hidd el, hogy ami(k)rol en beszelek, az(ok) XKR(ek)... ;) nem vagyok egy parafenomen, de meg egy XKR-t folismerek... igaz, hogy tobbnyire nemet rendszammal lattam, de nem csak...
Mellesleg nincs az az XKR amiert elcserelnek egy makulatlan allapotu szeria 2-es XJ6 vagy XJ12-ot.... neadjisten egy XJ6C vagy XJ12C-t.... de hat izlesek es pofonok... ;)
hmmm.... valoban lehet valaki alma egy XKR is... mellesleg szep szammal latok belole a koruton, nem kell erte Monacoba menni... ;) de ha egy XKR muszaki adataira vagy kivancsi, szerintem tobb szerencsevel jarsz ha a FORD topicon erdeklodsz... valoszinu tobb adattal tudnak szolgalni... en sajnos "csak" a Jaguarok teren fejlesztgetem magam... ;)
ui.: valahogy nem lenne gusztusom kiadni 35 millat (meg ha lenne sem) egy olyan autoert amiben egy rakas kezeloszerv mondjuk "kompatibilis" (pontosabban ugyanaz) egy Escorteval... ;) tudom, tudom.... a 350 paci akkor is 350 paci marad, de a Jaguar-erzes tobb mint nehanyszaz loero... mondom szerintem....
"Ellenben az a hir jarja, megbizhatatlan a JAG. Errol meselj, meg a fogyasztasarol, meg hogy pont melyik modellt szeretned/fogod megvenni?"
Hat a "fogom" az eleg nevetsegesen hangzik a pillanatnyi anyagi helyzetemet figyelembe veve, de "almodozas az elet megrontoja..." ;)
De ha valaszthatnek, egy szeria 2-es vagy 3-as jonne szoba... XJ6.. esetleg XJ12... az utobbihoz meg nem, de XJ6-hoz volt szerencsem... szeria 3-ashoz... (gyakorlatilag nincs olyan porcikaja amit ne szereltem volna) Semmi bajom vele, csak azok a ronda muanyag lokharitok ne lennenek... ezert jon be jobban kulsore a szeria 2-es... de a mocit az egy ser. 3-asbol atpakolnam... ugy ertem a hengerenkenti befecskendezes az johet... karbicsekkel iszik mint allat... de az L Jetronic elegge elveszi az etvagyat... 12 literrel el lehet jarni... es akkor nem alapjaratra gondoltam, 140-150 km/h...
nem igaz, hogy a Jaguar nem megbizhato... marhara igenytelen konstrukcio olyan szempontbol, hogy annyira nem nagyon tud elromolni, hogy ne hozzon haza az utrol... (persze ha ertesz hozza)teny, hogy eleg sok egyedi megoldas van benne, de az a lenyeg, nem? ;)
de ha valami naaaaaaaaaaaaaagyon bika jargany, akkor az egy XJ12C... gondolom ez a par karakter onmagaert beszel... ;)
Voltam a szalonban és kérdeztem egy pár dolgot.
Azt mondta az ember, hogy elnyűhetetlen a motor, a váltó, a kaszni, de a futómű az gázos. Egy komplett szilentblokk csere az 200 ezer felett van. Ha a lengéscsillapítókat kell cserélni hátul akkor az 300 ezer felett van(és ugyi a magyar utakon 2 tonna feletti autóval ezek hamar romlanak).
Nagy dilemma elött állok. Van egy eladó Daimler. 90-es a lelkem, jó állapotban van, viszonylag kedvező feltételekkel meg tudnám venni.
Kérdés: vegyem, vagy ne vegyem?
Tetszik, nagyon szép, de a gatyámat nem adnám a fenntartására. Továbbá sajna évi kb. 30 ezret kocsikázom, és a fogyi nem izgat, de a javítások már igen.
Hat nem olcso a fenntartasa... De akinek az kell, az vegyen Buzukit... :)
Wankel mocival nincs sok gond (leszamitva az eltomiteseket, de nekem azt most cserelik)
Szerencsere iszonyatjo allapotban van, ahhoz kepest, hogy 1979-es...
Ellenben az a hir jarja, megbizhatatlan a JAG. Errol meselj, meg a fogyasztasarol, meg hogy pont melyik modellt szeretned/fogod megvenni?
"Van egy ismerôsöm, menthetetlen Jag fanatikus. Vett egy régi modellt, (nem tudom pontosan melyik, de valam spéci Van den Plas darab,) hozatott hozzá balkormányos műszerfalat, átfordíttatta a kormányt, gyári új bôrhuzatokat is szerzett"
ugyan regi a hozzaszolas, de nekem akkor is fura... tudtommal Van den Plas nevvel Nemetorszagban forgalmaztak a Daimlereket... ezert nem fer nekem a fejembe, hogy hogy a szoszben volt az jobbkormanyos... elotte mar valaki egyszer atbuheralta? ;)))) elkepzelem, hogy Nemetorszagbol visszakerul egy Jag Angliaba, esetleg Ausztralia vagy Japan.... stb... "jobbkormanyositjak", aztan valaki visszahozza Europaba... ha az az auto meselni tudna... ;)))))
Eleg lett volna az RX-7. A tobbi magatol ertheto... ;))) Ugy ertsem most azzal jarsz bevasarolni? ;)
Bar nem tudom pontosan mennyibe kerul egy RX-7 fenntartasa, de nem vagyok benne biztos, hogy a Jag-re tobbet koltenel... ha jol tudom az a Mazda sem egy tul igenytelen auto... mar ami a szervizelest illeti... ;)
De teny, hogy szeria 2-es, 3-as Jag-et venni nem nagy kunszt.. ugy ertem "olcson" adjak... (mondja ezt valaki, akinek /pill egy fityingje sincs) ;)))
foleg ha valami hibaja is van... akkor siman egy milla alatt is hozzadvagjak... altalaban tartanak a draga autok javitasatol az emberek, pedig szerintem egy Jag marha konnyen szerelheto... ugy ertem ha mar kiismerted, kezded erezni, attol a pillanattol nincs gond a javitasaval... (persze ha boltbol szeretnel gyari alkatreszt venni hozza, akkor leesik az allad, de nem ez a legjobb megoldas...)
Pffffffuuuuuuujjj!!! X Type... keresztbe (!!!!) V6-os (!!!!) moci????? Ja es gondoljatok bele... milyen lehet az elso kerekek mogul neha kivillano feltengely latvanya... nem egy hanyinger??? Ha ez valakinek Jaguar...
Hova lesz a vilag emberek? ;)
A tegnap neztem meg egyet kozelrol.... az elso ulestamla es hatso ules kozott kb. 15 cm volt a tavolsag... a szeria 3-as XJ6-os sem egy hatalmas belso teru auto, de azert kozel sem ez a kategoria.... arrol nem is beszelve, hogy a szeria 3-as egy JAGUAR... es annak sokmindent elnez az ember.. ugyebar... ;)))
Esetleg lehetne valtoztatni a Topicon... nem tudom ez lehetseges-e... atmehetnenk "egyszeru" Jag-fanba... ;) ugy ertem XJ Ser. 1,2,3, XJS, E-Type, SS... stb... lenyeg, hogy Ford suxxx! ;)))
Egy Jag-es forumot akartam inditani, de rakeresve az XJ6 szora, ezt talaltam... az utolso hozzaszolas datumat nezve viszont nem vagyok biztos benne, hogy ez el is... ;) ha megis, nem inditok ujat... ugyhogy ebreszto emberek... az eg kek, a fu british racing green... ;)
ami pedig az XJ6 4.2-ot illeti... szeria 3-assal kapcsolatosan barmilyen (mondom BARMILYEN) kerdesre szivesen valaszolok... a diffi melle szerelt tarcsafekek "egyszeru" betetcserejetol az automata futesen at a csomagtartoba szerelt L Jetronic-ig barmire... csak igy szerenyen... ;)
En egy ujabb XJ12-esben ultem, es eskuszom olyan erzesem volt, hogy all az auto lekapcsolt motorral... Csak a legkondi hangjat hallottam :))
Aztan raneztem a muszerre, es lehidaltam: 170-el mentunk...
Egyik legszebb elmenyem.
A sztorit azert elmeselem, ha kell, ha nem :))
Nyar, kb 55 fok meleg, erd kozeleben a palyan lerobbant anyamek verdaja. Mi meg a baratnommel kiszaltunk stoppolni. A lanyrol tudni erdemes, hogy modell / manoken 178 magas, 100-as mellek, egy szoke gyonyoruseg :)
Nem viccelek, nem telt el fel perc, es a belso(!) savbol kanyarodott ki ez az XJ12, pedig engem is latott, nem bujtam el :) Csodalatos volt beulni a hidegbe, a kenyelmes borfotelbe. Egyebkent valami arab diplomata volt az urge.
6 eves korom ota jag-fan vagyok, es ez a sztori meg inkabb meggyozott :))
Biztositasi dijakrol valaki tud valamit?
Alkatresz utanpotlas mennyire megoldhato?
Erdemes szerintetek bemenni a Jaguar Soroksari uti boltjaba es ott erdeklodni?
Egy Daimlerben ultem egyszer, eleg masszivnak tunt. Nagyon kellemesen beletapasztott az ulesbe amikor gyorsult. Az utasterben ezen kivul masbol nem is nagyon lehetett tudni, hogy megy a kocsi(ertem ezalatt: no motorhang, semmi rangatozas).
Nagyon allat.
Ezek a Jag-ek altalaban 1,5-2 milla korul mennek.
(ez nemetorszagban kb 400-500.000 HUF)
De volt mar olyan, hogy ketto gyonyoru hofeher XJ6-ot adtak masfel misiert (az egyiket alkatresznek)!!!! Ezt nagyon banom, h nem volt ra penzem :(((
Olyat is lattam, hogy '79-es Series 2 700.000 HUF (allitolag semmi baja nem volt)
Daimler: igen, tenyleg exkluzivabb, hosszabb tengelytav, hatul meg vastagabb ablakok, puhabb jaras, stb...
Megbizhatosag: Valoban rebgeteg rosszat hallani errol :(( De valahogy nem vette el a kedvem :)
Mar meg akartam kerdezni a jelenlevoket: Szerintetek huje vagyok, h ilyen gepet akarok venni?? Nem igazan tartozom ugyanis a tul jol keresok koze, egy JAG-nak viszont a fenntartasa... (bar az az allaspontom, h ha csak hetvegeken megyek vele, mert arra van penzem, akkor is megeri, hihi)
A Daimler exkluzívabb kivitel, és nincsenek benne a sportos variánsok. A lá Rolls-Royce vs. Bentley.
A 80-as évek beli Jageket elég megbízhatatlannak tartják, rossz nyelvek szerint 2-t kell belöle tartani, hogy mindig legyen egy müködöképes autód.
Szerintem annál kevesebbért kapsz abból a korból, bár annyíra az itthoni árakkal nem vagyok tisztában, mert nem követem figyelemmel.