A Merci SLK-ban Eaton M60 van, az Jag-ban Eaton M90.
elf:
Köszi a tippet, majd megpróbálok utánajárni.
A kompresszorgyártás arányszámait nem ismerem, de a mercikben biztos, hogy nem aeton hanem roots kompresszor van. Sőt ami azt illeti én pont az ellenkezőjét hallottam: roots-ból van sokkal több - merthogy annak az előállítása kerül kevesebbe. /Nem mintha számítana - valószínüleg mind a kettő alkalmas a feladatra./
"A legyártás nem is lenne probléma, de én nem találtam senkit aki jó minőségben be tudta volna krómozni... mindenki elhajtott, hogy csak fémet vállal... "
Olvastam itt a netem(Hix autó pár éve) valami BlixChrome nevű eljárásról az pont ilyesmire való.
Itt is van:
"Itt van a tegnap megigért elérhetőség a nem fémek "krómozásáról":
Europarts Kft.
1138 Cserhalom u. 2. Ez egy gyártelep, ott bent kell megkeresni.
Szirmai Lászlót kell keresni, a telefonszámok: 350-1041, 30/960-6298.
Az eljárás neve "BLIX-CHROME", erre esetleg érdemes reákeresni.
e-mail: kmecza@tzteam.hu
Az adataim régiek (4-5 éves), nem biztos,hogy még korrektek név és a számok, de elinduláshoz jó.
A reklámszöveg a szórólapjukon:
... Olyan festék, amelynek felhasználása során a galvanizálási eljárást lehet kiváltani. A "BLIX-CHROME" szinte nem ismer lehetetlent, hiszen fémre, műanyagra, kőre, fára, bőrre, textíliára stb. egyaránt felhordható és fényes krómszerű felületet biztosít többféle színárnyalatban.
Láttam, meggyőző... "
A világ kompresszorgyártsásnak kb a 90%-an az Eaton: Ez van a Mercikben, Pontiac, Jaguar, Aston stb. Van jobb fajta kompi is, csak azok sokkal drágábbak.
Ezek a csókák újítanak föl ilyesmit:
http://www.canadiansupercharger.com/
db2002:
A legyártás nem is lenne probléma, de én nem találtam senkit aki jó minőségben be tudta volna krómozni... mindenki elhajtott, hogy csak fémet vállal...
Nekem egy bordó 1995-ös XJR-em van. Szép tiszta az előélete, dehát ezért sikerült viszonylag olcsón megvennem (2000-ig egy svájci úriemberé volt aki beletett 47.400 km-t és szépen hordta a szervízbe - majd a magyar gazdája belerakott további 100.000 km-t másfél év alatt és a szervízekben nem is hallottak róla....)
Az Eaton-oknak pont ezért eléggé utána jártam (sőt az XK (AJ16) motoroknak is) mielőtt megvettem. Leveleztem egy olyan amerikai taggal akinek jelenleg 237.000 mérföld van az autójában - jelenleg még semmi probléma. Azt azonban nagyon figyelni kell, hogy a motorban és a kompresszorban mindíg rendben legyen az olaj - különben annyi...
/Jut eszembe: a kompresszorba való olaj sem az olcsóságáról híres/
Különben meg az életérzéseket soha nem adták ingyen :-)
Szevasz!
BIG666: a törékeny műanyag mütyűröket lehet, hogy érdemes legyártatni (pl.:www.auto-tuning.hu).
Írtad, hogy kompresszoros az autód. XKR, vagy XJR ? A kompresszorral volt már gond ? Az Eaton-ökről azt olvastam, hogy 100.000 mérföld hibamentességet garantálnak.
Sajnos azt kell, hogy mondjam: ez még bizonyos helyeken (amit az előbb felemlítettem) akár még valóságos ár is lehet...
Saját tapasztalat: Egy első lökhárító alatti műanyag lapocska (spoilernek hívják - nem tudom miért:-)) 35 EFt ehhez képest a leömlő kb. 180 EFt (sajnos az enyém elrepedt - állítólag típushiba a kompresszoros modelleknél; Hűtőrácskeret 120 EFt - de egy visszapillantó tükör krómozott hátlap műanyag (jól megmondtam:-)) 36 EFt...
Körülbelül én azt mondanám (ismerősökkel való beszélgetés alapján): ami sérülékeny v. könnyen tönkremegy az drága - a többi viszonylag olcsó...
Azt kell megfontolni, hogy itt inkább a fenntartás a húzós: én napi használatban tartom, és így azért vannak költségek: egy garnitúra gumi 320 EFt, motorolajcsere 60 EFt (9 liter full szintetikus megy a drágába...) és mondjuk ez típustól és vezetési stílustól függ, de szerintem nem hihető az ha valaki azt mondja, hogy 15 liter benzin alatt el tud vele járni...
Szevasztok!
BIG666: egy régi hozzászólásban választó11 az írta, hogy pl.: egy hátsó lökhárító több mint 500.000 Ft egy XJ-hez. Ez költői túlzás volt, vagy ez a szomorú valóság ?
Tudnál írni pár hozzávetőleges alkatrészárat, nálad már eddig felmerült javítási költségvetést ?