Sziasztok, mint ismerkedő Jaguáros (xj6 1997 3.2 x300)
szeretnék segítséget kérni; direktbe van kötve a ventillátorom a túlmelegedés miatt ( jaguárnál csinálták) örüljek neki, vagy keressek villanyászt, aki vissza tudja állítani az eredeti állapotot?
Sziasztok! Van néhány XJ6 alkatrészem. Ablakemelő motorok, első ablakok, ködlámpák (az egyik karcos), ajtógumi, injektorok. Ennyi! Ha valakit érdekel, írjon privátban. https://www.facebook.com/zsolt.tarcza Dél-Budapest
'98-ig XJ6 volt sor hatos motorral (X300), utána volt váltás, áttértek a V8-as motorra, ezt hívjuk XJ8-nak (X308). A következő szériában volt XJ6 és XJ8 is, de akkor már a hathengeres is V motor volt. Ebben a szériában jelentek meg a dízel motorok is az XJ sorozatban.
A kérdésedre válaszolva, nagyon megoszlanak a vélemények, valaki a sor6-ra esküszik, valaki a V8-ra. Mindkét szériával előfordulnak gondok, de mindkettőből kifogható jó is. A karosszéria nagyon hasonló, alig van különbség, a belső különbözik, illetve az X308 már kicsit modernebb felszereltségben. nekem utóbbinak jobban tetszik a belseje, azért választottam azt. Meg nagyon szép a V8 hangja. De ültem 4.0 sor6-osban is, az is szépen duruzsolt.
Egy kis info az XJ-kről, ha elboldogulsz az angollal:
Itt láthatod a motorválasztékokat, a pontos megnevezéseket, illetve ha belemész a típusspecifikus aloldalakba, akkor akár a felszereltségekről is kapsz információkat.
Szerintem XJ6-ost semmilyen motorral nem célszerű venni :-) De ha mégis akkor a sor 6 felhasználó barátabb pénztárca barátabb és nem melegszik agyon minden.
Kétségtelen hogy a V nagyobb feeling amikor működik.
Személyes tapasztalatom nincs, csak amiket hallottam: abszolút csak fanatikus rajongóknak ajánlott, nem igazán megbízhatóak állítólag, sok a zűr velük tudtommal. Arról nem beszélve, hogy egy saját benzinkút kell hozzá. Viszont abból a szériából a sor hatosokat kimondottan dicsérik.
Ha már így belejöttetek, mondanátok pár szót 6 literes V12-es daimlerröl is? Ezt a motort mindenki csak megemlitette, de a jellemzését kikerültétek. Engem érdekelnének vélemények és tapasztalatok. Köszi!
Igazából egy zöld 75-ös Daimler Sovereign az nagyon tetszik csak jobb kormányos.
Nyilván egy 40 éves autón mindig lesznek hibák, nekem eddig ilyen autóhoz nem volt szerencsém, csak az itthon sűrűbben előforduló márkákhoz.
Skoda régi felicia cabrio, rapid, mercedes115 részben vagy egészében ujítottam őket, pusztán hobby szinten, és van egy sohavégetnem érő porsche 924 is amibe már belefáradtam az évek során, ugyan ez megbízhatóan jön megy de annyira felőrölte az idegeimet, hogy mégegy ilet főleg már gyerek mellett nem szeretnék.
Azzal nincs bajom, ha ki kell cserélni egy hűtőt, körbe a fékeket néhány karbantarásnak nevezhető feladatot, de nem akarok újabb 3 évig a műhelyemben egy félkész autót látni.
Olyat szeretnék amibe beleülök el lehet vele menni kényelmesen egy kis túrára, egy OT rallyra :)
Pusztán kikapcsolódásnak és nem munkának szánnám már.
Bár az eredeti szakmám nekem is autószerelő, mindenképpen olyannal szeretném megnézni akinek van tapasztalata típusismerete, esetleg egy garázban elrejtett eladó példánya, mert a neten terjengő infók szerint ez nem egy megbízható autó, de.....
A 75-ös gyártású XJ6 az egy Series 2-es lesz. Nekem az elődje van, és ismerek több embert, aki ilyen s2-est restaurál.
Nem írtad, hogy amit kinéztél, az 6 vagy 12 hengeres, illetve rövid, hosszú, vagy kupé karosszériájú, Daimler vagy Jaguar kivitel. Szerintem a híre rosszabb, mint amilyen valójában, bár az S2-es gyártása több forrás szerint is a Jaguar (British Leyland) legsötétebb időszaka volt minőségi szempontból. Magyarországon a rossz híréhez sokban hozzájárul, hogy kevés volt mindig is a típushoz értő szerelő, akkor meg nem azt mondta a szaki, hogy bocs, nem értek hozzá, az angol szöveget sem tudom elolvasni a javítási kézikönyvben, hanem egyszerűen azt mondta inkább, hogy angol sz-r, inkább hozzá sem nyúl.
Alapvető probléma a rozsda, a kasztnit kell alaposan átnézni. Szokásos helyeken túl meg kell nézni a hátsó ülés alatt, az első-hátsó szélvédők sarkaiban, a hátsó sárvédők alján, az első sárvédőket a fényszórók felett, szőnyegek alatt az első taposókat, az akku alatt a tálcát.
A 6 hengeres motor egy jó konstrukció, gyakorlatilag minden kapható a felújításához, ha szükséges. Kényes a túlmelegedésre, mert olyankor az öntött vas blokkon az aluminium hengerfej el tud deformálódni.
Nem tudom, milyen autókat újítottál már fel, de arra készülj, hogy az XJ6 elég bonyolult, sok alkatrésszel és hibalehetőséggel. A másik probléma lehet, hogy ezek az autók még collos méretekkel készültek, kell hozzá megfelelő szerszám.
Az alkatrészek többsége beszerezhető, nem is túl drágán, már ha Angliából rendelsz.
bosszanto hiba, ahogy az interneten latom ez tipushiba, a ragaszto gondolom eloregszik es "leszakad" a teto. eleg vicces, foleg annak a fenyeben, hogy mas, komolyabb hibam idaig nem volt az autoval. a kopo alkatreszeken kivul egy vizpumpat kellett az elmult evekben cserelni, meg fektarcsakat.
Nem gyári, de állítólag majdnem olyan minőség, sőt a ragasztás tudtommal jobb is. Neki is Jaguar-ja van/volt. Nem tudom eladta-e azóta. Egy XJ40-ese volt. Azon is megcsinálta, láttam, szép munka volt.
Én is el akarom vinni az enyémet Hozzá, de még nem jött eddig össze.
tudnal egy linket kuldeni a tetokarpitra, aminek a logasarol irsz a hahu-n a hirdetesben? nekem egy 2003-as xk8-om van es ugyanez a problema elojott. gugliztam a neten es ez ugy latszik egy tipushiba, valoszinuleg eloregszik a ragaszto. keresgeltem a neten, de nem nagyon talaltam megbizhatonak tuno helyet a rendeleshez.
Nikasil para is egy rohadt nagy hülyeség... Volt Nikasil-os BMW-m is (740i) 280.000 km-rel, és kutyabaja nem volt a motornak. A Nikasil para kb egyedül a briteket érintette, mert náluk sokáig elég sok kén volt az üzemanyagban (szarabb minőségű benzinük volt, mint Európának). De amikor kijöttek a nikasil-es motorok, akkor már Kelet-Európában is olyan jó minőségű volt a benzin, hogy gyakorlatilag teljesen kénmentes volt, szóval ez is csak egy túlparázott valami. Sose hallottam még olyan motorról, ami emiatt ment volna szét.
Enyém is korai V8, de soha nem hallottam, és nem is tapasztaltam semmi gebaszt ezekkel a motorokkal. Egyedül a láncvezetők szoktak elöregedni, de azokat ki lehet cserélni az utolsó szériás fém feszítőkre (ahogy megtettem én is - bár az enyémnek semmi baja nem volt, de jobb félni mint megijedni). A láncfeszítőkön kívül kb teljesen ugyanaz a motor, mint az utolsó évjáratokban. Szóval nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez hülyeség.. :)
Nekem volt egy Nissan Maximám, az rövidebb volt valamivel, abban is V6-os motor volt, de a vezető rész, a hátsó rész is hatalmas volt, konkrétan nekem beállítva a vezető ülést (viszonylag hátul ülök), be tudtam lépni kényelmesen a hátsó ülés elé, és be tudtam kötni kényelmesen a gyerekülést. Ebben alig fér el a gyerekek lába, nemhogy belépjek és ott babráljak. És ezen felül a Maximának volt egy 540 literes csomagtartója, ami sedan-hoz képest hatalmas volt. Ahhoz képest ez egy 2 személyes autó :-)
De nem a tágasságáért és a jó helykihasználásáért szeretem a Jaguart
Olvastam, hallottam, nem tudom már, hogy honnan tudom :) Elvileg a korai szériák 97-2000-ig eléggé érintettek voltak, utána variáltak valamit a konstrukción. Valószínűleg ezért is került el a balszerencse :) (és kerüljön is!) Én 97-es V8at nem vennék az tuti, amúgy is bele lehet futni elég drága javításokba, nem kellene még a lerohadás is.
A V8 annyival jobb, hogy könnyebb, és kevesebbet fogyaszt, és 5 sebességes a váltója. Elvileg jobban is gyorsul, és jobban is megy, de nekem a S6 előadásmódja meggyőzőbb volt. Nagyon sokáig vaciláltam hogy lecserélem az x300-asomat x308-ra, de maradtam a réginél :)
Úgy tudtam, hogy az x308 már alu, ezért is könyebb.
Ez a Nikasil-os probléma nem csak a jaguaroknál volt, hanem a hasonló korabeli autókon is, ahol alkalmazták (pl:BMW).
A hátsó lábteret meg tudom erősíteni, nincs benne túl sok hely, de a csomagtartót okosan elrendezve, azért kicsinek nem mondanám (persze nem kombihoz mérve). Többször utaztunk 4 személlyel plusz csomagokkal, és hazafele azért befértek még a szuvenírek is :)