Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

XJ6 Creative Commons License 2001.09.08 0 0 89

zetecR!!!!!! meghogy regi??!!! egy XK120-as????? ;))) ezt meg sem hallottam... ;) ott elveznek a nadragomba amikor elvihetnem egy korre... ;) (egyebkent van ra realis esely, hogy a kozeljovoben szerencsem lesz egyhez... nyugi, nem mint tulajdonos... ;) )

de ha ez nem felel meg a te izlesednek, akkor mar ertem... igazabol ezek utan mar nincs is kozos temank... ;))

XJ6 Creative Commons License 2001.09.08 0 0 88

Kedves Fargo!

Valoban igazad van, az S Type az MK II-es reinkarnacioja.... mar ami a kulsot illeti... de ha szerinted mellekes az a rengeteg reszlet, amirol mar korabban eleg sokat papoltam (V6 keresztbe epitve, elso kerekek mogott feltengely, padlolemez, kezeloszervek...), akkor lehet, hogy Te nem erted, hogy egy auto mitol lesz olyan amilyen... ;)

mellesleg imadom a 4kerekmeghajtast... nalam jobban kevesen... de akkor Impreza.. vagy Deffender... ugye erted? ;)

nyitottam mar fol XJ6 4.2 motorhaztetot es S Type motorhaztetot is... ha elkotik elotte a szemem, az XJ6-ost akkor is folismerem, hogy Jaguar... az S Type eseteben tudnek mondani meg legalabb egy tucatnyit amivel osszetevesztheto lenne ha nem olvasod a foliratot... ha ez sem szamit szerinted, akkor nem tudom mi... persze ha neked eszed agaban nincs a motorhazteto alatt babralni, akkor valoszinu nem nagyon erint a dolog... ;) ez is egy hozzaallas... ;))

tisztelettel

fargo Creative Commons License 2001.09.08 0 0 87
"Amikor meglattam eloszor az S-Type-ot en is ledobbentem. Korabbi osszeteveszthetetlen Jag egyeniseg kiveszoben, sot a kocsi hatulja majdnem ugy nez ki mint egy tavolkeleti kocsi segge..."

Hehe. Kedves Kollega, nézd meg ezt a Jag-et:


Ez egy régi MKII, ennek az utóda volt a régi S-Type, (errôl nincs hirtelen képem, lusta vagyok szkennelni,) aminek az egyenesági leszármazottja a mostani S-Type. A "korábbi, összetéveszthetetlen Jag egyéniség" pont az új S-Type-ban jön vissza, legalábbis ami a késôi hatvanas évek feelingjét illeti. A kocsi minden porcikáján érezni a régi S-Type vonalait. Van két 1:18-as modellem, az egyik egy MKII, a másik egy új S-Type, döbbenetes, mint apa és fia :-)

Persze értem én, mire gondolsz, az XJ6-tal, illetve a MK10-nel kezdôdô korszak fényét látod megfakulni, de ne essünk tévedésbe, az S-Type szerintem vérbeli Jag, nem lehet a fejünket a homokba dugni, ha autót akarsz eladni, haladni kell a korral, és a Jag mérnökei pont ezt tették.

Szerintem a Ford jól bánik az átvett márkákkal, a Jag, az Aston, de még a Volvo is profitál az együttműködésbôl. Ha meg valakit az zavar, hogy Fiesta kormánykapcsoló van egy Jaguarban, akkor szerintem az járjon Astrával, mert egyszerűen nem érti, hogy egy autó mitôl lesz olyan, amilyen -- ebben a legkevesebbet az innen-onnan átvett kis darabok számítanak...

A Vanquish-ban pl. Volvo szellôzôrostélyook vannak. Mikor valami újságíró ezt firtatta az Aston mérnökeinél, azok kioktatták, hogy tulajdonképpen jobbat csinálni ôk sem tudnának. Ha egy AM ezt kijelenti, akkor azt hiszem nins semmi félnivalója a Jag-nek az átvett darabok miatt...

Előzmény: sirk (76)
zetecR Creative Commons License 2001.09.07 0 0 86
Amúgy szerintem fogtok Ti még olyan 'csúfságot' megérni, hogy kombi-dízel-Jaguar :-P!
zetecR Creative Commons License 2001.09.07 0 0 85
Ez nem régi az ízléseteknek?

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

zetecR Creative Commons License 2001.09.07 0 0 84
OK!
Előzmény: XJ6 (83)
XJ6 Creative Commons License 2001.09.07 0 0 83
zetecR

akkor megegyeztunk, ok? ;))

zetecR Creative Commons License 2001.09.07 0 0 82
A Jaguar - mindentől függetlenül - eléggé büszke az autósportban elért eredményeire. Ezért nem látok olyan nagy összeférhetetlenséget abban, ha mondjuk a példaként emlegetett X-Type - amit, ha jól tudom, a fiatalos, sportos életvitelű jampiknak készítenek - sikeresen ötvözi a kieresztett körmű, vadászó jaguár talajfogását a jollakott cica dorombolásával felérő rendkívül kultúrált suhanással ;-).
Miért kellene adott esetben lemondanod egy jóleső városi vagy országúti kergetőzésről mondjuk egy BMW-vel szemben? Csak azért, mert Jaguarod van? Ha arra van kedved és szükséged, bújjon elő a vadmacska! Örülj a trakciónak, amit a 4x4 nyújt és a kanyarsebességnek, amit a futóműnek köszönhetsz. És ha 'dicsekedni' akarsz, elmondhatod hogy érintőképernyős TFT-ről vezérled az üvegszálon kommunikáló GPS-t...nem is sorolom inkább.

Mindennek ellenére, ha homlokegyenest mást feelinget kapsz az új Jag-ektől mint a 10-20... évvel ezelőttiektől; nosza, válogass azok közül, érezd jól magad azokban. Én sem tudom semmihez hasonlitani a barátom ex-Daimler DoubleSix-ében átélt érzést. A bőr, a fa illatát, a króm tükörállító pöcköt, a dabölószevön dallamát...

Előzmény: XJ6 (81)
XJ6 Creative Commons License 2001.09.07 0 0 81

Mellesleg azzal a "gazdasagos gyartas, biztonsagos auto... versenykepes ar..stb" eszmefuttatasoddal igazat allitasz, de azert meg nem valtozik meg valaki izlese, mert napjainkban az autogyartas politikaja arra kenyszerit egy Jaguart, hogy keresztbe epitsen v6-os motort egy tomegauto padlolemezere... ;) attol en meg sznob maradok... ;)

egyebkent a McPherson-rol csak annyit, hogy pl. a rally vb. nagy sztarjai is mind azon gurulnak.. ;) McPherson es McPherson kozott is oriasi kulonbseg lehet... persze itt ismet az az elv ervenyesul, hogy en ettol meg nem szeretnek egy olyan Jaguart amiben ilyen futomu van... (annak ellenere, hogy tudom, hogy nagyon jo lehet az is...)

ja es ha egy X Type koridejet te emlitesre meltonak talalod, akkor nagyon nem egyre jar az agyunk... ;))) ugy ertem szerintem szentsegtores egy Jaguarnal koridokrol beszelni... ;) de ismet csak izlesek... ;)

XJ6 Creative Commons License 2001.09.07 0 0 80
Amúgy a Noble M12GTO-ban is 2.5 V6 Duratec motor dübörög - igaz, turbóval megspékelve - szintén Fiesta bajúszkapcsolókkal, mégis egy beszarásul jó sportkocsi.

ha en egy aszfaltszaggato, tokos, kokemeny sportkocsit akarok epiteni, az a legkisebb gondom, hogy melyik tomegauto bajuszkapcsoloit butykolom bele... ott ismet nem az szamit... egeszen mas parameterek szerint valasztok ilyen autot... de ugy latom ezt egyesek nem akarjak megerteni... nem az a bajom, hogy ugyanazok a kezeloszervek, hanem hogy egy JAGUARBAN ugyanazok... remelem vegre erthetoen fogalmaztam... ;)

XJ6 Creative Commons License 2001.09.07 0 0 79
Ha viszont attól rossz egy X- vagy S-Typeot vezetni, hogy a pirosnál melletted megálló Fiesta bajúszkapcsolója van benne, az már cseppet sznobság.

akkor en egy naaaaaagyon sznob ember vagyok... mert hihetetlenul raereztel a lenyegre... ;)

zetecR Creative Commons License 2001.09.07 0 0 78
Hát igen, az kétségtelen tény, hogy pl. az X-type-ban használnak a Mondeoból első futóművet, motort (azért nem egyszerű átalakítással: folyamatosan változó szívószelepvezérlést kapott), talán még a bajuszkapcsolók is a Fiestából vannak.
De azért azt is be kell látni, hogy a mai autók műszaki, biztonsági színvonala olyan magasfokú, hogy iszonyatos pénzekbe kerülne kisszériás autókhoz csak azért új padlólemezt/motort/futóművet (mondjuk bajuszkapcsolót nem :-) kifejleszteni, hogy ne ugyanaz legyen benne, mint egy másikban. Nem véletlen a példaként említett X-Type versenyképes ára sem.
Viszont ha megnézed ezen a linken az X-Type 3.0 köridejét, azért a tömeg-Mondeo futóművével elég jó produkál, pedig csak McPherson. És ez nem is a sport-változat.
Amúgy a Noble M12GTO-ban is 2.5 V6 Duratec motor dübörög - igaz, turbóval megspékelve - szintén Fiesta bajúszkapcsolókkal, mégis egy beszarásul jó sportkocsi.

Ha viszont attól rossz egy X- vagy S-Typeot vezetni, hogy a pirosnál melletted megálló Fiesta bajúszkapcsolója van benne, az már cseppet sznobság.

Előzmény: XJ6 (77)
XJ6 Creative Commons License 2001.09.07 0 0 77

eloszor is elnezest, ha tul "szelsoseges megjegyzeseim" vannak, messze nem azt a hatast akartam elerni veluk ami osszejott... aki ismer tudja, hogy nem kekeckedni vagy cseszegetni akarok, egyszeruen csak ez a velemenyem (meggyozodesem)... de eszervekkel (TENYEKKEL) engem barmikor meg lehet gyozni... szoval en tovabbra is szeretem konkretumokat, semmi melleduma... ;)

zetecR:

kerdesedre szerintem mar nagyjabol valaszoltam is... foleg a sorok kozul olvasva kapisgalhatod, hogy mit varok el egy autotol... pl. nem szeretem ha Jaguar a'ron veszek meg egy Ford padlolemezt, muszerfalat, futomuvet....stb... (persze en meg Suzuki aron sem tudnam megvenni, de most nem ez a lenyeg) A lenyeg, hogy nekem nem attol lesz egy Jaguar Jaguar, hogy ott az ugro "macska" a motorhazteton... Amikor egy 82-es (tehat szeria 3-as) XJ6 4.2-ot szereltem ossze, az is "zavart", hogy pl. a legmennyisegmero (es ugy az egesz befecskendezesi rendszer, jeladok...stb...) nem Jaguar fejlesztes... mert ugye Bosh-Lucas egyseg van benne (L-Jetronic)... egy barmelyik hasonlo loketterfogatu akkori auto motorhaztetejet folnyitva, ugyanazt talaltam volna... de ha jol emlekszem ezzel a "kompatibilis" alkatreszek listaja veget is er.... persze rengeteg "egyeniseg" van a viszonylag nagyobb szerias autok kozott is, de azokhoz mar eleve maskent all hozza az ember... Pl. egy Subaru vagy Mazda RX-7 (;)))) vagy Alfa Spider is tekintheto egyenisegnek... csak maskent... azokat is tudnam ugyanugy szeretni, de mas kategoriaban... az XKR vagy az S Type valoban szep es jo auto... csak nekem NEM Jaguar... ilyen egyszeru... szamomra egy Jaguarban ulni/vezetni egy erzes, amit ezektol az autoktol nem hiszem, hogy megkapnek... (azok "csak" nagyon meno autok, de mashogy)

ui.: azert a Ferrari-FIAT nem volt egy jo hasonlat... ;))) ha majd egy 550-es Maranelloban ugyanaz a blokk lesz mint a Bravo/Brava parosban, akkor elnezest fogok kerni... ;)))

sirk Creative Commons License 2001.09.07 0 0 76
URAIM!
Ne essunk itt egymas torkanak, nem Suzukis topikban vagyunk, itt megiscsak JAGUAR-okrol van szo!

Az igaz, hogy XJ6nak vannak szelsoseges megjegyzesei.

Viszont akkor sem esik egy kategoriaba egy S-type meg egy XKR!!! Forddal meg plane nem. Egyik sem.

Objektiven szemlelve az S-Type es az X-Type is gyonyoru auto, de inkabb Jaguar, mint JAGUAR. (ertitek?) Akkor sem Ford. SZVSZ
A Ferrari is Fiat, aztan megsem annyira... Es meg lehetne folytatni a sort, sajnos sok a "nagy hal" az autobizniszben, itt is megy a globalizacio kemenyen.

Amikor meglattam eloszor az S-Type-ot en is ledobbentem. Korabbi osszeteveszthetetlen Jag egyeniseg kiveszoben, sot a kocsi hatulja majdnem ugy nez ki mint egy tavolkeleti kocsi segge... :(
De az XKR minden porcikaja mestermu. (Itt nem az allitolagos Ford-kapcsoloszervekrol beszelek...)

A lenyeg: peace

zetecR Creative Commons License 2001.09.06 0 0 75
"gozod nincs mit varok el egy autotol "

Mit? Tényleg kíváncsi vagyok rá.

Előzmény: XJ6 (73)
XJ6 Creative Commons License 2001.09.06 0 0 74

gy.k.: eteztem = ereztem ;) (gy.k.: gy.k. = gyengebbek kedveert) ;)))

XJ6 Creative Commons License 2001.09.06 0 0 73
zetecR... a felszavak es nem egyertelmu fogalmazas koronazatlan kiralya... ;) (vagy en vagyok sokkal hulyebb az atlagnal) ;))

XJ6 Creative Commons License 2001.09.06 0 0 72

Kedves Unnepronto! On nagyon offtopic volt... de gondolom elnezik ezt a kedves "kollegak" nemere es ELTE BTK-s mivoltara valo tekintettel... egyebkent azota meggyozodtem, hogy szeretik, ezert nem folytatom "kutatasaim" ezen a teruleten... ;))

OLD DEATH:

eteztem a'm az ironiat a hanglejtesbol... ;)))

ha szivesen odaadnad miert nem teszed? az emlitett cseret szerintem siman meg lehetne oldani... ;) (bar remelem nincs az az ember a vilagon aki odaadna egy (szeria 1,2 vagy 3-as) XJ6-ost egy Ford-ert...) ;)))

zetecR Creative Commons License 2001.09.06 0 0 71
Mit? Tényleg kíváncsi vagyok rá.
Előzmény: XJ6 (70)
XJ6 Creative Commons License 2001.09.06 0 0 70
"Hát azért ez így, ebben a formában nem teljesen igaz..."

haaaaaat.... hogy is mondjam.. annak tukreben, hogy mar tudom, hogy mire irtad, meg nagyobb hulyesegnek tunik... mar elnezest... ;) gozod nincs ki vagyok, gozod nincs mit varok el egy autotol es gozod nincs mennyire utalom az exkluzivitasukat csak az arukkal "kierdemlo" autokat... ha egyaltalan lehet ezt annak nevezni...

tisztelettel...

zetecR Creative Commons License 2001.09.06 0 0 69
"valahogy nem lenne gusztusom kiadni 35 millat (meg ha lenne sem) egy olyan autoert amiben egy rakas kezeloszerv mondjuk "kompatibilis" (pontosabban ugyanaz) egy Escorteval... ;)"

Erről.

Előzmény: XJ6 (66)
OLD DEATH Creative Commons License 2001.09.06 0 0 68
Nekem sajna csak egy 1 éves S Type-om van, de szívesen odaadnám egy XJ6-ért meg egy karton Benson§Hedgesért.
Ünneprontó Creative Commons License 2001.09.06 0 0 67
XJ6:

Kedves Uram!

Csakhogy megtaláltam!

Valahogy nagyon eltűnt a Hölgyek, Urak, Szex c. nagyobb kosárból........ Már nem érdekes, hogy szeretik-e a lányok az arcukra?????

Egyébként, ahogy olvasgatom a Jaguáros topicot, van egy olyan érzésem, hogy maga hiába akarja itt a többi kollégával megosztani tudását (pl. a számomra ismeretlen L-Jetronic fogalmát), mintha a többiek is csak úgy pislognának, mint én......

Persze, úgy lenne jó, ha tévednék, és ezen az oldalon sok Jaguár-kedvelő és -értő beszélgetne.

Tisztelettel

XJ6 Creative Commons License 2001.09.06 0 0 66

Kedves zetecR! Jo lenne ha egy picivel pontosabban fogalmaznal... akkor talan mas is ertene, hogy pontosan mirol is beszelsz... ;)

zetecR Creative Commons License 2001.09.06 0 0 65
Hát azért ez így, ebben a formában nem teljesen igaz...
Előzmény: XJ6 (55)
XJ6 Creative Commons License 2001.09.06 0 0 64

Fiuk! Tud valaki konkretan XJ6C vagy XJ12C-rol? Ugy ertem Pesten...

Zeuss Creative Commons License 2001.09.05 0 0 63
Sajnos nekem sincs. 1,6 milla lenne a hitel rajta.
Ezért aggaszt a szervízelése. Ha bevállalok egy hitelt x évre és valami elromlik akkor az autó megy a ponyva alá, én meg a bankba további kölcsönért.

Zeuss

Előzmény: sirk (62)
sirk Creative Commons License 2001.09.05 0 0 62
Par evvel ezelott volt egy olyan hirdetes, hogy 85-os XJ6 1,5 millaert, de ebben az arban benne volt egy masik(!) XJ6 kompletten alkatresznek...
Es gyonyoru volt.

Hat igen b@ssza meg nem volt annyim (se)

Zeuss Creative Commons License 2001.09.05 0 0 61
3 milla alatt jóval van az autó. Ezért a pénzért egy 10 éves Jag szerintem sem drága, de ha egy pár éven bellül bejátszik egy nagyobb kiadás akkor az nem bírja el a költségvetésem.
Félek tőle, de ha most nem ugrom bele, akkor soha többet még esélyem sem lesz egy ilyen autót megcsípni.

Zeuss

Előzmény: XJ6 (60)
XJ6 Creative Commons License 2001.09.05 0 0 60

Mennyit érhet szerintetek egy XJ6 4 literes motorral? 90-es, 136ezerrel, szép állapotban.

Hogy mennyit erhet, az egy dolog... hogy mennyi az ara a hasznaltauto piacon, az ismet mas... szerintem 3-3,5 millanal nem szoktak tobbet kerni erte... de az ilyen autoknal nagy a szoras... attol fugg, hogy ki adja el es miert... altalaban olyan emberek aruljak az ilyen 10 eves autokat akik (tobbnyire) ujon vettek es nem azert aruljak, mert szukseguk van a penzre... ;)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!