Keresés

Részletes keresés

Kinetic Creative Commons License 2000.07.26 0 0 87
off

Nem tudom, hogy készült-e kép, lehet, hogy két reflektor villanás közt volt egy traffipax is, már ha lehet használni mozgó autón.

Azóta óvatosabb vagyok, ha valaki nagyon a seggembe jön, nem gyorsítok, hanem jobbraindex+gázelvétel kombinációval rávezetem, hogy menjen, ha akar, ne engem cseszegessen.

on

A szégyentáblára lenne egy csomó rendszám, ha olyan gyorsan meg tudnám jegyezni, ahogy elsuhannak. Nem biztos hogy elérném a kitűzött célt, ugyanis a legtöbb kocsi osztrák bérautó, tele jugo meg török vendégmunkásokkal, akik a 62-esen repesztenek hazafelé. Szembe menni velük életveszélyes, mert konvojban haladnak, és ha az első elkezd előzni egy kocsit, tuti, hogy az összes bejön utána. Én meg taposhatom a féket, és húzhatok a padkára, ha nem akarok belehalni a dologba (nem 80-nal közlekednek, hanem 140-nel, de ezt vissza is szívom, mert mindjárt leb@sznak, hogy tutyimutyi nyugdíjas horgász tempóban vezetek, amiért nem megyek 90 fölé egy kb 5 m széles úton)

Kinetic

Előzmény: to_jeno (86)
to_jeno Creative Commons License 2000.07.25 0 0 86
OFF
Fénykép készült rólad? Mert ha nem, akkor nem intézkedhetett volna a röndér koma! Érdemes lett volna a rendszám alapján megfingatni őket.
Állítólag van olyan közeg, aki emígyen napi 50-100k Ft-ot kasszíroz.
Előzmény: Kinetic (77)
dongenaro Creative Commons License 2000.07.25 0 0 85
A fent említett tilosban parkoló autók rendszámait TÖMEGÉVEL tudom szállítani, amennyiben a tisztelt Törzs úgy dönt, hogy ez már kimeríti a közúti veszélyeztetés fogalmát...
Amúgy a fent említett helyzet azért is veszélyes, mert ha a rendelkezésre álló 3 sávból a középsőn egy lassú jármű megy (hol máshol menne?), a türelmetlenebb kollégák ezt a járművet JOBBRÓL kerülve próbálják 2356214624 km/h-val megkerülni, és hát ha ott áll 4 méterre egy álló autó....
dongenaro
Előzmény: dongenaro (84)
dongenaro Creative Commons License 2000.07.25 0 0 84
Hi!!
A Rend Őreiről én is tudok egy sztorit !!
A mi házunk elég nevezetes, mert ennek alagsorában van az egyik legismertebb óbudai cukrászda. A közlekedés: 3 sáv a veöresvári úton, közvetlenül az ú.n. SZTK-rendelővel szemben, 2 sáv igyenöst,és egy (-külső) sávból bé lehet(-ne) kanyarodni a házunk megetti Velence uccába. Nomost: a BUNKÓ LUSTA ÁLLAT BAROM magyar autós nem hajlandó igénybevenni a szemben (gyalog kb. 50 méter) rendelkezésre álló több száz autó befogadására alkalmas parkolót, hanem inkább leparkol a minden kereszteződésben kirakott és JÓL látható MEGÁLLNI TILOS tábla ellenére a külső, kanyarodó sávban. Miután a fijugg itten az Árpádhídról lejőve a megengedett 60 helyett már uszkve 70-80-nal döfnek a Bécsi út felé, igen kockázatos feladat a MÁR elfoglalt kanyarodósávból
visszatérni az igencsak erős tempóban közlekedők közé, csak azért, hogy 10 méter megtétele után a cukrászdánál parkoló autókat kikerülve az ember végre(!) a házunk mögötti Velence uccában leparkoljon. A fenti (életveszélyes) helyzetet a rendőrség is veszélyesnek itélhette, mert a cukrászda csúcsforgalmi idejében (szombat du. 4-8, vasárnap de 10- du 6) ellenőrző személyeket foganatosított a tilosban parkoló galádoszok ellen. Mikor előbukkant a következő LUSTA BUNKÓ PARASZT, és vészvillógót bekapcsolva megállt a cukrászda előtt, közeg a fa megül elől, papírokat kérem, mért állt meg itt ahol tilos stb..., szóval büntették a serény, hegyen lakó milliomos-csemetéket, és szüleiket, mert azok bíz a tilosbn álltak meg. DE: Eccercsak megjelenik a tilosban parkolók megett a baljós-igézetű setét Mercedes -
rendőr oda, viszont a sokszor eljátszott jelenet elmarad: a setét autóból (felülről látva) kiszáll egy TÖK KOPASZ ember, és az igazoltató közeg vigyázzba vágja magát és tiszteleg, majd a (valószínű feltételezés alapján vélelhető) főrendőrrel KEZET FOG!! Ezek után a fa mögüli kukucskálásnak vége, rendőrautó a kiváncsi közegekkel EL!
Ez kb. fél éve történt, és azóta sem ellenőrizték a tilosban parkoló BUNKÓKAT, AKIK LUSTÁK VOLTAK 50 MÉTERT GYALOGOLNI!
A cukrászdánk azóta is virágzik, és azóta az előttünk leparkolók már a vészvillogót sem kapcsolják be, csak "úgy" megállnak előttünk...
dongenaro
Előzmény: Kinetic (77)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.25 0 0 83
hc

:))))
Nem szoktam villogni, dudálni, és 140-nél nem nagyon szoktam gyorsabban menni, csak arra írtam, hogy direkt nem engedsz el valakit, és még mutogatsz is. Azért megnézném, ahogy lengeted a középső ujjadat négy kopasz afganisztáni veterán ukránnak, egy 600-as merci előtt. De tényleg.
Mivel fiatal korom ellenére elég sokat vezettem, viszonylag korán lehiggadtam, és rájöttem, hogy nem érdemes szórakozni senkivel, mert ki tudja ...
SZVSZ ha tényleg úgy vezetsz ahogy írod, az nem egészséges.

Más.
Bp, Nagyrét-Budakeszi út között átvezető rendkívül szűk út. FTP-105 naaaaagy merci teherautó (dobozos), egy éles kanyart levágott, az előttem haladót kb 1 centire megközelítette, leszorítva a padkára, nem rajta múlt hogy nem volt csatt, és mögötte majdnem mi is kaptunk a zállatból. Elég olcsón megúszta, hogy nem ment neki senkinek, ha igen és hívtam volna a rendőröket tanúskodok, és én lettem volna az első, aki elkéri az útvonalengedélyét a súlykorlátozás miatt. Fogadnék, hogy nem volt neki. De itt jött már szembe nyergesvontató is ...

Előzmény: hc (72)
Tornádó Creative Commons License 2000.07.25 0 0 82
Nagyon OFF

Málik,
finnyás közgazdaként elég kevés előadó óráján jelentem meg, Sárközy professzor óráit roppant szórakoztató előadásmódja miatt látogattam. Kíváncsiságból előhalásztam jog jegyzeteimet, nálam csak a gyak.->jogalk. később firka szerepelt, bár ez nem a KRESZ, hanem a Társasági törvény kapcsán :-)

Nem azzal van gondom, ha már kinn vagy és araszolva előzöl, hanem azokkal, akik úgy jönnek ki előzni, hogy nem kukkantanak bele előtte a tükörbe.

nbb,
a hetesen kissé más a morál, mint a hármason. Jóval több a nagyarcú ifjonc, aki leruccan a Balatonra, vagy a Velencei-tóra. Mióta bevezették az új autópálya-matricás rendszert, nem jártam az M3-on, de előtte ott is és az M5-ön is sokkal kultúráltabbak voltak a vezetők.

Ha pedig külföld:
Ausztria: nagyon keményen bírságolják a sebességkorlátozások be nem tartását (nem is szoktam száguldozni :-)), viszont ha táblákkal korlátoznak, ott a sebességcsökkentés _valóban_ balesetveszélyes helyzetet előz meg.
Németország: dettó komolyak a bírságok, az autópályák nagy részén nincs korlátozás és valami nagyon érdekes módon nincs több baleset, mint a mi autópályáinkon...
Olaszország: szerencsére itt általában utas vagyok, de autópályákon láttam már jónéhány rávillantást. Más dolog, hogy itt a belső sávot ténylegesen előzésre használják, kivéve azokat, akik 200 feletti sebességgel tépnek.
Franciaország: legutolsó emlékem szerint 130 km/h az autópályákon a felső korlát, amit rendszeresen figyelmen kívül hagynak. Valaki említette a közlekedési kultúrát. Na, ez az, amivel a franciák szvsz nem rendelkeznek még annyira sem, mint a magyarok.

Kinetic,
örülj, hogy ennyivel megúsztad. Roppant g@nnyes dolog a rendőrök részéről, de mit tudsz ellene tenni? :-(

Prüntyi Creative Commons License 2000.07.25 0 0 81
Fargo kollegával értek egyet. Szerintem most félre téve a 180-190-es valamint a törvényi 120-as sebességhatárt (ha ezt félre lehet tenni egy kicsit is egyáltalán) és hogy ez kinek gyors kinek lassú, vezetni ha lehet úgy kell hogy azt ne a bosszú és a személyes indulat vezérelje ugyanis mint tanultuk a gépkocsivezetés veszélyes üzem és nem mindne veszélyes helyzet megopldására talál az ember törvényi vagy KRESz szabályt. Én nagyon utálom ha azt tapasztalom, hogy: " na bunkó megmutatom hogy én vagyok a valaki és akkor sem húzodok le mert én betartom a 120-at. Megjegyzem nem megyek soha egy ilyen barom seggébe mert ezektől telik ki a satú fék és te meg állsz bele a seggébe. Nem villogok nem idegesítem az előttem menőt és kivárom amikor innen vagy onna de meg tudom előzni és nem igen mutogatok. Bevallom férfiasan néha baromi nagy önuralomra van ehhez szükség még akkor is ha legszívesebben agyonvágnám de az autózás nem erről és az indulatokról szól. Az legalább úgy bajba sodor ha én jövök 180-al vagy ha én akarom szopatni azt aki 180-al jön ha ezt úgy teszem hogy nem veszem figyelembe a többi közlekedőt még akkor is meg kell hogy tegyem azt ha az szerintem egy barom. Nekem nobodybuilder kezdeti hozzászólásiból egy véleméyn jött le és nem pedig vad indulatok valamint nem tünt a száguldás feltétlen elkötelezett hívének amivel néhányan azért megtámadták. Nem vagyok az ügyvédje és nincs is szüksége rá de indulat indulatot szült és ez így van az utakon is abból meg nagy gáz lehet. Én lehet hogy annak köszönhetem harminvcegynéhány évesen ezt a relatív higgdságomat mert egy nagy autóbalest túlélője vagyok és meggyógyulva de nagyon durva emlékkel élek tovább. Borzalmas hallgatni a csattanást a jajveszékelést amikor magáhoztér az ember amikor menekülne de mozdulni sem tud a roncsból, az első megváltó érzést amikor megjön a mentő és látod hogy a társad is él....Ne élje ezt át senki ezért kevesebb indulatot az utakon és direkt kibaszást meg pláne ne. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az én balsetem a barátom hibájából következett be mert egy mellék úton 140-el ment tehát a sebesség túllépés volt az oka mindennek. VIGYÁZZUNK EGYMÁSRA és ne anyázzunk egyből!
Boccs ha hosszú voltam és OFF.
pampalini Creative Commons License 2000.07.25 0 0 80
Nobodybuilder!

Nem olvastad végig figyelmesen a hozzászólást... A skoda 105 egy olyan jószág ami ha beindul akkor hagyni kell, különben megint egy óra amig felgyorsul... Ez az egyetlen oka annak, hogy letolom az embereket.

Tonx!

Ennyire megváltozott ausztria röpke 7 év alatt??? Minket ledudáltak, levillogtak a középső sávból, mondván, hogy mit keres itt egy lada 150-el...

Most csak ennyi...

hc Creative Commons License 2000.07.25 0 0 79
Kinetic:
Lehet, hogy két lábbal beleálltam volna a fékbe!! Elvakított a fényszórója és nem láttam semmit + féktávolság be nem tartása!
A tizeseddel meg félig szerencséd volt - mert megmaradt a jogsid -, félig peched. Tanulság a pénzt a pénztárcádban tartsd, mert legközelebb egy önérzetes zsaru azért fog bevinni, mert azt hiszi, hogy korrumpálni akarod!

hc

Tonx Creative Commons License 2000.07.25 0 0 78
Hi!

A villogtatással kapcsolatban csak annyit hogy itthon még sajnos nem büntetik a villogtatókat. Pl. Ausztriában ha belevillogtatnak a seggedbe az autópályán fel lehet jelenteni főleg ha van még meletted valaki aki látta. Ilyen esetekben szinte garantált a 500-1000 schilinges büntetés. Sőt lehet hogy több is. Ugyanis igy szegény vezetőt arra kényszeríti az ember hogy gyorsabban menjem mint szabad. Egyébként ha megyek autópályán és valaki elkezd villogtatni a seggembe 140-nél akkor inkább már csakazért is nem megyek gyorsabban sőt lassan lassulok is:))) Aztán ugasson amit csak akar de én miatta nem fogom még jobban megszegni a szabályokat. Ha meg összetöröm magam miatta akkor meg én vagyok a hülye hogy gyorsan hajtottam aztán nem tudom bebizonyítani hogy azért mert villogtattak mögöttem.

Tonx

Kinetic Creative Commons License 2000.07.25 0 0 77
HI All!

Én is hozzátennék pár sort a topichoz.
Szombat éjszaka, 7-es főút (nem M7!!!), Székesfehérvár határa. Lakotterület vége tábla jobbra el, én meg nyomom a Wartburgnak (ez van, tudom, hogy mindjárt lebunkóznak miatta), hogy gyorsuljon már fel 50-ről legalább 80-ra. Mögöttem egy fehér Opel (ezt csak akkor tudtam meg, mikor elém került) belejön a seggembe kb 2-3 méterre, és villog mint a barom. Én meg mondom magamban, hova a f@szomba húzódjak 2*1 sávos úton, a padkára? Közben gyorsul a tragacsom, a bal oldali sáv tök üres, a barom még mindig a seggemben, de már nem villog. Folyamatosan ég a reflektora. Én meg naivan gondoltam, otthagyom a barmot. Ment is a dolog simán, kb 110-nél azonban bevág a bal oldali sávba, megelőz, és kék fényt a tetőn bekapcs, hátul meg világítanak a jobbranyilak, meg az ÁLLJ! felirat. Megálltam, Opelből két rendőr ki, aszongya: gyorshajtás, kéri a jogsit, forgalmit. A jogsit meg is tartja, mivel több mint 30 %-kal túlléptem a megengedettet. Belelapoz a személyimbe, aztán adja is vissza, mondván: További jó utat. Nem tudtam mire vélni a dolgot, hazamentem. Másnap mennék tankolni, nincs meg a tízezresem. Leesett a tantusz: a személyimbe belecsúszott, a zsaru meg lenyúlta, azt hitte le akarom fizetni. Kár, hogy a döbbenet miatt nem jegyeztem meg a rendszámot :-(((

Erről mi a véleményetek? Szerintem belefér a szándékos veszélyeztetésbe, hogy így kényszerítik gyorshajtásra az autósokat.

Üdv

Kinetic

nobodybuilder Creative Commons License 2000.07.25 0 0 76
... nem érdekel, hogy milyen típusu az elöttem lassabban haladó jármű, fogom és levillantom.

De miért?
Nekem még nem fordult olyan elő, hogy fél-egy percnél tovább feltartott volna egy ilyen helyzet. Ezért?

Előzmény: pampalini (75)
pampalini Creative Commons License 2000.07.25 0 0 75
Halihoo!

Ismét egy érdekes topic... Ha jól emlékszem én is csináltam valami hasonlót. Nekem még egy darabig skoda 105-öm van. Amikor autópályán megyek akkor nem érdekel, hogy milyen típusu az elöttem lassabban haladó jármű, fogom és levillantom. Ilyenkor azért folyamatosan pásztázom a visszapislogó tükröt is. Ha látok közeledni, egy egyértelmüen gyorsabb kocsit akkor a belső (középső) sáv közelébe se megyek.

A ferraris esethez: Anno Rómában a turistacsoportunkat átengedte egy autós a Colosseum-nál, csak nem tudta, hogy 800 fős a csoport. Fél Róma közlekedése megállt mire átértünk (kicsit lila volt a feje a mukinak).

Most csak ennyi...

nobodybuilder Creative Commons License 2000.07.25 0 0 74
hmm ... ami magyar csak szar lehet ...

én viszont a magyar autósok védelmére hozzátenném, hogy sokszor előfordult már, hogy utolértek, de még egyszer sem villogtak le vagy dudáltak rám. igaz, ez főként m3, hármas út és vonzatai. lehet, hogy szfvár felé mások az emberek.

egyáltalán, eddig egyszer fordult elő, hogy valaki grimaszolt nekem, amikor egy boraban megelőzött 160-170-nel (akkor éppen 130 körülit mentem a külsőben, mert akkor az volt a megfelelő), én meg odaléptem neki és visszaelőztem. de ő is csak addig grimaszolt, amíg rá nem jött, hogy csak azért, hogy el tudjuk neki mutogatni, hogy a két első kerék között valami csövet vagy vezetéket a földön húz.

kár kijelenteni, hogy a sofőrök bunkók, mert magyarok. nyilván olaszországban is lehet találni villogóst.

Előzmény: hc (72)
Málik Creative Commons License 2000.07.25 0 0 73
Tornado
Ha már régen nem arról szól a topik, amiért nyitották, beszélgethetünk a jog és a társadalom viszonyáról is. :-))))
Most komolyan. Van, amikor a jog előzi meg az életviszonyokat, van, amikor a jog csak követi. Azt elképzelhetőnek tartom, hogy Sárközy csak ezt az utóbbit említette, de azt is, hogy csak ez maradt meg Benned - bántó szándék nélkül!
Nekem mindenesetre jogászként mindkettőt tanították.

Visszatérve a témához.
Én a kis Opelemmel, családdal jól megrakva Gödöllő környékén hacsak lehet, lendületből felmegyek 120-szal az emelkedőn. Ennyit bír a kocsim, többet nem. Ha épp hosszú kocsisor előzésében vagyok, és mögöttem jön 140-nel valaki, csak akkor húzódok vissza a külső sávba, ha biztonságosan beférek, és ha nem kell emiatt 90-100-ra visszafékeznem, mert akkor már ott is ragadok, újra felgyorsítani nincs már erő a kocsiban.
Ez a kisebb teljesítményű autós szemszöge. Aki hátul jön, az meg csak azt látja, hogy 120-szal előzök, de a francért sem vagyok hajlandó sem lehúzódni, sem gyorsítani.

Előzmény: Tornádó (69)
hc Creative Commons License 2000.07.25 0 0 72
Az autópálya témához egy sztori: Kb. tíz éve voltam Olaszban egy öregedő 1200-es Ladával. Család, cucc, max. 110-et bírt az autó. Elekezdtem előzni egy 4-5 kamionból álló konvojt (ahogy kell, egyik a másik seggében). A semmiből egy pillanat alatt előtűnt egy Ferrari legalább 200-as tempóval. Utolért lelassított, nem villogott, nem mutogatott, nem akart letolni az útról. Megvárta, amig megelőzöm a sort és visszamegyek a szélső sávba, majd visszaváltott és elporzott. Tudom egyikőnknek sincs Ferrarija, de a vezetési kultúra nem a tipushoz járó extra!

fargo:
Szegény autóm néha, akkor sem nagyon gyorsul 120-nál, ha két lábbal nyomom a gázt, arról nem beszélve, hogy az is természetes, hogy a teherautók egymá seggébe érnek, tehát csak egy vészfékezéssel vághatnék be kettő közé, hogy a mögöttem villogó, mutogató nagy arcút elengedjem. Ehelyett szoktam alkalmazni az ujjamat. Így már tisztább?

TKirk:
Valószínűleg kettőnk közül Te kapnál gutaütést Fehérvár határában! Esetleg, ha némi maffiózó beütésed van, akkor Velencénél szétlőnéd a kocsimat!

nbb:
Mielőtt még elájulsz az öntömjénezéstől: ha kicsit lassabban mennél, akkor ezek a dolgok nem következnének be! Ha észrevetted volna én sem azok miatt kajabálok, akik a szabályosnál 15-20%-kal gyorsabbnak tartják az optimális sebességet. Abban biztos, hogy egyetértünk, hogy nagyon sok olyan emberke van akit nem lenne szabad vezetni engedni, de a Te hozzáállásoddal a másik oldalon lógsz ki a jogosítványra erdemesek közül. Bár, ha mindenki jól tudna vezetni és mindenkinek fasza autója lenne, felpöröghetne a tempó és nem lógnál ki a sorból! Sőt lehet, hogy én szentségelnék mögötted, hogy miért totyogsz 180-nal előttem! :-)

hc

hc

Degeczi Creative Commons License 2000.07.25 0 0 71
kacsintos smiley-t kellett volna hasznalnom
Előzmény: nobodybuilder (70)
nobodybuilder Creative Commons License 2000.07.25 0 0 70
úgy értem, hogy a tasztalon.
nem az irányjelzőre gondoltam.
Előzmény: Degeczi (68)
Tornádó Creative Commons License 2000.07.25 0 0 69
Uff, itt aztán elszabadultak az indulatok :-(((

Málik,
legszebb emlékeim szerint ezt Sárközy professzor fordítva mondta...

hc,
azt hiszem, különbséget kellene tenni azok között akik beleülnek a (márkamegjelölés nélkül) jobbnál jobb autókba és kiskirályoknak képzelik magukat az úton indokolatlan és jelzésnélküli sávváltásos cikázásokkal, illetve azok között, akik kultúráltan hajtanak gyorsan (mert ilyet is lehet!).
Másrészt jópár olyan versenyző szaladgál az utakon, akik ugyan betartják a sebességkorlátozásokat, de mazsolaságukkal okoznak életveszélyes helyzeteket.

La di la di da és Mogorva,
mit gondoltok, ha az élet minden területén minden szabályt betartanánk, nem lehetetlenítenénk el az életünket?

ON

Ma reggel, Csepel, HÉV-végállomásnál, Kossuth Lajos utca. Külső sáv egyenes és jobbra kanyarodó, belső sáv balra kanyarodó.
A barna Mazda vezetője már akkor ideges volt, mikor a Szent Imre térnél kiengedtem a megállóból a buszt, de ennél a kereszteződésnél elvesztette a türelmét és gyorsulási versenyt rendezve a balra kanyarodó sávból haladt egyenesen (szemből pedig a busz kanyarodott volna balra).

GFB-168

Degeczi Creative Commons License 2000.07.25 0 0 68
már kezdtem komolyan gondolkodni az indexen

Miert, eddig nem hasznaltad? :-o

Előzmény: nobodybuilder (67)
nobodybuilder Creative Commons License 2000.07.25 0 0 67
off. megnyugtató, hogy vannak még emberek, akik képesek értelmesen és logikusan __gondolkodni__. mostanában már kezdtem komolyan gondolkodni az indexen ... on. bocs.
Előzmény: fargo (63)
nobodybuilder Creative Commons License 2000.07.25 0 0 66
Jézusom.

Ha jobban ügyeltünk volna a dialógokra, eladhatnánk a topicot bohózatnak.

Amiről beszélünk az annyi, hogy az ideális sebesség megválasztásához nem csak az út szélességét, a burkolat minőségét kell figyelembe venni, hanem a közlekedésben résztvevőket is.

Tökéletesen egyetértek, de visszakérdezek, mert még mindig nem értem. _ÉN_ ültem abban a kocsiban, amelyiknek lassítania kellett, mert elévágott egy másik autó. _ÉN_ fékeztem, én kerültem el a veszélyes helyzetet, amit okozott. _ÉN_ őt láttam kezdettől fogva. akkor én vagyok az, aki nem vette őt figyelembe? Ez már tényleg witz : )))

Előzmény: hc (62)
nobodybuilder Creative Commons License 2000.07.25 0 0 65
És ha már szóba került a piros lámpa: egyszer átmentem egy piroson. Szándékosan.

Van egy kollégám, aki szerencsétlenségére egy ilyen "szabályok mindenek felett" típusú barom mögött autózott, aki 70-80-as tempónál (70 volt a megengedett), közvetlenül lámpa előtt satuféket nyomott, amikor az váltott. a srác még meg is tudott állni vészfékezéssel, a mögötte jövő azonban már nem, és a szabálybuzi skodásba is beletolta. na az ilyen fazonok a veszélyesek. akiket csak a szabályok tartanak életben.

a magam részéről inkább átmegyek a piroson is, ha a tükörben azt látom, hogy nagyon jön mögöttem valami autó. eddig egyszer volt rá szükség.

az egész vitáról az a fajta sokeszű és sajnos eléggé elterjedt embertípus jut eszembe, aki nem azért vesz kabátot, mert hideg van, hanem mert novembert mutat a naptárja, aztán néz, mint az ökör, ha valaki az időjárásnak megfelelően rövid ujjú ingben és mellényben van novemberben. és az ilyenek többnyire oly mértékben ostobák, hogy meg sem értik, mit pofázik valaki a jó időről, amikor _november_ van!!! :-(

Törölt nick Creative Commons License 2000.07.25 0 0 64
Erről beszéltem.
Előzmény: fargo (63)
fargo Creative Commons License 2000.07.25 0 0 63
"...az ilyen emberek, akik vakon-süketen csak azt nézik, hogy mit ír a törvény és sosem gondolkodnak maguktól ... khm ... szóval általában nem a szellem bajnokai és kiváló alanyai például a diktatúráknak, az elnyomásra és uralkodásra épülő kis vagy nagy rendszereknek."

Valaki (már nem emlékszem ki) mondotta:
A törvények azért vannak, hogy kordában tartsák az arctalan senkiket, és utat mutassanak azoknak, aki arra alkalmasak.

Ezzel maximálisan egyet tudok érteni. Miért van az, hogy ha valaki 120-szal elôzi a sort, és beesik mögé mondjuk 140-nel egy gyorsabb kocsi, akkor az elôl haladónak még véletlenül sem jut eszébe, hogy akár egy kicsit is odalépjen a gázra, és gyorsítással segítse a mögötte jövôt? Nem, inkább tartja bôszen a 120-at, és még akkor sem húzódik le, ha arra éppen lenne fékezés nélkül alkalma, hanem "hopp, még ezt is megelôzöm, meg hopp még azt is megelôzöm, meg hopp, már csak 5 teherkocsi maradt látótávolságban, ezeket még mind megelôzöm" felkiáltással gyűjti maga mögött a kocsisort, s közben néha a változatosság kedvéért meglengeti a középsô ujját, hadd gyönyörködjenek benne a mögötte jövôk...

Az ilyen viselkedés ugyanolyan kivagyiság, mint levillogni a másikat. Arctalan kis senkik, saját erkölcsi igazuk biztos tudatában szívatják autóstársaikat. Valószínűleg ez adja ezeknek a gerinctelen pondróknak az erkölcsi tartást: elmondhatják magukról, hogy ôk bizony maradéktalanul betartották az autópályán a sebességkorlátozást! Nem képesek örömüket lelni abban, hogy együttműködjenek a körülöttük levôkkel, hogy bármilyen mértékben is segítsék a másikat, hogy valamilyen módon elôremozdítsanak egy szituációt. Fogcsikorgatva élik le az életüket, és betegnek érzik magukat, ha félévente nem jelenthetik fel a szomszédjukat, vagy hétvégenként nem tehetnek keresztbe valakinek az M7-esen, vagy esetleg ha valaki jómódúbb, sikeresebb, szebb vagy okosabb náluk.

****************

Pár hete valami autós műsorban nyilatkozott egy Hausz Ferenc nevű úriember, nem emlékszem a titulusára, de törvénytervezetet készítettek elô a közlekedési szabályok módosítására. Javasolták, hogy az autópályákon, ahol lehet, emeljék meg vagy töröljék el a sebességhatárokat. Felméréseik szerint a balesetek túlnyomó többségét nem a sebesség, hanem a szabálytalanul elôzôk és a figyelmetlenül sávot váltók okozzák!

A javaslatot persze megfúrták a döntéshozók. Gondolom ott még mindig azok az emberek ülnek, akik pár éve még harciasan kardoskodtak a harmadik féklámpa ellen, mondván hogy az megzavarja és elvakítja a fékezô mögött vezetôt. Nem számít, hogy máshol már hosszú évek óta bevált és hasznos újítás, a lényeg az, hogy nem engednek a 48-ból...

Szerintem ezek az emberek sokkal veszélyesebbek, mint mondjuk aki az M3-ason 150-nel körültekintôen és a másikat tiszteletben tartva vezet...

Előzmény: nobodybuilder (48)
hc Creative Commons License 2000.07.25 0 0 62
nbb:
Amiről beszélünk az annyi, hogy az ideális sebesség megválasztásához nem csak az út szélességét, a burkolat minőségét kell figyelembe venni, hanem a közlekedésben résztvevőket is. Te ez utóbbiakat veszed fontosságuknál kisebb mértékben számba, illetve nézed le azokat akiknek nincs gyors autójuk, esetleg nem született autóversenyzők. Ezeket figyelembe véve SzVSz autópályán 140-nél gyorsabban menni felelőtlenség. Kivéve, ha messze s távol senki nincs előtted, akkor nyomhatod ami a csövön kifér!
A lemondásról annyit, hogy nekem a munkámhoz is kell az autó - szállítok is vele - nem csak a helyváltoztatáshoz, ennek ellenére közel húsz év autózás alatt csak ennyire futotta - legalábbis az autó terén.

hc

Törölt nick Creative Commons License 2000.07.25 0 0 61
Autópályán is, ha 120-szal előzöm a sort, akkor villoghat mögöttem a F1-mezőny is, akkor is csak a sor elején fogok félre állni, addig pedig gyönyörködhetnek a középső ujjamban!!!
Ha a mondat végét nem írtad volna, rendben is lenne, de ebből is látszik, hogy van valami porbléma...
Mondjuk hogy megelőzöd a sort, és közben fürgén integetsz nekem a középső ujjaddal, pedig én mondjuk sietek, kipróbálom az új autómat, civil rendőr vagyok és provokálok, pszichopata autópálya-őrült vagyok, stb. Egy idő után azért bizosan megelőzlek, majd eléd sorolok. Biztos vagy benne hogy jó ötlet volt a mutogatás ? Mi van, ha én meg jól rálépek a fékre, majd a gázra (és ezt játszom Székesfehérvártól Érdig...) ? Majd azt mondom hogy egy nyúl ugrott elém ... Ez ugyanolyan önbíráskodás lenne, mint amit Te csinálsz. (önkéntes rendőr #2)
Előzmény: hc (52)
nobodybuilder Creative Commons License 2000.07.25 0 0 60
azaz?
vagy értenem kellene?
Előzmény: hc (58)
nobodybuilder Creative Commons License 2000.07.25 0 0 59
nem jó a hasonlat.
felteszem, ha írni tudsz, akkor olvasni is. akkor miért nem olvasol? ilyet már én is írtam. sőt azt is, hogy még a megengedett sebességet sem használom ki, ha úgy ítélem meg a helyzetet.
akkor miről beszélünk????
Előzmény: Málik (56)
hc Creative Commons License 2000.07.25 0 0 58
Madarat tolláról....

hc

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!