A fogyasztás annyira nem szempont, csak meglepett, hogy egy 240 lóerős, 3.2-es V8-as többet eszik autópályán mint egy 326 lóerős, 5.4-es V12-es egy több mint két tonnás autóban (BMW E38 750i) :)
Ennyire megbízhatatlan az X308? Ez a 4-5ezer km főleg 300-400 km-es országút/autópálya/főút szakaszokból állna, szóval azért nem a pesti dugóban tervezem megtenni a távot :) ennyire meggyötörné ez? Azt olvastam eddig, hogy az X308 már teljesen megbízható autó, és semmivel sem lerohadósabb mint egy korabeli német prémium bálna.
A 4-5000 km-es túra egy Jag-gel elég bátor húzás :-) Legalábbis az enyémből kiindulva.
Ha az én fogyasztásomat sokallod, mit fogsz szólni egy XJR-hez? A 4.0 nem igazán fogyaszt többet állítólag a 3.2-nél, csak kicsit jobban megy, de az XJR kér rendesen inni... Mondjuk gondolom megy is rendesen. A 3.2 se gyenge hozzá, mit tudhat egy 4.0 kompresszoros...
Nálam napi használatban van, egy XJR nem fért volna bele. Én is 4.0-t szerettem volna, de abból nem volt értelmes darab akkor a piacon.
Kicsit magasnak tűnik nekem ez a fogyasztás. A 750-esem kevesebbel beérte (autópályán), pedig nagyobb motor/nagyobb tömeg. De végül is a fogyasztás annyira nem szempont, csak kíváncsi voltam, hogy mivel számoljak, ha nagyobb túrákat tervezek vele. Idén szeretnék egy 4000-5000 km-es európai körutat menni, és mindenképpen valami élmény autóval szeretném megtenni a távot.
Köszi a tippet, megnéztem az autót, amit linkeltél. Tényleg nagyon szépnek tűnt, de azért voltak hibái. Szervizkönyvesként hirdették, de aztán hamar kiderült, hogy az utolsó bejegyzés 32ezer km-nél volt (most volt benne 168ezer). Szerszámok nagy része is hiányzott a motortérben, meg a faberakás itt-ott repedezett volt. De amúgy összességében szép autó volt, gyönyörű színnel. Valószínű nem ez lesz az én autóm, mert inkább egy 4.0-ás vagy XJR érdekelne, de végre ültem X308-ban is :)
Én a békéscsabai XJR-t néztem ki, az képen alapján nagyon patentnak tűnik, csak sajnos nagyon messze van, és szervizben (pl.: Murányi) se tudnám átvizsgáltatni. Laikus szemmel átvizsgált autóba meg kicsit félek beleugrani. Szóval kicsit még emésztenem kell a dolgot.
Nekem x308 3.2-m van. Majdnem másfél éve van meg. Vegyesben 14-16 liter a fogyasztása. Autópályán 130-140-nél 12 liter körül. 90-100 körül lemegy akár 10 alá, fedélzeti számítógép szerint tempomattal 90-nél néha 7 alá is megy, de a számítógép mindig kevesebbet mutat.
Én nem mentem 4.0-sel, sokan mondják, hogy a 3.2 kevés hozzá. Szerintem nem az, jól megy, bár nem versenyautó, de nem is annak van szánva.
Ha X308-ban gondolkodsz, és megfelel akár a 3.2 is, ezt tuti megnézném a helyedben:
Svájcból volt behozva, váltó szét volt szedve teljesen, valamit javítani kellett benne, akkor még a csomagtartóban volt a váltó. Ülések, ormány elég kopott volt, nem tudom megcsinálták-e azóta, tervezte a kereskedő. Illetve volt egy másik alternatíva, hogy egy roncsból átteszik a fekete belsőt (tehát, ha élőben már fekete a belseje, akkor az egész belső cserélve lett).
Állítólag a kereskedő járt vele, és a váltó hiba előtt nem volt vele gond.
Ja az olajnyomással eddig minden rendben volt, mindig figyeltem a nymásmérőt. A legutóbbi beindítás után viszont már szinte nem is állt fel az olajnyomás, nagyon alacsony értéket mutatott az óra és gázadásnál bevillant a figyelmeztető lámpa is, gázelvételnél kihunyt. olajszint valamivel optimum alatt de minimum felett. Rátöltöttem olajat max. alá, de utánna is ugyanaz, folyamatosan gázadásra bevillant a lámpa.
xj12-ben (korai injektoros '75-ös, még a papír olajszűrős) elment az olajnyomás. Egyenlőre nem akarok nekiesni az olajpumpának, hátha valami más, egyszerűbb ok miatt nincs meg a kellő nyomás.
Mindkét műszer, tehát az olajnyomásmérő és a figyelmeztető lámpa szerint sincs elegendő nyomás.
Megmértem az olajgomba helyére betekert olajnyomás mérővel, aminek a mutatója szinte meg sem moccant.... Aztán leteszteltem a műszert, mert azt hittem talán az is rossz de nem. Az jó.
Megnéztem hidegen alapjáraton, kitekert olajgomba mellett. Azt túlzás lenne állítani hogy spriccelt az olaj, inkább intenzíven csordogált.
Olajszűrőt levettem, ott minden rendben van.
Van valamilyen ötletetek hogy nagyobb szétbontás előtt talán miket lenne érdemes végigzongorázni?
nem feltétlenül van vele baj, Magyarországon ilyen a kereslet a Jaguar-ra, ez az árakon is meglátszik szerencsénkre. :) A V8-as xjr bár erősebb 40 lóval, lehet, hogy kevesebbel beéri mint a sor6-os, nemtudom. Talán miszter írta régen, hogy a 4 literes x300 nem fogyaszt többet mint a 3.2-es, viszont dinamikában jóval többet nyújt. Én a helyedben megnézném azt az xjr-t. :) Ha mész is vele, mást utána már tuti nem akarsz! :D
Hmm, ez érdekes. Valami baja lehet, hogy ennyi ideje nem tudja eladni? Amúgy a rendszámból és a műszakiból ítélve valamikor tavaly, év elején hozhatták be külföldről.
Nicasil témát korábban én is körbejártam, mert a BMW E38 is érintett volt 96-97-ig, de ott se volt nagy probléma, mert csak az olyan országokban releváns a probléma, ahol magas a kéntartalma a benzinnek (UK), Európa többi részében ez nem volt probléma, szóval, ha nem jobbkormányos az autó, akkor nincs komoly félni való.
A fogyasztás azért kicsit magasnak tűnik nekem.
A 99-es 750i-m (5,4 literes, V12, 326 le) 10.5-11 liter körül evett nyugodt, de azért haladós autópálya tempónál, városban 16-18 liter. Ehhez hozzájön az is, hogy 2,1-2,2 tonna körül volt az autó. Annyira nem szempont a fogyasztás, de reménykedtem, hogy az autópályát megúszom 9-10 literből :), mivel kirándulós/élményautónak szánom.
Megkeresem miszter írását, bár úgy olvastam, hogy az X300 és az X308 között elég sok változás volt.
Ezt az xjr-t már vagy 1,5 éve figyelem, ha nem több. Az árából azóta alig engedett. Így képekről nagyon szép állapotban van és szerintem rendben is van.
A Nicasil-os hengerfalbevonatnak utána néztem, mert nagyon határnak tűnt a dolog...
"
The first steel-lined AJ-V8 came off the production line In the year 2000 on August 18th at 10.43am hence the engine number will read:
00 08 18 1043 or more precisely: 0008181043
"
tehát ezek már jók. : )
Én x308 fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, van itt pár tulaj, biztos írnak tapasztalatokat. x306 xjr bevágja városban a 18-20-at, országúton 14-16, nagyon okosan 11. miszter már írt lentebb az ő x300-asáról.
Melyiket javasoljátok inkább? Egyáltalán érdemes X308-at venni? Sose volt Jaguarom, az előző autóm is hasonló kategória volt, BMW E38 750i V12, de gyerekkorom imádtam az akkori XJ-ket, és szeretnék beszerezni egy ilyet is :)
Tudom, a fogyasztás teljesen másodlagos ezeknél az autóknál, de azért érdekelne, hogy mennyi iszákosak ezek a motorok? Úgy tudom, hogy sokkal gazdaságosabbak, mint az X300 sor6-osai.
Ohh! Semmi gond, csak megszokja az ember egyszer:-)
Én már nem idegeskedem ezen, csak annyi a célom hogy valakinek jó legyen ez a tetőkárpit és ne nálam maradjon. legalább egy jaguaros emberke megint boldog lehetne, hogy nem lóg a tető a szemébe:-))
Nyíregyen van egy szerelő és bontó. Többször is lett vele egyeztetve hogy nekem mi kellene, olyan lesz persze...
Hozta a futár és amikor megláttam, hívtam is a szín miatt hogy nekem bézs kellett volna nem szürke erre azt a válasz kaptam hogy "jó lesz az, össze érnek a színek" (én meg hülye vagyok mi)?
Mivel teljesen be volt fóliázva az egész akkor még nem láttam a meglepetés tetőablaknak a helyét, azt csak később vettem észre amikor be akartam szerelni és kibontottam. A pénz természetesen előre kellett neki és utánna még én voltam a szemét meg hülye... "Pénz nincs vissza, ő ezt már rég el tudta volna adni másnak is és így jártam,adjam el valakinek..." ennyi röviden a történet.