Én is a hegyen lakom és nagyjából három hozzáfűzni valóm van:
- az ingatlanárak véleményem szerint sokszor eltúlzottak. Valóban vannak kifekjezetten magas igényekkel és gyönyörűen megépített házikók, amiknél indokolt az ár, de többnyire hasonló tudású ingatlant a város más részeiben 20-30%-kkal olcsóbban meg lehet venni.
- az Alba Volán és az Önkormányzat közti korábbi pénzügyi rendezetlenség kisimítását követően sajnos elhallagattak azoka a hangok, amik a helyi tömegközlekedés átszervezéséért kiáltottak. Én kifejezetten elavultnak és rossznak tartom Fehérvár és az Öreghegy tömegközlekedését. Sajnos az Öreghelyről szinte csak a belváros felé tud az ember tömegközlekedni (22, 23, 24, 25, 26, 26a, 31, 32) és meglepő módon pl a Kórházat csak átszállással, óriási kerülővel lehet elérni, pedig "légvonalban" nagyon közel van. Ugyan így hiányzik az Öreghyegyen belüli fontosabb létesítmények elérési lehetősége is. Pl: Fiskális úti Orvosi rendelő és gyógyszertár, Késmárki utcai Posta, Pozsonyi úti általános iskola, vagy akár a nagyobb üzletek (Pozsonyi úti Coop, vagy Spar üzletek). A Tesco, a Metro és a Parkcenter iránya is teljesen kiesik, ahogyan mondjuk nem lehet eljutni csak óriási kerülővel és mondjuk egy óra buszozással az Alba Ipoari zónába sem, holott az is gyakorlatilag szomszéd.
Éjszakai lehetőség meg eleve nincs is.
- az Öreghyegen elég sokat babakocsizom mostanában, akár órákon át. Sajnos az a tapasztaltom, hogy az emberek itt elég befelé fordulók, alig-alig találkozom az utcákon járókelőkkel, eléggé kihaltnak tűnik minden. Szóval, nem egy pezsgős, mocorgós városrész ez.
Szóval, annak, akinek van legalább egy autója a háztartásban és nincs hozzákötve a tömegközlekedéshez, valamint nem vágyik pezsgő közéletre, annak tényleg remek hely.
Az ingatlan ára meg úgyis saját lehetőségektől és az igényektől függ.
Melyik Székesfehérvár legjobb, legélhetőbb városrésze?
Elsősorban nem a belvárosi részek,hanem a külső,kertvárosi övezetek érdekelnek.Azon belül is a legfontosabb a közbiztonság,illetve a közlekedés,infrastruktúra;a város egyéb részeibe való eljutás.Kiépítettség,városrész fejlesztési tervek,jövőbeni kilátások.Telekvásárlás miatt érdeklődöm.
Igazából logikus, hogy ne barmolja szét a forgalom a Fő utca új burkolatát, bár a zsákutcába behajtani tilos korlátozást nem nagyon értem.
Akkor már egyszerűbb lett volna talán azt is lezárni a forgalom elől, mint a Kossuth u. van a Petőfi felől, mert még megfordulni sem lehet benne, olyan keskeny
Szerintem pedig ha valamit be akar tartatni egy jogalkotó, akkor előtte eleget kellene tenni a törvényi és egyéb feltételeknek azzal kapcsolatban. Tehát ha úgy van ott a tábla a látómezőben és simán elmegyek mellette, egy szavam nem lenne. Ráadásul látogató voltam a településen, Pest mellett élek egy kisvárosban. Senki ne várja el tőlem hogy az eget kémleljem az autó zárt tetején keresztül, hátha valahol sunyiban a tetőkre is szereltek e közlekedési táblákat?
A Koch L. csak a Mátyás Király körútról közelíthető meg és hurokban lehet közlekedni rajta a színház mögötti parkoló és a Domus mögötti út érintésével.
Remélem közérdekű információm másoknak pénzt fog megtakarítani. Történt ugyanis, hogy a Várkörútról bekanyarodtam az Országzászló térre (ahol egyébként a kanyarodást semmi nem tiltja). Máskor is jártam már erre, tehát igencsak megdöbbentem hogy közterület felügyelők karjaiba futottam. Eredménye 10,000 forint büntetés.
Legutolsó emlékeim szerint itt tavaj még parkoló automaták segítségével lehetett parkolni. A jelen helyzet szerint került egy behajtani tilos tábla az utca elejére, olyan magasságba ahol egyszerű halandónak esélye sincs észrevenni.
Az utcában eltöltött kb egy-másfél órában rengeteg helyi autós hajtott be és büntetődött meg. Előjelző Táblát arra vonatkozólag hogy itt megváltozott volna a forgalmi rend sehol nem láttam.
Visszaemlékezve a behajtás pillanatára, középmagas autóm látóterébe a zsákutca tábla alja fért be, a többiből semmi nem volt látható. Ebből következik hogy egy normál személyautó vezetője sem láthat ebből semmit.
A 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet ide vonatkozó része egyértelműen fogalmaz:
2. Alapkövetelmények
2.1. A közúti jelzőtáblákat úgy kell megtervezni, azokat úgy kell alkalmazni és elhelyezni, hogy a közlekedők szükséges és elégséges információt kapjanak közlekedésük közben az úton fennálló veszélyekről, tilalmakról, kötelezettségekről, valamint a lehetséges mértékig tájékozódhassanak követhető útirányukról és az úton elérhető úti célokról.
Eléggé elszomorító, hogy napjainkban ilyesmi is megtörténhet Magyarországon. Úgy látszik vannak akik előszeretettel rabolnak ki védtelen, gyenge fiatalokat.