Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2000.03.20 0 0 35
"olyankor ritkán vagyok úton,"
én igyekszem így megválasztani a repülés időpontját. Szerencsére általában önállóan dönthetek.

"az Érdet elkerülő szakasz hiányzó szakasza"
ez a nagytétényi S-kanyartól az érdi elkerülő derékszögű kanyarjáig értendő? láttam már olyan térképet évekkel ezelőtt, amely ezt építés alatt állóként jelölte

"a dunaparti másik két sáv az fölött. A fenti terv nyilván tartalmazza ezeket is."
rémlik, hogy a 11. kerületi önkormányzat rövid távú elképzeléseiben szerepel a 2x2 sáv a Budafoki úttól az M0-ig.

"a szekszárd-paksi vasútvonal"
először abból kellene élni, ami van - nézd meg a menetrendet, hogyan (nem) lehet pl. Budapestről Paksra eljutni vonattal. No de ez már off lenne itt!

Éjszakai repülés másik szép példája:
Szombathely 2:37 - Pécs 5:53

Macibb

Előzmény: uhi (34)
uhi Creative Commons License 2000.03.20 0 0 34
Jaaaaa, olyankor én is a hatoson megyek, nem én lopom én a benzint.... Na, de olyankor ritkán vagyok úton, akárcsak sokan mások, amint olyan jól megtapasztaltad.

Autóút Dunaújvárosig: nagyon jó, az a legzsúfoltabb szakasz, értelemszerűen. (Nem írtad, mettől dunaújvárosig. Pécstől sem volna rossz. :-))

Nagyon hiányzik még az Érdet elkerülő szakasz hiányzó szakasza, és a dunaparti másik két sáv az fölött. A fenti terv nyilván tartalmazza ezeket is.

Másik vesszőparipám, hogy hiányzik továbbá a szekszárd-paksi vasútvonal, amely a megye két nagy városa közötti forgalmat lebonyolíthatná. Viszont ha igazak a rémhírek a vasúti szállítás részesedésének romlásáról, akkor esetleges megléte sem segítene rajtunk sokat.

Előzmény: Törölt nick (33)
Törölt nick Creative Commons License 2000.03.20 0 0 33
A 6-os út is teljesen járható tud lenni, csak jól kell megválasztani az időpontot! ;-) Kedvencem pl: Budapest 4:30 - Pécs 7:00, teljesen békés. Eddigi csúcs: Pécs 5:00 - Budapest 7:30 _pünkösdhétfő_hajnalban_. Dunaföldvárig én előztem egy autót és engem előzött egy másik, ennyi volt a forgalom.

A szélsőségektől eltekintve: a hvg-ben olvastam, hogy az autópályaprogram keretében autóúttá építik ki a 6-os utat Dunaújvárosig. Mi erről a véleményed?

Macibb

Előzmény: uhi (31)
macarpi Creative Commons License 2000.03.20 0 0 32
Gyerekek, sajnálom, de nekem az útépítésről elsősorban az út szigorlatom jut eszembe, ami miatt elsőre visszaírtak... :-((
De utána 4-re sikerált, úgyhogy EKS!
(Na meg eltölthettem +1 boldog évet Sopronban! :-)))

mac

uhi Creative Commons License 2000.03.20 0 0 31
A hatos út forgalma az én esetemben már rég eltolódott a 66-611-61-(iregszemcse)-65-M7 irányra. Arra SOKKAL kevesebb teherautó jár, és sokkal könnyebb előzni, összesen fél órát könnyedén lehet nyerni, annak ellenére, hogy 20 km-rel hosszabb. Nekem úgy tűnik, így sem lenne sokkal rövidebb, legfeljebb kevésbé görbe.

Sugárzás? Ezt meg kellene mérni, addig csak valami mumus, amivel a kis polgárkákat lehet ijesztgetni. Nem hiszem, hogy jelentősen magasabb lenne a szokásos Pécs környéki háttérsugárzásnál, úgy hallottam, azért is gazdaságtalan a Pécsi urán, mert csak roppant kis koncentrációban fordul elő.

Előzmény: Törölt nick (30)
Törölt nick Creative Commons License 2000.03.20 0 0 30
És melyik utat váltaná ki? Ahogy én értelmezem, Sásd-Orfű-Kővágószőlős-Pécs lenne az irány a Sásd-Oroszló-Mánfa-Pécs helyett. Ezzel a Bp. felé menő forgalom valamennyire eltolódik a 6-os útról a 66-611-61-65-M7 irányra.

Szépségben és egészségügyi jellemzőkben összemérhető az árpádtetői szerpentinnel és az oroszlói hullámvasúttal az uránbánya kisugárzása?

Macibb

Előzmény: uhi (29)
uhi Creative Commons License 2000.03.20 0 0 29
Igen. Amikor beidéztem, ez a cikk még nem volt online olvasható, azóta felkerült:

http://www.baranyanet.hu/dn/2000/marc/18/baranya.htm

(A lap alján az utolsó cikk)

Előzmény: Törölt nick (28)
Törölt nick Creative Commons License 2000.03.19 0 0 28
Olvasható a Dunántúli Napló a neten?

Macibb

Előzmény: uhi (27)
uhi Creative Commons License 2000.03.18 0 0 27
No, igen, éppen ezek a megválaszolandók. Az idézett cikkből mindenesetre nem derül ki.
Előzmény: Törölt nick (26)
Törölt nick Creative Commons License 2000.03.18 0 0 26
Milyen keresztmetszetű az a bányavágat? Milyen mélységben fut? És milyen forgalmat szolgál ki?

Macibb

Előzmény: uhi (25)
uhi Creative Commons License 2000.03.18 0 0 25
A mai Dunántúli Naplóban: Elkerülőút a bányán át?

"Az Orfűt Kővágószőlőssel csaknem teljesen összekötő, több mint 5 km-es egykori bányavágat elméletileg alkalmas lehet egy közúti alagút céljára." és "A Mecsekérc Rt. vállalná, hogy egyelőre ezt a szakaszt nem tömedékeli be"

A cikk többi részét nem gépelem ide, mert igazából ennyi a konkrétum.

Szagértők! Van ennek realitása? Nekem kicsit barkácsolásnak tűnik, de ha tényleg meg lehetne csinálni, nem volna rossz. Persze, ha vezetne is valahová. Mert Orfűre elegendő a jelenlegi út, Sásd felé továbbvezetni pedig még belekerül egy kis építkezésbe, mert az Orfű környéki üdülőterületi utak szerintem nem vihetik a távolsági forgalmat.

Dorian Gray Creative Commons License 2000.03.10 0 0 24
Zaza!
Köszönöm, hogy mellém álltál az út menti fák ügyében.Amit a szépségükről mondtál az pedig teljesen meghatott.
Ábris leckéket még azért fogok venni a közelgő ábris zh.-ra való tekintettel.
UTEFM
Előzmény: Zaza (22)
Barta Endre Creative Commons License 2000.03.10 0 0 23
Régen azért ültették a fákat, hogy ha utaztak szekérrel, akkor árnyékban lehessenek, meg talán hogy megfogja a szelet. Az autósokra már tényleg veszélyt jelenthetnek. Németországban nagyon sok útmenti fasor van, volt is egy riport, hogy mennyi súlyos baleset történik. Új utaknál biztos nem ültetnek fákat... De ahol már vannak fák, ott befestik az oldalát, és optikai vezetésként működnek.
Az egyik nyáron voltunk Oroszországban, Kalinyingrádban. Borzongtunk egy jót, hogy milyenek az utak: macskakő, kátyúk, stb. Az igazi sokk viszont akkor jött, amikor megláttam Pesten a Kőbányi utat: pont olyan, mint Kalinyingrádban... Persze tudtam, hogy némelyik városi főút nagyon pocsék állapotú, de akkor is...
Zaza Creative Commons License 2000.03.09 0 0 22
Helló mindenki...

Dorian, azért nem kell rögtön kétségbeesned! Az út menti fákat nem hagyjuk kivágni, szerintem ép eszű ember ilyent nem csinál...
CityCroft, azért kifejthetnéd, hogy miért zavar az út menti fasor. Most így elsőre egy balatonfelvidéki jegenyesor képe villant be, gyönyörű...
Próbálok visszaemlékezni Ausztriára, de régen jártam ott, lehet, hogy náluk nincsenek az út mellett fák...sokat veszítenek vele...meg amúgy nekik elég sok erdejük van még az országban...:-)

úgy látom, itt ábris leckéket is lehet venni
:-)

Dorian Gray Creative Commons License 2000.03.09 0 0 21
Már a fákkal is baj van???
Az emberek hadjáratot indítottak már a parlagfű ellen,nehogy meghaljanak tőle.Van akik a macska szőrére allergiásak.Írtsuk ki a macskákat is?És a fákat is?
Ha nem lesznek az út mentén fák, erdők .akkor én teljesen fölösleges leszek!
Előzmény: Törölt nick (20)
Törölt nick Creative Commons License 2000.03.08 0 0 20
A magyar utakkal sok gond van:
Kátyuk, foltok, repedések... Ezeket meglehetne javítani.
De ami nem tetszik aza sok fa és az árok az utak mellett. Jó hogy árnyék meg vízelvezetés, de Ausztriában ilyet nem igazán látni az utak mentén.
Persze jó, ha kicsuszik egy autó, akkor megfogja a fa és nem csuszik el messze...
Törölt nick Creative Commons License 2000.03.08 0 0 19
Úgy értsem, az általad tervezett út szakaszainak lejtése egyezett, csak a lejtés iránya nem? (fel-le-fel-le)

Macibb

Előzmény: Dorian Gray (18)
Dorian Gray Creative Commons License 2000.03.08 0 0 18
A lejtést igen azt kell megszerkeszteni, azonos legyen a meredeksége.Ezt elhibáztam.Az irányát az esésvonalnak.
Előzmény: Törölt nick (16)
lore Creative Commons License 2000.03.08 0 0 17
Ábrison? Ha jól emlékszem az utas gyakorlaton köllött ilyesmit csinálni!
Előzmény: Dorian Gray (15)
Törölt nick Creative Commons License 2000.03.08 0 0 16
Mármint a lejtésük azonos?

Macibb

Előzmény: Dorian Gray (15)
Dorian Gray Creative Commons License 2000.03.08 0 0 15
Emlegettem ma a farkast. Ábrison persze utat kellett szerkeszteni.A1-ből Q1-be, A2-ből Q2-be...stb.Hegyről levezető utat.Csodás. Azonos lejtirányu útszakaszokkal.
lore Creative Commons License 2000.03.06 0 0 14
Köszi Gabus, akkor valszeg ismerem. De be kell tartanom az egyetemi protokollt is (témavezető-tsz. vezető-célszemély). Ha van vmi konkrét kérdésem akkor mailben..

köszi: lore

Előzmény: Gabus (13)
Gabus Creative Commons License 2000.03.03 0 0 13
Elárulom lore, hogy egyetemi ember, de kénytelen dolgozni is.
Előzmény: lore (10)
ET2000 Creative Commons License 2000.03.02 0 0 12
Hello!

Aki komolyan érdeklődik UTAS témakörben, legjobb ha feliratkozik az alábbi levelezőlistára:

http://www.mailbase.ac.uk/lists/utsg/

Ingyenes, igen nagy koponyák is tagok, állandó álláshirdetések, információ pályázatokról, ösztöndíjakról. Jelenleg kb. 700 tag a világ minden pontjáról. Angol nyelven.

ET.

hu washizu Creative Commons License 2000.03.02 0 0 11
Kedves Gabus!
A tanszék neve Út és Vasútépítés.Ezennel kérek elnézést a vasutas oktatóktól.Nehéz követni ezeket a tanszék összevonásokat.
Előzmény: Gabus (5)
lore Creative Commons License 2000.03.02 0 0 10
Hali Gabus!

Annyit elárulsz lore-nek, hogy a párod egyetemi ember-e (mer akkor valszeg ismerem és inkább e-mail a nyerő) vagy az iparban (életben) dolgozik-e?

lore

Előzmény: Gabus (7)
uhi Creative Commons License 2000.03.02 0 0 9
Üdv, felvettem a topicot a kedvenceimhez. Szeretem az utakat, főleg ha sín is van a közepükön. Ez itt kicsit off; na jó, a sín nélküli utakat is előszeretettel használom, és nagyon várom, hogy jó vonalvezetésű, jó áteresztőképességű és futóműtisztelő minőségű utak legyenek végre ebben az országban. No és sok kerékpárút, mert autósként bosszant a keskeny úton imbolygó kivilágítatlan ittas kerépkáros, (józan) kerékpárosként meg a sok bunkó autós, aki 10 centire megy el mellettem. Városi és ország utak egyaránt. Valószínűleg kell sok autópálya is, de ezzel kicsit úgy vagyok, mint a 4-es metróval: egyetlen irányt kiszolgáló nagy kapacitású gerincet ne a többi sok sok irány kiszolgálásának rovására építsünk. Néha kicsit úgy érzem, hogy itt is az jelentkezik, hogy politikailag jobban eladható egy autópálya, egy metró, mint sok sok alsóbbrendű utat, villamos vagy autóbuszvonalat normális állapotban tartani, az igényeknek megfelelő kapacitásúra megtervezni.

A közlekedés nem szakmám, villanyász és informatikus vagyok, számítógéphálózatokat tervezek és üzemeltetek, ahol a feladat hasonló a fentiekhez: forgalmi igényeket kell kiszolgálni megfelelő sávszélességekkel. Lehetőleg úgy,hogy ne legyenek szűk keresztmetszetek és ne legyenek feleslegesen nagy kapacitások drágán beépítve: legyen "egyenszilárdságú" a hálózat.

Törölt nick Creative Commons License 2000.03.01 0 0 8
Üdvözlöm a topicot és a beszélgetőpartnereket!

"Video, voltál már Nyugaton? Feltűnt valami? Egy osztrák község sokkal jobban néz ki egy magyarnál, és ez legfőképp a közterületek állapotán múlik. Az pedig legfőképp az úttervezőkön, az útépítőkön és az útfenntartókon."

Ehhez az én álláspontom annyi, hogy a közterületek állapotát (tágabb értelemben) nagy mértékben befolyásolják a lakók is. Ha körülnézel Magyarországon egy németek lakta községben, ugyanúgy tiszta, rendes utcákat látsz, mint a határon túl. Ajánlom tanulmányozásra Mecseknádasdot, vagy ha Bp-hez közelebb néznél körül, akkor pl. Solymárt.

Macibb

Előzmény: Barta Endre (3)
Gabus Creative Commons License 2000.03.01 0 0 7
Lore,
a párom átol cettig benne van a forgalomszabályozó rendszerekben tervezéstől kivitelezésen át üzemeltetésig.
Kérdezz bátran!
Előzmény: lore (4)
Vajk Creative Commons License 2000.03.01 0 0 6
En meg csak epitem az utat, csak epitem...
Mert jo penz van benne. Neha egy kis gat, egy kis belvizelvezetes, neha utacska, igy megy ez.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!